İzmir'de Otokar Sultan 145s City C Motokaravan Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 179
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,571
Arka tampon bölgesi ardındaki boşluğa her iki 100 LT lik artık su depolarımız monte edildi. Aralarına bağlantı borusu çekildi. Stepnede o bölgede bulunacağından arkadan dolanacak şekilde boru bağlantısı yapıldı. Arka kapı basamağına atık suyun boşaltımı için bir vana konuldu, atık su yani gri su boşaltma ağzı dışardan da ulaşılacak, uzatma borusu takılmasına müsait olacak şekilde merdiven arkasına monte edildi.

IMG-20210929-WA0009.jpeg


WhatsApp Image 2021-09-24 at 14.22.02.jpeg


WhatsApp Image 2021-09-24 at 14.22.21.jpeg


WhatsApp Image 2021-09-29 at 18.43.59.jpeg


WhatsApp Image 2021-09-29 at 18.44.09.jpeg
 

Aracın içinde su hatlarının alttan çıkacağı yerler ayarlandı. Tabii ki burada en büyük sorun banyo, bunun sebebi banyo için aldığım kasetli tuvaletin arkası çapraz dikmelere denk gelmesi.. Ne yaparsak yapalım olmadı.. Bu yüzden bir çapraz dikmeyi kesip daha kısa bir çapraz dikme olarak yeniden kaynatıp herhangi bir sorun olmaması içinde yine demir profilden yeni bir dikme yapmaya karar verdik.. Tuvaletin ve arka yatak altındaki 300 LT lik dalgakıranlı su deposunun yerleşimine karar verdikten sonra su hatları için zeminde delikler açıldı ve banyo için hatlar çekilmeye başlandı..

20210929_184145.jpg


IMG-20210929-WA0015.jpeg


IMG-20210929-WA0017.jpeg


IMG-20210929-WA0029.jpeg
 

İlk başta Seaflo 18.9LT hidrofor ve MIT 24 LT Yatık Hidrofor Genleşme Tankını arka baza şeklindeki yatak altında 300 LT lik dalgakıranlı su deposunun yanına monte edecektik. Ancak daha sonra aracın altında atık su depolarının arkasındaki boşluğa yalıtımlı marin kontradan paslanmaz profil bir çerçeve içine monte etmeyi daha uygun bulduk.. Hidrofor genleşme tankının üzerine monte eildi. Bağlantı aparatları takıldı. Hidrofor ve genleşme tankı için küçük bir kabin yapıldı.. Kabinin iç izolasyonu 6 mm izametrik kauçuk ile yapıldı. Dışı da su geçirmeyecek haşaratlardan etkilenmeyecek şekilde boyandı.. İleride bir sorun çıkması halinde müdahele edilmesi için kalın 4 vida ve somun ile aracın altına atık su deposunun yanına monte edildi..

20210929_190901.jpg


20211007_184635.jpg


20211007_184718.jpg


IMG-20210929-WA0034.jpeg


IMG-20210929-WA0036.jpeg


IMG-20210929-WA0038.jpeg
 


Atık su ve temiz su hatlarının yerlerinin belirlenmesi, su sistemlerinin hatlarının çekilmesi ve hidrofor genleşme tankının yerine montajından sonra artık aracın iç ranza, arka baza, mutfak, banyo profillerinin montajına, içten şaseye kaynak işlerine sıra geldi.. Şuanki aşamamız ranzanın ana hatlarının belirlenmesinin ardından tuvaletin alt demir tablası, dikme duvar kolonlarının oluşturulması aşamasındayız.. Büyük ihtimalle pazartesi salı gününe kadar araç içinde arka baza, duvar dikmeleri, banyo dikmeleri, mutfak tabanı, çamaşır makinesi yeri, ranza yatak altlığı vb demir kayna işleri tamamlanmış olur.. Bundan sonraki aşamada artık yan duvar izolasyonu tamamlanacak ve taban izolasyonu kaplamalarına geçilecek.. Araç yavaş yavaş karavan görünümünü almaya başladı.. Tüm bu anlattığım aşamaları videoya da çekiyorum.. İsteyenler youtube de "Gezginim" adıyla hazırladığım kanalımda videoları da izleyebilirler.. Ancak fotoğraf ayrıntıların görülmesi açısından daha değerli.. Bu yüzden mümkün olduğunca aşamaları burada sizlerle paylaşmaya devem edeceğim.

IMG-20211007-WA0004.jpeg


IMG-20211007-WA0006.jpeg
 



Karavanımda temiz ve atık su hortumlarıyla ara sıra sorun yaşarım. Gezi sonrası su sisteminin temizlenmesini unutunca ve su tesisatı da uzun süre kullanılmayınca atık su tesisatı koku yapıyor, temiz su hortumunda da yosun oluşuyor. Iki defa son çare olarak hortumları yenilemek zorunda kaldım. Sizde horumları yenilemek o kadar kolay olmayacağı için tatil sonrası gerekli temizliği unutmamanızı tavsiye ederim.

Kolay gelsin, başarılar.
 

Karavanımda temiz ve atık su hortumlarıyla ara sıra sorun yaşarım. Gezi sonrası su sisteminin temizlenmesini unutunca ve su tesisatı da uzun süre kullanılmayınca atık su tesisatı koku yapıyor, temiz su hortumunda da yosun oluşuyor. Iki defa son çare olarak hortumları yenilemek zorunda kaldım. Sizde horumları yenilemek o kadar kolay olmayacağı için tatil sonrası gerekli temizliği unutmamanızı tavsiye ederim.

Kolay gelsin, başarılar.
Teşekkür ederim.. Youtubede bir videoda atık su sistemi tıkanan bir karavanda yapılanları izledim.. Pekde hoş olmadığını gördüm.. Bu yüzden yeni yapılan aracımda atık su sistemi depolardan istenirse kolaylıkla çıkarılabilir şekilde monte edildi. Gırtlak borular oldukça genişte olsa karvanda 2 küçük çocuk olacak.. Dışarıda ayaklarını yıkamadan duşa girebileceklerinide hesaba katarsak istesek de istemesek de sistem içinde kum kalacak.. Zamanla sizinde dediğiniz gibi sistemde sorunlara yok açabilir.. Bu yüzden her sene yaz sonunda arka deponun atık su borusu bağlantılarını çıkartıp mutfak ve banyo labolarından giderlere basınçlı su vermeyi düşünüyorum.. En azından bu şekilde atık su sisteminde kalan kum pislik vb ne varsa akıp gider.. Tabii pratikte nasıl olur bilmiyorum.. En azından Sistem bunu yapmaya müsait şekilde hazırlandı.. Sonuçta evde tıkanma olsa porçöz vb, burgu sipiral teller, binada kanalizasyonda tıkanma olsa vidanjör ila açılıyor sistem bir şekilde.. Karavanda tıkanma olsa tüm tatil sanırım zehir olur :smiley: Nayseki tuvalet kasetli.. :smiley: Oradaki tıkanma hiç çekilmezdi.. :smiley:
Gri su deposuna ulaşımda bir şekilde tıkanma olsa banyo lavobo duş gideriyle çamaşır makinesi ve mutfak gideri etkilencek .. :smiley: Artık dışarıda duş alıp, bulaşıkları yıkar, elimizi yıkarız.. :smiley:
 

Tekrar merhaba.. karavanın altından giden tüm su boruları izolasyonla kaplandı.. iç demir profiller tamamlandı.. Devamında mutfakta buzdolabı arkasına denk gelen yere 2 adet yer ve banyodaki tuvaletin bulunacağı yerin arkasına kasetli tuvalet kapagi yeri açıldı.. Aracın yan profilleri yüzünden banyo tabanı biraz daha yükseltildi.. çünkü kapak yeri aracın yatay profillerine denk geldi.. aynı sebepten buzdolabının yeri aracın kolonları ve çapraz profillerini kesemeyeceğimizden değişti.. artık mutfak evyesi ranzanın hemen yanında bulunuyor.. onun yanında buzdolabı geliyor.. Önceden aldığım havalandırmalar ve kilitli tuvalet kapağı yerine takıldı.. tabii şimdilik yapıştırılmadı.. hava oldukça yağışlı izmirde.. hava durulsun ozaman yapıştıracağız.. .

WhatsApp Image 2021-10-12 at 17.22.22.jpeg


WhatsApp Image 2021-10-12 at 17.22.06.jpeg


WhatsApp Image 2021-10-16 at 17.34.35 (3).jpeg


WhatsApp Image 2021-10-16 at 17.34.35 (2).jpeg


WhatsApp Image 2021-10-16 at 17.34.35 (1).jpeg


WhatsApp Image 2021-10-16 at 17.34.35.jpeg
 

aracın arka alt bölgesinde atık su ve kullanma suyu boruları izole edildi.. Termodinamik sofben yeri ranza profillerinde belirlendi ve ona göre demir profiller kaynatıldı..
Aracın buzdolabı havalandırmalarının dıştan görüntüsü..

WhatsApp Image 2021-10-16 at 17.34.35 (4).jpeg


sofpen yeri.jpg


su izolasyon .jpg
 
Son düzenleme:

.
UV ışığı gören temiz su sistemlerindeki yeşil yosunlar ile yine suyun içindeki eser miktardaki demiri metabolize edebilen bakterilerin oluşturduğu jel yapılı biyolojik filmden, kahve renkli pas tabakalarından kurtulmak ve bu bakterilerin üremesine mani olmak için, sezon başlarında klor dioksit kullanılabilir.
Gri su sistemleri haliyle bu açıdan daha sorunlu ve daha fazla doz klor dioksit gerektirebilmekteler.

Makro açıdan ise kolay donabilen hayvani yağlarla beraber saç ve bulaşık artıkları sorun yaratmakta. Bunlar için de başta mekanik metod olmak üzere, karbonat+sirkenin yardımı olduğu söyleniyor.

Bence gri su depoları boşaltım debisini farkedilir derece değiştirmedikçe, temiz su depoları gibi periyodik bakıma gerek göstermemeliler ? Su iletiminin yeterli olduğunu düşündüğüm karavanımda 30 ayı oldukça geçen aktif kullanım zamanı sonrasında bile, daha bu noktaya ulaşmadım.

Gri su depolarında marka karavanlarda bile rastlanan kokuya ise yer darlığı yüzünden tercih edilen kısa boylu karavan sifonlarındaki az miktardaki suyun kuruması veya hareketteki kaybı sebep olmakta. Önlem olarak lavobo ve duş teknesinin kullanılmadığı zamanlar tıpa ile kapalı tutulması yararlı oluyor.
Karavanımın satıcısının açıklama ve önerileri bu yöndeydi.

Karavanların uzun müddet kullanılmadığı zamanlarda, deponun boşaltılıp, tahliye musluğunun küçük böceklerin girmesini önlemek amacıyla tülbent veya ince tel örgü ile kapalı ama vanasının açık bırakılması önerilmekte. Sanırım yeterli zaman beklendikten sonra musluk tekrar kapatılabilir.
Ben sonucunu bilmesem de sezon bitiminde elimde varsa bir ölçü sıvı tuvalet kimyasalı atmaktayım.

Eğer beklendiği üzere temiz su depolarınızda el ile mekanik temizliğe olanak verecek büyüklükte ekstra bir giriş varsa, senede bir kere, bezle bile olsa içini silmek yararlı olurdu ve zaten bu da önerilmekte.


Forumda sıklıkla Avrupa standartlarından dem vurarak “Gereksiz işler uzmanı” 🤓 sıfatını kazandığımın farkındayım ama bazılarımızın çağdaş karavan yaşamından bahsetmesi umarım pek de yararsız sayılmamalı ?

Bu kadar karavanı bu kadar nöbete sığdırabilmeniz büyük başarı.
Umarım hanımınızdan da söz işitmiyorsunuzdur ?
Benim emekli olduktan sonra yaptığım ilk iş, ev nöbetlerimde çaldığında tüylerimi diken diken eden telefonumun zil sesini değiştirmek oldu. 😉


...
Sanırım iki ayağınızı bir pabuca sokmaya çalıştığınız bu günlerde, arka görüş kamerası için açtığınız başlığı unutmuş olmalısınız ?
Millet görüşlerini yazmak için çırpınıp duruyor.
Muhteremleri ihmal etmeyin derim. :yum:
 
Son düzenleme:



.
UV ışığı gören temiz su sistemlerindeki yeşil yosunlar ile yine suyun içindeki eser miktardaki demiri metabolize edebilen bakterilerin oluşturduğu jel yapılı biyolojik filmden, kahve renkli pas tabakalarından kurtulmak ve bu bakterilerin üremesine mani olmak için, sezon başlarında klor dioksit kullanılabilir.
Gri su sistemleri haliyle bu açıdan daha sorunlu ve daha fazla doz klor dioksit gerektirebilmekteler.

Makro açıdan ise kolay donabilen hayvani yağlarla beraber saç ve bulaşık artıkları sorun yaratmakta. Bunlar için de başta mekanik metod olmak üzere, karbonat+sirkenin yardımı olduğu söyleniyor.

Bence gri su depoları boşaltım debisini farkedilir derece değiştirmedikçe, temiz su depoları gibi periyodik bakıma gerek göstermemeliler ? Su iletiminin yeterli olduğunu düşündüğüm karavanımda 30 ayı oldukça geçen aktif kullanım zamanı sonrasında bile, daha bu noktaya ulaşmadım.

Gri su depolarında marka karavanlarda bile rastlanan kokuya ise yer darlığı yüzünden tercih edilen kısa boylu karavan sifonlarındaki az miktardaki suyun kuruması veya hareketteki kaybı sebep olmakta. Önlem olarak lavobo ve duş teknesinin kullanılmadığı zamanlar tıpa ile kapalı tutulması yararlı oluyor.
Karavanımın satıcısının açıklama ve önerileri bu yöndeydi.

Karavanların uzun müddet kullanılmadığı zamanlarda, deponun boşaltılıp, tahliye musluğunun küçük böceklerin girmesini önlemek amacıyla tülbent veya ince tel örgü ile kapalı ama vanasının açık bırakılması önerilmekte. Sanırım yeterli zaman beklendikten sonra musluk tekrar kapatılabilir.
Ben sonucunu bilmesem de sezon bitiminde elimde varsa bir ölçü sıvı tuvalet kimyasalı atmaktayım.

Eğer beklendiği üzere temiz su depolarınızda el ile mekanik temizliğe olanak verecek büyüklükte ekstra bir giriş varsa, senede bir kere, bezle bile olsa içini silmek yararlı olurdu ve zaten bu da önerilmekte.


Forumda sıklıkla Avrupa standartlarından dem vurarak “Gereksiz işler uzmanı” 🤓 sıfatını kazandığımın farkındayım ama bazılarımızın çağdaş karavan yaşamından bahsetmesi umarım pek de yararsız sayılmamalı ?

Bu kadar karavanı bu kadar nöbete sığdırabilmeniz büyük başarı.
Umarım hanımınızdan da söz işitmiyorsunuzdur ?
Benim emekli olduktan sonra yaptığım ilk iş, ev nöbetlerimde çaldığında tüylerimi diken diken eden telefonumun zil sesini değiştirmek oldu. 😉


...
Sanırım iki ayağınızı bir pabuca sokmaya çalıştığınız bu günlerde, arka görüş kamerası için açtığınız başlığı unutmuş olmalısınız ?
Millet görüşlerini yazmak için çırpınıp duruyor.
Muhteremleri ihmal etmeyin derim. :yum:
Yazdıklarınız oldukça değerli.. paylaşımınız bir çok karavan sahibine yol göstermekte..
Hanım zaten beni yakında gönderecek evden.. :smiley: 24 saat uyumamaya alışiğim.. emekli olduğumda buyuk ihtimalle buyuk bir boşluğa düşeceğim.. :smiley: şimdiden bunu düşünmeye gerek de yok.. nasılsa daha emekliliğe var.... :smiley: yanacak 40 gün iznim vardı geçen yıl izin kullanamadım... su an nöbete gitmiyorum, izindeyim..
Arka geri görüş kamerası bölümünü günlük takip ediyorum.. Aracın bitmesine daha var ama araç buyuk olduğundan eninde sonunda bir geri görüş sistemi almak zorundayım..
 

1,5 aylık aradan sonra tekrar yapıma devam etmeye başladık.. Zemin izolasyonu öncesinde yatay çıtalar yerleştirildi. Üzerine 15 mm lik kavak kontra alıştırılması yapıldı.. Alt tabana abba izogard keçe uygulaması yapıldıktan sonra önce zemin kapatıacak sonrasında da yan arka duvarlar ve yavan kaplaması yapılarak araç mobilya ve elektrik tesisatının priz lamba vb yerine takılması aşamasına gelecek..
Bu arada aracın yanına giderken Dikili Migros otoparkında fotoğrafta yer alan isviçre plakalı karavana rastlayınca fotoğraflamak istedim..

WhatsApp Image 2021-12-01 at 12.45.13.jpeg


WhatsApp Image 2021-12-01 at 12.42.08.jpeg


WhatsApp Image 2021-12-01 at 16.59.52.jpeg
 

1,5 aylık aradan sonra tekrar yapıma devam etmeye başladık.. Zemin izolasyonu öncesinde yatay çıtalar yerleştirildi. Üzerine 15 mm lik kavak kontra alıştırılması yapıldı.. Alt tabana abba izogard keçe uygulaması yapıldıktan sonra önce zemin kapatıacak sonrasında da yan arka duvarlar ve yavan kaplaması yapılarak araç mobilya ve elektrik tesisatının priz lamba vb yerine takılması aşamasına gelecek..
Bu arada aracın yanına giderken Dikili Migros otoparkında fotoğrafta yer alan isviçre plakalı karavana rastlayınca fotoğraflamak istedim..
Merhaba,

Siz bunu yazdıktan sonra uzun bir süre geçmiş umarım yetişebilmişimdir. Karkasın arasına izoguard keçe yapacağınızdan bahsetmişsiniz. Bu konuda bir kaç şey söylemek ve tecrübe aktarımı yapmak istiyorum. Aslında zaman sıkıntısından bu siteye yazmayalı yıllar oldu fakat internette aradığım bir şey beni buraya kadar yönlendirince yazmadan geçemedim. Yere yaymış olduğunuz bu karkasın arasına kalın ve ısı yalıtımı yüksek bir malzeme kullanmanızı öneririm. Burada kullanmayı düşündüğünüz malzemenin R yani ısı yalıtkanlık değerini bulamadım. Buna bakmanızı ve kanlınlığını bu değere göre seçmenizi öneririm. Benim kendi tecrübemden bahsedecek olursam. Benim aracımda bu karkas arasında 2.5 cm XPS levha kullandım. XPS malzemenin R değeri λ=0.030 ve bu mm başına bir değer. ben 2.5 cm olarak kullandım. Üzerine nem geçirgenliği önelemek için birleşim yerlerinde alüminyum bant, üzerine 15mm kontraplak ve onun üzerine ise 1cm kalınlığınca laminat parke uyguladık. Şu an soğuk kış günlerinde webasto çalışmadığında yine de tabana terliksiz basmak zor. Bir çok kişinin tabanda yalıtım kullanmadığını ya da yeterli yalıtımı kullanmadığımı görüyorum. Bu yüzden kendi tecrübem üzerinden bunun öneminin altını çizmek istedim. Izoguard malzeme ile ilgili λ değerini bulamadım. Siz bulup aşağıda paylaştığım linklerdeki gibi hesaplayabilirsiniz. Ayrıca bir başka konuda ses yeterli yalıtım yapmayan insanların çoğunun webasto mazot pompasının vurmasından çok şikayetçiler. Ben ne gece ne gündüz hiç duymuyorum. Buna bence tabandaki yalıtımın etkili ve önemli olduğunu göstermekte.

Şurada bir arkadaş R yani λ değerleri ile ilgili güzel bir hesap paylaşmış: https://www.youtube.com/channel/UCAR8ekf4AYIvsW0TSDRmBVw/community?lb=Ugzb3rf2dbYDV6r0mhx4AaABCQ

Şudada da malzemelerle ilgili detaylar var:
 
Son düzenleme:

Paylaşımınız için teşekkür ederim.. zemin izolasyonunda son zemin kaplaması dışında tamamladım.. Nekadarlık bir yalıtım sağlayacağını zamanla göreceğim.. Zaten güneşten etkilenecek duvarlara ve tavana uygulamadım.Sadece tabana uyguladım..
Web sitesinden aldığım bilgilere göre IzoGuard Isı, Ses, Nem ve Deprem yalıtımı yapan polyester elyaf keçe malzemedir. Hammaddesi Polietilen teraftalat/Polyester ..Isı yalıtım değeri 0.030, ses yalıtım değeri tuğla + izoguard 50/70 dB, ses problemlerinizde akustik özelliği sayesinde konfor sağlar, malzememiz nefes alır, kanserojen değildir, Oeko-Tex (bebek kıyafetlerinde bulunması zorunlu olan standart) özellliğine sahiptir, antibakteriyaldir, toz tutmaz, zor alevlenici sınıfındadır, su ile temasında yapısında bozulma olmaz, yüksek yapışma mukavemetine sahiptir, uygulama kolaylığı vardır, uzun ömürlüdür, firmanın web sitesinde ürün ile ilgili yazılan bu şekilde..

Isıtıcıyı aracın altındaki depo kısmına koyacağım, üzerinde de aracın kendi zemini, ve mutfak olacak.. yatak kısımları arkada olacağından mazot pompası sesini çok alacağımızı zannetmiyorum.. aslında deneyerek yaşayarak göreceğiz..
 

Otokar sultan karavanın uzun süredir yapım aşamasını youtube üzerinden Gezginim kanalıyla video olarak günlük olarak paylaşsamda gezenbilir sitesinde fotoğraflarını paylaşmayı unuttugumu farkettim.. Geçen süre içnde aracın yapım aşamalarını gösteren Fotoğrafları paylaşmaya başlıyorum..
İlk olarak fotoğraf çekimi 8 Aralık 2021 tarihindeki görüntüyü içeren paylaşımla başlıyorum.. Taban kaplaması tamamlandıktan sonra önce yan ve arka duvarlar 6 mm kavak kontra ile kaplandı. . Ranzaza için 180x70 cm ebatlarında 2 adet 15 mm kavak kontra kesildi.. Arkaya bazalı yatak için 15 mm den yatak tabanı kesimi yapılıp yerleştirildi.

WhatsApp Image 2021-12-08 at 16.58.36 (1).jpeg
 



9 Aralık 2021 tarihin li d,fotoğrafta da görüleceği üzere arka yatak odası kısmının altı (baza kısmı) ve üstünün kavak kontra ile duvar kaplamaları tamamlandı denilebilir.. Tabii ki henüz izolasyon üstü kaplanıyor. Tuvalet ve ranzayı ayıran duvarları henüz yapılmadı..

Video: https://youtu.be/Ikes3xZt3rw


WhatsApp Image 2021-12-09 at 08.44.05 (1).jpeg


WhatsApp Image 2021-12-09 at 08.44.05 (2).jpeg


WhatsApp Image 2021-12-09 at 08.44.05 (3).jpeg
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,817
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst