Darkmoon34 arkadaşım sizin aldığınız seti kullanmanızı pek tavsiye etmem.Şöyleki anlattığınıza göre sistemde herhangibir filtrasyon ve benzeri birşey bulunmuyor.Bu durumda elektroliz cihazınız bir süre normal çalışıyor bir süre sonra içerisindeki sıvı soğutulmadığından kaynama yapmaya başlıyor sonundada motora hem hidrojen hem su buharı hemde çözeltideki sıvıdan gidiyor.Böyle bir durumda motorunuz çok ciddi zarar görebilir.Kısa zamanda motorunuz elden çıkar.Bu tür kalitesiz sistemler daha öncede türkiyede birçok kez kullanıldı.Sonuçtada motorlar zarar gördüğünden ayrıca sistem stabil olmadığından tam bir verim alınamadı ve hidrojen için insanların aklında işe yaramaz fikri yerleşti.Bizim sistemde depodaki sıvı tamamen tükeninceye kadar kesinlikle çözeltide kaynama olmaz motora tek damla ne su nede su buharı gitmez.Su bitinceye kadar elektroliz devam eder gaz çıkışı kesinlikle artıp azalmaz.Bu yönden sistem çok stabildir.1 litre su 3000 km yeterlidir.arada bir kontrol edilip eksilen miktar tamamlanarak çok uzun süre sorunsuz kullanılabilir.
Bir aracı tamamen hidrojenle çalıştırmak böyle basit sistemlerle olacak bir iş değildir.Öncelikle bir motorun tamamen hidrojenle çalışması için saatte 3200 litre civarı hidrojen gazına ihtiyaç vardır.Bu kadar gazı üretmek ve depolamak gereklidir.Bu kadar gaz üretmek bir şekilde yapılsa bile Türkiyede bu gazı tüplere basabilecek makinalar bulmanız bile mümkün değil.Bu tip makinalar sadece birkaç araştırma merkezinde bulunuyor.Tüplerde özel çelik tüplerdir ve oldukça ağırdırlar.Normal bir araç için uygun değiller pek.Hadi bunları çözdünüz diyelim saf hidrojenle çalışacak motor üretmek gerekiyor.Normal motorlar saf hidrojenle çalışacak yapıda değillerdir.Piyasadada böyle bir motor bulmanız mümkün değil.Son bir bilgi Türkiyede bir üniversitemizde saf hidrojenle çalışan motor imal edilmiş durumda. Grur duymalıyız. Ancak sadece hidrojenle çalışacak arabaların piyasaya çıkması için daha çook uzun bir süreç var.Öncelikle petrolün dünyada iyice azalması gerekecek ancak ondan sonra hidrojenli araçlar yaygınlaşmaya başlayacaktır.
Yüksek devirde yetersiz olma durumu olmaz neden olmaz, şöyle düşünün yüksek devirde araç zaten standart haldeyken çekeceği benzin/hava karışımını çekecek ekstradabn hidrojeni çekecek yani yine olumsuz değil olumlu etkisi olur.Ha şöyle diyebiliriz, yüksek devirde düşük devirden daha az tasarruf sağlar.Bu mantıklı.
Darkmoon34 arkadaşım sizin aldığınız seti kullanmanızı pek tavsiye etmem.Şöyleki anlattığınıza göre sistemde herhangibir filtrasyon ve benzeri birşey bulunmuyor.Bu durumda elektroliz cihazınız bir süre normal çalışıyor bir süre sonra içerisindeki sıvı soğutulmadığından kaynama yapmaya başlıyor sonundada motora hem hidrojen hem su buharı hemde çözeltideki sıvıdan gidiyor.Böyle bir durumda motorunuz çok ciddi zarar görebilir.Kısa zamanda motorunuz elden çıkar.Bu tür kalitesiz sistemler daha öncede türkiyede birçok kez kullanıldı.Sonuçtada motorlar zarar gördüğünden ayrıca sistem stabil olmadığından tam bir verim alınamadı ve hidrojen için insanların aklında işe yaramaz fikri yerleşti.Bizim sistemde depodaki sıvı tamamen tükeninceye kadar kesinlikle çözeltide kaynama olmaz motora tek damla ne su nede su buharı gitmez.Su bitinceye kadar elektroliz devam eder gaz çıkışı kesinlikle artıp azalmaz.Bu yönden sistem çok stabildir.1 litre su 3000 km yeterlidir.arada bir kontrol edilip eksilen miktar tamamlanarak çok uzun süre sorunsuz kullanılabilir.
Bir aracı tamamen hidrojenle çalıştırmak böyle basit sistemlerle olacak bir iş değildir.Öncelikle bir motorun tamamen hidrojenle çalışması için saatte 3200 litre civarı hidrojen gazına ihtiyaç vardır.Bu kadar gazı üretmek ve depolamak gereklidir.Bu kadar gaz üretmek bir şekilde yapılsa bile Türkiyede bu gazı tüplere basabilecek makinalar bulmanız bile mümkün değil.Bu tip makinalar sadece birkaç araştırma merkezinde bulunuyor.Tüplerde özel çelik tüplerdir ve oldukça ağırdırlar.Normal bir araç için uygun değiller pek.Hadi bunları çözdünüz diyelim saf hidrojenle çalışacak motor üretmek gerekiyor.Normal motorlar saf hidrojenle çalışacak yapıda değillerdir.Piyasadada böyle bir motor bulmanız mümkün değil.Son bir bilgi Türkiyede bir üniversitemizde saf hidrojenle çalışan motor imal edilmiş durumda. Grur duymalıyız. Ancak sadece hidrojenle çalışacak arabaların piyasaya çıkması için daha çook uzun bir süreç var.Öncelikle petrolün dünyada iyice azalması gerekecek ancak ondan sonra hidrojenli araçlar yaygınlaşmaya başlayacaktır.
ben sizin sisteminize hitafen ibr şey yazmadım o yüzden sizin sistmele kıyaslamayada gerek yok kaldıki sisteminizin içeriğinide bilmiyorum ama sanırsam bu hho kitin bir tür farklı bir türevini satıyorsunuz başarılar dilerim. fikirlerimiz ortak zaten bizim appalause rektifiyeye giricekdi araba 320 bindeydi bu kitleride hep ebayda görürdüm merak ediyordum ama şu anki aracıma takmam asla kurbanlık bir araç lazımdı applause da tam bu işlik araba idi.. ondan aldık ve takdık.. zaten dediğiniz depolama yada gazı araca verme işi tamamen bir fikir yani ustamız böyle olsa daha fardalı olur dedi.. biz tabi tekniğini detayını bilmiyoruz..
ama zamanında yapdığım araştırmalarda şunu görmüşdümki hydrojenle normal araçlar çalışıyor bilmiyorum adamlar nasıl yapmış ama amerikada bunu yapanlar var..
benim aracım Disco 2 V8 manuelinde dinamo 72 amper olarak verilmiş ki ben 105 amper olarak biliyordum bu ciddi bir yük. dinamo erken emekli olabilir gibi geldi.
Sizin araçta da çift sistem olacaktır ve yine 45 amper çekecektir.
Ben trafikte kullandım sadece. Bu yüzden test edememiştim. Ama 1 saatlik kullanımda sorun olmadı farlar açıkken.
Kanımca, araçtaki akım yükünü azaltmak için led ampuller kullanmak lazım araçlarımızda zaten. Diğer ampullere göre çektikleri yük açısından çok avantajlılar. Hem ısınmadan erimeler ortadan kalkar, hem de araç rahatlar.
konuyla ilgisi yok ama dizel araç sahipleri oil kit kullanarak yüksek minarelli yağlarla kanola ayçiçek gibi dizel araçlarını çalıştırabilirler.. gerçi onlarda pek ucuz değil bir kanola yağının litreside 3 tl
Sizin araçta da çift sistem olacaktır ve yine 45 amper çekecektir.
Ben trafikte kullandım sadece. Bu yüzden test edememiştim. Ama 1 saatlik kullanımda sorun olmadı farlar açıkken.
Kanımca, araçtaki akım yükünü azaltmak için led ampuller kullanmak lazım araçlarımızda zaten. Diğer ampullere göre çektikleri yük açısından çok avantajlılar. Hem ısınmadan erimeler ortadan kalkar, hem de araç rahatlar.
Bu yüksek amper çekimi bi yük ancak aşılabileceğini tahmin ediyorum.Bir başka firma sanırım bunu ayrı bir üreteçle çözme yoluna gitmiş,
"Araçlarda, alternatör sayesinde üretilen ve akü sayesinde depolanarak aracın ihtiyacı için kullanılan elektrik enerjisinin haricinde, geliştirdiğimiz ek bir sistemle aracın üretimini yaptığı normal elektrik enerjisinden bağımsız, hidrojen gazını üretmeye yeterli miktarda elektrik enerjisinin üretimini sağlamaktayız. İlave elektrik enerjisinin üretimi esnasında motora bir farın harcayacağı enerji kadar bir yük binmektedir.
Elektrosel ünitesi içerisine konulan orta sertlikteki suyun içerisine iyonlaşmanın hızlı olması ve direncin azaltılması için özel hazırlanmış kimyasal sıvı konulmaktadır. Bu kimyasal sıvı, tuz ve asit bazlı olmadığı için insan sağlığına, çevreye ve motora herhangi bir zarar vermemektedir. Motorun devriyle orantılı olarak elektrik üretimi yapıldığından aynı oranda hidrojen üretimi i gerçekleşmiş olup, düşük ve yüksek hızlarda veya devirlerde yeterli hidrojen üretimi sağlanmaktadır."
http://www.forumvw.com/index.php?topic=553.0
Doğruluğunu bilemiyoruz tabii..
Bana verilen bilgilere göre 3200 litre hidrojen kullanan motor 7kw lik bir motor.tam olarak kaç silindir , hacmi ne kadar bilmiyorum.7Kw lik bir motor ortalama bir jeneratör motoru kadar olsa gerek.
Forum linki verilen hidrogaz sistemi malesef başarılı olamayıp sistem üretiminden vazgeçilmiş.Sebebide sistemin aşırı akım çekmesi ve kablolarda aşırı ısınma yapması. . . .