Gezenbilir'in CJ' leri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan beatrix Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 202,971

Etiketler
Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Ya unuttum bizde bir tane daha var 75 model. Gezilerde yerini alıyor..
Kendisini bir Belde Belediyesinin ihalesinde aldığım dizel CJ nin yanında hediye olarak vermişlerdi. Üvey evlat oldu çıktı..

P1010537.jpg

15.jpg



Mudzillalar ile pek şıktı ama satıldılar ;D

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg


Kendisine hiç bakım yapmıyoruz. Arada LPG bitiyor. O zaman çekilerek şantiyeye geliyor.

6.jpg


Arada uçuyor

Snap6-1.jpg


Sonra Konuyor.

Snap7-1.jpg


Videosu

th_video-3.jpg


Son olarakta çamur videosu tamamdır.

th_video-2.jpg
 


Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Jeepcj7' Alıntı:
Ankarada temsilciliği olan şirket sadece dana60 için portal getirebiliyor. Fiyatla ilgili bilgi var mı? Buradaki problem dana60'ların hepsi dodgeram genişliğinde çok geniş, ön diferansiyeli yerleştirmek problemli.... bende arka dana70 ön dana60 var bir çift, kovanları kesip aks çektirmek lazım esasında ama dertli iş.... arkadaşımda fazla unimog dingilleride var... ne tarafa giderim belli değil :( ....

http://www.portal-tek.com/

Ben moglar denebilirim, nerede bulurum ve kaç para? ;D
 

Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Jyrays' Alıntı:
http://www.portal-tek.com/

Ben moglar denebilirim, nerede bulurum ve kaç para? ;D

Bunlar çok güzelmiş, Fakat oran 2.06:1 diyor, bu redüksüyon çok fazla değilmi? 48 inch lastikle 80-90 ı zor yapar, sanki biraz kaya tırmanışı için tasarlanmış gibi. 1.3 veya 1.5 gibi birşey olsa daha iyi olur gibi.
 



Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

ne 90 mı ;D ? Makine 258I6 yerine hafif oynanmış 5000-5500 devir çeviren V8 olursa ağır aynamaruti ile daha iyi yürü... yoksa 48" lastikle, seri aynamaruti 258I6 çok güçsüz olur. Ankara'daki adamdan haber var mı? Muammer Bey ile görüşüyorsun dimi? (Teknom)

Bu arada portal-tek'de 2300dolar set fiyatı değil tabiii.... 9200USD + nakliye+gümrük hesaplamak lazım ki unimog dingili atmak ucuza gelir... hatta kalan para ile yedek dingil veya yedek unimog bile alırsın dolar olmuş 1.70...


discovery-V8' Alıntı:
Bunlar çok güzelmiş, Fakat oran 2.06:1 diyor, bu redüksüyon çok fazla değilmi? 48 inch lastikle 80-90 ı zor yapar, sanki biraz kaya tırmanışı için tasarlanmış gibi. 1.3 veya 1.5 gibi birşey olsa daha iyi olur gibi.
 

Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Orkun bence maximum devri düşünmeyeceksin ,ozaman ne tüketim nede motorun yorulmasının , ısınmasının önüne geçemezsin, en yüksek viteste 100 km hızda devir hiç bir şekilde 3000 in üstüne çıkmamalı. yoksa Bağırta bağırta beygiri çatlatırsın bir köşede ;D

Adını hatırlamıyorum adamın, iki defa telefonla görüştüm Ankaraya dönmemişti, şimdi başıma iki tane bela aldım onlarla uğraşmaktan vaktim kalmadı.

Selamlar
 

Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Mog için Ankara :smiley: Ivedik'e gitmek lazım... hatta bir iki tane mogcuda almak lazım yanına ::smiley:

Jyrays' Alıntı:
http://www.portal-tek.com/

Ben moglar denebilirim, nerede bulurum ve kaç para? ;D
 

Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Bela derken inşallah 2 tane CJ almışındır..hatta biri Willys'tir inşallah ;D

Bütün mesele o zaten, teorik hız ve pratik hız... biri formulle çıkıyor diğeri asfaltta çıkıyor...
yanlış hatırlamıyorsam;

(rpm x lastik çapı) / (diff oranı x şanzıman oranı x arazi şanz. oranı x 336)

336 aksın 1 mil gidebilmesi için tur sayısıydı galba ;D

(3000 x 48) / ( (4.11x2.06) x 1x 1 x 336) = 50 mil yapar ama bir motorun 3000 devirde rahat gitmesi için 5500 devir çevirmesi lazım CJ'in 258I6 zaten max 3000 devir dönüyor ;)

aynı formülü 4.11 ile yaparsan 104 mil çıkar ama o araç yerinden kalkmaz ;) sonra Istanbul içinde dik rapmalarda low'a takarsın... gerçi alışık olanlar var..



discovery-V8' Alıntı:
Orkun bence maximum devri düşünmeyeceksin ,ozaman ne tüketim nede motorun yorulmasının , ısınmasının önüne geçemezsin, en yüksek viteste 100 km hızda devir hiç bir şekilde 3000 in üstüne çıkmamalı. yoksa Bağırta bağırta beygiri çatlatırsın bir köşede ;D

Adını hatırlamıyorum adamın, iki defa telefonla görüştüm Ankaraya dönmemişti, şimdi başıma iki tane bela aldım onlarla uğraşmaktan vaktim kalmadı.

Selamlar
 

Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

esasında forma meslekyüksek okullarının motor bölümlerinden hocalar üye olsa iyi olur....
 



Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

orkun, fiyat bilgi var mı? ucuz mog ön ve arka dingil...

Frenleri ne olacak?

Arazi vites kutu ters yapalın, low düz olsun, high 1:2? ;)
 



Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Overdrive diyorlar ona, esasında benim şanzımana göre olanı var. ama mesele over olması değil bence, underdrive olması gerek ve devirli makine gerek diye düşünüyorum... 48inch lastik 121cm yüksekliğinde yani benim yaratığın kapı eşiğinde! motorun bu lastiği çevirebilmesi için dişlilerin ağır olması lazım... bu sebepten unimog 2.2 benzinli motorla 10R20 lastiği çeviriyor, cer dişlileri ile 7 küsür aynamarutisi... bu da ağır 80-90 zor gidiyor, güçsüz makine ramplarda vites küçülüyor...ikisinin tam ortasını bulmak lazım... esasında ax-15 5 ileri şanzımanın son dişlisi ve 1.vites oranları bu uygulama için iyi ama şanzıman medium duty 48" lastik ve V8 ile dişlileri aynadan görürsün :D NV4500 lazım onuda 2 senedir arıyorum :( belki kuzey Avrupada bulunur ;D

Jyrays' Alıntı:
orkun, fiyat bilgi var mı? ucuz mog ön ve arka dingil...

Frenleri ne olacak?

Arazi vites kutu ters yapalın, low düz olsun, high 1:2? ;)
 




Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri

Jeepcj7' Alıntı:
Bela derken inşallah 2 tane CJ almışındır..hatta biri Willys'tir inşallah ;D

Bütün mesele o zaten, teorik hız ve pratik hız... biri formulle çıkıyor diğeri asfaltta çıkıyor...
yanlış hatırlamıyorsam;

(rpm x lastik çapı) / (diff oranı x şanzıman oranı x arazi şanz. oranı x 336)

336 aksın 1 mil gidebilmesi için tur sayısıydı galba ;D

(3000 x 48) / ( (4.11x2.06) x 1x 1 x 336) = 50 mil yapar ama bir motorun 3000 devirde rahat gitmesi için 5500 devir çevirmesi lazım CJ'in 258I6 zaten max 3000 devir dönüyor ;)

aynı formülü 4.11 ile yaparsan 104 mil çıkar ama o araç yerinden kalkmaz ;) sonra Istanbul içinde dik rapmalarda low'a takarsın... gerçi alışık olanlar var..

CJ ? ;D ;D yok baba allah korusun, büyük bişey lazım bize , biliyorsun bizim tarzımız expedisyon ;D ;D hoplama zıpama çağımız geçti bizim, gezelim görelim modundayız.

Devir konusunu Ben yanlış anlatmışım, devir önemli değil derken seyir hızındayken devir sürekli maksimumda durmamalı demek istemiştim.

Teorik ile partik birbirini tutar, yeterki hesap yaparken motorun güç ve tork eğrileri bilinsin, seyir hızını 100 km olarak düşünürsek tabiki, bunun üstü biraz deneme yanılmayla bulunur.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst