Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
Selamlar,
Sn Betelguz forum.donanimhaber.com daki hidrojen yakıt tasarrufu mevzundan tanışıyoruz, http://forum.donanimhaber.com/m_46046831/mpage_33/f_/key_//tm.htm#69738198
pazar günü söyle bir memleketim forumlarından dolanayım dedim. Gezen bilir forumlarına daha önce benzer bir mevzuu için üye olmuştum. Belki hatırlayan çıkar.
Neyse,
Sayın üyeler. Azıcık bilgimle, bu konuda size biraz bilgi vermeme müsaade edin.
Dünya üzerinde, verimli çalışan bir HHO üreteci yoktur. Yapılan en verimli üreteçler dahi, ürettiğinden fazla, enerji harcamaktadır.
Basit olarak bir litre suda, 1 litre benzinin yaklaşık 1/3 ü kadar teorik enerji bulunmaktadır. Lakin bunu elektroliz ile ortaya çıkarmak 1 litre benzinden daha fazla enerji istemektedir. Kısaca elektroliz ile üretilecek hidrojen, normal benzinden çok daha pahallıdır.
Bu gün pazarlanmaya çalışan üreteçler, yaklaşık dakikada 10 ampere 1.5 litre HHO gazı üretebilir. Yapılan araştırmalarda, hidrojen ile zenginleştirilmiş yakıtlarda ateşlemede fark olması için (tasarruf vs ayrı sadece karışımın içine koyduğunuz hidrojenin ateşte bir fark yaratması için) hidrojen miktarının en az %8 olması gerekiyor. buda bir 1.6 şahin için dakikada 14 litre hho gazı demek. Kısaca şahin için fazladan 90 ampere araç üstünde sahip olmalısınız ki ürettiğiniz gaz en azından silindir içinde bir farklılık yaratsın.
Bu argümanları duyan HHO üreticileri sizlere, Efendim HHO gazı tepkimeye girer motorun verimini artırır vs diye tez öne süreceklerdir. Kanmayınız. Yakıtın içinde hidojenle tepkimeye giren egzantrik bir element yoktur. Güncel motorlarda eksozdan en fazla 1.5 yanmamış hidro karbon çıkar. HHO ile bunu yaksanız dahi size %30 luk bir tasarruf sağlayamaz.
Bununda ötesinde, hicbir HHO üreticisi, aracını, emisyon test cihazı, dynometre vs gibi ölüm araçarının üstüne çıkarıp test etmez.
Peki, cihazı takıp, motorun çalışmasında farklılık var, daha güzel gidiyor, daha az yakıyor iddaları var.
1-) Yakıt tüketim verilerini araç bilgisayarından veya tahmini olarak hesaplayan hiç kimsenin (kendiniz dahi olsa) güvenmeyin. Araç yakıt tüketimi, yol durumuna, sıcaklığa, aldığınız yakıtın kalitesine, rüzgara, aracın ağırlığına göre değişen bir değerdir. Bu tür yakıt tasarruf cihazlaını edinen kişiler, genelde aldıkları pozitif değerleri yansıtırken, negatif değerleri bir bahane ile görmezden gelmeyi tercih ederler. (Bu global bir tespittir lüften kimse üzerine alınmasın)
2-) Su enjeksiyonu Burası önemli.
2. Dünya savaşından beri özellikle turbo motorlarda güç artışı için water/methanol enjeksiyonu kullanılmaktadır. Basitçe bu sistem.
a. Oktanı yükseltip, avansı daha geriye almayı sağlar
b. motor sıcaklığını düşürüp, vuruntu yapmayı önler
c. eklenen su, superheated buhara dönüşüp bir miktar + tork sağlar.
Bunun için satılan profesyonel kitler vardır. google da wather methanol injection kit diye aratın.
Peki neden satılmıyor derseniz. Bu tür eklentileri dikkatli sürücüler kullanabilir. Arabasının yağını suyunu değiştirmeye üşenen kimselerin bu tür düzeneklerle takviyelenmiş araçları çok kolay bozabilmektedir (bkz oldsmobile jetfire) eninde sonunda su biter, söförümüz suyu eklemez, ani bir zorlanmada motoru eline alır. Neticede üretici icin al başına belayı.
Modder camiasında özellikle turbo araçlarda çok kullanılan bir düzenektir. Literatürde gariban intercoolerı olarakta geçer. Karbüratörlü turbo zamanında oldukça yaygındı. Şimdilerde unutulmaya yüz tuttu.
Konu ile ilgili ağır teknik detaylar yukarıda vermiş olduğum forum donanım haber linkinde bulabilirsiniz.
İyi seneler.