Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254,788

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


sn. betelguz'le bıraz once ozelden telefon alısverısınde bulunduk.sıstemı hazırladıgını cumartesı gunu takılacagını soyledı.yarın yer ve saatı kararlastıracagız.yarın aracın egsoz emısyon olcum degerlerını paylasacagım.bırde takıldıktan sonrakı degerlerı paylasırım.ılk denemem pazar gunu uzun yol denemesıyle olacak.sıstem tecrubelerımı sızınde tavsıyelerınız dogrultusunda paylasacagım.ılk denemeler ıcın tavsıyeler veya dıkkat etmem gereken konuları soyelrsenız sevınırım..

tasarruf yapsın yeterkı ben o suyu koynumda tasır yıne ısıtırım..:smiley:
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Kışın donma sorunu aslında yok.Suya katılan kimyasal donma derecesini düşürüyor.Ayrıca suya katılacak etil alkollede donma önlenebiliniyor.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ben bütün bu söylenenlerin üstüne vatandaşı böyle ucuz yakıt peşinde gezdirenlere diyorumki başınız bit,den kurtulmasın
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

aracımın emısyon olcum sonucları

benzın karbonmonoksıt mıktarı % 0.66
lpg karbonmonoksıt mıktarı % 0.53

eskıden olcum yapıldıgında verdıklerı kagıtta dunya kadar deger olurdu sımdı sadece 2 tane. :-\

ılk etapta emısyon bızı cok ılgılendırmıyo tabıkı bızı ılgılendıren asıl konu tasarruuuf ;D ama bu bılgılerıde paylasalım.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sn.betelguz ile saatı kararlastırdık.yarın ogleden sonra sıstem takılacak.

aracım sehır ıcınde lpg de 50-55 krs uzun yolda 90-100 km hızla 32-36 krs yakmaktadır.
bakalım takıldıktan sonra ne olacak.. :smiley:

ılk sonucları pazar gunu gec saatlerde paylasırım..
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ölçüm yaparken kuruş yerine belli bir kilometrede ( mesela 20km - 30 km gibi) kaç litre yaktığını karşılaştırabilirseniz daha iyi olur, bir de her iki ölçümün de aynı yolda aynı şartlar altında yapılması gerekir.örnek olarak: bir benzin istasyonunda depoyu tamamen dolduracaksınız ve 10-15 km gidip aynı benzinliğe geri döneceksiniz, depoyu tekrar dolduracaksınız ve aynı işlemi bir kere daha HHO çalışırken tekrarlayacaksınız ,
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

mhmtabi' Alıntı:
ölçüm yaparken kuruş yerine belli bir kilometrede ( mesela 20km - 30 km gibi) kaç litre yaktığını karşılaştırabilirseniz daha iyi olur, bir de her iki ölçümün de aynı yolda aynı şartlar altında yapılması gerekir.örnek olarak: bir benzin istasyonunda depoyu tamamen dolduracaksınız ve 10-15 km gidip aynı benzinliğe geri döneceksiniz, depoyu tekrar dolduracaksınız ve aynı işlemi bir kere daha HHO çalışırken tekrarlayacaksınız ,

haklısınız.. zaten bende lıtre olarak hesap ederım hep.cunku fıyatlar bolgeye , zamana ve ıstasyona gore cok degısıyor.hıc lıtre olarak bahsedılmedıgı hep kurus olarak bahsedıldıgı ıcın cevırmıstım.

lıtre olarak 100 km de sehır ıcınde 21-23 lıtre uzun yolda sabıt hızla 13-15 lıtre yakıyor..burada hesabı hem lıtre hemde kurus olarak yaparız..


tavsıyelerınız dogrultusundada deneme yapacagım tesekkurler... :smiley:
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sayın pikaçu , ben 10-20 kilometrelik testin çok sağlıklı olacağına inanmıyorum , çünkü o kadar mesafede tüketilen miktar o kadar azdır ki , 2 sürüş arasında (sistemli ve sistemsiz) yol şartından kaynaklanan ufak bir fark bile szi gerçek etken hakkında yanıltır.

Yol bilgisayarını düşünün , benzincide sıfırladınız , 2 kilometre yokuş aşağı süğrdünüz , ortalama 5.4 yazdığını gördünüz ve buraya fotosunu koydunuz...kimse yalanlayamaz 5.4 diye.
yine sıfırladınız 2 kilometre tam gaz ve dur kalk yaptınız , bilgisayarda 22 gördünüz ve fotoladınız , yine kimse yalan bu diyemez.

Kolay anlaşılabilmesi için biraz rakamları uç noktada verdim. Fakat bizim testteki değişkenimizin (sistem) bağımsız değişkenlerden (yol koşulları , hava ısısı , araçtaki ağırlık , koşullar dışında trafik yoğunluğu) etkisinin daha net şekilde ayrılması için en az 80-100 kilometre test şarttır bence.
100 km şehiriçi testi , 100 km uzunyol testi derim ben.

ve tabii sistemli-sistemsiz kullanımlarda , bağımsız değişkenlerin elden geldiğince aynı olması gerekir. Tabii bağımsız değişkenler zaten %100 bizim kontrolümüzde olmayan şeylerdir ama elden geldiğince en azından eşit koşullar olmalı. Yolcu sayısı ve yük miktarı gibi.

bu zorlu görevde başarılar dileriz :smiley:
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bugün kutulu sistemimizi barış beyin (pikacu) aracına montajladık.Ben bir gün sistemi test eder sonucu paylaşırdık diye düşünmüştüm ama barış bey şehir içi, şehirdışı uzun süreli test yapmak istedi.10 gün kadar cihazı kullanıp deneyecek.Bakalım ne sonuç çıkacak.Sistemin şimdiye kadar takıldığı en büyük motor hacmine sahip bir araç.Sistem şuan 35-40 amper civarında çalışıyor.Bu amperde gaz üretimi dakikada 2 litre kadar.Aracın alternatörü 100 amperlik.Sonucu bende merakla bekliyorum
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

betelguz' Alıntı:
Bugün kutulu sistemimizi barış beyin (pikacu) aracına montajladık.Ben bir gün sistemi test eder sonucu paylaşırdık diye düşünmüştüm ama barış bey şehir içi, şehirdışı uzun süreli test yapmak istedi.10 gün kadar cihazı kullanıp deneyecek.Bakalım ne sonuç çıkacak.Sistemin şimdiye kadar takıldığı en büyük motor hacmine sahip bir araç.Sistem şuan 35-40 amper civarında çalışıyor.Bu amperde gaz üretimi dakikada 2 litre kadar.Aracın alternatörü 100 amperlik.Sonucu bende merakla bekliyorum

barış beyin aracının marka modeli neydi...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

mert bey aracım 96 blazer 4.3

arkadaslar beklentılerımız ,uzun bır suredır sıstemın bızden bırısı tarafından denenmemesı ve ha bayramdan sonra ha 18 ı dıyerek zmaanın uzaması sonucunda oldukca yuksektı.

malesef bır kac gun daha benım ve sızlerın sabretmesı gerekecek.

bugun 5-6 saatımı bu ıse ayırarak ve yaklasık 150 km yol yaparak denemeye calıstık.sıstemdekı bazı sorunlardan dolayı yolun buyuk bır kısmını sıstemsız gıtmek zorunda kaldık.
bu sorunlar ılk defa boyle bır araca takılmasından dolayı kaynaklanan eksıklıklerdenmı,aractanmı,yoksa sıstemın kendısınden dolayımı oldugunu berkan beyle gorusmemızden sonra daha detaylı bır sekılde anlatmamın yerınde olacagını dusunuyorum.sısteme on yargılı bakmak ıstemıyorum.

net olcum yaptıgım 80-90 km sabıt hızla 41 km lık yol var sadece.oncelıkle bunu paylasmak ısterım.

41 kmlık yolda yapılacak olcum sızce saglıklımıdır? mhmtabi nın dedıgı gıbı aynı benzın ıstasyonu ve hatta aynı pompadan alınan gaz dogru sonucu verırmı?

bu soruları su acıdan soruyorum.41 km sonucunda aldıgım gaz 6.17 tl dır. buda km de 15 krs yapar. :-\ :-\ benzıncıye gırdıgımızde acaba nealacak dıye merakla ve heyacanla bekledıgım arkadasım bıle sonucu gordukten sonra boyle bırseyın olamayacagını ,depoyu yarılamadan yapılacak testın saglıklı olmayacagını soyledı.(ama 15 lıra alsaydı bak abı ıse yaramıyor ben sana demıstım dıyecektı :smiley: )
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

performans konusuna gelınce hıssedılebılır bır guc artısı mevcut.bunu zaten cok normal karsılıyorum cunku kımyasal yakıtın verdıgı enerjıyı organık yakıt veremez.ama derdımız tasarruf tasarruf tasarruf..o yuzden performans konusunu konusmaya gerek duymuyorum.

sıstem goruntusu kullanılan malzemeler ve montaj cok profesyonel degıl.bu buyuk eksıklık.katedılecek yol var daha.ama ıse yaradıgından emın olundugu zaman tum lpg cılerde profesyonel bır hale getırılebılır.

sıstemı denemeye daha uzun bır yol yaparak devam edecegım..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst