Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
Darkmoon34 arkadaşım sizin aldığınız seti kullanmanızı pek tavsiye etmem.Şöyleki anlattığınıza göre sistemde herhangibir filtrasyon ve benzeri birşey bulunmuyor.Bu durumda elektroliz cihazınız bir süre normal çalışıyor bir süre sonra içerisindeki sıvı soğutulmadığından kaynama yapmaya başlıyor sonundada motora hem hidrojen hem su buharı hemde çözeltideki sıvıdan gidiyor.Böyle bir durumda motorunuz çok ciddi zarar görebilir.Kısa zamanda motorunuz elden çıkar.Bu tür kalitesiz sistemler daha öncede türkiyede birçok kez kullanıldı.Sonuçtada motorlar zarar gördüğünden ayrıca sistem stabil olmadığından tam bir verim alınamadı ve hidrojen için insanların aklında işe yaramaz fikri yerleşti.Bizim sistemde depodaki sıvı tamamen tükeninceye kadar kesinlikle çözeltide kaynama olmaz motora tek damla ne su nede su buharı gitmez.Su bitinceye kadar elektroliz devam eder gaz çıkışı kesinlikle artıp azalmaz.Bu yönden sistem çok stabildir.1 litre su 3000 km yeterlidir.arada bir kontrol edilip eksilen miktar tamamlanarak çok uzun süre sorunsuz kullanılabilir.
Bir aracı tamamen hidrojenle çalıştırmak böyle basit sistemlerle olacak bir iş değildir.Öncelikle bir motorun tamamen hidrojenle çalışması için saatte 3200 litre civarı hidrojen gazına ihtiyaç vardır.Bu kadar gazı üretmek ve depolamak gereklidir.Bu kadar gaz üretmek bir şekilde yapılsa bile Türkiyede bu gazı tüplere basabilecek makinalar bulmanız bile mümkün değil.Bu tip makinalar sadece birkaç araştırma merkezinde bulunuyor.Tüplerde özel çelik tüplerdir ve oldukça ağırdırlar.Normal bir araç için uygun değiller pek.Hadi bunları çözdünüz diyelim saf hidrojenle çalışacak motor üretmek gerekiyor.Normal motorlar saf hidrojenle çalışacak yapıda değillerdir.Piyasadada böyle bir motor bulmanız mümkün değil.Son bir bilgi Türkiyede bir üniversitemizde saf hidrojenle çalışan motor imal edilmiş durumda. Grur duymalıyız. Ancak sadece hidrojenle çalışacak arabaların piyasaya çıkması için daha çook uzun bir süreç var.Öncelikle petrolün dünyada iyice azalması gerekecek ancak ondan sonra hidrojenli araçlar yaygınlaşmaya başlayacaktır.
Darkmoon34 arkadaşım sizin aldığınız seti kullanmanızı pek tavsiye etmem.Şöyleki anlattığınıza göre sistemde herhangibir filtrasyon ve benzeri birşey bulunmuyor.Bu durumda elektroliz cihazınız bir süre normal çalışıyor bir süre sonra içerisindeki sıvı soğutulmadığından kaynama yapmaya başlıyor sonundada motora hem hidrojen hem su buharı hemde çözeltideki sıvıdan gidiyor.Böyle bir durumda motorunuz çok ciddi zarar görebilir.Kısa zamanda motorunuz elden çıkar.Bu tür kalitesiz sistemler daha öncede türkiyede birçok kez kullanıldı.Sonuçtada motorlar zarar gördüğünden ayrıca sistem stabil olmadığından tam bir verim alınamadı ve hidrojen için insanların aklında işe yaramaz fikri yerleşti.Bizim sistemde depodaki sıvı tamamen tükeninceye kadar kesinlikle çözeltide kaynama olmaz motora tek damla ne su nede su buharı gitmez.Su bitinceye kadar elektroliz devam eder gaz çıkışı kesinlikle artıp azalmaz.Bu yönden sistem çok stabildir.1 litre su 3000 km yeterlidir.arada bir kontrol edilip eksilen miktar tamamlanarak çok uzun süre sorunsuz kullanılabilir.
Bir aracı tamamen hidrojenle çalıştırmak böyle basit sistemlerle olacak bir iş değildir.Öncelikle bir motorun tamamen hidrojenle çalışması için saatte 3200 litre civarı hidrojen gazına ihtiyaç vardır.Bu kadar gazı üretmek ve depolamak gereklidir.Bu kadar gaz üretmek bir şekilde yapılsa bile Türkiyede bu gazı tüplere basabilecek makinalar bulmanız bile mümkün değil.Bu tip makinalar sadece birkaç araştırma merkezinde bulunuyor.Tüplerde özel çelik tüplerdir ve oldukça ağırdırlar.Normal bir araç için uygun değiller pek.Hadi bunları çözdünüz diyelim saf hidrojenle çalışacak motor üretmek gerekiyor.Normal motorlar saf hidrojenle çalışacak yapıda değillerdir.Piyasadada böyle bir motor bulmanız mümkün değil.Son bir bilgi Türkiyede bir üniversitemizde saf hidrojenle çalışan motor imal edilmiş durumda. Grur duymalıyız. Ancak sadece hidrojenle çalışacak arabaların piyasaya çıkması için daha çook uzun bir süreç var.Öncelikle petrolün dünyada iyice azalması gerekecek ancak ondan sonra hidrojenli araçlar yaygınlaşmaya başlayacaktır.