Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)
Merhaba Arkadaşlar,
Şimdi bu arıza listesi ile ilgili olarak devam edeceğim. Karavan ile ilgili ise niyetim şu şekilde. Öncelikle tüketici hakları açısından karavanı iade edebiliyorsam edeceğim ya da firma sahibi iade alır. Ancak firmanın getir hallederiz gibi lafları benim için hiçbir değer ifade etmiyor bu benim için sadece yeni bir sinir harbine girmek demek.
Şimdi bu yazımda benim yazdığım şikayet maili ve firmanın cevabını yazacağım. Burada bazı kısımları sadece firma sahibini incitmemek adına (kişisel olarak sadece bana hitaben yazdığı için) çıkarabilirim, bunun dışında firma lehine hiçbir ibareyi çıkarmayacağım. Firma ile yazışmaları sıraladım. Firma bana arada bir cevap yazıyor suan halen şikayetlerimin tamamı cevaplanmış değil artık bu noktadan sonra da bir cevap beklemiyorum. Parantez içindeki kısımlar benim şuanki yorumlarım.
...
Faruk Bey Merhaba, (eylül ayı)
Seyahatin ilk haftası hatırlayacağınız üzere telefon ile görüşmüştük. Ben seyahati tamamladım ve ancak istediğiniz gibi karavan ile ilgili önerilerimin bir kısmını ve yaşadığımız arızaları size liste olarak ekte sunuyorum. Herhangi bir yorumda da bulunmuyorum. Lütfen ekteki listeye göre madde madde varsa üretilebilecek çözümleri ve konuyla ilgili nasıl bir yol haritası izleyebileceğimize dair bana kısa sürede bir dönüş yapabilirseniz memnun olurum.
Lütfen mail size ulaştığında teyit ediniz.
Sağlıcakla...
Date: Sun, 21 Sep 2014 19:39:28 +0300
From: info@pinokaravan.com
To: fatihsimsek80@hotmail.com
Subject: Re: karavan arıza listesi
Fatih Bey Selam ,
Perşembe günü attığınız maili bu gün okudum. Almanya dönüşü işlerin yoğunluğu ,ve toparlanması
uzun sürdü ve hala da sürüyor. Öncelikle ılımlı yaklaşımdaki eleştirileriniz ve tespitleriniz için çok teşekkür ederim. Bilmenizi isterim ki bunların %60lık kısmına tamamen katılıyorum. Geri kalan kısmı teknik, sistem olarak bazı detayları size anlatmam gerekiyor. Ama dediğim gibi tespitleriniz, ve bunlar için ayırdığınız zaman benim için çok önemli ve bunun için bir kere daha teşekkür ediyorum.
Almanya da ki fuarda dünyanın en büyük karavan markalarını gezerken (Adria, Dethleffs, Hobby gibi her biri en az 40 50 yıllık markalar) bunların sizin bize yaptığınız gibi üretim hatalarını tespit edip hepsinin fotolarını çekmiştim, bundaki amacım, bu tür hataları resimleyip Facebook sayfamızdan karavancı dostlarımızı bilgilendirmekti ama maalesef son gün çektiğim videolar, resimler,bizimle yapılan röportajlar, alman televizyon kanallarının çektiği videolar (3 Alman TV kanalı ana haberlerde gösterdi) hepsi telefonumda kaldı ve son gün telefonumu metroda unuttum, yaklaşık 500 resim ve dokümanlar telefon numaraları kısaca benim için çok önemli bilgiler uçtu gitti...
Şimdi sevgili dostum bir kere öncelikle sana karavan yapımıyla alakalı bir seminer vermem lazım, sanırım ilk defa Pino da gözünüzü açtığınız için bazı bilgileri bilmeniz gerekiyor ama bunlar önemli değil. Yani demem o ki bu eksiklikler hiç sorun değil. Hallederiz. Siz tatilde iken konuşmuştuk ben gelip karavanı Ankara dan alabileceğimi söylemiştim fakat şu sıralar yurt dışından da siparişler gelmeye başladı (ben fırsat yaratmaya çalışacağım gelip almak,için bu konu da çok samimiyim) . Fakat bir haftasonu sizden rica etsem getirebilir misiniz hem burada sizi misafir ederiz hem de bu konuda sizin değerli ve yapıcı fikirleriniz hakkında konuşuruz,bende bu arada karavan nasıl yapılır size anlatırım. Güzel bir hafta geçiririz diye düşünüyorum. Ne dersin sevgili dostum?
Güzel günler dileğiyle..
Faruk KARATAN
(Görüldüğü üzere bu mailde benim mailimin cevabı yok dolayısıyla ben bir mail daha yazdım )
From: fatihsimsek80@hotmail.com
To: info@pinokaravan.com
Subject: RE: karavan arıza listesi
Date: Thu, 25 Sep 2014 12:19:16 +0000
Faruk Bey Merhaba,
Nazik yazınız için teşekkür ederim. Ancak mailimde yazdığım soruların cevabını alabilirsem memnun olacağım. Şimdi ben mailimde bazı maddeler yazdım, siz cevabınızda %60 haklısınız demişsiniz. Size göre bu maddelerden hangileri giderilmesi gereken hatalar, hangileri bir kusur ihtiva etmiyor. Öncelikle bunu öğrenmek isterim. İkinci olarak da daha önceki mailimde yazdığım gibi kusur kabul ettiğiniz maddeler hangileriyse, bu maddelerle ilgili teknik olarak çözümünüz madde madde ne olacak ve ne kadar sürecek. Cevabınıza göre ben de karavanı ne yapacağıma karar vereceğim.
Teşekkürler, kolay gelsin.
(buna cevap gelmedi)
Fatih ŞİMŞEK
Merhaba Faruk Bey,
En son mailimden bu yana neredeyse 20 gün geçmesine rağmen sizden halen bir cevap alamadım. Konuyla ilgili olarak bu hafta sizden net bir cevap almayı bekliyorum. Sizden bu hafta içinde net bir cevap alamadığım takdirde sonrasında göndereceğiniz veya bu süre içinde göndereceğiniz net olmayan ifadelerinizin devamında artık firmanızı dikkate alamayacağımı bildirir, iyi çalışmalar dilerim.
Fatih ŞİMŞEK
(Esasında burada yapmak istediğim kanuni haklarımı aramadan önce nezaketen firmaya bir söz hakkı vermek, çabam bu doğrultuda ve cevap geliyor )
Fatih Bey Merhaba, (1.bölüm)
Size telefonda izah ettigim uzere, birkac bolumde detaylı olarak paylasımda bulunmak istiyorum sizinle.
Uzun mailinize cevap vermek için epey zamandır fırsat yaratmak istiyorum ama işlerin yoğunluğundan bir türlü kısmet olmadı ve olmuyor da... Mailinizin içeriği konusunda size detaylı bilgi vermem gerektiğini düşündüm (gerçi siz "cevap yazmazsanız sizi tanımam" gibi bir uyarı yapmışınız, Bu sizin tasarrufunuzdur saygı duyarız. Ama yapacağım bu açıklamalar uyarınız için değil teknik bir kişi olduğunuz için bilmenizde yarar gördüğüm den dolayıdır). Böylece mevcut bilgilerinize yeni bilgiler katacak olursam bundan keyif alacağımı da bilmenizi isterim.
Fatih Bey, öncelikle sizi Pino markasının doğuşuna, hatta hayata nasıl geldiğine götürmem gerekiyor. Bu uzunca bir yazı olacak muhtemelen sonrada sizin sorduğunuz sorulara tek tek cevap vereceğim ya da anlatmaya çalışacağım.
Pino karavanın doğuşu 2005 yılına gider. Bir karavan almak için (o zamanlar moda tasarımcılığı ve özel ev dekorasyonu yaptığım yıllardı) Adapazarı’ndaki malum markalara gittiğimde, beni karşılama şekillerine ve o güne kadar yakından hiç incelemediğim karavanlarını görünce açıkçası sükûtu hayale uğradım ve kendim yapmaya karar verdim.
Ama ahkam kesmek yerine önceden bu işi yapan ve kapanan ne kadar firma varsa (toplam 3 taneydi zaten) bunları araştırdım, malzemeleri nerelerden bulabilirim araştırdım ve yapmaya karar verdiğimde ilk olarak projenin tasarımını hallettim. Hallettim derken tasarıma göre iç mobilyaların kesitleri ölçülendirilmiş şekilde yani planlı ve programlı bir şekilde yaptım.
Bir tane küçük yatar makine ve birtakım bazı alet edavatları satın alarak evimin bahçesine kutu profilden 40 m2 lik bir atölye yaptım.
İlk yaptığım karavan 4.50 boyunda kutu profilden yaptığım karavandı (bulabilirsem size fotoğraflarını da yollayacağım yazının sonunda ya da daha sonraki yazılarımın sonunda)
Bu arada bu güne kadar hiç bir karavanımda (sektörel hariç) yerli dingil ve kafa kullanmadım. Ostim de tanıştığım bir firma sayesinde İtalya dan 2 adet dingil ve 2 adet de kafa getirttim(kaplin)(o günlere dönünce vallahi yeniden heyecanlanmaya başladım doğrusu
)
Dış polyesterlerini dışarıya sipariş verdim. Yapıştırması ayrı bir dertti , çok kalın döktürmüşüm polyesteri yan duvarlara yapıştırmakda yalnız başıma bayağı zorluk çekmiştim doğrusu. Yapımı tam 6 ay sürmüştü o ilk karavanın. Ve o ilk karavanımızla Antalya Kemer’e gittik. Keyifli bir seyahatti. Fakat karavanın gövde iskeletinin profil değil ahşaptan hatta kavak kontradan olması gerektiğini fark ettim. İkinci yaptığım karavan tamamen ahşaptan yaptığım ve 5.25 boyundaki karavandı. Bu arada kızım yurt dışından bana sürekli kataloglar vs yolluyordu. Etrafımızdaki karavancı dostlar yavaş yavaş beni ziyarete gelmeye başladılar, ve aynı kaliteyi devam ettirirsem insanların karavanlarımızı çok beğeneceğini söylüyorlardı.
------------çıkarılan bölüm başka firmalarla ilgili ibare oldugundan firmayı korumak adına cıkarıldı----------
İkinci yaptığımız karavan çok ses getirmeye başladı ve akabinde siparişlerde gelmeye başladı.
Üçüncü karavanı yaparken karavan nasıl yapılır , bunu fotoğraflı bir şekilde "Ulusal kamp karavan derneği karavan platformunda yayınlanmaya başlayınca daha çok ilgilenen olmaya başladı ve sonuçta bu işin bahçede olamayacağına karar verdik. İlk atölyemiz için 150 m2 lik bir yer tutuldu. Önceleri oğlumla çalışırken sonra yanımıza 2 tane daha çalışan aldık ve sıkıntılar da başladı zaten. Şunu gördüm ki adamlar ilk defa karavan nedir, nasıl yapılır benden öğreniyorlardı ve yaptıkları işte hata bulduğumda, orası zaten gözükmüyor,alt da kalıyor, ya da, arka taraf kullanılmayan bir yer yapılmasa da olur diyerek (sanki o kısımlara para verilmiyormuş gibi) mazeretlerle iş yapıyorlardı bu sefer ben oraları gördükçe mobilyalar yeni baştan sökülüyor, yada mutfak tezgahı yeniden sökülüp takılıyordu. Bu adamlar 4 tane vida ile suntalem yada mdflamları birleştirip dolap yapınca kendilerini mobilyacı zannediyorlardı.
Titiz çalışan bir usta bulsak bu sefer onu elde tutmak için ne yaklaşımlarda bulunuyorduk onu kaybetmemek adına.. İnsan çalıştırmanın zorluğunu siz de bilirsiniz sanırım.
Bu arada 2009 a geldiğimizde daha ciddi işler gelmeye başladı. Ufak ufak yol almaya başladık.
Kendimizin yaptığı web sayfasına takılan Avustralyalı bir müşteri bizimle yazışmaya başladı. ona fabrika olmadığımızı , küçük bir atölyede üretimler yaptığımızı söyledik. O da olsun, ben çıkan işe bakarım, benim için yerin önemi yok dedi ve bize 40 50 adetlik siparişi olacağını söyledi. Biz buna inanamadık. Kalitemiz ve tasarımlarımız gelişmiş dünya ülkelerinden birinde beğenilmiş ve sipariş gelmesi durumu oluşmuştu.
Aynı günlerde AL-KO bizi ziyarete gelmek istediğini bildirdi , şok olduk. Adamlar senede 800 000-1000 000 adet karavan şase ve dingili üretiyorlar. Biz ise senede 20-25 adet karavan yapabiliyoruz. Önce teknik Müd.leri geldi . Bir zaman sonra genel müdürleri ve en sonunda da CEO’ları ile kalabalık bir ekip halinde 150m2’lik atölyemize geldiler. Biz bunlara inanamıyorduk. Adamlar CEO’ları ile birlikte geldiklerinde ve bizim sokak arasındaki atölyeyi görünce ilk tepkileri "Oh my God" şeklinde oldu, "siz karavanları burada mı yapıyosunuz" deyince biz de marifetmiş gibi " ya ne zannettiniz"deme ukalalığını yaptık. (bakarmısın bize
Ondan bir gün önce de Avustralya dan diğer müşteriyi karşıladık ve ertesi gün yani AL-KO nun geldiği gün her iki taraf karşılaştılar. AL-KO , adamlara, taa Avustralya dan müşteri geliyor demek ki doğru yoldayız derken, diğer taraftan Avustralyalı müşterimiz de " vay anasına ufacık atölyeye koskoca AL-KO geliyor diye birbirlerinin yüzüne bakınca bizde ne kadar doğru yoldayız diye kendi kendimize çaktırmadan fikir yürütmeye başladık. ama en güzeli şuydu; bunlar kendi aralarında sohbeti iyice ilerlettiler o, Avustralya’dakki karavan markalarından söz ederken, AL-KO’da oradaki fabrikalarından bahsediyorlardı ve en güzel bomba artık son dakikada patladı. Şöyle oldu; AL-KO müşterimize sizin için yapabileceğimiz birşey var mı diye çok nazik bir soru sordu ama sevgili müşterimizin cevabı bizim için tek kelimeyle harikaydı şöyle dedi sevgili dostumuz; "PİNO dan karavan alayım bana yeter" Tuluğ adamın söylediğini bana tercüme ettiğinde mutfak da ağladığımı hatırlıyorum (şimdi bile gözlerim doldu inanır mısın)Ertesi günlerde adam bizden ilk etapta 20 tane karavan istedi ama yerimiz küçük olduğu için biz o siparişi alamadık ;ama hani derler ya "herşey de bir hayır vardır " diye, ben bu kavrama çok inanırım.Bbu olay bize güç verdi ve daha büyük bir yer bulmamız gerekiyordu.. Çok düşük bir sermaye ile işi kurmuştum ama artık iş ciddiye binmişti, masraflar ağırlaşmaya başladı İstanbul da kiralar çok yüksekti şu anda bulunduğumuz tarzda bir yerin kirası yaklaşık 20 000 tl den başlıyordu. Benim hep idealim İzmit Bursa arası bir yer bulmaktı ve buralarda üretim yapma düşüncem vardı. Kurban olduğum Allah yine yardım etti burayı bulduk. Taşındık. Dedik ki biz nasılsa Karamürsel’de adam buluruz...
Hayırlı aksamlar dostum,
Faruk Karatan
(Faruk Bey burada bunları neden yazdı bilmiyorum, yaşadığımız sıkıntılardan sonra beni bunlar hiç ilgilendirmiyordu. Hayati riskler atlatmıştık. Su basması ve elektrik teması vs yüzünden ama iyi niyetinden şüphem yok ve takdir ediyorum ancak ben net bir takım sorular sordum ve cevaplarını halen alamamıştım)
Fatih bey iyi akşamlar,
Gecikmeli cevabım için kusuruma bakmayın.Yaş 60 olunca ve bütün işlereDE ben koşturunca, üstüne üstlük,pazar günleri de çalışınca doğal olarak dinlenemiyor insan.Genellikle dostlarımız hafta arası çalışıyo oldukları için bize cumartesi veya pazar günü geliyorlar.Hele birde uzak yerlerden (Adana dan,Eskişehir den,Konya dan,mesela bu gün Samsun dan geldiler hemde sabahın dokuzunda )gelince yapacak bi şey kalmıyor.
Fatih bey dostum,
Öncelikle şunu söylemeliyim daha öncede söylediğim gibi biz her zaman ürünümüzün arkasındayız.
1-Karavan yan duvarları, karavanın satışı anlamında ciddi problem olacak şekilde kabardı, diğer pinolar da bizim karavandaki durumu göremedim.
KARAVANINIZI SATACAKSANIZ GETİRİN BURADA SATALIM.NE KADAR DEĞER BİÇİYORSANIZ SATACAĞIMIZ DOSTLARIMIZLA SİZİ KARŞI KARŞIYA GETİRİRİZ SİZ DE ARANIZDA ANLAŞIRSINIZ.DİĞER PLATFORMLARDA, ADAMLAR ALIP SATTIKLARI İÇİN DEĞERİNİN ALTINDA ALMAYA ÇALIŞIR (AYNI GALERİYE ARABA SATMAK GİBİ..)DOLAYISIYLA PİNO GARANTİSİNDE DAHA KOLAY SATILIR.(ÖRNEĞİN BU GÜN BİRİSİ TA ANTALYA DAN SORDU DÜŞÜNDÜĞÜ RAKAM BİRAZ YÜKSEK OLSAYDI YASİN BEYİN KARAVANI BU GÜN SATILMIŞTI)).GELELİM POLYESTERİN KABARMASINA.POLYESTERİN İÇİNDE STREN DİYE KİMYASAL BİR MADDE VARDIR BU POLYESTER İÇİN ÖNEMLİ BİR KATKI MALZEMESİDİR.FAKAT 60 DERECELİK SICAKLIĞI GÖRÜNCE REAKSİYONA GİRER VE GAZ HALİNE DÖNÜŞÜR.DOLAYISIYLA KABARMA YAPAR AMA SICAKLIK GEÇTİKTEN SONRA ESKİ HALİNİ ALIR.SANIRIM SİZİN KARAVANINIZ UZUN BİR SÜRE AYNI YERDE PARK ETMİŞ GALİBA VE SÜREKLİ GÜNEŞ ALTINDA KALMIŞ.HEP AYNI YERDEN GÜNEŞ ALMIŞ.ÇÖZÜM:
SATMAYACAK SANIZ GETİRİN YAPALIM ÖNCEDEN BİZLE TEMAS KURUN ONA BİR GÜN VERELİM.BİR BAŞKA ÇÖZÜMDE YAPILIRKEN DAHA KALIN POLYESTER ATILABİLİRDİ AMA BU EXTRADAN YAKLAŞIK 60 70 KG AĞIRLIK DEMEKTİR.ŞİMDİLERDE ARTIK YANLARI MONOBLOK PANEL YAPTIĞIMIZ İÇİN HEM ZAMANDAN HEM AĞIRLIKTAN CİDDİ TASARRUF ETTİĞİMİZ GİBİ YAN PANELLERDE ÇİFT ISI YALITIMI MEVCUT.
(Cevap hem tatmin edici hem tuhaf getir satalım vs. ama getir yapalım demiş. Fatih kalk sen götür gel 1000, sonra bitince git al gel 1500 TL yakıt ve iki hafta sonu vakit)
2-Banyo kapısı açılıp kapanma sıkıntısı olduğundan aparatlar çıkartıldı, çünkü aparatlar birbirine denk gelmeyecek şekilde takılmış ve içerden kapatılamıyordu. İç tarafa içerden kapatabilmek için aparat takıldı.
BU BAHSETTİĞİNİZ ARIZAYI GÖREMEDİĞİM İÇİN BİŞEY DİYEMİYORUM.BANYO KAPISI HAREKET HALİNDEYKEN AÇILMAMASI İÇİN DIŞAR DAN BUTON DÜĞME KOYUYORUZ. İÇER DENDE STOPER LERİ TAM KARŞILIKLI YAPMIYORUZ.ÇÜNKÜ PLASTİK MALZEME OLDUĞU İÇİN ÇABUK DEFORME OLUYOR,VE HİÇ TUTMUYOR.BİRAZ SERT İTEKLEMEK GEREKİYOR.SİZİNKİNDE BÖYLE BİŞEY OLMAMIŞ OLABİLİR DEDİM YA GÖRMEDİĞİM İÇİN YORUM YAPAMIYORUM.
3,4,5,6 NOLU ARIZALAR İÇİN BURAYA GELMESİ GEREKİR.( ÖZELLİKLE 3 MADDE İÇİN ARTIK POLİÜRETANLI VERNİK ATTIRIYORUM.(ADAMLAR MALESEF KENDİ KAFALARINA GÖRE VERNİK ATTIKLARI İÇİN FİRMASINDAN UZMAN KİMYA MÜHENDİSLERİ GELDİ VE BİZLERİ UYARDILAR).
(Burada bahsettiği 5-6 maddesi karavanı su basması. Benim karavanı 4-5 defa su bastı. Ama nedenini bulamıyoruz. Bunu ayrı bir başlıkta detaylı da anlatacağım. Şimdi görmem lazım diyorlar. Zaten kendileri bir sürü karavanda banyo giderini hatalı yaptıkları için geri çağarıcaz dedi, neyi görmen lazım banyo giderini küvete değil karavanın altındaki kontraplağa bağlamışsın, hata belli yapılacak işi anlat ki ben de güvenip getirebileyim.) Bütün ahşap o vernikle atılmış hepsini çöpe mi atacaksın. üstüne bi kat daha atıp bana mı vereceksin)
7-12 volt regülatör çok sesli çalışıyor. 12 V sigortaları indirilse dahi çalışmaya devam ediyor(yani ihtiyaç yokken dahi). 12 volt direk solar şarj regülatöründen de alınabilirdi.
BU BİZDEN KAYNAKLANAN BİR SORUN DEĞİL.REGÜLATÖRÜN KENDİNİ SOĞUTMASI İÇİN ÜRETEN FİRMANIN KENDİ TASARRUFU.AYRICA HERKEZ SOLAR JARJ ALETİ KULLANMADIĞI İÇİN GEREK DUYMUYORUZ.
(Zaten bu NASA dan kaynklanan bir problemmiş
ne demek bizden kaynaklı değil alet ötüyor çünkü 3 kuruşluk alet takmışsınız, benim taktığım 220 V 500 waatt inverterdan niye tık ses gelmiyor)
8-Tüp yeri hava almamasından dolayı tehlike oluşturuyor, buraya matkapla delik açıldı ancak yine de daha büyük bir tüpün karavanın dışına ön tarafa takılması gerekiyor. Bu tedirginlikten dolayı karavanın ocak ve şofben kullanımı sonrası her seferinde tüp kapatıp açma sıkıntısı oluyor.
ÖNCELİKLE ÖN TARAFA TÜP DEPOSU YAPMAK TASARIM VE TEKNİK KONSEPTİMİZE UYMUYOR VE HİÇBİR ZAMANDA DÜŞÜNMEDİM. HER ŞEY DEN ÖNCE ÖN TARAF TA MONOBLOK KALIP GÖVDE VAR.DELİK KONUSUNA GELİNCE,NASIL BİR DELİK AÇTINIZ GÖRMEDİĞİM İÇİN BİLMİYORUM.YASİN BEYİ BAZI ÇOK BİLMİŞLER UYARMIŞLAR BURAYA DELİK AÇIN DİYE O DA AÇMIŞ HEMDE ÇOK ÇİRKİN BİR ŞEKİLDE VE YANDAN .HALBUKİ GAZ KAÇAĞI VARSA GAZ DİBE ÇÖKER.VE AÇILACAK DELİĞİN YERE DOĞRU VE DİKİNE AÇILMASI LAZIM.AYRICA YANDAN AÇILDIĞI İÇİN YAĞMUR SUYU DA GİREBİLİR. BİZ KARAVANLARI TÜPSÜZ VERİYORUZ.SİZ TESLİM ALDIKTAN SONRA TÜPÜNÜZÜ KENDİNİZ TAKIYORSUNUZ.VE DOĞAL OLARAK KONTROL SİZDE .BİZİM TAKDIĞIMIZ DETANTÖR LER SANAYİ BAKANLIĞINDAN ONAYLIDIR. AMA ŞUNUN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM ARTIK BİZ, TÜP KONULAN YERE DİKİNE HAVALANDIRMA AÇIYORUZ.(BU UYARINIZ BİR NEVİ PİNO İÇİN HİZMETTİR VE DOLAYISIYLA KATKILARINIZDAN DOLAYI VE UYARDIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
(Şimdi arkadaş bazı çok bilmişler uyarmışlar adam delik açmış diyorsun sen biliyorsan sen baştan niye açmadın. Gazın dibe çöktüğünü biliyordun neden o zaman gaz alarmlarını tavana takıyorsunuz
evet ben delik açtım estetikte durmadı ama sanırım bu orada gaz birikip patlamamızdan daha iyidir, bu tip onayı neye bakarak veriyorlar. Hayır tüm dünyada öne tüp koyuluyor bu sağlıklı değil, ama birçok pinoda yatağınızın altından uygun bunasıl iş, yani şimdi tüpü sonradan biz takıyoruz diye burada bir patlama olsa sorumluluk kabul etmeyiz ne demek, bu karavanda çocuklar uyuyor arkadaş, yandan delik açılınca yağmur girer dediğin yer tesisat arızasından zaten suyla doluyor sureklı bir ay boyunca elimizde bezle gezdik)
9-Tüp tesisatı yapılırken borular gereksiz uzun tutulmuş (1,5 metreden sonra emniyet riski olmasına rağmen hatta, buzdolabının altındaki küçük dolapta bu yüzden verimsiz hale gelmiş.
TÜPLERİ GENELDE SAĞ BAGAJ KAPISININ YANINA KOYUYORDUK.FAKAT EN ÇOK KULLANILAN O TARAF OLDUĞU İÇİN SU DEPOSUNDAKİ TARAFTA AZ KULLANILDIĞI İÇİN KULLANICIYA RAHATLIK OLSUN DİYE SOL BAGAJ TARAFINA KOYDUK.OCAĞINIZ YANIYORSA VE TÜPÜN BAR BASINCI DA İYİYSE SORUNU ÇÖZEMEDİM.YANİ BİR NEVİ OLARAK ZORUNLU OLARAK HORTUM UZUN OLMAK ZORUNDA .
BUZDOLABININ ALTINDAKİ DOLAP ASLINDA BİZİM KEYFE KEDER KOYDUĞUMUZ BİR BOŞLUK DİYELİM,ORADA TEKERLEK DAVLUMBAZ IN DAN DOLAYI KÖR BİR ALAN VAR .BİZ ORAYI DEĞERLENDİRDİK.HANİ KARAVAN SAHİBİ POŞET,NE BİLEYİM SOĞAN PATATES BİR NEVİ KÜÇÜK DEPO OLARAK KULLANILIR DİYE DÜŞÜNDÜK.AMA ARTIK O DEPOYU KALDIRIYORUM.BİZİM İÇİN MALİYET DE ÖNEMLİ. ESASINDA O DEPO ZORUNLU OLARAK OLUŞUYOR.ZİRA BUZDOLABI TEKERLEK DAVLUMBAZIN DAN DOLAYI ALT KISMI YERE BASMIYOR VE TAM DAVLUMBAZIN ÜSTÜNE BİR RAF YAPILIP ORAYA KONUYOR.ORADAKİ KALAN BOŞLUĞU DA BİZ KÜÇÜK BİR KİLER GİBİ KULLANDIRIYORUZ.
(Bunun fotoğrafını koyacağım yoruma gerek bile yok)
10-Banyo lavabosu sıkılmamış ve oradaki malzemenin yalıtımı yapılmamış, dolayısıyla her banyo kullanımında tüplerin olduğu kısma buradan da boru tesisatından tüplerin olduğu yere su akıyor. Tatil boyunca bir bezle sürekli burayı kurulamak durumunda kaldık.
KARAVAN GELDİĞİNDE ZATEN KOMPLE ELDEN GEÇİRECEĞİZ.BU KONUDA HAKLI OLABİLİRSİNİZ. ONA DA TABİİ Kİ BAKACAĞIZ.ÖNEMLİ OLAN SİZİN KEYİFLİ BİR ŞEKİLDE KULLANMANIZ.
(Hangi keyif
)
FATİH BEYCİĞİM BU AKŞAM BENDEN BU KADAR.EN KISA ZAMANDA 11 .MADDEDEN İTİBAREN DEVAM EDECEĞİM.
YARIN PAZARTESİ VE CİDDİ ANLAMDA YORGUNUM VE MÜSADENİ RİCA EDECEĞİM AYRICA GÖSTERDİĞİN ANLAYIŞDAN DOLAYI AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM.
UNUTMA BURASI SENİN VE SİZLERE SONUNA KADAR AÇIK.
SAĞLIKLI VE HUZURLU KALMANIZI DİLERİM.
Fatih beycim selam,
Öncelikle nasılsınız dostum?Umarım herşey yolundadır ancak fırsat bulabildim size yazmak için, aslında dün yazacaktım ama gelen giden oldu oturamadım PC nin başına..
En son 10 maddede kalmıştık sanırım.
11-En büyük problemlerden biri de karavan yalıtımının zayıflığı, yaz mevsiminde dahi battaniye hatta elektrikli kalorifer kullandık. Bunun en büyük sebebi cam lastiklerinin şuan tamamen süs olarak durması, yani pencere lastikleri pencerelere oturmuyor. Dolayısıyla buradan rüzgar giriyor ya da içerdeki sıcaklık korunmuyor. Aynı zamanda lastiklerin karavan kasasına oturtulmasında da uyumsuzluk var. Yani karavanın karavanın pencere kasasının köşe eğimleri ile lastik montajı eğimleri birbirinden farklı. Cam oturmamasının yol açtığı bir diğer problem ise stabilize yollarda karavanın içinin tamamen toz ile dolması ve karavanın camlarının içi de neredeyse dışı gibi tozla kaplanıyor. Yani karavanın temel işlevlerinden birisi olan yalıtım konusu şuan çalışmıyor.
KARAVANLARIMIZIN KASA İÇLERİNDE YANİ AHŞAP İSKELETLERİNDE,KAYIT ARALARINDA,30 DENSİTE KALINLIĞINDA VE BİNALARIN DIŞINDA, MANTOLAMALAR DA KULLANILAN POLİÜRETAN MALZEME KULLANILIYOR.BU ARADA AVRUPADA BİLE HALA KARAVANLARDA, BEYAZ,VE BEKO BUZDOLABLAR DA VE AMBALAJLAMA DA KULLANILAN BEYAZ STRAFORLAR KULLANILIYOR,BAZI KARAVAN VERDİĞİMİZ DOSTLARIMIZ KARAVANIN İÇİNE DERECE TAKIYORLAR,BÖYLELİKLE İÇERDEKİ VE DIŞARDAKİ ISI FARKINI BİZZAT GÖREBİLİYORLAR. SANIRIM AKLINIZA GELMEDİ.CAM KOLLARINDA İSE DURUM ŞÖYLE ŞİMDİ KASADA,CAM KOLUNU ORTASINDAKİ YARIK KISMINA GİREN VE KİLİTLEME GÖREVİNİ ÜSTLENEN SİYAH BİR PARÇA VAR.O PARÇANIN ORTASI YARIKTIR.CAM KOLUNU O YARIK KISMINA DENK GELECEK ŞEKİLDE AYARLADIĞINIZDA CAM TAM KAPANMAZ NEDENİ KARAVANIN HAVA ALMASI İÇİNDİR. KARAVANINIZI KULLANMADIĞINIZDA,BİR YERLERDEN HAVA GİRMESİ GEREKİR HAVA ALMAZ İSE(DAHA DOĞRUSU İÇERDE ÜRETİM ESNASINDA KİMYASAL MALZEMELER KULLANILMAKTA,BU MALZEMELER REAKSİYONA GİREBİLİYOR)DOLAYISIYLA BU MOBİLYALAR ÇALIŞIR BEL VERİR.İŞTE O SİYAH PARÇANIN,KARAVANIN İÇ KISMINA GELEN,DIŞ KISMINA,CAMDAKİ SİYAH KOLU DENK GETİRİRSENİZ CAM LASTİĞE YAPIŞIR,YİNEDE YAPIŞMAZ İSE SİYAH PARÇAYI İLERİ GERİ OYNATARAK AYAR ÇEKİLİR.FATİH BEY ARAÇLARDA 2 ŞEYİN ÖNÜNE GEÇEMEZSİNİZ BİRİ SİVRİ SİNEK BİRİ TOZ."0" ARABALARDA BİLE BÜTÜN CAMLAR KAPALI OLSUN YİNEDE TOZUN GİRMESİNE MANİ OLAMAZSINIZ. EVLERDE BİLE HER TARAF KAPALI OLSUN, BAKIN SEHPANIN ÜSTÜNE ,MUTLAKA TOZ VARDIR.CAMLARIMIZ GÖVDEYE YAPIŞSA BİLE ÇOK AZ DA OLSA DURDUĞUNUZ YERDE TOZ GİRECEKTİR.KISACA YAPILAN HER Bİ ŞEYİN NEDENİ VARDIR.BU KADAR ACIMASIZ OLMAYIN DOSTUM.SÜS OLARAK DURSAYDI BİZ BUNLARA TİP ONAY BELGESİ ALAMAZ SİZEDE VEREMEZDİK VE YURT DIŞINA DA KARAVAN SATAMAZDIK.BİLMİYORUM SÖYLEMİŞ MİYDİM BİZİM TIP ONAY BELGESİ YURT DIŞINDAN ALINDI VE İNGİLTERE DEN KARAVAN MÜHENDİSLERİ, KONTROL VE İNCELEMEYE GELDİKLERİNDE SADECE ARACIN YÜRÜYEN AKSAMINA BAKILMADI YADA AĞIRLIĞINA.MESELA İNGİLTEREDE NEMLİ ORTAM OLDUĞU İÇİN AHŞAP DAHA AĞIR OLUYOR VE SICAK ÜLKELERDE AHŞAP DAHA HAFİF OLUYORMUŞ.MESELA BUNU ONLARDAN ÖĞRENDİK.KULLANILAN MALZEMENİN RÜZGARA DAYANIKLILIĞI,KARAVANIN KAÇ KM SÜRATLE GİDEBİLDİĞİ VE DAYANMA GÜCÜNE,(YİNE BİR NOT KARAVANLARIMIZ 150 KM SÜRATE KADAR ÇIKTI,AMA TABİİ Kİ TAVSİYE EDİLMİYOR)BAKILDI.ZATEN KARAVANLARIMIZDA HATA OLSAYDI BİZE ULUSLAR ARSI UYGUNLUK BELGESİ VERMEZLER,AL-KO DA BİZE ŞASE VERMEZDİ..NEDEN DİĞER FİRMALAR ŞASE OLARAK AL-KO KULLANMIYOR BUNUDA GÖZARDI ETMEMENİZİ ÖNEREBİLİR MİYİM.BİDE ŞUNU AKLINIZDAN ÇIKARTMAMANIZ GEREKİR SEVGİLİ DOSTUM O DA ŞU,SADECE ALT ŞASE KISMI METAL VE DİĞER BÜTÜN PARÇALARIN AHŞAP OLAN VE ELLE YAPILAN BİR ARAÇ ALDIĞINIZI UNUTMAMANIZ GEREKİR.YANİ ARABA FABRİKALARINDA OLDUĞU GİBİ SAC OLARAK GİRİP ARABA OLARAK ÇIKAN BİR ARAÇ ŞEKLİ DEĞİLDİR KARAVAN.AMAÇ ÜZÜM MÜ YEMEK,YOKSA BAĞCIYI MI DÖVMEK BU ÇOK ÖNEMLİ. SİZEDE AYRICA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM BANA BU SABRI GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN DOLAYISIYLA SİZDE BİLGİ SAHİBİ OLUYORSUNUZ BU ÇOK ÖNEMLİ BENCE..PARDON UNUTMADAN ŞU KONUYA DA AÇIKLIK GETİREYİM,KASADAKİ CAM İÇİN AÇILAN PENCERENİN KÖŞE EĞİMİYLE(RADIUS) PLEKSİ CAMIN RADIUSU TABİ Kİ ÖRTÜŞEMİYOR.CAMLAR TABAKA HALİNDE VE KALIPLAR SAYESİNDE FIRINA KONUYOR VE O ISIDA HASSAS BİR EĞİM VERİLDİĞİNDE RİSK TAŞIYOR ZAMAN ZAMAN KIRILIYOR BİLE..O YÜZDEN TAM OLARAK ÖRTÜŞMÜYOR.(NE GÜZEL SORULAR SORMUŞSUNUZ FATİH BEY)
(Bu madde bu karavanların en büyük problemi, dediklerinin hiçbiri karavan penceresinden uygulanmıyor hepsi de boyle çıkmış, lastik cama yapışmıyor. Neymiş toz alırmış, toz almıyor toz doluyor resmen neden lastik cama yapışmıyor süs olarak duruyor. Şimdi ben bunu da ayrı bir yazıyla anlatacağım teknik olarak, karavanın camı oturmuyorsa duvarda yalıtım olsa ne olacak, rüzgar zaten içinde)
12-Buzdolabı havalandırması gerekli ancak dolabın ön tarafındaki ahşap ile dolabın yerleştiği iki kenar birbirine çok uzak, rüzgarlı bir havada karavanın içinde vantilatör varmış gibi dolabın altından rüzgar direk olarak giriyor. Karavanın içi aniden soğuyor.
FATİH BEY ADAM ANATALYA DA YAŞADIĞINDA YADA ALANYA DA HATTA İZMİR DE BUZDOLABINA O GENİŞLİK YETMİYOR DOLAP ISINDIĞI İÇİN VE SOĞUTMAYI DA İYİ YAPMADIĞI İÇİN BİLGİSAYAR VANTİLATÖRÜ ÖNERİYORUZ.DAHA İYİ SOĞUTSUN DİYE.SİZE ÖNERİM KARAVANDA POLAR BATTANİYE BULUNDURUN.
(Bu güzel oldu, iyi de ötüyor ses yapıyor, kulağımıza da pamuk mu tıkayalım
)
13-VE 14.MADDELER İÇİN KARAVANI BURAYA GETİRDİĞİNİZDE BAKARIZ.ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM BAGAJ VE KAPI FİTİLLERİ İÇİN YENİ FİTİL KALIPLARI YAPILDI SİZİNKİDE DEĞİŞECEK BU KONUDA UYARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER BU DÜZELTİLDİ..
(İyi de bunu karavanı almadan da söyledik kaç kere bu nasıl kaliteli üretim anlayışı bir dinleyin arkadaş, karavanı yıkatıyoruz depo su doluyor)
15-Gece yatağa dönüşen masanın süngerleri çok büyük kesilmiş ve yerleştirmek çok zor oluyor. Bunlar en azında iki cm daha kısa olmalı ki yatak yaparken rahat yapılabilsin.
ÖZELLİKLE O SÜNGERLERİ BÜYÜK KESİYORUZ BİR ZAMAN SONRA SÜNGERLER KULLANA KULLANA DEFORME OLUYOR İŞTE O ZAMAN İDEAL ÖLÇÜYE KAVUŞUYOR SÜNGER.AYRICA VUCUT SAĞLIĞI İÇİNDE SERT VE GRİ SÜNGER KULLANIYORUZ SERTLİK OLARAK DA 26-28 DENSİTE.SÜNGER SERTLİĞİ 16 DENSİTE DEN BAŞLIYOR BİLGİNİZ OLSUN...
(bu süngerleri yatak yapmak varya tam işkence arkadaş 2 cm kısa yap demişim ne olur yani zaten tam olur neymiş deforme olmasını beklicez 20 sene sonra tam oturur heralde )
16-Süngerlerin uzunluğundan dolayı ve katlanan masanın ayağının çok ciddi bir güç uygulayarak gürültü ile katlanmasından dolayı yatak açmak ciddi problem haline geliyor. Bu daha pratik olmalı, bu işlemi yaparken insanın belini ağrıtmaması işten bile değil. Zaten masada yerine çapraz oturuyor ve metal aparatı her seferinde fazla kasıyor.
KARAVANINIZI SANIYORUM 30 GÜN FALAN KULLANDINIZ.ARABALARIN BİLE MOTORU 5000 KM DEN SONRA AÇILIYOR.MASA AYAĞININ YAYINI ZATEN YUMUŞAK BEKLEMEMELİSİNİZ KULLANA KULLANA O YAY DAHA YUMUŞAK HALE GELECEKTİR.AYRICA BİZİM ÜRETTİĞİMİZ BİR AYAK DEĞİL VE BU GÜN BÜTÜN MOBİLYACILARIN KULLANDIĞI BİR MALZEME.BU ŞİKAYETİNİZİ (ŞAYET İSTERSENİZ TELEFON NUMARASINI VEREYİM )ONLARA YAPABİLİRSİNİZ)MASANIN AĞIRLIĞINA GELİNCE EN HAFİF MALZEME OLAN KAVAK KONTRA KULLANMAK ZORUNDAYIZ. MDFLAM YADA SUNTALAM KULLANMIYORUZ SEVGİLİ DOSTUM,AYRICA SİZİN O YATAK DA ALLAH UZUN ÖMÜR VERSİN ÇOCUKLARINIZ YATIYOR.BU YAZ BİR DOSTUMUZUN KİLO AĞIRLIĞI 145 KG İDİ VE EŞİ DE ŞİŞMAN OLDUĞU İÇİN AYRI AYRI YATIYORLARDI SİZ NE ÖNERİRSİNİZ KUZUM?
(Umarım okuyanlar eğleniyordur soru necevap ne )
17-Depo kapakları alta açılıyor, sadece anahtar ile açıldığından sürekli anahtar aramak gerekiyor. Anahtarsız ayrıca bir kilit olmalı ve anahtar sadece kilitlemek için kullanılmalıdır. Aynı zamanda bu kilitler çok sağlam görünmüyor ve kapağın yolda açılması ciddi problemlere yol açabilir. Bu kapakların yukarı açılması daha mantıklı olabilir. Zaten engebeli yerlerde karavanın bu kapakları yere çarpıyor.
DEPO KAPAKLARININ AŞAĞIYA AÇILMASINI SİZİN GİBİ ÇOK DEĞERLİ BİR DOSTUMUZ ÖNERMİŞTİ(HATTA BİZİM KARAVAN FOTOĞRAFLARINA BAKARSANIZ GÖRÜRSÜNÜZ SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİ BİZ YUKARIYA DOĞRU AÇIYORDUK)DEDİKİ FARUK BEY SİZİN YERİNİZDE OLSAM BU KAPAKLARI AŞAĞIYA DOĞRU AÇARIM KULLANICI GEREKTİĞİNDE KAPAĞIN ALTINA DESTEK KOYARAK SEHPA ŞEKLİNDE KULLANABİLİR DEMİŞTİ VE ÖNERMİŞTİ. BİZDE BİR KAÇ DOSTUMUZA SORDUK HEPSİ DE ÇOK MANTIKLI BULDU BİZDE ÖYLE YAPTIK.VE BU GÜNE KADAR HİÇ DE ŞİKAYET OLMADI.ENGEBELİ ARAZİDE KAPAK YERE DEĞER TABİİ .BUNUN İÇİN HER KARAVANCI DA SU TERAZİSİ OLMALI VE SİZE DE ÖNERİRİM.KARAVANI SABİTLEDİĞİNİZDE EĞİMİNİ ONA GÖRE AYARLAYABİLİRSİNİZ..KULLANDIĞIMIZ KİLİT E GELİNCE BU GÜN MERCEDES MİNİBÜSLER,VE TIRLARA PANEL VANLARA KİLİT ÜRETEN MİTA KİLİDE AİT. İNTERNETE GİRİP MİTA YAZARSANIZ KALİTESİNİ GÖREBİLİRSİNİZ.ADAMLAR 30 KUSUR YILDIR BELKİDE DAHA FAZLA YURT DIŞINA VE DÜNYADAKİ BİR ÇOK OTOMOTİV SEKTÖRÜNE KİLİT VEREN FİRMA..
(Ya arkadaş teraziyle ne alakası var zaten yamuk arazide karavanı teraziye aldığımız için ön toprağa yakın kalıyor kapak yere çarpıyor sıkısıyor, yere paralel yamuk park etsek karavanı zaten kapak çarpmaz. Biz de tırcılar gibi kapağın üstünde mi kahvaltı yapalım, hele de bir yolda açılırsa bu kapak yere çarparsa o hızla ne olur ??)
18-Mutfaktaki fan hiçbir işe yaramıyor bunu bence hiç takmasanız da olur sadece ses yapıyor. Zaten dışardan elinizi tutarsanız siz de dışarı gerekli havayı atamadığını göreceksiniz.
DIŞAR DAN FANA BİR PEÇETE UZATIRSANIZ (ÇALIŞIRKEN TABİ)PEÇETE OYNAMIYORSA FAN ÇALIŞMIYOR DEMEKTİR.O FANI KOYMAMIZIN NEDENİ İÇERDEKİ BUHARIN DIŞARI ATILMASI İÇİNDİR.YERİ GELDİĞİNDE ADAMLAR SUCUK KIZARTIYOR,MAKARNA YAPILIRKEN BUHAR NEREDEN ÇIKACAK DOSTUM? YADA ÇAYIN BUHARI VB..SES SİZİ RAHATSIZ EDİYORSA ÇALIŞTIRMAYIN,YOKSA GEREKSİZ OLURMU HİÇ?
FATİH BEY BU AKŞAM BU KADAR.EN KISA ZAMANDA SİZE YENİ BİLGİLERDE VERECEĞİM.UNUTMAYIN ,HERZAMAN ÜRÜNÜMÜZÜN ARKASINDAYIZ VE BURASI SİZE HER ZAMAN AÇIK..
GÜZEL VE HUZURLU GÜNLER DİLERİM..
(Peçete fikri güzel
)
Evet suan cevaplar bu kadar ben buradaki bazı sıkıntıları önemli odlugu için ayrıca yazacağım.
Saygılar sevgiler