300c ile aynı motor ama daha ağır bir gövdesi var. o nedenle performansı 0-100 olarak düşünürsek otomobilden zayıf ancak ara hızlanması neredeyse en yeni model kadar iyi. nasıl oluyor bilmiyorum ama 2013 2014 ü de bizde olduğundan kıyaslama fırsatı bulmuştuk ana yolda. en büyük fark bence belli devirden sonra patlama şeklinde gelen turbo beslemesinden ötürü oluyor. yani alt devirde tork yeterli geldiğinde üst viteste gitmeye çalışıyor. spor sürüş modu filan yok. yani eğer sakin sürüşte kullanıyorsanız vites adaptasyon gösterip sürekli alt devirde vites değiştiriyor hava filtresi temiz ise. sonrasında ise çok basarsanız kick down yapıyor. bu nedenle kalkarken vs sanki ağır kanlıymış gibi geliyor insana yad atam gaz yaparsanız ancak gücü üretiyormuş gibi geliyor. alışana kadar çok gıcık birşey, aynı duruma hyundai accent 1.5 crdi de de rastlamıştım. herhalde turbo boşluğu denen şey bu. ancak 50 60 gibi bir hızla giderken tam gaz yapıp aynı anda vites kolundan 1 vites küçültürseniz mancınıktna fırlatılır gibi bir his oluyor ve araç 160 km ye kadar soluksuz hızlanıp rüzgar direnci artmaya başladığında da 210 220 km ye kadar daha yavaş ta olsa hızlanmaya devam ediyor. işte daha yeni modelin aerodinamik avantajıda tam bu süratlerde belli oluyor ve tam bağımsız süspansiyonları olduğu içinde dingildek olmuyor. oysaki bu WK sabit aks ve dah aince tekerlekli olduğundan 170 180 km ye çıktıktan sonra huzursuz ediyor. bu tabiki benim deneyim ve hissim. siz rahatsız olmayabilirisniz. Bu tip araçlar bana göre zaten 120 130 km den hızlı sürülmemeli acele yoksa. ayrıca hızlı girilen virajlarda kafadan kayıyor ve tipik 4 çeker gibi davranıp çekiş sayesinden yola dönüyor. ESP kapatılabiliyor ve kaygan zeminlerde neredeyse45 derece kadar yan çevirebiliyorsunuz arabayı sonra yine müdehale edip fren yaptırıyor ters tarafa. Ne güzel drift yapabilridik oysaki karlı zeminde.
dediğiniz makyaj olayı ayrı. WK ilk çıktığında dijital kontak anahtarı filan yok. sis farları tamponun içinde daha üstte. içmekanda WJ deki gibi bir göğüs kaplaması ve koltuk kaplaması var. Anahtarı normal. Geri kalan şeyler aynı. sonra 2008 de küçük bir makyaj geliyor, U connect sistemi, yeni renkler çıkıyor. Ön tmapon ve farlar değişiyor sisler aşağı iniyor. Ancak ne yazıkki iç mekanı ucuzlatıyorlar, sert plastik artıyor, gösterge paneli ve bilgi ekranı da birleşiyor. Gerisi aynı. 2009 da geyik testinde tökezleyen ara model WK geliyor. Yada WKII herandeyse. motor italyan şanzuman farklı. 240 hp. iç mekan daha şık vs. sonra 2013 te de WKII nin makyajlısı geliyro ki şimdi gördüğünüz led stoplu, led ön gündüz farlı, ince far şekilli, daha geniş duran model çıkıyor. Aslında aynı gövde, sadece daha yüksek, iç mekandar gösterge paneli LCD ekran şeklinde, çok fonsiyonlu, navigasyon sistem ibüyük ekranlı, içi daha janjanlı, motor 250 kürü hp ye çıkmış şanzuman konfor odaklı ve 8 ileri oranlı. Ne şaşırtıcı ki, en yeni model çok rahat ve kesintisiz hızlanıyor, güvenli hissettiriyor, tıkırdamıyor, iyi yol tutuyor olsa da karakteri kaybetmiş bence. En yeni model, hiç rüzgar ve teker sesi almazken, içeri motor sesi alıyor ve motorun sesi WK daki benz v6 gibi sakin bir mırıltı gibi değilde, tipik italyan motorları gibi tırtırtır tır
şeklinde.
Olurda SRT jantı takarsanız bence paraya kıyıp önlere SRT fren sistemini entegre edin herşeyi aynı zaten.
Yüksek araca alışkın olduğumdan ben 300c düşünmezdim.