Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan otecopel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 467
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 127,966
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

herkese selamlar. ben de frontera kullanıcıları arasına katılmış bulunuyorum. foruma başlık açıp aracı almaya karar verme sürecinde katkısı olan hüseyin usta ve diger arkadaşlara teşekkür ederim. bir kaç sorum olacak yanıtlarsanız sevinirim. aracım 2000 model 3.2 frontera b. fotografları açtıgım başlıkta var.
aracta 2h konumu var mı? çünkü 4h de devamlı. geçişleri durduktan sonra n ye alıp 4 l ya da 4h ye almam gerektigi söylendi. ayrıca dügmeye basıp 4 çekere aldıktan sonra 4h konumunda en fazla kaç km hızla gidebilirim? gecenlerde 120 km hızda hafif bir ugultu geliyodu motordan sürekli 4 çekerde giderken.önceki aracım subaru idi ancak tokata yerleştigimden burada anlayan ustası olmadıgından satmak zorunda kaldım.4 çekere alınca arac neden hantallaşıyor subaru zaten sürekli 4 çeker oldugundan böyle bir sorun yoktu ve çok başarılı bir araçtı. 4 low da 1 ya da 2. kademe vitesleri kullanabilecegimi söyledi forumdan arkadaşın birisi.kısacası bu vitesleri nasıl kullanmalıyım zira yanlış bişeyler yapmak istemiyorum. cevaplarınız için çok teşekkürler..
 

Etiketler
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

düğmeye basıp 120 veya 150 ile gitmenizde bir sakınca yoktur.sıkıntı yapmayın uğultu dediğinizde normal malum aracınız 150 bin üzerindeyse bu hafif uğultuyu yapar velhasıl dişliler sıfır değil normaldir ama otm. araçlarda şu ufak tefek bilgileride gözardı etmeyelim
--------Araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.

tabi ben şanzıman yağı seviyesi dedim ama malum bizim 3.2 lerde öyle diğer otm. gibi kaputu açıp yağ çubuğu aramaya kakmayın bulamassınız bir zahmet altına yatın :smiley:

Diğer sorunuzda ise 4l de 1.2. viteslerin kullanımı doğru tercih olacaktır.
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

otecopel' Alıntı:
Onur bey inşallah cıkmaz bi sıkıntı.yük seltme kit getirtmeyi düşünüyorum. bakacaz artık gelişmeleri haberin olursa haberimiz olsun lütfen.

tmm. hocam benimde var bir iki şey bakalım biraz geçsin şöyle şubata girelimde bakarız :smiley:
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

herkese selamlar.2.3 td a kasa fronteram var 2h konumunda normal fakat 4h konumunda olduğum yerde yavaş hareket etmeye çelıştığımda çok değil ama farkedilir derecede frenleme yapıyor,birde 4 çekerde direksiyonu tam çevirip dönmek istediğimdede kesik kesik frenlemeler oluyor bunun neden kaynaklandığını anlayamadım.dfransiyel kilitlerinden yaparmı acaba.birde defransiyel kilitlerinin devreye girip çıktığını anlayamıyorum bunu anlamanın bir yolu varmı.yardımcı olursanız sevinirim.saygılarımla..
 




Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

arkadaşlar nazarlık diyeyim bugün trabzondan dönerken arka stepne kapagı düşmüş nereden bulabilirim acaba? destek ve yardımlarınız bekliyorum..
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

pointeraa' Alıntı:
herkese selamlar.2.3 td a kasa fronteram var 2h konumunda normal fakat 4h konumunda olduğum yerde yavaş hareket etmeye çelıştığımda çok değil ama farkedilir derecede frenleme yapıyor,birde 4 çekerde direksiyonu tam çevirip dönmek istediğimdede kesik kesik frenlemeler oluyor bunun neden kaynaklandığını anlayamadım.dfransiyel kilitlerinden yaparmı acaba.birde defransiyel kilitlerinin devreye girip çıktığını anlayamıyorum bunu anlamanın bir yolu varmı.yardımcı olursanız sevinirim.saygılarımla..

Merhaba
Frontera 4h ve 4 L konumları sadece yumşak zemin kar, çamur, kun gibi zeminlerde kullanmalı . yoksa 4 ceker sisteni zorlanır. özellikle keskin dönüş yapımalıdır. fronterlarda orta diffransiyel yoktur o yuzden bunlara dikkat etmelidir.
ön kiltler otomatık ise kilitler 4h 4 L ötamatık devreye girer. devredeb cıkması ise frontera durduktan sonra 2 h konumunda geri alınır ve otomatık hublar kendını acar kilk diye bir ses cıkması lazım. 4 low konunda enfazla 30 km gecmemelir gaza ani yoklene yapılamalır. bu durumda fronterada 2 kat güçlü tork vardır akslarda ve dikkat etmelidir.
 


Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

bluebloodwolf' Alıntı:
arkadaşlar nazarlık diyeyim bugün trabzondan dönerken arka stepne kapagı düşmüş nereden bulabilirim acaba? destek ve yardımlarınız bekliyorum..

ankara güven oto da olabilir
ama hurdacılarla mezarcılar aynı malum düşmeyi gör sıfır fiyatı çekerler
bir ara arayıp sizin için fiyat alayım(varsa tabi )
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

Merhaba Ben Samsundan yazıyorum 3.3 V6 Pathfinder kullanıcısı idim aşırı yakıt sarfiyatı nedeni için sattım ve hep heves duyduğum Frontera B kasayı (1999 model manuel) aldım. Aracımı Antalya Alanyadan 3 Şubat tarihinde aldım tecrübelerinize dayanarak bir kaç soru sormak istiyorum. Bu aracın yükseltme kiti varmı, çamur lastiği olarak hangi ebat ve markayı önerirsiniz. Birde yapmam gereken rutin bakım ve kontroller neler yardımcı olursanız sevinirim şimdiden herkeze çok teşekkürler ve saygılar. becerebilirsem aracımın fotoraflarını yükleyeceğim.

2012-02-06 08.06.51.jpg


2012-02-06 08.05.56.jpg


2012-02-06 08.06.38.jpg
 




Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

hayırlı olsun mehmet bey iyi bir seçim yapmışsınız(3.3 V6 nissan pathfinder yabana atılır bir araç değil ama bende 5.2 cherokee vardı lpgli ondan bile çok yakar )
yükseltme kiti bulmak zor ama dışardan getirilebiliyor
kit işini hüseyin bey iyi bilir
lastik işide sizin seçiminiz gireceğiniz araziye ve vereceğiniz paraya göre seçebilirsiniz unutulmaması gereken en önemli şey bir aracı ne kadar arazi için modifiye edesek o arac asvalttan o kadar uzaklasır. en basitinden aracı sadece 5 cm yukseltmek dahi asvalt yoldaki viraj dönme kapasitesini belirgin bir sekilde azaltacaktır. bununla beraber offroad tipi çamur lastigi takmak aracı bir miktar daha yükseltecektir. hatta offroadda biz işi biraz daha ileri götürüp traktör ön lastiklerini kullananlarda olur
bakım olarakta pek sıkıntı çıkartmayan araçlardır..
biraz sensörlerini bulmak zor oluyor onuda hurdacılardan bulursunuz yok farketmez derseniz dışardan servis getiryor mesala bir abs teker sensörü hurdacıda 200-300 arasında iken servis dışardan 900 tl civarında getiriyor
aracınız düz vitez olduğu için zaten şanzıman sıkıntınızda olmaz motorda iyi ise değmeyin keyfine ne arazide nede yolda bırakmaz.....
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

bluebloodwolf' Alıntı:
Onur bey ilginize teşekkür ederim hayırlı haberlerinizi bekliyorum.saygılar...

rica hocam
bugün aradım istepne kapağına 150 tl fiyat çektiler
ama siz bir pazarlık yapın bakalım kaça bırakacak (servet 05356254820)
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

katenerci' Alıntı:
hayırlı olsun mehmet bey iyi bir seçim yapmışsınız(3.3 V6 nissan pathfinder yabana atılır bir araç değil ama bende 5.2 cherokee vardı lpgli ondan bile çok yakar )
yükseltme kiti bulmak zor ama dışardan getirilebiliyor
kit işini hüseyin bey iyi bilir
lastik işide sizin seçiminiz gireceğiniz araziye ve vereceğiniz paraya göre seçebilirsiniz unutulmaması gereken en önemli şey bir aracı ne kadar arazi için modifiye edesek o arac asvalttan o kadar uzaklasır. en basitinden aracı sadece 5 cm yukseltmek dahi asvalt yoldaki viraj dönme kapasitesini belirgin bir sekilde azaltacaktır. bununla beraber offroad tipi çamur lastigi takmak aracı bir miktar daha yükseltecektir. hatta offroadda biz işi biraz daha ileri götürüp traktör ön lastiklerini kullananlarda olur
bakım olarakta pek sıkıntı çıkartmayan araçlardır..
biraz sensörlerini bulmak zor oluyor onuda hurdacılardan bulursunuz yok farketmez derseniz dışardan servis getiryor mesala bir abs teker sensörü hurdacıda 200-300 arasında iken servis dışardan 900 tl civarında getiriyor
aracınız düz vitez olduğu için zaten şanzıman sıkıntınızda olmaz motorda iyi ise değmeyin keyfine ne arazide nede yolda bırakmaz.....
Çok Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için lakin zaman zaman yardımlarınıza ihtiyacım olacak .
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

bluebloodwolf' Alıntı:
herkese selamlar. ben de frontera kullanıcıları arasına katılmış bulunuyorum. foruma başlık açıp aracı almaya karar verme sürecinde katkısı olan hüseyin usta ve diger arkadaşlara teşekkür ederim. bir kaç sorum olacak yanıtlarsanız sevinirim. aracım 2000 model 3.2 frontera b. fotografları açtıgım başlıkta var.
aracta 2h konumu var mı? çünkü 4h de devamlı. geçişleri durduktan sonra n ye alıp 4 l ya da 4h ye almam gerektigi söylendi. ayrıca dügmeye basıp 4 çekere aldıktan sonra 4h konumunda en fazla kaç km hızla gidebilirim? gecenlerde 120 km hızda hafif bir ugultu geliyodu motordan sürekli 4 çekerde giderken.önceki aracım subaru idi ancak tokata yerleştigimden burada anlayan ustası olmadıgından satmak zorunda kaldım.4 çekere alınca arac neden hantallaşıyor subaru zaten sürekli 4 çeker oldugundan böyle bir sorun yoktu ve çok başarılı bir araçtı. 4 low da 1 ya da 2. kademe vitesleri kullanabilecegimi söyledi forumdan arkadaşın birisi.kısacası bu vitesleri nasıl kullanmalıyım zira yanlış bişeyler yapmak istemiyorum. cevaplarınız için çok teşekkürler..


Öncelikle herkese selamlar onur ve murat beyden teşekkür ancak bir soruların cevabı bukadar net ve acıklayıcı olur.Yeni araclarınızda hayırlı olsun kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,002
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst