Grand Cherokee 3.0 Crd Nasıldır , Alınırmı , Değermi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dlgr007 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 203,686
Ynt: Grand Cherokee 3.0 Crd Nasıldır , Alınırmı , Değermi ?

KLL' Alıntı:
2005 ve sonrasından bahsediyouz. WK modeli. aradaki ufak makyaj farklılıkları nedeniyel tampon ve farlar brlikte değişmeli. 2008 öncesindekilerin iç mekanı daha kaliteli bu da benim şahsi fikrim. gidip bakmanız lazım dediğimi anlamanız için.

genel performans açısından x5 3.0 crd yi aratmaz, zayıf değil,ancak BMW herzaman daha dinamik olmuştur, ancak jeep olamamıştır :smiley: CRD yi kullanıp bakmanız gerekir vites karakterini anlamak için bence

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee_%28WK%29

şuradan inceleyin söz konusu ettiğim araçlar bunlar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee

şu linkteki en üstteki foto sizin bahsettiğiniz ve geyik testinde lastiği patlayan süspansiyon problemi olan araç. zaten bundan sonraki modeli de güncel modelidir.
Bende 2008 öncesi bakıyorum çünkü daha dolu oluyorlar çok fark oluyor . Tampon ve farları hallederiz inşAllah dediğim gibi SRT8 makyajı yapacam nasip olsa . Bmw çok dinamikti :smiley: Cherokee'de olan erken vites değişme bizim Golf'de de var 1.4 tsi dsg şanzıman olduğu için hemen kalkışta 2-3-4-5 sektiriyor :smiley: İşte bulunduğum bölge ve çevremde bu araçtan hiç görmedim nasıl test edecem nerden bulurum kim verir aracını bilemiyorum :/
 

Etiketler

Ynt: Grand Cherokee 3.0 Crd Nasıldır , Alınırmı , Değermi ?

Vall bence de up....

Ben de yavaştan bir Cherokee bakıyorum mümkünse dizel. LPG falan uğraşmak istemem, V8 sesini duymak istesem de...
Ama bir bakıyorum bazıları 2008 öncesi olanlar iç mekan daha iyi diyor . İyice kafam karıştı ağalar..

Bugünün parasıyla 100 bin bütçe var farzedelim (önümüzdeki bir yıl içinde düşünüyorum ve araştırıyorum, ondan dolayı bugünün parası) tecrübelerinize dayanarak en makbul araç hangisidir? Gereksinimler:

- 4 kişilik aile rahatça seyahat edebilmeli.
- BT , USB gibi teknolojik arayüzler olmalı
- İki de bir vırt zırt sanayi ile uğraşmamalıyım
- Belli olmaz bakarsınız kafama eser para harcar hard offroad donanımı da koyabilirim. O işlere de gelebilmeli yani. Normalde kullanım çoğunlukla asfalt olacak ama dediğim gibi önü açık olmalı.

Bu açılardan değerlendirince en makul araç GC olarak çıkıyor karşıma. Alternatifler ise Disco 2/3 (kafamda biraz sorunu araçlar diye birşeyler kalmış), Japonlar (Mitsu Pajero, ve belki de en güçlü alternatif Prado 3.0 D) . Ama ileride modifikasyon falan işin içine girince japonlar sanırım daha zayıf ama bir Prado her yola zaten stock haliyle gelir diye düşünüyorum.

Şu anda yeni Kugaya biniyorum 1.5 AWD 182 versiyon. Sürüş dinamikleri olarak seviyorum ama biraz daha güç ve heybet arıyorum sanırım. Kaşıntı var yani.

Yoksa ilkten hiç bu kadar paraya girme biraz daha eski bir WJ falan mı al dersiniz? Mesela WJ (harflerde yanılıyorsam düzeltin, 2.7 CRD leri kastediyorum veya onun benzin+LPG si de olabilir) alıp bir de küçük bir Fiesta tarzı birşey olabilir günlük kullanımlar için...Gördüğüm kadarıyla GC ikinci elde pek üzmeyen bir araç...

Hepinize iyi bayramlar....
 

WK yerine dizel WJ olabilir. sürüş dinamikleri ve peroformansı vasattır kıyaslandığında. ancak iç hacim gayet yeterli ve ferah hatta çok daha kaliteli ve sessiz tıkrıtısız, tüketim yaklaşık aynı, performans fark edilir derecede düşük, masraf ve bakım açısından aynıdır. ayrıca araçlar daha ucuz alınabilir tabi temiz ise. motor sağlam mercedes zaten.
 

bence alma derım cunku ıcıne ıtalyan kacmıs bır amerıcan alacaksın toplama bılgısayar gıbı dusun bunu ıyısı hıc yoktur hepsıde oludur zaten baktıgındada fıyatları onun ıcın daha eskı olan jeeplere gore daha makul sevıyededır sebebı ıse jeep fabrıkası yanı cyrsler fabrıkası jeep uretımının motor aksamında 2003 den sonra kapattı yanı fabrıkada motor cıkmıyor yerıne ılk anlasma olarak fıattan motor aldılar pıyasadakı 2.7, 3.0 ve 3.1 crd ler fıyat malıır km rektıfıye zamanında 250.000km dır o kadar agır bır kasa ve orjınal amerıcan yavru sanzuman yanı polıs sanzumana beygır gucu degıl tork gucu ıle calısan bır motor takılıyor genelde 3ncu sınıf ulklerı ve avrupa ıcın satıldılar daha sonra jeepde 2008de bır karar cıktı fıatla anlasmasını bıtrdıler yerıne sanyong ıle anlastılar onunda motorlarını hındıstanda yapılıyor yanı kasa jeeplerın motorları yanı
jeeplerde en verımlısı xj ve wj dır dıgerlerı patrıoot harıc at cope
bence daha eskı bır model al derım he bırde crash testlerıne bak rezaletler 80km hızla sahınle carpısırsan senın aracın pelt olur sahını dusunme bıle yok olur ama bır paast ıle carpısırsan sen olursun
sıkıysa dedroıt celıgınden uretılen xj ıle carpıs :smiley: xj bos agırlık 2.2ton senın aracın bos agırlık 1400kg :smiley: farkı sen gor artık benım aracımda senın kısı gıbı elektronıkler vs yok sade bır arac hatta aırbag bıle yok ona ragmen daha guclu

eger uzun sure bınecem dıyorsan xj yada wj al ama hefesımı alacam dersen patrıoot tarzında al ve dızelden uzak dur
alacagın ıkı tane amerıcan dızel vardır bunlarda bu forumdakı herkezı asar senıde asar
hummer prov12 dıesel h1
yada ford f850 heavy dudty performance pıkap 6 truck v12 dıesel
bunların dısına bakma cunku sadece bu ıkı modelde guclu torklu dızel makıneye gore uyarlanmıs tork kuvvetını kaldıran sanzuman ve dıfrensıyel takımı kullanılmıs saselerı guclendırılmıstır

bunu su sekılde gormelısın aracın tork verıyor yanı pıstonun donme capındakı kg kuvvetını yanı bır pıston donunce kranka verdıgı kg gucu ama sanzumanın beygır gucune gore takılmıs yanı sanzumana gelen krank gucu sanzuman taslagını dondurme hızına esıt
aracını alırsan tork egrımetresı verılerını ıste kendınde goreceksın bunu cogu ınsan sormaz hatta bılmez bıle onun ıcındırkı hıc bır arac satısında bu alınmaz ancak subaru ımpreza alacaksan bu ıstenır ve aracın ıcınde kıtapcıgında standart olarak verılır
buda su demektır hanıgı vıteste sanzumana ne kadar beygır ne kadar tork ıletılıgını gosteren bır egrı cetvelıdır
goreceksınkı senın aracında ornek bırıncı bıteste aractan 100hp ve 35kg tork cıktıgını dusun sanzumanın bunun ancak 10kg tork ıle 100 beygırı kadıracak yanı sanzumanda 25kg yuk bınecek ve yorulacak
sahıbındende bak hep satılıklar dolu bu modellerde cunku adam basıyr ama gıtmıyor yada kısa surede sanzumanı elıne alıyor tamırcılerden bıktıgı ıcınde satıyor

xj yada wj den sasam he bulabıırsen xj al alanlarda satmıyorlar satsalarda pahalıya satıyorlar ornek ben aracımı 40bıne aldım 30bın tl ekıpman taktırdım satarsamda 80bınden asagıya vermem
dahada 20bın tlılık ekıpman yolda amerıcadan gelıyor xj lerde tek sınır senın hayal gucundur
 



Jeep WK,WH, XK commander; 2005 2010 arasındaki bu araçlar tamamen jeep üretimi olup CRD modelleri Benz ML270 ile aynı mercedes dizelini kullanırlar. OM642 kodlu bu motor hatta dizel 3.0 chyrsler 300c de ve dodge sprinter minivanlarda da kullanılıyordu. Bu araçlarda hiçbir italyan imalatı ürüne rastlayamazsınız. Çok yanlış bilgi.

Italyan Vmotori motorları 2011 WK2 de kullanıldı ve fiat jeep gurubunda hala kullanılıyorlar.

Buyurun ingilizceniz varsa okuyun:
Mercedes-Benz OM642 - Wikipedia, the free encyclopedia

* Yazmayı unutmuşum bu motor yaklaşık 550nm tork üretiyor ve değişken geometrili garret turbo sayesinde neredeyse bu tork eğrisi düz. yani gitmez yürümez vs gibi birşey tamamen sübjektif bakış açısı olur. Son derece canlı bir araçtır benzerlerinden az yakar sessizdir ve hararetle bakımlısını tavsiye edebilirsiniz tanıdıklarınıza. Mercedes imalatı olan bu dizel motora 250 bin km ömür biçtiysek italyan motorları 50 binde filan elde kalırdı herhalde.
 

Herkese Merha;
Uzun araştırma ve arayışların ardından 07.11.2016 tarihinde Grand Ceherokee 3.0 crd aracımı aldım. 3 parça boyası olan değişeni olmayan 246000 km'de bir araç buldum 69.000 tl fiyattan pazarlıkla 65.000 tl'ye işi bitirdim. Aracı hiç expere falanda götürmedim. Gördüm beğendim kısa bir istanbul turu atıp aracı aldım. Bakım konusunda evveliyatını bilmediğim için bütün sıvılarının değişmesi ve genel bakım için önce İstanbul'daki yetkili servise götürdüm aracı. Fiyatın biraz tuzlu olacağını tahmin ettiğim için durumu izah edip fiyat teklifi istedim. Sağolsun servis müdürü gayet güzel karşıladı ve araçla bizzat ilgilendi. Neyse 2 saatlik kontrol sonrası fiyatı belirlediler ve sonuç 5631 Tl. Herhangi bir arıza kaydı çıkmadı, motor mekanik elektronik herşey düzgün.Fiyat Dökümünü istedim kontrol ettim, klasik servis numaraları bana sorsanız gereksiz olan birsürü şey yazmışlar. Fiyatları diğer araç sahiplerine emsal olması için aşağıda tek tek sıralıyorum. Bunlar bugün itibariyle güncel servis fiyatları.

Direksiyon yağı 53,03 TL
Conta 15,81 TL
Sıvı Conta 55 TL
Hava Filtresi 128,75 TL
Motor Yağı Filtresi 89,48 TL
Turbo Contası 123,56 TL
Bijon Somunu 5 Adet 66,95 TL
Arka Firen Diski 2 Adet 692,18 Tl
Şanzıman Filtresi 94,76 TL
Karter Contası 73,49 TL
Modul Kızdırma Bujisi 684,59 TL
Polen Filtresi 154,50 TL
Firen Papucu Arka 316,85 TL
Balata Spreyi 19,56 TL
Klima Temizleme Spreyi 30,67 TL
Antifiriz 5 Lt 176,10
Dot 4 2 Adet 44,00 TL
Şanzıman Yağı 6 Lt 197,16 TL
Cam Suyu 13,00 TL
Isıtma Bujisi 6 Adet 540,06 TL
Yakıt Filtresi 1 Adet 327,42 TL
Helix Ultra Motor YAğı 10 Kg 550,00 TL
Diferansiyel Yağı 4 Lt 80
Mekanik İşçilik 1105,00 TL
TOPLAM : 5631,92 TL

Evet yetkili servis fiyatları yukarıda ki gibi. Gördüğünüz gibi Gerek olmasa bile Firen diskleri, balatalar, bujiler, Bijonlar hemen yazılmış. Tabi ben bunların çoğunu listeden çıkarıp fiyatı 2593 liraya kadar düşürdüm. Alternatif olması içinde İkitellide özel bir servise gittim ve onlardan da fiyat teklifi istedim. Onlarda da işçilik dahil fiyat 1891 TL çıktı. Arada 700 TL bir fark var. Şimdi yetkili servisi arayıp biraz daha indirim yapmalarını isteyeceğim ve aracı onlara götüreceğim. Bakım maliyetleri ile ilgili durum bundan ibaret. Gelelim yakıt konusuna. Aldığımda aracın deposu boştu, istasyona girdim 65 lt yakıt aldı 280,00 TL'ye depoyu fulledim. Zeytinburnu, Merter, İkitelli, İstoç ve Mahmutbey gişeler trafiği yaklaşık 20 km durkalk ve gerçekten berbat bir trafik, sontası otobandan Çerkezköy. Yolda biraz bastım aracın gücünü ölçmek için 180 km hız banamısın demiyor, sonuna kadar basmadım daha kaça çıkar bilemiyorum. Yani hem trafik, hem 180 hız, hem düz yol karışık 103 km yol yaptıktan sonra istasyona yanıştım ve tekrar mazot aldım. 12 lt / 50 TL mazot aldı. Yol bilgisayarında da aynı değeri veriyordu. Bu da demek oluyorki 3.0 crd motor km'de 50 Kuruş yakıyor. Tabi bu değerler aracın en son bakımı ne zaman yapıldığı belli olmadığı için bakımla birlikte bir miktar daha düşecektir.
Neyse arkadaşlar çok başınızı ağrıtmıyım ben, yarın sigorta, ruhsat, plaka işlerini halledeceğim. Fiyatlar konusunda yine yazarım.
 

hayırlı olsun. sürate takılmayın. çok daha fazla gidiyor. dahada denemem. 180 190 bile çok ciddi süratler. vites oranları müsait ama yol lasitkleri ile bile bence sürdürmemek lazım.

fren disklerini yan sanayi almak lazım. yarı fiyata hallolur

ısıtma bujisi için ben yerli üretim buldum. bugün parçalar gelecek deneyeceğim . tanesi 24 tl idi sanırım.

hava filtresi 15 tl. corsa 1.7 dti 1.4 ecotec vs ile birebir aynı! 128 tl ye dikdörtgen filtremi olur.

fren balataları sachs filan olursa 200 tl civarına alınıyor. tozsuz hemde. siyah siyah balata tozu olmuyor. yazın değiştirmiştim.

polen filtresi aktif karbon olmadığı için 40 tl civarı. her arabada olmaz ayrıca. bizde yok.
 

merhaba,

öncelikle aracınız hayırlı olsun.
bilgilendirme için de teşekkürler, ben de bu araçlardan bakıyorum. ilerleyen günlerdeki yorumlarınızı da paylaşırsanız sevinirim.
bir de sorun olmayacaksa fiyatları hangi servislerden aldınız öğrenebilir miyim?
 





Tekrar Merhaba;

08.11.2016 tarihinde sigorta yaptırmak için fiyat tekliflerini aldım.

1) Doğa Sigorta 712,31 TL
2) Allianz Sigorta 803,85 TL
3) Halk Sigorta 1399,72 TL
4) Koru Sigorta 2536,84 TL

Hal böyle olunca ilk ve en düşük seçenek olan doğa sigortayı yaptırmaya karar verdim. fiyatları sabah istemiştim, öğleden sonra Acenteye gidip sigortayı yaptırayım dedim hoop fiyat olmuş 760 TL. Bu fiyatın içerisinde birde 1 yıl boyunca yangına karşı evimizide sigortaladılar promosyon olarak. Neyse sigortayı yaptırıp bu sabah trafik tescile gittim plaka değişikliği yapmak için. İkamet Tekirdağ olduğu için 34 plaka 59'la değişti. Zeyil için tekrar evrakları acenteye götürüp bıraktım. Plaka değişince 760 TL olan sigorta 365 TL'ye düşmesinmi. Aman ne sevindim ne sevindim. İstanbul'la yarı yarıya fark attı fiyatlar. Sigorta durumuda bundan ibaret arkadaşlar. Şimdi yetkili servisle görüşüyorum fiyatlarda biraz daha indirim yapmaları için. İnşallah cumartesi de bakımlarımı yaptırıp gönül rahatlığıyla çıkacağım yollara. Bakım sonrası yakıt tüketimleri hakkında yine yazacağım. Hadi Kalın sağlıcakla.
 

Herkese Selamlar.

Yeni aracıma bakım yaptırmak için yetkili ve özel servisten fiyat aldığımı daha once yazmıştım. Bulunduğum yerde bosch car servis açılmış bi de onlara gideyim fiyat alayım dedim, aracı lifte kaldırdılar baktılar adam demezmi şanzımanı komple sökülmesi ve dağıtılması lazım diye. Usta diyorum nerden anladın, niye söküyosun? Usta diyorki her yerde kacak var. neyse bi fiyat cıkarıyorlar 5000 küsür. Hadi onuda geçtim üstelik en az 4 günde serviste kalması gerekiyormuş. Aradım mengerleri cumartesi gününe randevu aldım. Gelirken bazı parçaları kendim getirebilirmiyim diye izin istedim, sagolsunlar kırmadılar. Litresi 25 tl'den 10 lt yağ, 3 kilosu 40 liradan 2 bidon antifiriz, 110 tl'ye yakıt filtresi ve 35 tl'ye yağ filtresini orjinal olanlarından kendim alıp servis fiyat listesinden düşürttüm. kdv dahil 1700 tlye komple istediğim gibi bakımını yaptırdım. Ne şanzıman söküldü nede 4 gün serviste kaldı. Bütün sıvılar değişti, bütün kaçaklar giderildi. Şu an aracın tek eksiği güzel bir takım lastik. Orijinal ölçülerinde yani 17 janta uygun kış koşullarında gönül rahatlıgıyla kullanabilceğim bir lastik tavsiyesinde bulunursanız çok sevinirim. At lastik olurmu yoksa kışlık lastikmi alayım bilemedim. Bakımlar yapıldıktan sonra uzun yolda yakıt konusuna bakayım dedim. Trafik yoktu Pendik Kurtköy'den 3. köprü yoluna girdim Çerkezköye kadar 120 km hızı sabitleyip geldim 10.7 lt/100 km yakıt değeri verdi. Yani çok bişey farkettirmedi. Mengerlerdeki ustamın eline sağlık araba şimdi dört dörtluk oldu. Ha bu arada cuma gunü sabah arabaya bindim akümde bitmiş bide akü girdi ufaktan. Herkese saygılar
 

eğer lastiğe para harcamaya razıysanız ve hem yaz hemde kışın kullanırım derseniz michelin in cross climate diye bir lastği var. kışın da kullanılabiliyor. yada michelin latitude cross var daha eski bir seri. ayrı lastik setim olsun derseniz yazın ve arazide ortalama iş yapacak falken wildpeak 01 yada yeni versiyonunu alın. fiyta performans olarak çok başarılı buldum. bir süredir kullanıyorum. kışlık set içinde hangisi ucuzsa markası bilinen birşeylerden almak lazım.
 

bakım konusunu iyi halletmişsiniz. servisin de sizin getirdiğiniz malzemeleri kabul etmesi güzel olmuş.
aracın alt kısmında şanzıman taraflarında terleme tabir edilen yağ kaçakları olabiliyor. bende de çok az var, keçe değişimi ile çözülüyor ama benim servisler değişimin gerek olmadığını söyledi. sizinki de belki aynı durum olabilir.

lastik konusunda hafif arazi + yol kullanımı için BF Goodrich KO2 AT öneririm, hem kullanım ömrü gerçekten çok uzun hem de her türlü yol şartı için uygun (hard offroad için değil)

kış lastiği isterseniz ben de çok iyi durumda Micheline kış lastiği var (KO2 alınca hem kış lastikleri hem de yaz lastikleri boşa çıktı) 245/65/17
düşünürseniz Bostancı sanayinin orada duruyor lastikçide.
 



bakım konusunu iyi halletmişsiniz. servisin de sizin getirdiğiniz malzemeleri kabul etmesi güzel olmuş.
aracın alt kısmında şanzıman taraflarında terleme tabir edilen yağ kaçakları olabiliyor. bende de çok az var, keçe değişimi ile çözülüyor ama benim servisler değişimin gerek olmadığını söyledi. sizinki de belki aynı durum olabilir.

lastik konusunda hafif arazi + yol kullanımı için BF Goodrich KO2 AT öneririm, hem kullanım ömrü gerçekten çok uzun hem de her türlü yol şartı için uygun (hard offroad için değil)

kış lastiği isterseniz ben de çok iyi durumda Micheline kış lastiği var (KO2 alınca hem kış lastikleri hem de yaz lastikleri boşa çıktı) 245/65/17
düşünürseniz Bostancı sanayinin orada duruyor lastikçide.

bakım konusunu iyi halletmişsiniz. servisin de sizin getirdiğiniz malzemeleri kabul etmesi güzel olmuş.
aracın alt kısmında şanzıman taraflarında terleme tabir edilen yağ kaçakları olabiliyor. bende de çok az var, keçe değişimi ile çözülüyor ama benim servisler değişimin gerek olmadığını söyledi. sizinki de belki aynı durum olabilir.

lastik konusunda hafif arazi + yol kullanımı için BF Goodrich KO2 AT öneririm, hem kullanım ömrü gerçekten çok uzun hem de her türlü yol şartı için uygun (hard offroad için değil)

kış lastiği isterseniz ben de çok iyi durumda Micheline kış lastiği var (KO2 alınca hem kış lastikleri hem de yaz lastikleri boşa çıktı) 245/65/17
düşünürseniz Bostancı sanayinin orada duruyor lastikçide.
sevgili muavais Lastiklerinizi sahiplendirmek mi istiyorsunuz yoksa bir rakam varmı aklınızda. at lastik alana kadar en azından bu kışı bu sekilde geçirebilirsem çok iyi olur. bakımdı, aküydü falan derken baya aştık limitleri. olur derseniz hemen gidip taktırayım lastikleti
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst