Ynt: Hangi Defender
Ben de bir 110 sahibi olarak düşüncelerinmi aktarmak isterim;
Yunus'un maliyet hakkında söylediklerin,i ben de yaşadım. Yürüyen aksam çok hurda değilse, büyük masraflar açmadan toparlanıyor. Ancak kaporta için aynı şeyi söyleyemem. Küçük denebilecek bir hasar için nispeten yüksek para ödemek üzereyim şu sıralar. Motor masrafı için bir şey söyleyemiyorum.
Benin benzinli 2.5 lt. 110 daki ilk sıkıntım yetersiz güçtü. Ancak zaman içerisinde arabayı öğrendikçe ve doğru lastiği bulunca bu sıkıntımın büyük ölçüde ortadan kalktığını söyleyebilirim.
İkjinci sıkıntım ise, benim aracımda hidrolik direksiyon olmadığından, şehir içi kullanım oldu. Şehir içinde düz direksiyonla gezmek çok zor, hele İstanbul'da. Aracı sadece arazide kullanınca bu durum benim için sorun olmaktan çıktı.
Bir diğer sıkıntı, eğer araçta konfor da aranıyorsa, bunun defender da minimum düzeyde olması. Bu da bir anlamda bu aracın tarzından ileri geliyor. benim için hiç sorun olmadı, hatta hoşuma gidiyor böylesi.
Bu araçla, hemen hemen hiç bir modifikasyon yapmadan araziye çıkabilirsiniz. uygun lastik ve bir de vinç varsa sorun yaşamazsınız. Ancak çok daha güçlü olan bir V8 disco ile araziye çıkmadan önce işi bilen bir ustaya aracı bir süre bırakmanız gerekir. Aksi taktirde arazide aracı kırma anlamında sıkıntı yaşarsınız.
Ben hem disco 1 hem de defender kullandım. Ancak uzun yıllar bu iki aracı kullanıp, yine uzun yıllar arazide gezen land çi arkadaşlar discodan defender a geçiyorlar sonunda galiba. Bunun gerçek gerekçelerini de biraz yaşayarak öğrenmek lazım kanımca.
Netice itibarı ile, herkes kendi beğenisi, ihtiyaçları ve imkanları doğrultusunda araç seçmek durumunda. Tabii sitede bir çok başlıkta var olan jeep-land atışmasında ilginç görüşler ve espriler de yapılıyor, ancak bunlara fazla takılmamak gerek. Bence yelpazenizi geniş tutun. Aldığımız araçlarla evlenmiyoruz. Bu nedenle ayrılmamız da daha kolay.
LR hariç tabii


