İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Arif Hüküm Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 235
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 52,354
Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Birkaç tanede duvar kağıdı var.Beğenen olursa... ;)

Muradiye.jpg


Kızıldağ'dan.jpg


Kocabey Yaylası.jpg


Sivas.jpg
 

Etiketler
Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

kışa sormuşlar nerelisin diye doğumum erzurum ama ikametim sivastır demiş :D
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

murat067' Alıntı:
kışa sormuşlar nerelisin diye doğumum erzurum ama ikametim sivastır demiş :D
Vallaha Murat, kışın kendine göre güzellikleri var tabiiki, özellikle bizim gibi gezenler için.Ancak devamlı yaşamak da bayağı zor, hele hele - 20 lerde, Allah yardımcınız olsun. :eek:
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Arif abi çok güzel fotoğraflar, bu gezi bir çok açıdan emsal teşkil edecek şekilde.
 




Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Sonuç bölümüne gelince:

Roadhopper için:

-Yeni yapılmış, kısa testlerden geçmiş bir çekme karavan için belki de tehlikeli sayılabilecek bir kullanım süreci yaşadık. Hem yol çok uzun, hem coğrafya, hem de mevsim çok zor.
- Aracın önünde bir havalandırma nozülü ve bir kapak var. Bunlardan biraz da arabanın yarattığı hava basıncı nedeniyle biraz su aldı. İyileştirilmesi gerekiyor.
-Aracın altında 10 mm foreks denen PVC levhadan yapılmış bir atık su (mutfak) deposu var. Aks borusu ile arasında 7-8 cm boşluk yeterli olur diye düşünmüştüm. Yetmemiş, daha fazla salınım yaparak depoyu çatlatmış. Bunun da iyileştirilmesi lazım.
-Bunların dışında yapısal olarak hiç sorun yaşamadım, Her şeyi ile düşünüldüğü gibi gayet güzel çalıştı, işlevini yerine getirdi. Tasarım olarak, malzeme olarak, yapım olarak her şey yerli yerinde.
-Ne kadar hafif gibi görünsede arabadan ayırıp bir yerlere park ederken bayağı zorlandık. Mover konusunu gündeme almak lazım.
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Şu an çekme karavan yapanlar ya da yapmayı düşünenler için:

-Her ne kadar asfalt ’ta kullanılacaksa da şase aks bağlantılarının çok sağlıklı olması gerekiyor. 80-90 kilometre hızla giderken önünüze çıkacak biraz derin bir çukurdan, arkanızda karavan çektiğiniz için kaçma şansınız olmayabilir. Ağırlıklar nerden baksanız 750 kg. yakın, hafif gibi görünse de ciddi bir ağırlık. Çukura düştüğünüzde o süratte karavan çok ciddi darbeler alıyor.
-Daha önce site içinde konusu açılmıştı terleme ya da kondesasyon çok önemli bir konu. Özellikle dışarısı – 10 içerisi + 20 ise terleme kaçılmaz bir durum. Bu durum yaz ayları bir yaylaya çıkıldığında da yaşanabilir. Önce ısı izolasyonu doğru detayla yapılmalı. İç yüzeyde yoğunluğu yüksek ( laminat, suntalam gibi ) malzeme kullanımı terlemeyi arttırıyor. Malzeme seçimini bir daha gözden geçirin derim.
-Aşırı soğuk ortam aracın dışına konan depo, bağlantı parçaları, boru vb. donduruyor. Su tesisatında Yatay giden gider borularına çok az bir eğim vermek bile donmaya engel oluyor. Tercihan depoya üstten ve yere dik bir bağlantı sorunu ortadan kaldırır.
-İçerisi ısıtıldığı için kış aylarında havalandırma pek düşünülmüyor. Çekme karavanlarımız ufak hacimli olduğu için, hem içeriye taze hava sağlamak, hem de nefes yoluyla içeride oluşan rutubeti dışarı atmak çok önemli. Bunu için makul, doğal dolaşımlı bir havalandırma düzeni kurmakta fayda var.
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Böyle bir gezi yapmak isteyenler için:

-Benim arabanın boş ağırlığı 1650 kilo, yüklü hali ve yolcularla birlikte 2000 kiloyu bulur. Roadhopper ise 750 kilo. Bu orandan farklı bir katar(Daha hafif araba, daha ağır karavan) ile bu mevsim, bu yolları hiç kimseye tavsiye etmem.
-Bütün her şey, yere sağlam bastığınızda size güvenli bir yolculuk sağlıyor. Zemin deki kar+buz nedeni ile yere sağlam basmıyorsanız teknolojiden fazla bir şey beklemeyin. Yaklaşık 8-10 cm. kalınlığında, donmuş, üzerinde gidilerek ezilmiş, hafif pudralaşmış, gevşek karlı yüzeyde, çok ta yavaş gitmeme rağmen, hiç bir nedende yokken arabanın arkası savruldu, araba toplarken karavan biraz daha gecikerek savruldu. İki üç kere sağa sola savrulduktan sonra toparlayabildim. Allahtan yol çok genişti, etrafımda araç yoktu. Sorunsuz atlatabildim. Karavan biraz daha ağır, arabada daha hafif olsa bu kadar kolay toplayamayabilirdim. Birkaç değişik yerde fren testi yaptım. Zemin kar+ buz, trafik rahat, yolda müsaitti. Her seferinde ABS devreye girdi, araba yönünü değiştirmeden olabildiğince kısa mesafede durdu. Karavan da (fren yok) her hangi bir yöne savrulmadan, arabanın dengesini bozmadan durdu.
-Direksiyon çok az sağ ya da solda ise, araba ile karavan eksenleri biraz farklı yönlerde ise karavan arabanın arkasını hafif savuruyor, ancak ABS devreye girince toparlayabiliyorsunuz.
-Çekme karavanla yolculuk edecekler, kar mücadelesi tuzla yapıldığı için araçla bağlantı fişlerinde çok çabuk oksitlenme oluyor. Yanlarında WD 40 gibi bir ürün taşımalarında fayda var.
- Bu yolculuğu camper ile yapmak istiyorsanız tabiiki 4x4 olması şiddetle tavsiye edilir. Bu olamıyorsa kesinlikle kış lastiği ile yola çıkın. Çok yüksek ve zorlu geçitler var. Karşılaşacağınız her zorlukta zincir takarak bu kilometreleri bitiremezsiniz.
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Gelelim Eberspacher konusuna.

-Öncelikle şunu belirteyim, gezi boyunca sorunsuz çalıştı. Bunun içinde 2600 mt. ler ve – 20 lere varan dereceler var. Üretim yılına bağlı olarak aralarında fark var mı bilmiyorum. Kasım 2011 de Adapazarı’nda taktırdım. :D
-İlk denememi Tendürek’i geçerken yaptım. Yoldaydım, Muradiye’de (yaklaşık 1700 mt. Rakımda – 15 derecede) saat 16.00 gibi Eber’i çalıştırdım. Yol almaya devam ettim.17.00 gibi Tendürek geçidinden( 2650 mt. -20 derecede) geçtim. Saat 17.30 gibi Doğubayazıt’tan (1600 mt. -12 derecede) geçtik. 18.30 de Iğdır’a ( 900 mt. + 3 derecede) vardık. Bu yol boyunca ara ara durarak Eber’i çalışıp çalışmadığını kontrol ettim. İki buçuk saat kesintisiz çalıştı.
-İkinci denememi Ardahan’dan Şavşat’a giderken yaptım. Çam geçidinde saat 12.30 (2470 mt. -10 )derecede çalıştırdım. Yusufeli’ne (600 mt. + 5 derecede) saat 17.00 de varıncaya kadar aralıksız çalıştı. Palandökende( 2200 mt. -10 derecede), Sivas’ta (1300 mt. Sabah -17 derece idi), gece -20 yi bulmuştur gece boyunca aralıksız çalıştı.
- Levent hocamın uyarısı ile Roadhopper ın altında olan yakıt otomatiği ve borularını alelacele koruma altına aldım. Sıkıntı yaşamadım. Sağ ol hocam.
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Kısa notlar:
-Gezi boyunca minimum su tüketimi için hiç sevmediğim halde plastik tabak, çatal kullanıyoruz. Bu sayede bulaşık yıkamadığımız için 10 gün boyunca 65 litre su kullanıyoruz. :D
-10 gecenin 2 sini dışarda 8 ini karavanda geçirdik. Bu süre boyunca 1 gece Yusufeli’nde 0 derece civarında idi. Diğerleri ortalama – 10 civarında idi. Toplam 11 litre Euro dizel kullandık.
-Gezi boyunca evde hazırladığımız yiyecekler, buzdolabı olmasına rağmen kış mevsimininde etkisi ile 10 gün boyunca bozulmadan bizi idare etti. Bu nedenle de yeni doldurduğum piknik tüpümüz bitmeden geri döndük.
-Roadhopper, aracımın yakıt sarfiyatın % 10 artırdı.
- 10 lt lik Bi-Pot kullanıyorum. Soğuk hava, donmuş musluklarla çok sık dolan deposunu temizleme zorluğu göz önüne alınarak 20 lt. lik tuvalete geçme kararı aldım.
 



Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Tavsiyeler:

-Mevsim nedeniyle kamyon uğrak yerleri dışında birçok mola yeri kapalı ya da girmemekte fayda var. Tedbirli olmak lazım.
-Mevsim nedeniyle yol üzerindeki su kaynaklarının büyük bölümü donmuş durumda, su ikmali için tedbirli olmakta fayda var.
-Ankara’dan sonra tanımadığınız bir sürü benzin istasyonu var. LPG kullanıyorum, mecburen aldım, bir sorun yaşamadım. Mazot konusunda daha dikkatli olmak lazım.
-İlçelerde bile market zincirinde bir halka bulmak mümkün. Her ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
-Aracınız kış şartlarına hazır olmalı. Antifriz seviyesini -30 dereceye göre ayarlamakta fayda var. En düşük ısıyı temel almanız lazım.
-Cam suyu deposuna ilave edeceğiniz cam suyu antifrizi hiç bir işinize yaramaz. Cam suyu deposunun içindeki suyu tamamen boşaltıp, tamamen camsuyu antifrizi ile doldurun. Yanınızda da yedek bulundurun.
- Yolların karlı-buzlu olması, biraz çevreyi seyretme, arada durup fotoğraf çekme gibi nedenlerle ortalama hızınız 40-50 km civarında. Akşamları da hava ayaza döndüğü için geceye kalmamakta fayda var.Bütün bunların sonun da günlük menziliniz 350-400 km. yi geçemiyor
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Konaklama tavsiyeleri:

-Sivas Gürün’de görülmesi gereken çok güzel doğal güzellikleri var. Kalacak yer konusunda her sorununuzu halledecek Murat Çakıcı kardeşim var. Petrol Ofisi bayisinde bulabilirsiniz.
- Harput, Elâzığ’ın hemen üstünde. Müthiş manzarası, çok önemli tarihsel özellikleri var. Yaz aylarında biraz kalabalık olur herhalde ama geniş alanlar var, her köşesinde emniyetle kalabilirsiniz. Balak Gazi tesislerini tavsiye ederim.
-Tatvan’da göl kenarında Öğretmen evi var. Binanın arkasında otoparkı var. Biz orada kaldık. Aslında devlet memurlarına hizmet veriyorlar ancak ben sorduğumda “ misafir gelirseniz her türlü yardımcı oluruz” dediler. Yaz aylarında biraz kalabalık oluyormuş.
-Ahlat’ı şiddetle tavsiye ediyorum. Gezmekten araştırmaya vaktim kalmadı. Yol kenarında fark ettiğim bir iki işletme ve Üç yıldızlı bir tane otel var. En kötü ihtimal otoparkları kullanılabilir. Kesinlikle yardımcı olacaklarını düşünüyorum. Ahlat’ın taşı ve bastonu meşhur.
-Doğubayazıt’ta İshak Paşa Sarayı yolu üzerinde birkaç tane kamping gördüm. Kış nedeni ile hepsi kapalıydı. Yaz ayları açıktır kullanılabilir.
- Iğdır’da siteden Tarık Yılmaz var. Ararsanız bütün samimiyetiyle her sorununuzu çözer. Önceden arayın,tok gitmeyin, yemek hazırlığı için ona zaman bırakın, benim gibi fırça yemeyin. :D
- Şavşat’ın biraz üstünde Sahara milli park alanı var. Orman içi muhteşem güzellikte bir yer.
- Yusufeli turistik bir bölge, güvenlik sıkıntısı olmada her köşesinde kalabilirsiniz. Baraj inşaatları nedeniyle yolları zaman zaman kapatılıyor, kapatıldığında en az 1 saat beklersiniz.
-Erzurum’da Palandökendeki otellerin otoparkları kullanılabilir.
-Sivas’ta gene siteden Hüseyin Demiral var. Bütün misafirperverliği ile size yardımcı olacaktır.

Yukarıda bahsettiğim yerlerin hiç birisi düzenlenmiş kamp alanı değildir. Konaklama için tavsiyedir. İhtiyaçlarınız önceden temin etmekte yarar var. ::smiley:
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Son notlar:

-Fotoğraf çekerken bir şekilde kareye giren elektrik ve telefon direkleri ve bunların kablolarından nefret ediyorum. :D
-10 gün oturduğum yerden her şeye uzandığım Roadhopper'dan sonra 90 m 2 ev bile kocaman geldi. Salondan mutfağa yürüyerek gidiyorsun. :D


Bu başlık altındaki fotolara ve bu sitedeki başka konulara imrenerek bakmaktan kurtulmak istiyorsanız, biraz risk alarak yollara düşün. ;D



Saygılar.
Arif Hüküm
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

Gezi de olduğu gibi detaylar bölümünüz ile gezi yazılarına da farklı bir tarz verdiğinizi düşünüyorum.Aklıma soracak soru gelmiyor bu çok garantici olmamamdan kaynaklanmıyor,sorulacak soru kalmadığından kaynaklanıyor.Karavan da da yatlarda olduğu gibi çok kaliteli malzeme kullanmamız gerektiğini bu yazıdan herkes çıkarmıştır sanırım.

Arif Hocam çok severek okuduğum bir gezi oldu,fotoğrafların bir kaçı duvar fotoğrafım oldu bile , sağolasın.
 

Ynt: İstanbul- Doğubayazıt- İstanbul II(Ocak 2012)

mayıstosböce' Alıntı:
Gezi de olduğu gibi detaylar bölümünüz ile gezi yazılarına da farklı bir tarz verdiğinizi düşünüyorum.Aklıma soracak soru gelmiyor bu çok garantici olmamamdan kaynaklanmıyor,sorulacak soru kalmadığından kaynaklanıyor.Karavan da da yatlarda olduğu gibi çok kaliteli malzeme kullanmamız gerektiğini bu yazıdan herkes çıkarmıştır sanırım.

Arif Hocam çok severek okuduğum bir gezi oldu,fotoğrafların bir kaçı duvar fotoğrafım oldu bile , sağolasın.

Eksik kalmış yada tam ifade edememiş olabilirim.Zaman içinde ekleyerek/düzelterek olgunlaşır herhalde.

Sende sağol, görüşmek üzere.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,739
Mesajlar
1,522,987
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst