İzmir'de Otokar Sultan 145s City C Motokaravan Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 179
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,574

drankara

Kamp II
Mesajlar
317
Tepkime Puanı
90
Yaş
48
Yer
İzmir
Web
www.gezginim.org
İzmir'de Otokar Sultan 145s City C Motokaravan Dönüşümü

Merhaba, ismim Levent..Gezenbilir ailesine 6 Temmuz 2008 tarihinde drankara adıyla katıldım.. İzmir Dikilide acil serviste doktorum.. 20 yıllık hekimim.. Katıldığım zaman Ankara'da yaşadığım ve görev yaptığım için drankara adını almıştım.. Ancak 2013 den buyana İzmir Dikili'de yaşamaktayım.. Neredeyse siteye katıldığım tarihten bugüne kadar Karavan forumunu takip ediyorum.. Özellikle Atilla Dinçer (Atiladi) in 15 ve 17 m3 karavanlarını oluşturmasını ilgiyle takip etmiştim.. Tabii sitedeki bir sorun sebebiyle gönderdiği resimlerin tümden silinmesine de oldukça üzülmüştüm.. O tarihlerde ileride kendi karavanımı benzer şekilde oluştururum diye günlük olarak Atilla beyin karavanı oluştururken yaptığı tüm resim ve işlemleri önceden word e kopyalamaştım ancak daha sonra tabii ki bulamadım.. Belki ilerde hard disklerin birinin içinden çıkar.. 2012 2013 gibi gezenbilir ailesinin üyelerinin Kızılcahamam'daki 2 günlük karavan kampına eşim ile birlikte günübirlik katılmıştım.. Orada da karavan inceleme fırsatım olmuştu.. Ankara'da 2013 gibi araç bakarken busefer İzmir Dikiliye tayinim çıktı, daha sonrada çocuklar doğunca karavan hayalim hayli ertelenerek bugünlere kadar hayal şeklinde ötelendi..

Hayli uzun bir girişten sonra gelelim aracımıza.. Yaklaşık 1 yıldır Uyap üzerinden İcra yoluyla satılan panelvan, minibüs ve midibüsleri takip edip teklifler vermekteydim.. Çalıştığım hastanemde birlikte görev yaptığım emekliliğine sayılı günler kalan sağlık memuru arkadaşım 3-4 ay kadar önce ducato panelvandan dönüşen bir karavan alınca onun karavanını inceleme fırsatını buldum.. 2 kişi için ideal, oldukça az yakan bir karavan olması oldukça iyi ancak 2 erişkin su an 2 ve 4 yaşlarında olan kızlarımında bu tip bir karavana sığamayacağımızdan yola çıkarak daha büyük özellikle içine ayrı bir yatak-ranza koyabileceğim araç bakmaya başladım. 4 kişilik aile için koltuk sayısı yüksek araç minibüs, midibüs alarak koltuk eksiltme yöntemiyle 1+3 veya 1+4 ruhsat almanın daha uygun olacağına karar verdim.. Bu tip araçlarında 17 koltuk üzerinde olanlarının D ehliyetle sürülmesinden yola çıkarak Kasım ayında bulunduğum ilçede D sınıfı ehliyet kursu olmadığından 35 km yakındaki ilçe olan Bergama'daki sürücü kursuna yazıldım.. Yazıldım yazılmasınada öğrendim ki pandemi sebebiyle sınavlar olmuyormuş.. Ocak ayı sonunda bir kurs ve sınav yapıldı ancak başvuru sayısı çok fazla olduğundan subay ayı sonundaki sınav dönemine aktarıldım.. Pazartesiden buyana sürücü kursunun iveco m23 HD minibüsüyle 28 2 2021 Pazar tarihinde yapılacak D ehliyeti sınavına hazırlanıyorum.. Büyük bir grup M3 Otobüs vasfındaki aracın M1 Motokaravan şekline dönüştüğünde B ehliyetle sürülebileceğinden bahsetsede Karayolları Yönetmeliğinde 75. maddede ;
e) B sınıfı sürücü belgesi otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları da kullanabilir.
olarak belirtilmekte.. Türkiyede M1 Motokaravan ruhsatı ile sorun çıkmasada ileride yurt dışına gittiğimde sorun yaşamamak için ehliyeti D ehliyete dönüştürmeye karar verdim..
Ocak ayı içinde istanbul'da yapılan bir ihaleye uzaktan katıldım ve aynı özellikteki ilk ve son araca hemen hemen asgari düzeyde teklifte bulundum. 5 araçlık bir ihaleydi.. ilk araç olmasa da son aracı ihaleden kazandım. Araç tabii ki yeni değil.. Zaten 5-10 yıllık göreceli olarak yeni bir minibüs veya midibüs ihale yoluyla kazanma şansınız oldukça az.. Ben nerdeyse 1 yıldır teklif veriyorum.. Ancak bir tane araç alabildim.. İhale üzerinden araç alımıyla ilgili işlemlerde çok kolay olmadı.. Özelliklede başka bir ilden gelen için..

Karavana dönüştürmeyi planladığım araç 2006 model Otokar Sultan 145S City C modeli.. Üniversite öğrenci servis aracı olarak kullanılmış.. Zaten içi belediye otobüsü gibi.. 23 oturarak 24 ayakta yolcu kapasitesine sahip.. M3 sınıfında.. Bu yüzden 1997 yılında aldığım B sınıfı ehliyetle kullanamıyorum.. D sınıfı ehliyet gerekiyor.. Net ağırlığı 5026 kg, Azami yüklü ağırlığı 8386 kg.. Motor gücü 111kw
Henüz daha karavan dönüşümüne başlamadım aracımla ancak aracı aldıkta sonra İstanbulda bakıma soktıum.. Su kaçırıyordu.. Sonuçta 5-6 ay olduğu yerde beklemiş bir araçtı.. Kısıtlı zamanda bir bakımdan sonra İstanbuldan İzmir Dikiliye söför tutarak İstanbul İzmir otoyoluyla aracı getirdim.. İstanbul avrupa yakasında 73.22 LT, 483.25 TL ye deposunu fullediim.. İstanbulda otokar servisinde bakımda nerdeyse 5-10 dakika gaza köklemeli basışlarda bol bol mazot harcadım.. İstanbuldan çıkana kadar 2 saat süren dur kalklar da dahil bir sonraki yakıt dolumuna kadar 433 km yol yaptım. Otoyolda 100- 115 ile gittik.. 476 tl mazot parası verdim. 70 litre mazot aldım.. Yani 70 lt mazot ile 433 km yol gitmiş oldum.. 100 km de 16 lt yakmış görünüyoum ki iyi mazot harcamışım.. İktisadi hızla gitseydim, birde tabii bakımdaki zorlamalarıda olmadığuını varsayarsak sürüşe göre 100 km 12-15 LT arası yakar gibi görünüyor.. Araç ile ilk yolculuğum bu şekilde gerçekleşti.. Artık sürüşe göre daha sonra göreceğiz..
Peki niye bu araç.. Araç düz zemine sahip.. Tek ciddi yükseltisi girişte bulunan motor bölümü.. Bu tip araçlarda da en büyük problem bu girişteki motor yükseltisi ve tabii ki ses sorunu.. İyi bir izolasyona ihtiyaç olacak.. Büyük araç seçimimdeki en büyük sebep 4 kişilik aile olmamız ve çocukların şuan küçük olsalar da büyüyecek olmaları.. ve de aracın zeminin hemen hemen düz olması..
İlç planlamam şu şekilde.. Aracın içine arkaya 200X150 yatak dışında birde 190x90 ranza eklemeyi düşünüyorum.. Tabii bu aracın içindeki yerleşimi oldukça etkileyecek.. Ancak yakıt gideri gibi dezavantajına rağmen büyük araç seçmemdeki en büyük sebep bu 2. yatak-ranza şansının olması.. Taslak planım aşağıda yeralıyor.. Site üyelerinden de herkonu da görüş alışverişine açığım.. Kafamda yapılacakları sıra ile belirledim.. Şuan araç sanayide bakımda.. Daha sonra sorun çıkmaması amacıyla kapı fitillerini, radyotöre , motora vb bakım yaptırıyorum..
Nöbet takvimim ve evdeki kızlarımdan arta kalan zamanlarda fırsat buldukça aracın dönüşümünü elimden geldiğince kendim yapmayı planlıyorum.. Aracı Şubat başında aldım ancak ruhsatı ve plakayı yeni çıkarttım.. Geçen perşembe ruhsatta 2 renk yazması ancak aracın sadece beyaz olması ve sağ arka iç lastiğinin farklı ebatta olması nedeniyle TÜVTÜRK den kaldığı için cuma tekrar muayeneye kırmızı şerit çektirerek ve yeni lastik gelene kadar ödünç çıkma lastikle girip geçtim.. Dünde ruhsattan sonra yeni trafik sigortasını yaptırdım.. Ankara sigorta acentasına gittiğimde gelen merkezi arayıp sonradan aracın karavana dönüşümünün yapılacağından bahsettiler.. Alım satım olmadan nasıl yapılacağını danıştılar.. Ankara sigorta dışında başka bir sigorta firmasından suan araç sigortası yapıldı.. Sompa Japon sigortadan 4056 TL tuttu.. Dönüşüm sonrasında önceki sigortayı iptal ederek 2. sigorta ile buyuk ihtimalle daha indirimli olması sebebiyle bende ankara sigortadan trafik sigortasını yaptıracağım..

WhatsApp Image 2021-02-17 at 12.28.39.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 12.03.30.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 12.03.31.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 12.03.32.jpeg
 
Son düzenleme:


Teşe
Aracınız hayırlı olsun, karavan dönüşümünde kolaylıklar dilerim.
Teşekkür ederim..
Araç uzun süre üniversite öğrenci servisi olarak çalışmış.. Disk fren.. Şuan sürücü kursunda eğitim için kullandığım 2006 model İveco M23 HD sürücü kursu midibüsü disk fren değil..Frene bastınmı köklemezsen araç durmuyor.. birden son yerde fren tutuyor.. yavaş yavaş ivmelenmesi yok aracın.. vede Tuvtürk den yeni geçmiş.. o araçla güvenli seyahat yapılabilirmi zor gibi görünüyor..
Araç içine ait görselleri paylaşıyorum. .İlk mesajda paylaştığım plan taslak plandır.. Araç içeriden 210 cm eninde 685 cm boyunda.. Yükseklik 201 cm.. Aracın arka tekerlek kısmı yerden 14 cm yükseklikte, yine aracın giriş kısmında yer alan motor alanı yüksekliği 27 cm..
Aracın arkasına 200x150 cm bazalı olarak içeriden ve arka kapıdan da ulaşılabilecek şekildeki yatağın altında temiz su deposu, hidrofor , depolama alanı, aküler vb (aküleri daha öne de alabilirim) , söför tarafında 190x90 cm ranza bulunacak. Bu alanda altta yerden yüksekliği 14 cm olan tekerlekler bulunuyor.. Bu sebeple ranza bu hizandan başlayacak.. Her iki tekerleğin arası 100 cm... Diğer kısımda da tuvalet vc koymayı düşünüyorum.. Tekerlek kısmı dışında olması içinde 110x70 cm olmasını sağlayarak alt depo ile bağlantı deliği açmayı düşünüyorum.. Tuvaletin yanında dolap (ki güneş enerjisi bağlantı ekipmanları ve aküleri buraya konumlandırabilirim), devamında 2 tane karşılıklı 2 li koltuk ve 1 tane onun önüne koltuk koyarak aracın 1+3 ruhsat almasını sağlamayı düşünüyorum.. Tabii dezavantajım aracın şehiriçi araç olması sebebiyle koltukları kemersiz ve uzun süreli seyahatlere uygun olmadığından yeni koltuklar almam gerekiyor.. Şöför tarafında ranzanın önüne mutfağı konumlandırıyorum.. Eğer benzer araçları yapan diğer arkadaşlar gibi bir planlama yapsaydım mutfağı istediğim kadar uzun yapabilirdim ancak bu kısımda çok yerim kalmadığından 130x50 ki bu 130 cm nin 30 cm si 27 cm lik basamakta olmakta, yani 100 cm düz zeminde küçük 30 cm kısmı 27 cm lik yükselti üzerinde bulunacak.. En büyük sorun buzdolabının konumu olacak.. 100 cm lik düz zeminin 60 cm ni harcamamak için söför arkasına güvenlik için boydan boya yukarıdan aşağıya doğru demir kaynağı yaparak 60 cm lik alana (düz zeminden sonra koltuğa kadar 90 cm lik yükselti bulunduğundan bir kısmı (30 cm) mutfak tezgahı, geride kana 60 cm kısmı buzdolabı için ayırmayı planlıyorum.. Ani kaza, fren vb güvenlik için eğer buzdolabını buraya konumlandıracaksam dolapla arama iyi bir güvenlik bariyeri örmem gerekecek.. yerleşime göre buzdolabını başka yere de alabilirim.. şuan planım taslak...
Araç yüksek olduğundan uygun olan yerlere yukarıdan dolaplar yapmayı planlıyorum..

WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.25.43.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.26.23.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.26.59.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.27.51.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.28.19.jpeg


WhatsApp Image 2021-02-24 at 14.28.43.jpeg
 


Bence planlama bu işin keyifli zamanı. Aileniz ile mutluluk ve sağlıkla kullanmanızı dilerim.
Teşekkür ederim.. Bir yerden karavan camiasının içine girme zamanı gelmişti.. Tabii şuan işin oldukça başında sayılırım.. Şuan araç ön kapıda lastiklerin değişmesi, su damlatması vb nedenlerle sanayide.. Sanayideki işi bittiğinde söküm işine başlayacağım.. Zaman buldukça ilerlemeyi ve buradan yapılanları paylaşmayı planlıyorum..Pazar günü D grubu ehliyet sınavım var.. 5 günlük pratik eğitim yarın yani cuma günü sonlanıyor..
Plan konusunda başka fikirleri olan varsa her türlü öneriye açığım.. Dış camlar konusunda kararsızım.. BAzı camların sökülüp galvanizli saç ile kaplanmasını ve bu şekilde izolasyon yapılmasını öneren de var, camların bu şekilde kalmasını ve içten izolasyon yapılmasını önerenlerde oluyor.. Bu konuda da desteğinizi ve fikirlerinizi bekliyorum..
 



Anlayışınıza sığınarak düşüncelerimi yazmak istiyorum. Su damlatma, çerçeve lastik değişimi gibi işleri söküm bittikten sonra yaptırmak bence daha iyi olur. Söküm sırasında fark edilen delik, çürük vb yerler ile birlikte hepsi yapılır. Karavanı ben yapıyor olsaydım bazı bölgelerdeki camları sac ile değiştirirdim.
 

Hayırlı uğurlu olsun, kendi karavanını kendi yapan biri olarak diyebilirim ki karavan yapım süreci keyifli ancak bir o kadar da meşakkatli bir süreçtir.
Kolaylıklar dilerim
 

Teşşekkür ederim.. Hertürlü öneriye açığım.. Ön kapıdaki her iki kanattakı lastikler aşırı yıpranmıştı.. Kapı sağlıklı kapanmadığından önceden değiştirtiyorum.. Motor radyatör bakımı aracın uzun süre ki 5-6 ay kadar bir süre yatmış olması sebebiyle yaptırıyorum.. İlk aracı aldığımda ciddi su akıtıyordu. Bağlantı yerini serviste değiştirdim.. Çünkü eklenen su 20 dakika bile kalmadan akıyordu.. İstanbulda parça değişimi yapıldı.. Aracın havası da bir süre sonra boşalıyor.. Ozaman kapı açılmıyor. Uzaktan kumandası da çalışmadığından içeri girme sorun oluyordu.. Depo anahtarlarıda yoktu.. Bu yüzden kilitler, uzaktan kumanda vb önceden değişmesinde yarar var.. Birde mptor girişi içeriden olduğundan karavan dönüşümü öncesinde bakıma girmesinde yarar var diye düşünüyorum.. Araç yaklaşık 35 km uzaklıkta başka bir ilçenin sanayasinde suan.. Hazır oradayken ilk gördüğüm kusurları halletmek istiyorum.. Aracın sökümüne başladıktan sonra ki bir sorun elbette olacaktır, bulunduğum ilçede de sanayi var. Orada sorunları halletmeye çalışacağım.. Ancak bulunduğum ilçede büyük araç ile ilgilenen bir usta yok.. Bu yüzden bu araççtan anlayan bir ustaya aracı teslim etmek daha mantıklı geldi.. Tabii birde pazar günü D grubu ehliyet sınavım var.. Şu an başka bir arkadaşa aracı sürdürüyorum. Ehliyeti aldıktan sonra kendim git gelleri yapacağım.. Yeni ehliyet olmadan başkasından rica ederek git gelleri yapmak çok iyi olmuyor..
 

Bugün D sınıfı ehliyet sınavımı geçtim.. Bundan sonra en azından başkasından rica ederek sağa sola gitme derdinden kurtuldum.. Araç, abs ışığı yanması sorunu sebebiyle su an için sanayide beklemekte.. Sorun çözüldükten sonra söküm işlemine başlayacağım..
 

Karavan elektriği için 12 volt olarak ürünleri belirleyeceğim. izolasyon için Bizofol ABBA, İzogreen Keçe ve Nem bariyeri kullanmayı planlıyorum..

Ne yazık ki araçtaki koltuklarım aracın şehir içi tipi olması sebebiyle uzun yol için yani karavan seyahati için uygun değil. Bu sebeple 2 tane 2 li 1 tane tekli 3 nokta emniyet kemerli, TSE ninde kabul edeceği yani ruhsatta en azından 1+3 olarak ruhsat almamı sağlayabilecek koltuk almam gerekiyor.. Araçtaki orjinal koltukları kullanma şansım yok.. TSE büyük ihtimalle özellikle ön doğru bakan, faturalı 2 veya 3 nokta emniyet kemerli koltuk isteyecektir. Bu konuda önerisi olan var mı ?

Perşembe veya cuma gününe kadar ehliyet işlemlerini tamamlanacağı söylenmişti.. Cuma sabahta sürücü kursundan evrakları alıp yeni d sınıfı ehliyet için işlemleri başlatacağım.. Cuma günü için nüfus müdürlüğünden ehliyet yükseltme için randevumu aldım.. Sınıf yükseltme için "harç ücreti" 1.368,40 TL , “Vakıf Hizmet Bedeli” Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı Hesabına 45,00 TL, “Değerli Kâğıt Bedeli” 225,00 TL olarak cuma gününe kadar yatırmam gerekiyormuş..

Şimdiye kadar karavanda kullanmak için aldığım malzemeler şu şekilde..
1- Next YE-22020KT HD 22" 55 Ekran LED Televizyon 690,24 TL GİTTİ GİDİYOR dan aldım.. Otobüs ya da Diğer Araçlarda Aküden Kullanıma Uygun, 12VDC Giriş Desteği, Bilgisayar Monitörü olarak kullanım, CCTV Güvenlik monitörü olarak kullanım olanağı var..
2-Bosch PST 650 Compact 500 Watt Dekupaj Testere Hepsiburada 433,90 TL, tahta kesim için testere bıçağı mevcut.
3-LG F8K5XNK4 A+++ 2 kg 700 Devir Çamaşır Makinesi Hepsiburadadan 2.599,00 TL
4-Neta MBA28 Mobil Araç Karavan Uydu Anten Hepsiburada 3.813,00 TL
5-Bosch T 718 Bf Metal Dekupaj Testere Bıçağı Hepsiburada 75,00 TL ye aldım


Karavan yapımı için malzeme seçim ve araştırma işlemine devam ediyorum.. Bu konuda her türlü desteğe açığım..
 



Cuma gunu ehliyet sinavi sonucu evraklarini almaya bergamaya gittim.evraklari aldim.. saat 16:35 deki nufusta randevum sonucunda gecici ehliyeti aldim..ptt ile 1 hafta ici de yeni ehliyet gelecek... oradan sanayiye ugradim. Tamponlardaki curukler, hasarlarin onarimi, kaportadaki rotuslar, camyrluklar, saginda solundaki kapilardaki plastikler degisecek on kapi tam oturmuyor o onarilacak, tum kapi ve dolaplarin kilitler degisecek, kapilara disaridan ayrica kilit takilacak..yana acilmali kapilarin orjinal kilutleri cok guvenilir gelmedi..onarim ve degisimler icin yaklasik 3000 tl gidecek.. klimaciyla gorustum, aracacin mevcut klimasına bakimini yapacak..umarim mevcut klimada ekstra bir sorun cikmaz..
 

Alimlara devam ediyorum..
6-proJcb Plys 2000w sjs metal şanzuman devir ayarli spiral taslama makinasi 115-125 mm
7-çanak spiral celik tel firca seti burgu tel burgu
8-Eminçelik AH 4120 WG30 Ankastre Beyaz Cam 2'li Domino Ocak (41226)
9-Dayson Extra Poliüretan Mastik 280 ML. Bu urun hayli pahalanmis..heryerde bu urunu kullanmayacagim..bu yuzden cok sayida almadim..
10-Ebax 10 Basamaklı Teleskopik Merdiven Uzayan 2,9 m
 

Alimlara devam ediyorum..
6-proJcb Plys 2000w sjs metal şanzuman devir ayarli spiral taslama makinasi 115-125 mm
7-çanak spiral celik tel firca seti burgu tel burgu
8-Eminçelik AH 4120 WG30 Ankastre Beyaz Cam 2'li Domino Ocak (41226)
9-Dayson Extra Poliüretan Mastik 280 ML. Bu urun hayli pahalanmis..heryerde bu urunu kullanmayacagim..bu yuzden cok sayida almadim..
10-Ebax 10 Basamaklı Teleskopik Merdiven Uzayan 2,9 m
Doktor bey,

Hayırlı olsun, hızlı gidiyorsunuz, tebrikler.

Ben kendi karavanımı yapmadım ama karavana eşya alacağım diye öyle çok parayı çöpe attım ki şaşarsınız. Karavan için melamin 4 kişilik yemek takımı aldım marin tip, karavanda bir tek ben ve iki köpek var. Katlanır bulaşıklık aldım, hem koyacak yer yok hemde anında yıkayıp kaldırıyorum, ihtiyaç yok. Döküm tava aldım, dumanından karavanın içinde duramadım. Döküm tost makinası aldım, 3 defa hiç kullanmadan eve döndüm. En az 3-4 farklı kamp tipi tuzluk almışımdır, kullanması bir dert, doldurması ayrı dert, değirmenli tuzluk aldım iş bitti. Bunlar gibi onlarca örneğim var.

Televizyon, ocak vb gibi en son monte edilecek cihazların alımını yine en sona bırakırsanız. İmalat sırasında oluşabilecek plan değişiklikleri veya imalat sonrası montaja uygun olmama vb problemleri az yaşarsınız.
 


Doktor bey,

Hayırlı olsun, hızlı gidiyorsunuz, tebrikler.

Ben kendi karavanımı yapmadım ama karavana eşya alacağım diye öyle çok parayı çöpe attım ki şaşarsınız. Karavan için melamin 4 kişilik yemek takımı aldım marin tip, karavanda bir tek ben ve iki köpek var. Katlanır bulaşıklık aldım, hem koyacak yer yok hemde anında yıkayıp kaldırıyorum, ihtiyaç yok. Döküm tava aldım, dumanından karavanın içinde duramadım. Döküm tost makinası aldım, 3 defa hiç kullanmadan eve döndüm. En az 3-4 farklı kamp tipi tuzluk almışımdır, kullanması bir dert, doldurması ayrı dert, değirmenli tuzluk aldım iş bitti. Bunlar gibi onlarca örneğim var.

Televizyon, ocak vb gibi en son monte edilecek cihazların alımını yine en sona bırakırsanız. İmalat sırasında oluşabilecek plan değişiklikleri veya imalat sonrası montaja uygun olmama vb problemleri az yaşarsınız.
Teşekkür ederim Tahir bey ve Yücel bey....
Eninde sonunda alacağım malzemeler.. Uygun fiyat olunma almaya çalışıyorum.. Evde bir oda dolacak böyle giderse ;) Kargo ile gelen çamaşır makinesini 5. kattaki evime aldığıma şimdiden pişman oldum.. Keşke arabamın bagajına koydursaydım.. 65 kg.. şimdi birde onu asansörle de olsa geri indirip araca bindirip daha sonra 1 km ileride dönüşümünü yapacağım araca taşıması var..
Elektrik sistemi, aküler ve güneş enerjisi sistemi en pahalı sistem.. 220 v LG 2 kg çamaşır makinesi ve Buzdolabı olacak.. diğer sistemler 12 v olacak.. aracı evden uzakta yapacağı için dışardan enerji alamayacağım.. Bu yüzden yaklaşan en önemli alım güneş enerjisi sistemi ve aküler olacak.. Jel akü veya kuru akü arasında seçim yapmam gerekecek.. Maliyet açısından ciddi fark var.. 3 panel 4 akü düşünüyorum.. fikir ve önerilerinizi bekliyorum..
 



Teşekkür ederim Tahir bey ve Yücel bey....
Eninde sonunda alacağım malzemeler.. Uygun fiyat olunma almaya çalışıyorum.. Evde bir oda dolacak böyle giderse ;) Kargo ile gelen çamaşır makinesini 5. kattaki evime aldığıma şimdiden pişman oldum.. Keşke arabamın bagajına koydursaydım.. 65 kg.. şimdi birde onu asansörle de olsa geri indirip araca bindirip daha sonra 1 km ileride dönüşümünü yapacağım araca taşıması var..
Elektrik sistemi, aküler ve güneş enerjisi sistemi en pahalı sistem.. 220 v LG 2 kg çamaşır makinesi ve Buzdolabı olacak.. diğer sistemler 12 v olacak.. aracı evden uzakta yapacağı için dışardan enerji alamayacağım.. Bu yüzden yaklaşan en önemli alım güneş enerjisi sistemi ve aküler olacak.. Jel akü veya kuru akü arasında seçim yapmam gerekecek.. Maliyet açısından ciddi fark var.. 3 panel 4 akü düşünüyorum.. fikir ve önerilerinizi bekliyorum..
Doktor Bey,

Elektrik tüketecek cihazlarınızı marka, model varsa tüketim bilgisi ile yazın, basit bir hesap yapmaya çalışalım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst