Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rnk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,870

rnk

Ana Kamp
Mesajlar
63
Tepkime Puanı
0
Forumda hocam forester nasıldır? şurası nasıldır? ya alsam mı acep diye kıvrım kıvrım düşünen arkadaşların acılarını bi nebze olsun hafifletme amacı ile bu başlık açılmıştır. ;D
ben başlangıç yapıyorum ilave etmek isteyen arkadaşlarda maddeler halinde devam ederlerse seviniriz.
aracınız %100 japondur.
1.aracınız boxer motordur.ağırlık merkezinin yere daha yakın olmasını sağlar.savrulmazsınız
2.sürekli simetrik 4x4.sistem gayet basittir bknz.>>juggler
3.2,000cc ve üzeri motor mevcuttur
4.atmosferik motor 150 hp turbo beslemeliler modeline göre 177-230hp arasındadır.2,5 motor 230 hp dir.
5.genelde otomatik şanzıman tercih edilmektedir.
6.ortalama şehir içinde 12 lt civarı yakar.şehirler arsı hadi 7 diyelim.
7.son kasalar hariç camlar çıtasızdır.uzun vadede ses içeri alabilir çözüm için bknz.>>>tonkano ;D
8.ön arka sis farları mevcuttur.
9.panoramik cam tavan mevcuttur.
10.6 lı cd çalar mevcuttur.
11.aracınızı efendi efendi kullanırsanız kolay kolay bo-za-maz-sı-nız.dolayısı ile yedek parçaya ihtiyaç duymazsınız.
12.aracınızı mümkünse kasko ile kullanınız.
13.lpg takılabilir lpg her araçta olduğu gibi foresterdada soruna neden olabilir.
14.yol tutuşu çok iyidir.yeni kasalar hariç esp felan yoktur.sanırım gerek yoktur.
15.sürekli 4x4 sisteminin espirisini japon mühendi abiler 'aktif sürüş güvenliği' konsepti çerçevesinde anlatmaktadır
.bu konsept türkiye yolları için %100 geçerlidir.çünkü yolda çukur tümsek aniden yola düşen cisim hayvan vb. yollarımızda eksik olmamaktadır ;D
16.dolayısıyla aracınızın muadillerinden sürekli 4x4 olduğundan dolayı 1litre fazla yakmasını kafanıza takmayınız.
17.aracınızın sürekli 4x4 olması akrobasik hareketleri mazur göstermez(bi forumda okumuştum) :D
18.servisi mevcuttur Allah korusun kaza vb olaylar dışında servisteki işlemleriniz yeryuzundeki diğer araçlardan farklı değildir.o yuzden servise gitmekten korkmayınız yalnız ne için gittiğinizi biliniz şurası şurası şurası diye listeyi uzatabilirler
19.aracınızın bakımlarınız yaptırırsanız diğer kore fr vb araçlara göre aynı zaman diliminde çok daha az servise gidersiniz.
20.aracın 100.000 km ağır bakımı mevcuttur gerçekten ağırdır sizi baya bi yıpratır :D
21.bu araç satıcısı için değil binicisi için üretilmiştir.lütfen 10.000km kullanayım da satayım diye düşünmeyin paranızın hakkını son kuruşuna kadar alınız.çünkü kolay kolay satamazsınız.zaten satmazsınız o da ayrı
22.toyota rav4,crv,x trail kuzenleridir.kuzenlerinin yanında çok hakkı yenmiş bir araçtır onların yanında göze çarpan en önemli eksiği ,fiyatı biraz eksiktir. ;D
23.kabin içi alman muadilleri kadar zarif değildir.kötü de değildir.
24.en temel şeyler mevcuttur.cruise,far yıkama vb özelliklerde yok değildir.
25.klasik japon aracıdır.en sorunsuz şekilde en uzun yol mantığı mevcuttur.
26.bayilerinin dediğine göre %70-80 müşteri sadakati mevcuttur.satan bi daha forester almaktadır.bunun şahitlerinden biri de benim.aracını aldığım bayan yeni kasa forester almıştır.
27.forester kullananlarda araçları ile aralarında açıklanamayan garip bir sevgi bağı mevcuttur.
28.araç hakkında olumsuz bir yığın şeyde söyleyenler çıkacaktır servis.yedek parça vb.çok fazla itibar etmeyiniz.ne yani reno da motor arızası çıktığında aracı ertesi gün bedava mı veriyolar.bunu hiç bi zaman anlayamadaım.ha benim kullanımım genelde şehir içi en kötü stabilize yol.arazıye çıkacam diyorsanız her araç canınızı yakacaktır.
29.gönül rahatlığı ile aracınızı alınız korkmayınız rahat olunuz selamlar ;)
 

Etiketler
Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Öncelikle eline sağlık rnk, çok güzel bir çalışma olmuş. İzninle yazdıkların üzerinden bazı düzeltmeler yapacağım ;)

rnk' Alıntı:
Forumda hocam forester nasıldır? şurası nasıldır? ya alsam mı acep diye kıvrım kıvrım düşünen arkadaşların acılarını bi nebze olsun hafifletme amacı ile bu başlık açılmıştır. ;D
ben başlangıç yapıyorum ilave etmek isteyen arkadaşlarda maddeler halinde devam ederlerse seviniriz.
aracınız %100 japondur.
1.aracınız boxer motordur.ağırlık merkezinin yere daha yakın olmasını sağlar.savrulmazsınız
2.sürekli simetrik 4x4.sistem gayet basittir bknz.>>juggler
3.2,000cc ve üzeri motor mevcuttur
4.atmosferik motor 150 hp turbo beslemeliler modeline göre 177-230hp arasındadır.2,5 motor 230 hp dir.
*** 2003-2005 kasa arasındaki turbosuz modeller 125 beygirdir.***
5.genelde otomatik şanzıman tercih edilmektedir.
*** düz vitesini de bulmak mümkündür zor da olsa, bu araçlarda otomatikten farklı olarak Hi ve Low kolları vardır ki, arazide ve karavan çekerken büyük avantaj sağlar.***
6.ortalama şehir içinde 12 lt civarı yakar.şehirler arsı hadi 7 diyelim.
*** 2.0 Turbo araçlarda ayağınıza hakimseniz bunun üzerine 1-1.5 litre daha koymalısınız***
7.son kasalar hariç camlar çıtasızdır.uzun vadede ses içeri alabilir çözüm için bknz.>>>tonkano ;D
*** Amerikada da uygulunana sistemi bende uyguladım, tonkano'nun yaptığı çok güzeldi gerçi ama onu yapamadım. Buna göre kasadaki lastik kısımların içine 6-8 cm'lik akvaryum hortumu konuyor 2 m uzunluğunda. Oldukça faydalı, tavsiye ederim****
8.ön arka sis farları mevcuttur.
9.panoramik cam tavan mevcuttur.
*** Gerçekten çok büyük bir sunrooftur, üstü açık araç gibi olmaktadır neredeyse ***
10.6 lı cd çalar mevcuttur.
*** 2005'te radyo-cd çalar değişmiş olmakla birlikte önceki kasalarda CD changer bulunmuyor ***
11.aracınızı efendi efendi kullanırsanız kolay kolay bo-za-maz-sı-nız.dolayısı ile yedek parçaya ihtiyaç duymazsınız.
*** Eğer önceki sahibi de iyi kullanmışsa ***
12.aracınızı mümkünse kasko ile kullanınız.
13.lpg takılabilir lpg her araçta olduğu gibi foresterdada soruna neden olabilir.
*** Yetkili serviste takdırmış olmama rağmen sorun yaşadım, ustanızı ve sistemi çok iyi seçin ***
14.yol tutuşu çok iyidir.yeni kasalar hariç esp felan yoktur.sanırım gerek yoktur.
15.sürekli 4x4 sisteminin espirisini japon mühendi abiler 'aktif sürüş güvenliği' konsepti çerçevesinde anlatmaktadır
.bu konsept türkiye yolları için %100 geçerlidir.çünkü yolda çukur tümsek aniden yola düşen cisim hayvan vb. yollarımızda eksik olmamaktadır ;D
*** mıcırda da inanılmaz işe yarıyor, maalesef mıcırlı birçok yolda mevcut ***
16.dolayısıyla aracınızın muadillerinden sürekli 4x4 olduğundan dolayı 1litre fazla yakmasını kafanıza takmayınız.
*** devamlı 4x4 bir araç çok daha güvenli ve iyi bir sistem bana göre ***
17.aracınızın sürekli 4x4 olması akrobasik hareketleri mazur göstermez(bi forumda okumuştum) :D
18.servisi mevcuttur Allah korusun kaza vb olaylar dışında servisteki işlemleriniz yeryuzundeki diğer araçlardan farklı değildir.o yuzden servise gitmekten korkmayınız yalnız ne için gittiğinizi biliniz şurası şurası şurası diye listeyi uzatabilirler
*** Yetkili servisler bile iyi olmayabiliyor, bilmediğiniz veya tavsiye edilmeyen yere götürmeyin derim ***
19.aracınızın bakımlarınız yaptırırsanız diğer kore fr vb araçlara göre aynı zaman diliminde çok daha az servise gidersiniz.
20.aracın 100.000 km ağır bakımı mevcuttur gerçekten ağırdır sizi baya bi yıpratır :D
21.bu araç satıcısı için değil binicisi için üretilmiştir.lütfen 10.000km kullanayım da satayım diye düşünmeyin paranızın hakkını son kuruşuna kadar alınız.çünkü kolay kolay satamazsınız.zaten satmazsınız o da ayrı
22.toyota rav4,crv,x trail kuzenleridir.kuzenlerinin yanında çok hakkı yenmiş bir araçtır onların yanında göze çarpan en önemli eksiği ,fiyatı biraz eksiktir. ;D
*** özellikle bahsi geçen araçların belli km üzerinde 4x4 özelliğini yitirmesine ısınamadım, Subaru o konuda sorunsuzdur ***
23.kabin içi alman muadilleri kadar zarif değildir.kötü de değildir.
24.en temel şeyler mevcuttur.cruise,far yıkama vb özelliklerde yok değildir.
*** hız sabitleme turbo olmayanlarda yoktur, ancak şuanda bile çoğu firma hız sabitleme, far yıkamayı lüks saymaktadır. Ayrıca koltuk ısıtma da vardır çoğu modelde.***
25.klasik japon aracıdır.en sorunsuz şekilde en uzun yol mantığı mevcuttur.
26.bayilerinin dediğine göre %70-80 müşteri sadakati mevcuttur.satan bi daha forester almaktadır.bunun şahitlerinden biri de benim.aracını aldığım bayan yeni kasa forester almıştır.
*** Bu sene Almanya'da bu konuda yine en iyi araç seçilmiş.***
27.forester kullananlarda araçları ile aralarında açıklanamayan garip bir sevgi bağı mevcuttur.
28.araç hakkında olumsuz bir yığın şeyde söyleyenler çıkacaktır servis.yedek parça vb.çok fazla itibar etmeyiniz.ne yani reno da motor arızası çıktığında aracı ertesi gün bedava mı veriyolar.bunu hiç bi zaman anlayamadaım.ha benim kullanımım genelde şehir içi en kötü stabilize yol.arazıye çıkacam diyorsanız her araç canınızı yakacaktır.
*** Tam anlamıyla katılamıyorum ne yazıkki, özellike küçük şehirlerde zorlanabilirsiniz ***
29.gönül rahatlığı ile aracınızı alınız korkmayınız rahat olunuz selamlar ;)
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

*** özellikle bahsi geçen araçların belli km üzerinde 4x4 özelliğini yitirmesine ısınamadım, Subaru o konuda sorunsuzdur ***

O nasıl oluyor ben görmedim öyle birşey. Üretim anından itibaren farklı olanlar olabilir. Mesela ben CRV'nin çekiş sistemini bir türlü anlayamadım. Sürekli 4x4 değil de otomatik olarak (bazen iş işten geçtikten sonra) 4x4 e geçen sistem. Sonradan bozulmamıştır orjinal tasarımı böyle.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

30. aracın bazı kronik sorunları vardır, almadan önce mutlaka dikkat edilmesi gerekir ki, boşuna masraf açmasın :
- arka amortisörler kendini otomatik ayarlayan gazlı olup tanesi 1100-1300 TL arasındadır, düzgün olduğundan emin olunmalıdır
- radyatör üstündeki plastik parça çatlamakta ve yapıştıcı ile geçici olarak tamir edilmektedir. Ben bu kısmı metalden yaptırdım, komple değiştiriseniz 900-1000 TL'dir.
- 4x4 sisteminin sorunsuz çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir, bu kronik sorun değildir.
- LPG'li ise uyumu incelenmelidir.
- Camlardan rüzgar sesi gelebilmektedir.
- Piyasadaki fiyatlar biraz şişirilmil olabiliyor, gerçek sahibinden bulursanız gerçekten ucuza alabilirsiniz.
- Frenleri biraz zayıf gelebilir, esasen bu motor gücüne/ivmelenmeye göre zayıf gibi görünmekte olup diskleri veya fren padlerini değiştirerek daha iyi durma sağlanabilir

31. Forester'lar (yeni kasa hariç) hususi otomobil olarak geçmektedir ve İDO, araba yıkamacısı gibi ciplere farklı tarife uygulayan yerlerde bu avantaj sağlar.
32. Normal araçlardan biraz daha yüksek olsada saf kan arazi aracı değildir, dezavantajı altını sürtebilirsiniz, avantajı ise rnk'nın da belirttiği simetrik 4x4 ve ağrılık merkezi düşüklüğü gibi etkenlerle yol tutuşu inanılmazdır.
33. Aksesuar konusunda zayıftır, fakat internet üzerinden yurtdışından getirilebilir.
34.Çoğu araçta olmayan arka tekerleklerde %50 LSD mevcuttur.
35. Bu fiyata performans/kalite/güvenlik açısından kesinlikle tavsiye ederim ;D
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

olasiliksiz' Alıntı:
O nasıl oluyor ben görmedim öyle birşey. Üretim anından itibaren farklı olanlar olabilir. Mesela ben CRV'nin çekiş sistemini bir türlü anlayamadım.

Mesela Tucson'da 40 km/saatin üzerinde 4x4 özelliği yerini 4x2'ye bırakıyor. Forester'da 200 km/saatte bile 4x4 olarak kalıyor. Onu demek istemiştim.
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Mesela Tucson'da 40 km/saatin üzerinde 4x4 özelliği yerini 4x2'ye bırakıyor. Forester'da 200 km/saatte bile 4x4 olarak kalıyor. Onu demek istemiştim.

İlk kalkış anında ve yavaş giderken 4x4 ise makul bir seçenek. Az yaksın demişlerdir.. Öte yandan ne kadar komplike tasarım = uzun vadede o kadar problem demek olabilir.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

olasiliksiz' Alıntı:
İlk kalkış anında ve yavaş giderken 4x4 ise makul bir seçenek. Az yaksın demişlerdir.. Öte yandan ne kadar komplike tasarım = uzun vadede o kadar problem demek olabilir.

Bu sistemler 60-80 km hızda mıcıra girildiğinde hiçbir işe yaramadıkları gibi araçta ağırlık olmalarından dolayı fazla yakıta sebep olmaktadırlar. En azından Forester'larda devamlı çalıştıkları için yaktıkları benzinin hakkını vermektedir. Foresterlarda 4x4 sistemi asla komplike değildir, aksine oldukça basittir :smiley:
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Bu sistemler 60-80 km hızda mıcıra girildiğinde hiçbir işe yaramadıkları gibi araçta ağırlık olmalarından dolayı fazla yakıta sebep olmaktadırlar. En azından Forester'larda devamlı çalıştıkları için yaktıkları benzinin hakkını vermektedir. Foresterlarda 4x4 sistemi asla komplike değildir, aksine oldukça basittir Smiley

Basit şeyleri severim. Bir de motordaki turboyu kaldırsalar ve arkadaki gereksiz pahalı iki amortisörü sökseler tam rav4 gibi olacak ;D
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

O zaman sürüş zevki vermez bence bu kadar ;D Yeni modellerde turbo yok gibi birşey zaten, ekstra olarak getirtiliyor.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

O zaman sürüş zevki vermez bence bu kadar Grin Yeni modellerde turbo yok gibi birşey zaten, ekstra olarak getirtiliyor.

Doğru belki vermez, ama ikinci sahibi için daha sorunsuz bir araç olur, ayrıca intercoolera kağıt kaçması türünden şeylerle keyfiniz kaçmaz. Bi ara okumuştum bu sitede. Alem adamın biri subarunun üzerine oto servis reklamı kağıdı bırakmış sonra kağıt aletin içine kaçınca intercoolerdan çıkarmışlar kağıdı. Kim bilir ne kadar küfretmiştir aracın sahibi.
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

olasiliksiz' Alıntı:
Doğru belki vermez, ama ikinci sahibi için daha sorunsuz bir araç olur, ayrıca intercoolera kağıt kaçması türünden şeylerle keyfiniz kaçmaz. Bi ara okumuştum bu sitede. Alem adamın biri subarunun üzerine oto servis reklamı kağıdı bırakmış sonra kağıt aletin içine kaçınca intercoolerdan çıkarmışlar kağıdı. Kim bilir ne kadar küfretmiştir aracın sahibi.

O kişi bendim ;) servis değil başka birşeyin kağıdıydı. Bu arada o kısma metal ızgara takdırdım, sorun çözüldü. Ben elimden geldiğince olumlu/olumsuz herşeyi eksiksiz yazmayı tercih ediyorum. Saint forester'ın bir yazısı var, aracı kendimiz için kullanalım, bizden sonraki sahibini düşünerek değil diyor. Kesinlikle katılıyorum kendisine :smiley:
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

O kişi bendim Wink servis değil başka birşeyin kağıdıydı. Bu arada o kısma metal ızgara takdırdım, sorun çözüldü.

Geçmiş olsun..

Saint forester'ın bir yazısı var, aracı kendimiz için kullanalım, bizden sonraki sahibini düşünerek değil diyor. Kesinlikle katılıyorum kendisine Smiley

Doğru ama bu araçların yenisi 70 bin küsürdü son baktığımda, yani biz ikinci sahibi oluyoruz ;)
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Sadece iyi taraflarından bahsetmek olmaz. Olumsuz taraflarını da ben saymaya çalışıyım ( eski kasa turbolular için)

- Süspansiyonları özellikle arkalar çok serttir. Konfor beklenilmemeli.

- Otomatik şanzımanı verimsiz ve ağırdır. Aracın 177 bg olduğunu hissedemezsiniz, kağıt üzerindedir.

- Yol ve rüzgar sesini fazlasıyla içeri alır.

- Tüketimi çok yüksektir

- Yedek parça pahalıdır, zaten fazla ihtiyacınız olmaz.

- Yan rüzgarlardan etkilenir. Yüksek hızlarda pek güven vermez.(150+)

- Bagaj geniş olsada arka koltuk diz mesafesi kısadır.Dışarıdan geniş durur ama arkada 3 kişi ile uzun yolculuk yapılmasını önermem.

- Direksiyon çok hafiftir. Bu avantaj gibi gözüksede yüksek hızlarda bu hafifliğini korumaya devam etmesi pek hoş değildir.

- Yol bilgisayarı yoktur.

- Direksiyondan kumandalı müzik sistemi yoktur.

- Koltukların metal kısımlarında paslanma sorunu vardır.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Yol bilgisayarının olmaması LPG'li araçlarda çok önemli değil bence, çünkü doğru veriyi gösteremiyor LPG'de.

Şanzımanda kış modu ve spor modu var, eski otomatik araçlarımda spor modunu kullanıyordum sollama yaparken mesela, ancak bu araçta gerek kalmıyor.

Bir de belli zaman sonra insan araca alışıyor, fakat 4x4 olup yüksek yapısı nedeniyle virajlara biraz hızlı girildiği için takla atan çok araç var, Foresterlar bu konuda daha iyi kesinlikle. Yine de elbette limitleri zorlamamak gerekiyor.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

jackal_078' Alıntı:
Sadece iyi taraflarından bahsetmek olmaz. Olumsuz taraflarını da ben saymaya çalışıyım ( eski kasa turbolular için)


teşekkurler jackal 78.ilave olarak katılıp katılmadığım noktaları belirtmek isterim izin verirsen
- Süspansiyonları özellikle arkalar çok serttir. Konfor beklenilmemeli.
(2006 model kullanıyorum eskileri bilemem ama araç rayda gidiyor gibi )

- Otomatik şanzımanı verimsiz ve ağırdır. Aracın 177 bg olduğunu hissedemezsiniz, kağıt üzerindedir.
(haklısınız özellikle kalkışta ancak aracımız bir spor arabadan ziyade aile arabasıdır.)

- Yol ve rüzgar sesini fazlasıyla içeri alır.
(kesinlikle katılıyorum)

- Tüketimi çok yüksektir
(neye göre ve niçin yüksek?177 hp,1500kg ağırlık,otomati vites,sürekli 4 çeker bunlara göre tüketimi makul)

- Yedek parça pahalıdır, zaten fazla ihtiyacınız olmaz.
(haklısınız)

- Yan rüzgarlardan etkilenir. Yüksek hızlarda pek güven vermez.(150+)
(150 ve üstü genelde kullanmıyorum ;D ortalama 120 gidiyorum.güven veren araçlar açarsanız sevinirim.

- Bagaj geniş olsada arka koltuk diz mesafesi kısadır.Dışarıdan geniş durur ama arkada 3 kişi ile uzun yolculuk yapılmasını önermem.
(haklısınız)

- Direksiyon çok hafiftir. Bu avantaj gibi gözüksede yüksek hızlarda bu hafifliğini korumaya devam etmesi pek hoş değildir.

- Yol bilgisayarı yoktur.

- Direksiyondan kumandalı müzik sistemi yoktur.

- Koltukların metal kısımlarında paslanma sorunu vardır.
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Syn Rnk

Süspansiyon konforundan memnun olmanıza şaşırdım. Benim aracım 2003 model, belki 2006'larda bir değişiklik yapılmıştır. Hatta böyle bir aile otomobili bu kadar sert olmamalı diye şüphe edip göstertmiştim ama bana bir sorun olmadığı bu araçlar için normal olduğu söylenmişti.

Yakıt tüketimine gelince; Yüksek çünkü boxer motor. Boxer motorların normallere göre daha yüksek tükettiği bilinir zaten. 177 bg ama kaç d/d'da? Ben şehir içinde sakin kullanırım. 2500 d/d üstüne çıkmam, zaten otm. şanzıman spor modu dışında buna müsade etmez. Yani sürekli 177 bg güçle gitmiyoruz sonuçta :smiley: Buna rağmen yüksek. Araştırmadım ama 2.500 cc. turbolu modellerle yakıt açısından pek fark olduğunu sanmıyorum.

Yüksek hızda güven vermemesini şöyle özetliyim. Aracın hem altının yerden yüksek olması hemde aerodinamik olarak çok iyi olmaması yüksek hızlarda rüzgardan çok etkilenmesine neden oluyor. Bunun üstüne birde direksiyonun haif olması eklenince ... Mesela yeni imreza ve forestarlarda (turbolu modellerde tabi) ön kaputun üstündeki hava girişine dikkat edin. Eskilerde çıkıntı şeklindeyken yenilerde biraz daha kaputun içine doğru girinti şeklindedir. Aerodinamik olarak çok daha başarılı olmuş. Genel hatlar olarak da rüzgar direncine daha uygun çizgileri var zaten.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst