Gerçekten dediği gibi ise çok iyi.
Yalnız, LPG için de zararı yok diyorlar.Fakat bal gibi de var. Hele de bazı japon modellerinde.
Benim kafama takılan konu, Hidrojen mevcut yakıtla karıştığında dah güçlü bir yanma ve daha yüksek bir ısı oluşturup motor ve elemanlarına zarar vermez mi?
Bence de ısı farkının aslında daha fazla olması lazım . Yani mantıken normal hava ile yakıt karışımının oluşturduğu ısı , motorun max seviyeye kadar karşılayabileceği dayanıklılıkla sağlanabiliyor . Yakıt + hidrojen+hava karışımı daha fazla patlama gücünün yanında daha da fazla ısıyı beraberinde getirebilir . Zira yeni nesil araçlarda yakıt+hava karşımı tam olarak sağlanabilmekte . Ve buda beraberinde tam yanmayı sağlamaktadır . Yanlış mıyım ?
Arkadaşlar şimdi durum şöyle.Motora verdiğimiz gaz dakikada 1 lt. bu gaz miktarı tek başına ele aldığımızda ekstradan motorun altında bir çakmak yakıyormuş kadar bir ısı ilavesi yapar.Buda kayde değer bir ısı miktarı değildir.Peki motorun ısısı nasıl oluyorda artmak yerine düşüyor diyeceksiniz. Örneklersek mesela hidrojen sistemi olmayan bir motorda 100 beygir güç için 4 birim yakıt kullanıldığını varsayalım.Bu yakıt araçtan araca değişmekle birlikte hiçbir motorda yüzde yüz olarak yanmamaktadır.Yansa idi zaten motor verimleri %20 nin üzerinde olurdu.Mevcut motorlarda yakıt bujinin ateşlemesi ile yanmaya başlamakta, bu hidrojenli bir sisteme göre yakıt motor içerisinde yavaş yanmakta, piston daha yavaş aşağı itilmekte ve oluşan ısı motor içerisinde daha uzun süre olarak kalmaktadır.Hidrojen kullanılan bir sistemde ise bujinin ateşlemesi ile ilk olarak hidrojen hızla yanmakta ve silindirin her yerindeki yakıtında hızla alev alarak daha hızlı ve tam olarak yanmasına sebep olmaktadır.Mantık şu: hidrojen sayesinde mevcut yakıtınız çok daha hızlı olarak tam yanması sağlanmaktadır.Bu sayede aynı miktardaki yakıttan daha fazla güç elde edilmektedir.Fazla güç elde edildiğinde sizde daha az gaz verme gereği duyarsınız ve motora giden yakıt miktarı azalır.Daha az yakıt daha az ısı çıkmasına sebep olur.bu nedenle motorunuz daha az ısınır ama siz yine aynı miktardaki gücü elde edersiniz.Denediğimiz araçlardada motor ısılarının eskiye göre daha düşük olduğu gözlemlenmiştir.Tabi gözlemlemek birçok kişi için yeterli kanıt oluşturmadığınıda biliyoruz.Bunun için Tübitaka başvuru yaptık.Yakında resmi olarakta test edip alınan sonuçları sitemizde sizlerle paylaşacağız.
Bu arada test yapamak için verdiğimiz sipariş dün yola çıktı sanırım ayın 11-12 si gibi elime ulaşır.Yetişirse haftaya cumartesi veya pazar test yapabiliriz.Güven bey sizin için hangi gün daha uygun olur.
Cumartesi daha uygun. Hem siteden de katılım daha rahat olur.
Bu arada daha önce konuşuldu mu bakmadan soruyorum; tüvtürk'de aracın durumu ne olacak? Yıl sonunda muayeneye gittiğimde sistemi sökerek mi gitmem gerekir?
En ilkel motorlarda bile mevcut hava-yakıt karışım avans vs ayarlarını sistem nasıl etkileyecek?
Montajdan sonra bu ayarlar nasıl yapılacak?
G.G.'dan detaylı şema istemiştim ama göndermediniz burada basit bir şema çizip sistemin nasıl çalıştığını anlatırsanız memnun olurum.
sistem basitçe resimdeki gibidir.Ana depodan elektroliz hücresine sürekli çözelti gelmekte hücreden çıkan hidrojen gazı bir miktar çözeltiyide pompalayarak ana tanka gitmektedir.Böylece sürekli çözelti devri daim olmaktadır.Arada bulunan radyatörde ısınan çözeltiyi soğutmaktadır.Ana tanktan çıkan hidrojen gazı çiftli bubler sistemine gidiyor.Birinci tüp normalde sürekli boş durmaktadır.birinci tüpte gaz içerisinde olabilecek su buharı yoğunlaşarak kalmaktadır.daha sonra ikinci tüpe geçmektedir.Bu tüp yarıya kadar su doludur.Gaz bu su içerisinden geçerek tamamen temizlenmektedir.Bu suyun bir görevide çıkış borusunun alev alması halinde alevin ana tank ve elektroliz hücresine ulaşmasını önleyerek sistemin zarar görmesini engellemektir.İkinci tüptende çıkan gaz bir hortum ile e3mme manifolduna veya hava filtresinden sonra emme manifolduna en yakın kısımdan motora verilmektedir.Sistem kurulduktan sonra maksimum tasarrufu sağlayabilmek için oksijen sensörsüz araçlarda yakıt kısılmaktadır.bu arada sitemizde yayına girmiştir.Ürünlerle ilgili detaylı resim ve bilgilere sitedende bakabilirsiniz.Test için kullanacağımız sistem cumartesi geldi.Çipde bu hafta içi gelecek.Bir aksilik çıkmasa cumartesi test edebiliriz.
www.cyberenerji.com
Son gelişmeler....
Daha önce oksijen sensörü bulunan 2005 model Toyota corolla vestaya hidrojen sistemi takmıştık ancak obd-2 çipi kullanılmadığından tam bir sonuç alınamamıştır.Hafta sonu bu araca çip takıldı.Yakıt tasarrufu henüz ölçülmedi ancak ilk izlenimler şöyle.Çekişte ciddi artış oldu.motor çalışması daha sessiz ve daha güzel.Egzostan daha önce çıkan hafif grimsi duman şuan su buharı gibi bembeyaz.(bu hidrojenin yanmasından kaynaklı su buharı sanılmasın)Tam yanmadan kaynaklı oluyor.Müşterimiz şuan için çok memnun
Sistem birde Dizel Mitsubishi 2500 minübüse takıldı.Ondada yakıt tasarrufu henüz ölçülmedi.ilk izlenimler toyota ile aynı.Daha düzgün sessiz bir çalışma, çekişte ciddi artış, egzostan siyah dumanın tamamen kesilmesi.Bu araçta çift elektroliz hücresi kullanıldı.Yakıt tasarruf miktarıda yakında belli olur.tahminimce %45-50 civarı olacak.Bu bilgiler tamamen sistemi deneyen kullanıcıların verdiği bilgilerdir.
Sistem iddaa edildiği gibi verimli çalışıyorsa anlaşılan Trabzondan müşteri sayısı 2 oldu ama burdan sayı çok rahat 10 u görür yeterki sistem sağlıklı olsun sonra toptan indirim isteriz
Eğer yakıtta tam yanma sağlıyorsa egsoz emisyonu da düşük olur. İleride motorlu taşıt vergisinin egsoz emisyonuna göre olacağı söylentileri var.
Sanırım herkes böyle birşey taktırmak isteyecektir. Hele ki bizim CJ ler için çok faydalı olacak sanırım. Hem emisyon açısından hem yakıt tasarrufu açısından