drankara
Kamp II
İzmir'de Otokar Sultan 145s City C Motokaravan Dönüşümü
Merhaba, ismim Levent..Gezenbilir ailesine 6 Temmuz 2008 tarihinde drankara adıyla katıldım.. İzmir Dikilide acil serviste doktorum.. 20 yıllık hekimim.. Katıldığım zaman Ankara'da yaşadığım ve görev yaptığım için drankara adını almıştım.. Ancak 2013 den buyana İzmir Dikili'de yaşamaktayım.. Neredeyse siteye katıldığım tarihten bugüne kadar Karavan forumunu takip ediyorum.. Özellikle Atilla Dinçer (Atiladi) in 15 ve 17 m3 karavanlarını oluşturmasını ilgiyle takip etmiştim.. Tabii sitedeki bir sorun sebebiyle gönderdiği resimlerin tümden silinmesine de oldukça üzülmüştüm.. O tarihlerde ileride kendi karavanımı benzer şekilde oluştururum diye günlük olarak Atilla beyin karavanı oluştururken yaptığı tüm resim ve işlemleri önceden word e kopyalamaştım ancak daha sonra tabii ki bulamadım.. Belki ilerde hard disklerin birinin içinden çıkar.. 2012 2013 gibi gezenbilir ailesinin üyelerinin Kızılcahamam'daki 2 günlük karavan kampına eşim ile birlikte günübirlik katılmıştım.. Orada da karavan inceleme fırsatım olmuştu.. Ankara'da 2013 gibi araç bakarken busefer İzmir Dikiliye tayinim çıktı, daha sonrada çocuklar doğunca karavan hayalim hayli ertelenerek bugünlere kadar hayal şeklinde ötelendi..
Hayli uzun bir girişten sonra gelelim aracımıza.. Yaklaşık 1 yıldır Uyap üzerinden İcra yoluyla satılan panelvan, minibüs ve midibüsleri takip edip teklifler vermekteydim.. Çalıştığım hastanemde birlikte görev yaptığım emekliliğine sayılı günler kalan sağlık memuru arkadaşım 3-4 ay kadar önce ducato panelvandan dönüşen bir karavan alınca onun karavanını inceleme fırsatını buldum.. 2 kişi için ideal, oldukça az yakan bir karavan olması oldukça iyi ancak 2 erişkin su an 2 ve 4 yaşlarında olan kızlarımında bu tip bir karavana sığamayacağımızdan yola çıkarak daha büyük özellikle içine ayrı bir yatak-ranza koyabileceğim araç bakmaya başladım. 4 kişilik aile için koltuk sayısı yüksek araç minibüs, midibüs alarak koltuk eksiltme yöntemiyle 1+3 veya 1+4 ruhsat almanın daha uygun olacağına karar verdim.. Bu tip araçlarında 17 koltuk üzerinde olanlarının D ehliyetle sürülmesinden yola çıkarak Kasım ayında bulunduğum ilçede D sınıfı ehliyet kursu olmadığından 35 km yakındaki ilçe olan Bergama'daki sürücü kursuna yazıldım.. Yazıldım yazılmasınada öğrendim ki pandemi sebebiyle sınavlar olmuyormuş.. Ocak ayı sonunda bir kurs ve sınav yapıldı ancak başvuru sayısı çok fazla olduğundan subay ayı sonundaki sınav dönemine aktarıldım.. Pazartesiden buyana sürücü kursunun iveco m23 HD minibüsüyle 28 2 2021 Pazar tarihinde yapılacak D ehliyeti sınavına hazırlanıyorum.. Büyük bir grup M3 Otobüs vasfındaki aracın M1 Motokaravan şekline dönüştüğünde B ehliyetle sürülebileceğinden bahsetsede Karayolları Yönetmeliğinde 75. maddede ;
e) B sınıfı sürücü belgesi otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları da kullanabilir.
olarak belirtilmekte.. Türkiyede M1 Motokaravan ruhsatı ile sorun çıkmasada ileride yurt dışına gittiğimde sorun yaşamamak için ehliyeti D ehliyete dönüştürmeye karar verdim..
Ocak ayı içinde istanbul'da yapılan bir ihaleye uzaktan katıldım ve aynı özellikteki ilk ve son araca hemen hemen asgari düzeyde teklifte bulundum. 5 araçlık bir ihaleydi.. ilk araç olmasa da son aracı ihaleden kazandım. Araç tabii ki yeni değil.. Zaten 5-10 yıllık göreceli olarak yeni bir minibüs veya midibüs ihale yoluyla kazanma şansınız oldukça az.. Ben nerdeyse 1 yıldır teklif veriyorum.. Ancak bir tane araç alabildim.. İhale üzerinden araç alımıyla ilgili işlemlerde çok kolay olmadı.. Özelliklede başka bir ilden gelen için..
Karavana dönüştürmeyi planladığım araç 2006 model Otokar Sultan 145S City C modeli.. Üniversite öğrenci servis aracı olarak kullanılmış.. Zaten içi belediye otobüsü gibi.. 23 oturarak 24 ayakta yolcu kapasitesine sahip.. M3 sınıfında.. Bu yüzden 1997 yılında aldığım B sınıfı ehliyetle kullanamıyorum.. D sınıfı ehliyet gerekiyor.. Net ağırlığı 5026 kg, Azami yüklü ağırlığı 8386 kg.. Motor gücü 111kw
Henüz daha karavan dönüşümüne başlamadım aracımla ancak aracı aldıkta sonra İstanbulda bakıma soktıum.. Su kaçırıyordu.. Sonuçta 5-6 ay olduğu yerde beklemiş bir araçtı.. Kısıtlı zamanda bir bakımdan sonra İstanbuldan İzmir Dikiliye söför tutarak İstanbul İzmir otoyoluyla aracı getirdim.. İstanbul avrupa yakasında 73.22 LT, 483.25 TL ye deposunu fullediim.. İstanbulda otokar servisinde bakımda nerdeyse 5-10 dakika gaza köklemeli basışlarda bol bol mazot harcadım.. İstanbuldan çıkana kadar 2 saat süren dur kalklar da dahil bir sonraki yakıt dolumuna kadar 433 km yol yaptım. Otoyolda 100- 115 ile gittik.. 476 tl mazot parası verdim. 70 litre mazot aldım.. Yani 70 lt mazot ile 433 km yol gitmiş oldum.. 100 km de 16 lt yakmış görünüyoum ki iyi mazot harcamışım.. İktisadi hızla gitseydim, birde tabii bakımdaki zorlamalarıda olmadığuını varsayarsak sürüşe göre 100 km 12-15 LT arası yakar gibi görünüyor.. Araç ile ilk yolculuğum bu şekilde gerçekleşti.. Artık sürüşe göre daha sonra göreceğiz..
Peki niye bu araç.. Araç düz zemine sahip.. Tek ciddi yükseltisi girişte bulunan motor bölümü.. Bu tip araçlarda da en büyük problem bu girişteki motor yükseltisi ve tabii ki ses sorunu.. İyi bir izolasyona ihtiyaç olacak.. Büyük araç seçimimdeki en büyük sebep 4 kişilik aile olmamız ve çocukların şuan küçük olsalar da büyüyecek olmaları.. ve de aracın zeminin hemen hemen düz olması..
İlç planlamam şu şekilde.. Aracın içine arkaya 200X150 yatak dışında birde 190x90 ranza eklemeyi düşünüyorum.. Tabii bu aracın içindeki yerleşimi oldukça etkileyecek.. Ancak yakıt gideri gibi dezavantajına rağmen büyük araç seçmemdeki en büyük sebep bu 2. yatak-ranza şansının olması.. Taslak planım aşağıda yeralıyor.. Site üyelerinden de herkonu da görüş alışverişine açığım.. Kafamda yapılacakları sıra ile belirledim.. Şuan araç sanayide bakımda.. Daha sonra sorun çıkmaması amacıyla kapı fitillerini, radyotöre , motora vb bakım yaptırıyorum..
Nöbet takvimim ve evdeki kızlarımdan arta kalan zamanlarda fırsat buldukça aracın dönüşümünü elimden geldiğince kendim yapmayı planlıyorum.. Aracı Şubat başında aldım ancak ruhsatı ve plakayı yeni çıkarttım.. Geçen perşembe ruhsatta 2 renk yazması ancak aracın sadece beyaz olması ve sağ arka iç lastiğinin farklı ebatta olması nedeniyle TÜVTÜRK den kaldığı için cuma tekrar muayeneye kırmızı şerit çektirerek ve yeni lastik gelene kadar ödünç çıkma lastikle girip geçtim.. Dünde ruhsattan sonra yeni trafik sigortasını yaptırdım.. Ankara sigorta acentasına gittiğimde gelen merkezi arayıp sonradan aracın karavana dönüşümünün yapılacağından bahsettiler.. Alım satım olmadan nasıl yapılacağını danıştılar.. Ankara sigorta dışında başka bir sigorta firmasından suan araç sigortası yapıldı.. Sompa Japon sigortadan 4056 TL tuttu.. Dönüşüm sonrasında önceki sigortayı iptal ederek 2. sigorta ile buyuk ihtimalle daha indirimli olması sebebiyle bende ankara sigortadan trafik sigortasını yaptıracağım..
Merhaba, ismim Levent..Gezenbilir ailesine 6 Temmuz 2008 tarihinde drankara adıyla katıldım.. İzmir Dikilide acil serviste doktorum.. 20 yıllık hekimim.. Katıldığım zaman Ankara'da yaşadığım ve görev yaptığım için drankara adını almıştım.. Ancak 2013 den buyana İzmir Dikili'de yaşamaktayım.. Neredeyse siteye katıldığım tarihten bugüne kadar Karavan forumunu takip ediyorum.. Özellikle Atilla Dinçer (Atiladi) in 15 ve 17 m3 karavanlarını oluşturmasını ilgiyle takip etmiştim.. Tabii sitedeki bir sorun sebebiyle gönderdiği resimlerin tümden silinmesine de oldukça üzülmüştüm.. O tarihlerde ileride kendi karavanımı benzer şekilde oluştururum diye günlük olarak Atilla beyin karavanı oluştururken yaptığı tüm resim ve işlemleri önceden word e kopyalamaştım ancak daha sonra tabii ki bulamadım.. Belki ilerde hard disklerin birinin içinden çıkar.. 2012 2013 gibi gezenbilir ailesinin üyelerinin Kızılcahamam'daki 2 günlük karavan kampına eşim ile birlikte günübirlik katılmıştım.. Orada da karavan inceleme fırsatım olmuştu.. Ankara'da 2013 gibi araç bakarken busefer İzmir Dikiliye tayinim çıktı, daha sonrada çocuklar doğunca karavan hayalim hayli ertelenerek bugünlere kadar hayal şeklinde ötelendi..
Hayli uzun bir girişten sonra gelelim aracımıza.. Yaklaşık 1 yıldır Uyap üzerinden İcra yoluyla satılan panelvan, minibüs ve midibüsleri takip edip teklifler vermekteydim.. Çalıştığım hastanemde birlikte görev yaptığım emekliliğine sayılı günler kalan sağlık memuru arkadaşım 3-4 ay kadar önce ducato panelvandan dönüşen bir karavan alınca onun karavanını inceleme fırsatını buldum.. 2 kişi için ideal, oldukça az yakan bir karavan olması oldukça iyi ancak 2 erişkin su an 2 ve 4 yaşlarında olan kızlarımında bu tip bir karavana sığamayacağımızdan yola çıkarak daha büyük özellikle içine ayrı bir yatak-ranza koyabileceğim araç bakmaya başladım. 4 kişilik aile için koltuk sayısı yüksek araç minibüs, midibüs alarak koltuk eksiltme yöntemiyle 1+3 veya 1+4 ruhsat almanın daha uygun olacağına karar verdim.. Bu tip araçlarında 17 koltuk üzerinde olanlarının D ehliyetle sürülmesinden yola çıkarak Kasım ayında bulunduğum ilçede D sınıfı ehliyet kursu olmadığından 35 km yakındaki ilçe olan Bergama'daki sürücü kursuna yazıldım.. Yazıldım yazılmasınada öğrendim ki pandemi sebebiyle sınavlar olmuyormuş.. Ocak ayı sonunda bir kurs ve sınav yapıldı ancak başvuru sayısı çok fazla olduğundan subay ayı sonundaki sınav dönemine aktarıldım.. Pazartesiden buyana sürücü kursunun iveco m23 HD minibüsüyle 28 2 2021 Pazar tarihinde yapılacak D ehliyeti sınavına hazırlanıyorum.. Büyük bir grup M3 Otobüs vasfındaki aracın M1 Motokaravan şekline dönüştüğünde B ehliyetle sürülebileceğinden bahsetsede Karayolları Yönetmeliğinde 75. maddede ;
e) B sınıfı sürücü belgesi otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları da kullanabilir.
olarak belirtilmekte.. Türkiyede M1 Motokaravan ruhsatı ile sorun çıkmasada ileride yurt dışına gittiğimde sorun yaşamamak için ehliyeti D ehliyete dönüştürmeye karar verdim..
Ocak ayı içinde istanbul'da yapılan bir ihaleye uzaktan katıldım ve aynı özellikteki ilk ve son araca hemen hemen asgari düzeyde teklifte bulundum. 5 araçlık bir ihaleydi.. ilk araç olmasa da son aracı ihaleden kazandım. Araç tabii ki yeni değil.. Zaten 5-10 yıllık göreceli olarak yeni bir minibüs veya midibüs ihale yoluyla kazanma şansınız oldukça az.. Ben nerdeyse 1 yıldır teklif veriyorum.. Ancak bir tane araç alabildim.. İhale üzerinden araç alımıyla ilgili işlemlerde çok kolay olmadı.. Özelliklede başka bir ilden gelen için..
Karavana dönüştürmeyi planladığım araç 2006 model Otokar Sultan 145S City C modeli.. Üniversite öğrenci servis aracı olarak kullanılmış.. Zaten içi belediye otobüsü gibi.. 23 oturarak 24 ayakta yolcu kapasitesine sahip.. M3 sınıfında.. Bu yüzden 1997 yılında aldığım B sınıfı ehliyetle kullanamıyorum.. D sınıfı ehliyet gerekiyor.. Net ağırlığı 5026 kg, Azami yüklü ağırlığı 8386 kg.. Motor gücü 111kw
Henüz daha karavan dönüşümüne başlamadım aracımla ancak aracı aldıkta sonra İstanbulda bakıma soktıum.. Su kaçırıyordu.. Sonuçta 5-6 ay olduğu yerde beklemiş bir araçtı.. Kısıtlı zamanda bir bakımdan sonra İstanbuldan İzmir Dikiliye söför tutarak İstanbul İzmir otoyoluyla aracı getirdim.. İstanbul avrupa yakasında 73.22 LT, 483.25 TL ye deposunu fullediim.. İstanbulda otokar servisinde bakımda nerdeyse 5-10 dakika gaza köklemeli basışlarda bol bol mazot harcadım.. İstanbuldan çıkana kadar 2 saat süren dur kalklar da dahil bir sonraki yakıt dolumuna kadar 433 km yol yaptım. Otoyolda 100- 115 ile gittik.. 476 tl mazot parası verdim. 70 litre mazot aldım.. Yani 70 lt mazot ile 433 km yol gitmiş oldum.. 100 km de 16 lt yakmış görünüyoum ki iyi mazot harcamışım.. İktisadi hızla gitseydim, birde tabii bakımdaki zorlamalarıda olmadığuını varsayarsak sürüşe göre 100 km 12-15 LT arası yakar gibi görünüyor.. Araç ile ilk yolculuğum bu şekilde gerçekleşti.. Artık sürüşe göre daha sonra göreceğiz..
Peki niye bu araç.. Araç düz zemine sahip.. Tek ciddi yükseltisi girişte bulunan motor bölümü.. Bu tip araçlarda da en büyük problem bu girişteki motor yükseltisi ve tabii ki ses sorunu.. İyi bir izolasyona ihtiyaç olacak.. Büyük araç seçimimdeki en büyük sebep 4 kişilik aile olmamız ve çocukların şuan küçük olsalar da büyüyecek olmaları.. ve de aracın zeminin hemen hemen düz olması..
İlç planlamam şu şekilde.. Aracın içine arkaya 200X150 yatak dışında birde 190x90 ranza eklemeyi düşünüyorum.. Tabii bu aracın içindeki yerleşimi oldukça etkileyecek.. Ancak yakıt gideri gibi dezavantajına rağmen büyük araç seçmemdeki en büyük sebep bu 2. yatak-ranza şansının olması.. Taslak planım aşağıda yeralıyor.. Site üyelerinden de herkonu da görüş alışverişine açığım.. Kafamda yapılacakları sıra ile belirledim.. Şuan araç sanayide bakımda.. Daha sonra sorun çıkmaması amacıyla kapı fitillerini, radyotöre , motora vb bakım yaptırıyorum..
Nöbet takvimim ve evdeki kızlarımdan arta kalan zamanlarda fırsat buldukça aracın dönüşümünü elimden geldiğince kendim yapmayı planlıyorum.. Aracı Şubat başında aldım ancak ruhsatı ve plakayı yeni çıkarttım.. Geçen perşembe ruhsatta 2 renk yazması ancak aracın sadece beyaz olması ve sağ arka iç lastiğinin farklı ebatta olması nedeniyle TÜVTÜRK den kaldığı için cuma tekrar muayeneye kırmızı şerit çektirerek ve yeni lastik gelene kadar ödünç çıkma lastikle girip geçtim.. Dünde ruhsattan sonra yeni trafik sigortasını yaptırdım.. Ankara sigorta acentasına gittiğimde gelen merkezi arayıp sonradan aracın karavana dönüşümünün yapılacağından bahsettiler.. Alım satım olmadan nasıl yapılacağını danıştılar.. Ankara sigorta dışında başka bir sigorta firmasından suan araç sigortası yapıldı.. Sompa Japon sigortadan 4056 TL tuttu.. Dönüşüm sonrasında önceki sigortayı iptal ederek 2. sigorta ile buyuk ihtimalle daha indirimli olması sebebiyle bende ankara sigortadan trafik sigortasını yaptıracağım..
Son düzenleme: