Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,030

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bir üyenin bana yazdığı şu cümle çok dokunaklı:

' valla ıyı cesaret. tebrık ederım. forumda ılk deneyen kısı olarak tasarruf edeceğiniz kesin '

bu cümleden bu sitede bu sistemi ilk kullanacak benim galiba fakat ne hikmetse burada bi dünya yorum var sistem hakkında ????? bi sistem kullanılmadan nasıl bilinir anlamıyorum?

bi söz vardırya : bişey biliyorsan konuş ibret alsınlar, bilmiyorsanda sus adam sansınlar...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

valla arkadasım sıstemı denedıkten sonra ben deneyımlerımı ve bıldıklerımı konustum yazdım.adam yerıne koyup benı dınledıler ve urun hakkındakı bılınmeyenler ortaya cıktı ve konu kapandı.uzun suredırde kımse yorum yapmadı.

ta ki konuda neler yazıldıgını okumayan ve o kadar konusulmasına ragmen ıbret almayan , yada neler yazıldıgını anlayamayacak kadar kapasıtesı yetersız beynı kıt ınsanlar cıkana kadar.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

tartışmanın çıkış noktasındayız galiba fakat amacım bu değil tecrübeye herzaman kulak veririm fakat sistemi ücretsiz kullanmanın denemenin bi zararı olmaz kanısındayım
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Selamlar,

Sn Betelguz forum.donanimhaber.com daki hidrojen yakıt tasarrufu mevzundan tanışıyoruz, http://forum.donanimhaber.com/m_46046831/mpage_33/f_/key_//tm.htm#69738198

pazar günü söyle bir memleketim forumlarından dolanayım dedim. Gezen bilir forumlarına daha önce benzer bir mevzuu için üye olmuştum. Belki hatırlayan çıkar.

Neyse,

Sayın üyeler. Azıcık bilgimle, bu konuda size biraz bilgi vermeme müsaade edin.

Dünya üzerinde, verimli çalışan bir HHO üreteci yoktur. Yapılan en verimli üreteçler dahi, ürettiğinden fazla, enerji harcamaktadır.

Basit olarak bir litre suda, 1 litre benzinin yaklaşık 1/3 ü kadar teorik enerji bulunmaktadır. Lakin bunu elektroliz ile ortaya çıkarmak 1 litre benzinden daha fazla enerji istemektedir. Kısaca elektroliz ile üretilecek hidrojen, normal benzinden çok daha pahallıdır.

Bu gün pazarlanmaya çalışan üreteçler, yaklaşık dakikada 10 ampere 1.5 litre HHO gazı üretebilir. Yapılan araştırmalarda, hidrojen ile zenginleştirilmiş yakıtlarda ateşlemede fark olması için (tasarruf vs ayrı sadece karışımın içine koyduğunuz hidrojenin ateşte bir fark yaratması için) hidrojen miktarının en az %8 olması gerekiyor. buda bir 1.6 şahin için dakikada 14 litre hho gazı demek. Kısaca şahin için fazladan 90 ampere araç üstünde sahip olmalısınız ki ürettiğiniz gaz en azından silindir içinde bir farklılık yaratsın.


Bu argümanları duyan HHO üreticileri sizlere, Efendim HHO gazı tepkimeye girer motorun verimini artırır vs diye tez öne süreceklerdir. Kanmayınız. Yakıtın içinde hidojenle tepkimeye giren egzantrik bir element yoktur. Güncel motorlarda eksozdan en fazla 1.5 yanmamış hidro karbon çıkar. HHO ile bunu yaksanız dahi size %30 luk bir tasarruf sağlayamaz.

Bununda ötesinde, hicbir HHO üreticisi, aracını, emisyon test cihazı, dynometre vs gibi ölüm araçarının üstüne çıkarıp test etmez.

Peki, cihazı takıp, motorun çalışmasında farklılık var, daha güzel gidiyor, daha az yakıyor iddaları var.

1-) Yakıt tüketim verilerini araç bilgisayarından veya tahmini olarak hesaplayan hiç kimsenin (kendiniz dahi olsa) güvenmeyin. Araç yakıt tüketimi, yol durumuna, sıcaklığa, aldığınız yakıtın kalitesine, rüzgara, aracın ağırlığına göre değişen bir değerdir. Bu tür yakıt tasarruf cihazlaını edinen kişiler, genelde aldıkları pozitif değerleri yansıtırken, negatif değerleri bir bahane ile görmezden gelmeyi tercih ederler. (Bu global bir tespittir lüften kimse üzerine alınmasın)

2-) Su enjeksiyonu Burası önemli.
2. Dünya savaşından beri özellikle turbo motorlarda güç artışı için water/methanol enjeksiyonu kullanılmaktadır. Basitçe bu sistem.
a. Oktanı yükseltip, avansı daha geriye almayı sağlar
b. motor sıcaklığını düşürüp, vuruntu yapmayı önler
c. eklenen su, superheated buhara dönüşüp bir miktar + tork sağlar.

Bunun için satılan profesyonel kitler vardır. google da wather methanol injection kit diye aratın.

Peki neden satılmıyor derseniz. Bu tür eklentileri dikkatli sürücüler kullanabilir. Arabasının yağını suyunu değiştirmeye üşenen kimselerin bu tür düzeneklerle takviyelenmiş araçları çok kolay bozabilmektedir (bkz oldsmobile jetfire) eninde sonunda su biter, söförümüz suyu eklemez, ani bir zorlanmada motoru eline alır. Neticede üretici icin al başına belayı.

Modder camiasında özellikle turbo araçlarda çok kullanılan bir düzenektir. Literatürde gariban intercoolerı olarakta geçer. Karbüratörlü turbo zamanında oldukça yaygındı. Şimdilerde unutulmaya yüz tuttu.

Konu ile ilgili ağır teknik detaylar yukarıda vermiş olduğum forum donanım haber linkinde bulabilirsiniz.

İyi seneler.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Yeni bir üyenin yazısını görünce aha hho satıcıları fake hesap açıp "ben taktırdım süper oldu, %40 yakıt tasarrufu sağladım, araba hızlandı" diyecek sandım yorumunuzu okuyunca içim rahatladı :smiley:)
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

moonwalker_arc' Alıntı:
Yeni bir üyenin yazısını görünce aha hho satıcıları fake hesap açıp "ben taktırdım süper oldu, %40 yakıt tasarrufu sağladım, araba hızlandı" diyecek sandım yorumunuzu okuyunca içim rahatladı :smiley:)
Konuya daha önce yazmamıştım ama epeydir konuyu takip ediyorum,,, ayrıca yeni bir buluşun ar-ge nin bunun endüstriyel boyutunun ekonomik boyutunun patent, telif vs gibi konuların bilincindeyim... bu kadar basit olmamalı diye düşünüyorum,,,...
Bir de bu sistemi denemek isteyen arkadaşlar var,,, Sn. PİKACU denemiş memnun kalmamış,,, muhtemelen sistemi aracından geri söktürmüştür,,, Sn korsellx aracını kobay araç olarak kullanmaya karar vermiş,,, acaba aracında oluşabilecek mekanik bi arızaya da hazırlıklı mı merak ediyorum... öyle ki bu sistemin sahibinin bu yöde somut bir garanti verdiğini okumadım... Ayıptır söylemesi benim 15-16 bin liralık binek aracım geçen hafta durup dururken egsoz supaplarını yaktı 800 TL masraf evlat acısı gibi oturdu içime,,, (beklenmedik masraflardan hiç hoşlanmam,,, keşke önceden azıcık belli etseydi azıcık kendimi alıştırırdım kaçınılmaz sona... ;D)
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

HERKESE SEVGİLER SAYGILAR :smiley:

150 küsur sayfa yazılıp çizildikten sonra hala bu konuda "olabilirlik" aramak polyannaya rahmet okutur bence...

sayın korsellx yaptırdınız mı montajı , konuyu 2013e de taşımış olalım , bitmesin güzelim konu ...
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bu arada koray değil korhan sayın betelgü , olsun.
cherokeeyi sattım ama legacy duruyor , bir de dizel vito var şimdi , yalnız problem sizin cihazın yolaçabileceği motor arızalarına karşı bir sigorta veremeyişinizdi , ne oldu o konu ?

bir de 80.000 tl teşvik ne oldu alabildiniz mi...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

kyenipazar' Alıntı:
HERKESE SEVGİLER SAYGILAR :smiley:

150 küsur sayfa yazılıp çizildikten sonra hala bu konuda "olabilirlik" aramak polyannaya rahmet okutur bence...

sayın korsellx yaptırdınız mı montajı , konuyu 2013e de taşımış olalım , bitmesin güzelim konu ...

Korhan kardeş böylesi ilim dolu bir konuyu 2013 e taşıdığın için bi teşekkür edeyim sana
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

"Hayatta en hakiki mürşid ilimdir."
Gazi Mustafa Kemal Atatürk


Atamın sözü geldi bir anda aklıma, nur içinde yatsın.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

AL1820' Alıntı:
http://www.aenerjiturkiye.com/aenerji-haber.php

dızel motorda butun sartlar stabılken %6.6 azalma saglanmıs.hangımız aracımızı stabıl kullanıyoruzkı.ayrıca benzınlı ve lpg lı arac ıcın sadece emısyon testı var.tasarruf testı yok.

kısacası hıkaye geldı bana..
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Selam Sn.Arkadaşlar.Konu Da tassarufun dışında çok şey var.emma welakin,,,,,,,, bir taş.bir kuyu.meselesi ,yuvarlanıp gidiyoruz.Bence Başlığı GEYİKGAZ Olarak değiştirip devam edelim bu kadar, ilim irfan dolu iken.Goleyyy gele.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst