Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,984

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Cihaz dün elime geçti.Akşam basitçe test ettim.Tek kelimeyle mükemmel çaşılıyor.PWM kontrol devresi gerektirmiyor.istediğiniz ampere ayarlamak için suya katılan kimyasal miktarını değiştirmek yeterli.18-20 amperde dakikada 1,5 litre civarı bir gaz çıkışı var.Birkaç video çektim.ilk video aşağı linkte diğer videolarıda yakında yayınlayacağim.Önümüzdeki hafta içerisindede bir araçta denemelere başlayacağız.

http://www.youtube.com/watch?v=QtETLhahShY
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

hidrojen + lpg + trafik kazası = ne olur?
yeni lpg kitlerinde gaz kesme üniteleri var ama hidrojen de yok anlaşılan. lpg yanıcı hidrojen patlayıcı gazdır.

benzin ile hidrojen kullanılsa bile, lpg sistemlerinde akışı ayarlayan bir yazılım var, ustalık ve işçiik ile titizce montajı yapılıyor. yani aracın ihtiyacı olan lpg akışı yazılımla ve usta tarafından ayarlanıyor. hidrojen akışı 2.2 motorlu araçla 4.6 araca aynı miktar mı veriliyor? güvenlik önlemleri nelerdir?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Hidrojen sisteminde fazla bir güvenlik önlemi almaya gerek yok çünkü sistemde toplam bulunan gaz miktarı en fazla 1 litre civarı.Bu gaz patlasa bile motor kısmında bulunduğundan insanlara zarar vermesi mümkün değil.Motor aksamınada zarar vermez çünkü sistemdeki parçalar plastiktir.2,2 lik motorla 4,6 lık motora aynı miktar gaz verilmiyor.2000cc üzeri motorlarda 2 adet 4000cc üzeri motorlarda 3 adet hidrojen elektroliz cihazı kullanılıyor.Yani büyük motorlara daha fazla gaz veriliyor.
Sistemde olası bir patlamaya karşıda tedbir alınmış durumdadır.Elektroliz cihazından çıkan gaz ana depoya ordanda çiftli bubler sistemine gidiyor.bu sistemde gaz saf su veya etil alkol içerisinden geçtikten sonra bir hortumla motora gidiyor.Bu hortum alev alıp hidrojen yansa bile bubler içindeki su alevin ana tank ve elektroliz hücresine ulaşmasını önlüyor.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

betelguz' Alıntı:
Hidrojen sisteminde fazla bir güvenlik önlemi almaya gerek yok çünkü sistemde toplam bulunan gaz miktarı en fazla 1 litre civarı.Bu gaz patlasa bile motor kısmında bulunduğundan insanlara zarar vermesi mümkün değil.Motor aksamınada zarar vermez çünkü sistemdeki parçalar plastiktir.2,2 lik motorla 4,6 lık motora aynı miktar gaz verilmiyor.2000cc üzeri motorlarda 2 adet 4000cc üzeri motorlarda 3 adet hidrojen elektroliz cihazı kullanılıyor.Yani büyük motorlara daha fazla gaz veriliyor.
Sistemde olası bir patlamaya karşıda tedbir alınmış durumdadır.Elektroliz cihazından çıkan gaz ana depoya ordanda çiftli bubler sistemine gidiyor.bu sistemde gaz saf su veya etil alkol içerisinden geçtikten sonra bir hortumla motora gidiyor.Bu hortum alev alıp hidrojen yansa bile bubler içindeki su alevin ana tank ve elektroliz hücresine ulaşmasını önlüyor.
deneme yapacağınız araç nedir ve nerde yapılacağını öğrene bilirmiyim
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bende merakla izliyorum ama anlam veremediğim en önemli kısım, daha elinizde olmayan, hatta türkiyede bile olmayan, testlerini yapmadığınız bir ürünün ilanını aylar önceden nasıl veriyorsunuz ve neye göre fiyatlandırıyorsunuz?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Madem yakıt giderini yarı yarıya azaltıyo bu alet. o zaman bir araca 2 adet takılsa aracın bütün gerekli yakıt sarfiyatını karşılar bizde akaryakıt derdinden kurtulmuş oluruz öyle değil mi ? Muhakkak benim gibi düşünenler olmuştur. Bu şekilde olmaması için bir sebep var mı ?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

İçten yanmalı motorlar devri kapanıyor
İlgi elektirkli motorlar amaç egsoz emisyon gazını sıfıra indirgemektir,Almanya euro 4 ve 5 motorlarda daha az vergi almaktadır
bu sistem ülkemizde yaygınlaşa kadar elektirikliler in sayısı artacaktır,ve egsoz gazı üreten araçlar kaldırılıcaklaradır,elbetteki epey zaman alıcak bir durum bu
DOĞAMIZI KORUYALIM Saygılar
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

allternatif sistemlerden deli gibi paralar kazanmaya başlamadıkları sürece otomobil devleri ve enerji devleri içten yanmalı motordan vaz geçmez ki.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Cihaz adıyamanda 1993 model Renoult broadwayde denenecek il.kısmetse pazartesi montajı yapılacak.
Panzerci arkadaşımız iki tane takmakla aracı komple bu sistemle çalıştırmak tam olarak mümkün olmaz.Daha verimli ve daha fazla gaz üreten sistemler kullanmak gerekir.Şimdiye kadar dünyada sadece suyun elektrolizi ile çalışan arabada yapıldı.youtubede videolarını görebilirsiniz.Ancak bu aracı yapan stanley mayer zehirlenerek öldürüldü.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

stanley mayer efsanedir bu konuyla ilgilenenler için. su ile çalışan buggy yapmış. gerçi elektrolizle üretilen hidrojene göre adapte edilmiş birçok prototip var sırf haberlerde izlediğim. hepsi unutulur doğal olarak. kim isterki tekere çomak sokanı. sokan adamda istemez yılar vazgeçer.

şahsen ben suyla çalışan araba yapsam kimseye söylemezdim.

benzer bir konuda bu forumda yazmıştım detaylı şekilde. ankara da bile benzer bir sistemin temsilcisi olacak firma saldırıya uğramıştı 2000 de. Hilton otelinde. asıl firma italyan RCD diye bir firmaydı. email atmıştım zamanında. beni fabrikalarına davet etmişlerdi ancak öğrenci olduğum için gidemedim. örnek olması için suyla çalışan bu sistemi konyada bir belediye midibüsünde deniyorlardı.

http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2000/03/12/188327.asp
bakın tek arşıv haberi burada.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

betelguz' Alıntı:
Cihaz adıyamanda 1993 model Renoult broadwayde denenecek il.kısmetse pazartesi montajı yapılacak.
Panzerci arkadaşımız iki tane takmakla aracı komple bu sistemle çalıştırmak tam olarak mümkün olmaz.Daha verimli ve daha fazla gaz üreten sistemler kullanmak gerekir.Şimdiye kadar dünyada sadece suyun elektrolizi ile çalışan arabada yapıldı.youtubede videolarını görebilirsiniz.Ancak bu aracı yapan stanley mayer zehirlenerek öldürüldü.

Mümkün olur aslında. Hatta böyle sistemler icat olalı çok zaman oldu. Ama sizin de söylediğiniz gibi birileri bunların piyasaya çıkmasını istemiyor...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Youtube'da water4gas diye aratırsanız bir hayli sonuç çıkıyor.. Cam şişelerin içinde nasıl elektroliz yapılacağını anlatan çok video var. Biz 2 arkadaş denemiştik o videodakileri bunu ama kullandığımız tel 1 saatte paslandı suyun rengi değişti, sonra biz de videolarda anlatılan gibi 316 paslanmaz tel aldık yat malzemesi satan bir yerden, ama henüz tekrar sarıp deneyemedik yeni haliyle, sırf bunun için emme manifolduna M5 rekor yaptım.. Youtubeda eski japonlara taktıkları kitlerde tasarruf olsun diye en az 6 tane kavanoz koyuyorlardı, az akım da çekmedikleri için alternatöre zararı olur mu emin değilim, bir de bize imal usulleri derslerinde kafamıza vura vura hidrojen gevreklik, oksijen oksit yapar diye beynimize kazıdılar, bir de kafama takılan, egzostan çıkan su buharı miktarı artacağı için egzos boyunca paslanma hızlanacaktır diye bir düşünce oluştu. Ayrıca Serieslerin motor kaputunda 2 kavanozluk yer yok o da ayrı problem. Bu kafama takılanlar ne kadar sorun yaratır bilmiyorum ama tümüne rağmen fırsat bulduğumuzda kavanozdan elde edilen düzeneğe devam etmek istiyoruz.

arkadaşın sattığı ürünle ilgili olarak değil, hidrojen konusu geçtiği için paylaştım ..
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Arkadaşlar denemeler devam ediyor.son takılan araçta müşterimizin yazdığı maili aynen kopyalıyorum.takılan araç mercedes 1989 model 200e 2000cc motor benzinli otomatik vites enjektörlü ancak oksijen sensörü yani katalitik konvektör yok.

iyi günler ben parçayı taktırdım 2 gündür deniyorum arabanın çekişi çok çok artı ayrıca egsoz dan çıkan siyah dumanda kayboldu yakıtıda bir miktar düşdü tam ölçemedim ancak pwm aletine gerçekten ihtiyaç var ondan sonra verimi zannediyorum çok daha iyi olacak

Müşterimizin aldığı set standart settir.PWM kontrol cihazı ve OBD-2 performans çipi kullanılmamıştır.2000cc motor olduğundan ben 2 adet elektroliz hücresini kullanalım demiştim ama daha sonra tek yeni tipi büyük boy elektroliz hücresi ile denemeye karar vermiştik.Doğru bir tercih yaptığımız görünüyor.Yeni nesil araçlarda yani enjeksiyonlu oksijen sensörlü araçlarda OBD-2 çipi kullanmak gerekiyor.Aksi halde yakıt tasarrufu fazla sağlanamıyor.Bir kötü durum OBD-2 çipi LPG li sistemle uyumlu değil şuan.Benzinli ve dizel araçlarda kullanılabiliniyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,476
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

SON KONULAR



Geri
Üst