Ynt: Forester Hakkında...
Evet bir gezenbilir klasiği de bu sürekli 4 çeker muhabbeti.
crv kullanan birileri ortalıkta olmadığı için onu anlayamadık henüz. sürekli 4 çeker olmadığını biliyoruz ama o kadar. "reaktif" imiş, bir rivayet öyle..
rav4 ilk nesil sürekli 4 çekerdi, muhtemelen 2. de öyle, 3. belli bir hıza kadar sürekli 4 çeker sonra önden çekişli oluyor, muhtemelen 60km/s falan.
subaru sürekli 4 çeker kampındaymış, kullananlardan öğrendik. simetrik ne demek anlayamadık.
bir de vitara tayfası var, onlar da aha orda bir kol var onu 4L ye almadığın sürece arkadan itişli 4L de 4 çeker oluyor diye tarif ederlerdi, fakat dişli oranları konusu (arazi şanzımanı) ile çekiş sistemini (ortada ön aksı arka aksa bağlayan diferansiyel mi var yoksa bildiğiniz %100 bağlantı mı neyse) birbirine karıştırdıkları için kendilerini doğru dürüst anlayamadık. onlar da bizi anlayamadı. neyse yeni vitara modelleri bizim araçlar gibi oldu artık herhalde bunu tartışmayız (ama 3 kapılı model hariç o 4L yerinde duruyor tamamen ayrı bir konu olduğu için...)
bir de avrupa üretimi araçlarda halden bilmemnesi mi vardı neydi, o bir tür reaktif çekiş sistemi (önce bol bol patinaj çekecek sonra 4 çekecek anlamında) oluyor herhalde...
neyse bol bol kafa karıştıran işler bunlar, ama ben olayı çözdüm, lastikler traktör lastiği gibi olmadığı sürece hepsi yanlışlıkla saptığınız bozuk çamurlu yollardan geri geri çıkmaya yarıyor, ilerlemeye değil, çünkü asıl problem direksiyon hakimiyetini koruyabilmek, aracı ileri doğru itebilen bir çekiş sisteminin varlığı ya da yokluğu değil (o da lazım ayrı konu..)