Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rnk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,871
Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Yazmayı unutmuşum, Subaru dünyadaki tek boxer dizel motor üreticisi olup yakıt tüketimi yeni kasa Forester dizellerde gerçekten çok düşüktür. Ama onların da otomatiği yok daha.
 

Etiketler
Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi


''jackal 78:Yakıt tüketimine gelince; Yüksek çünkü boxer motor. Boxer motorların normallere göre daha yüksek tükettiği bilinir zaten.
Aracın hem altının yerden yüksek olması hemde aerodinamik olarak çok iyi olmaması




herkese selamlar.
jackal ın dediği gibi forester emsallerine göre 0,5-1,5 cm yerden yüksek ancak en az onun kadar önemli olan bi husus aracın genel yüksekliği emsallerine göre 6-10 cm daha alçak+boxer motor daha alçakta konumlanıyor+araba motor bloğu dahil olmak üzere simetrik ortadan böldüğünüzde iki eşit parça yani. bunlar sanırım aracın dengeli olduğunun göstergeleri.

bir çok araba markası çeşitli motorlar denediler.subaru boxer motordan vaz geçmedi.temel espirileri denge olduğu için.bir reklam filmlerinde kuşlar iki kanatla uçar aslanın hepimizin bildiği gibi önde iki arkada iki bacağı vardır. ;D biz de doğadan ilham aldık falan diye bi tema işlemişler.bence bunu bi yere not etmek lazım.

ikinci olarak subaru çok yakıyor sözüne kesinlikle katılmıyorum.niye?
neye göre çok yakıyor ya da niçin çok yakıyor bunun cevabını verebiliyorsak problem yok.buyrun cevap :D

size iki araç örneğini veriyorum

A6 2.4 V6 MultitronicKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)14,6 lt / 7,3 ltMotor Gücü
(hp)177 hpŞanzımanTiptronik 6 Vites
Önden Çekiş

A6 2.4 quattro TiptronicKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)16,1 lt / 8,1 ltMotor Gücü
(hp)170 hpŞanzımanTiptronik 5 Vites
4x4

aynı marka aynı hp iki araba çekiş sistemleri farklı quattro olan 1,5 litre fazla yakıyor

yani aracın -foresterda da böyledir- çok yakmasının en büyük nedeni aracın sürekli 4 çeker olmasıdır.yoksa hesap yapıldığında 2çeker bi subarunuz olsa idi honda toyota vb kadar yakacaktı.

ikinci olarak jackal,gezengen ve diğer arkadaşlar 177 hp lik modeli kullanıyolar bu da çok yakmıyor.ortada audi a6 quattronun değerleri var.aynı hp ayarında araçlar kabaca.yani direkt boxer motorla alakası yok üretilen güç ve aktarma sistemi ile alakalı.hatta forester bu konuda bi adım önde aktarma sistemindeki kayıp diğerlerine nazaran daha az.

şu söylenirse anlarım ben 4 çeker ,yüksek beygirli,otomatik vitesli araç istemiyorum.bunlar zaten benim için mühim değil 80-100 hp lik bi araça benim işimi görür o zaman haklısınız forester da audi de çok yakıyor :D

.amacım forestere göklere çıkarmak değil objektif olmak ama hesap kitap ortada sonuç olarak aracınız size ne veriyorsa karşılığını istiyor.bu ister subaru olsun ister audi ister başka bi marka.herneyse tekrar iyi akşamlar
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Ben bir aracın sırf 4x4 olduğu için çok yaktığına katılmıyorum. Bu biraz da kullanım tarzına ve kullanım tarzının değişmesine sebep olabilecek motor gücüne bağlı. Mesela 1. nesil rav4 125 hp civarında (belki 127dir çok önemli değil). Bu motor gücü ile hantal bir araç sayılabilir, buna alışmak zorundasınız. Şehir dışında 9lt (8.7 ölçtüm ama %100 orjinal olmayan lastik boyu hatası olabilir), şehir içi de 12lt civarı yakıyor (şehir içi derken dur kalk trafiği değil normal bir şehir içi). Bu 2.0lt motora sahip bir araç için normal bir tüketim. 4x4 diye üzerine herhangi birşey ilave olmuş değil. Ha teknolojinin ve fiziğin sınırlarını zorlayacak kadar sınırda bir araç olsaydı belki o zaman olurdu. 1.5 motorlu subaru impreza 4x4 olduğu için 1.6 motorlu honda civicten fazla yakıyor derseniz ona inanırım, ama 2.0 motorlu bir araç için çok ta geçerli bir durum değil bence.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Artık maalesef Subaru'da daha ucuz olması için imprezada 4x2 seçeneği sunuyor. Aynı model araçlar için

http://www.subaru.com.tr/impreza/TeknikOzellikler adresinden bakarsanız, 4x4'ler 4x2'lerden daha çok yakıt tükettiği görülüyor. Zaten normali de bu, aynı araçlar için karşılaştırma yapıldığında 4x4 olan araç, 4x2'den daha fazla yakıta ihtiyaç duyar, çünkü daha fazla bileşeni vardır, ağırlığı daha fazladır, sürtünme daha fazladır vs..
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

, aynı araçlar için karşılaştırma yapıldığında 4x4 olan araç, 4x2'den daha fazla yakıta ihtiyaç duyar,

Doğrudur da, 1.5 motorlu, teknik sınırlar çerçevesinde mümkün olan maksimum düzeyde ekonomik sayılabilecek bir araç için önemli miktarda olan o fark 2.0 motorlu bir araç için çok ta önemli seviyede olmuyor. Hali hazırda farklı sebeplerden dolayı yakıt tüketimi açısından optimum bir seçenek değil zaten. Söylemek istediğim bu. 2.0 motorlu honda accord, 2.0 motorlu rav4 ten çok ta farklı yakmıyor. son baktığımda aynıydı yakıt tüketimleri. 1.5 motorlu 4x4 impreza ile 4x2 imprezayı karşılaştırırsanız çok farklı bir tablo çıkabilir, normaldir.
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Rav4 devamlı 4x4 mü? (tam bilmediğimden soruyorum) Devamlı 4x4 değilse 2.0 accord ile benzer yakmaları normal. L200, Cherokee 4.0 gibi araçlarda opsiyonel 2 çeker özelliği var ve bu araçların kullanıcıları da 4x4 modunda 4x2'den fazla yaktıklarını söylüyorlar, ki beklenen de budur.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Rav4 devamlı 4x4 mü? (tam bilmediğimden soruyorum) Devamlı 4x4 değilse 2.0 accord ile benzer yakmaları normal. L200, Cherokee 4.0 gibi araçlarda opsiyonel 2 çeker özelliği var ve bu araçların kullanıcıları da 4x4 modunda 4x2'den fazla yaktıklarını söylüyorlar, ki beklenen de budur.

Sadece 4x2 olarak üretilmiş olanları varmış ama 4x4 olanların 4x2 opsiyonu yok. Full time 4x4 diye geçiyor. Türkiyede hiç 4x2 rav4 görmedim.

Buradaki bilgiye göre (http://www.ralphb.net/RAV4FAQ.html ) sürekli 4x4.

Subject: 3.1.3) How does the Four Wheel Drive (4WD) system work?

It depends on your choice of transmission, and
whether you have the Limited-Slip Differential (LSD) option. See the
Traction Adding Devices FAQ <http://www.a1.nl/phomepag/markerink/diffs.htm>
for more general information on these types of devices.

If you have a 2-Wheel-Drive RAV4, then it is powered by the front
wheels only.

If you have 4WD, a full-time system puts power down to all four wheels
at all times. Some refer to this as an "all-wheel drive" system, rather
than 4WD, but AWD usually refers to "reactive" systems that delay
transfer of power until after slip is detected. The RAV4 drive system
is most correctly called "Full-time 4 wheel drive." It is reported that
25% of the engine power is normally sent to each wheel.

- For automatic transmissions, there is a center coupling that
detects wheel slip and gradually locks the front and rear axles as
the slip increases. There are no driver controls for this feature.
- For manual transmissions, there is a center differential lock button
on the dashboard that manually locks the front and rear axles. When
engaging, an amber "C. Diff Lock" indicator lights on the dashboard.
When disengaging, there will be a beeping sound until the center
differential is fully disengaged; it may beep just once, or may
beep for as much as a full minute (seems to beep longer when cold).
Toyota recommends that it only be used only in difficult situations,
and that the center differential can be damaged if used improperly.
- For 4WD vehicles, there is an optional rear LSD available. In 1996
and 1997 model year, it was available only on standard transmission
models, but starting in 1998, the rear LSD is available in all 4WD models.
This device is called a "Torsen-type" LSD by Toyota, and is one of
the most sophisticated and effective types available. It automatically
detects wheel slip by either rear wheel and redirects the most power
to the wheel that is slipping the least. There are no driver controls
required for this device.


 


Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Ben yukarıdaki metinde bahsedilen otomatik diferansiyel kilidi olayını pek sevmiyorum. Manual kontrollü olsaydı daha iyi olurdu. Sadece düz viteslerde diferansiyel kilidini manuel kontrollü yapmışlar. Daha önce söylediğim gibi herşeyin basitini severim, bu özelliklik yeterince basit olmamış. ;)
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Bende bizim araçların manuelinde olan Hi-Low kolundan olsun isterdim ama otomatiklerde yok maalesef ::smiley:
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

Bende bizim araçların manuelinde olan Hi-Low kolundan olsun isterdim ama otomatiklerde yok maalesef Roll Eyes

Bende isterdim. rav4 te de yok. Hatta manuel olanına bile koymamışlar. Gerçi o kol olmadan da ileri yönde sorun çıkmıyor genelde motor gücü ve 1. vites şanzıman dişli oranı (artık kaçsa bilmiyorum) durumu idare ediyor. Geri viteste ise durum farklı. Geri geri giderken derin çukurlarla uğraşmaya kalkmanın sonu hüsran olabilir. Dikkatli olmak lazım.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

olasiliksiz' Alıntı:
Ben bir aracın sırf 4x4 olduğu için çok yaktığına katılmıyorum. Bu biraz da kullanım tarzına ve kullanım tarzının değişmesine sebep olabilecek motor gücüne bağlı. Mesela 1. nesil rav4 125 hp civarında (belki 127dir çok önemli değil). Bu motor gücü ile hantal bir araç sayılabilir, buna alışmak zorundasınız. Şehir dışında 9lt (8.7 ölçtüm ama %100 orjinal olmayan lastik boyu hatası olabilir), şehir içi de 12lt civarı yakıyor (şehir içi derken dur kalk trafiği değil normal bir şehir içi). Bu 2.0lt motora sahip bir araç için normal bir tüketim. 4x4 diye üzerine herhangi birşey ilave olmuş değil. Ha teknolojinin ve fiziğin sınırlarını zorlayacak kadar sınırda bir araç olsaydı belki o zaman olurdu. 1.5 motorlu subaru impreza 4x4 olduğu için 1.6 motorlu honda civicten fazla yakıyor derseniz ona inanırım, ama 2.0 motorlu bir araç için çok ta geçerli bir durum değil bence.

olasiliksiz' Alıntı:
Ben bir aracın sırf 4x4 olduğu için çok yaktığına katılmıyorum. Bu biraz da kullanım tarzına ve kullanım tarzının değişmesine sebep olabilecek motor gücüne bağlı. Mesela 1. nesil rav4 125 hp civarında (belki 127dir çok önemli değil). Bu motor gücü ile hantal bir araç sayılabilir, buna alışmak zorundasınız. Şehir dışında 9lt (8.7 ölçtüm ama %100 orjinal olmayan lastik boyu hatası olabilir), şehir içi de 12lt civarı yakıyor (şehir içi derken dur kalk trafiği değil normal bir şehir içi). Bu 2.0lt motora sahip bir araç için normal bir tüketim. 4x4 diye üzerine herhangi birşey ilave olmuş değil. Ha teknolojinin ve fiziğin sınırlarını zorlayacak kadar sınırda bir araç olsaydı belki o zaman olurdu. 1.5 motorlu subaru impreza 4x4 olduğu için 1.6 motorlu honda civicten fazla yakıyor derseniz ona inanırım, ama 2.0 motorlu bir araç için çok ta geçerli bir durum değil bence.

iyi akşamlar kürşat bey.
araç kullanım şekli dediğiniz gibi subjektif kişiden kişiye değişen bir şeydir.bizim için önemli olan fabrika çıkış değerleridir.yoksa şehir içi 8lt yakan bi aracı çeşitli faktörlerden dolayı(aracın mekanik poblemleri,hava şartları,sürücü faktörü vb) 12 litrede yaktırabilirsiniz.burada günümüze kadar pek de değişmeyen iki kural var ben ona değindim sadece:
1.otomatik vitesli araçların manuellere göre daha fazla tükettiği
2.4 çeker araçların önden çekişli aynı araca göre daha çok yaktığı.bunun için audide tamamen aynı iki aracı k
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

1.otomatik vitesli araçların manuellere göre daha fazla tükettiği

Doğru, ama pratikte pek fark etmiyor, çünkü manuel vitesli bir araca sahipseniz genelde daha spor kullanıyorsunuz.

2.4 çeker araçların önden çekişli aynı araca göre daha çok yaktığı

O da doğru da, 2.0 motora ihtiyaç duyan bir araçta genelde 4x4 oluşundan öte daha başka ve neticeye daha fazla etki eden kayıplar oluyor, mesela benzer 1.6 motorlu bir araca kıyasla 150-200 kg daha ağır bir gövde gibi. Ben 4x4 çekiş sisteminden kaynaklanan kayıpların 200kg'lık ilave ağırlığa kıyasla ihmal edilebilir şeyler olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

olasiliksiz' Alıntı:
Ben bir aracın sırf 4x4 olduğu için çok yaktığına katılmıyorum. Bu biraz da kullanım tarzına ve kullanım tarzının değişmesine sebep olabilecek motor gücüne bağlı. Mesela 1. nesil rav4 125 hp civarında (belki 127dir çok önemli değil). Bu motor gücü ile hantal bir araç sayılabilir, buna alışmak zorundasınız. Şehir dışında 9lt (8.7 ölçtüm ama %100 orjinal olmayan lastik boyu hatası olabilir), şehir içi de 12lt civarı yakıyor (şehir içi derken dur kalk trafiği değil normal bir şehir içi). Bu 2.0lt motora sahip bir araç için normal bir tüketim. 4x4 diye üzerine herhangi birşey ilave olmuş değil. Ha teknolojinin ve fiziğin sınırlarını zorlayacak kadar sınırda bir araç olsaydı belki o zaman olurdu. 1.5 motorlu subaru impreza 4x4 olduğu için 1.6 motorlu honda civicten fazla yakıyor derseniz ona inanırım, ama 2.0 motorlu bir araç için çok ta geçerli bir durum değil bence.
olasiliksiz' Alıntı:
Ben bir aracın sırf 4x4 olduğu için çok yaktığına katılmıyorum. Bu biraz da kullanım tarzına ve kullanım tarzının değişmesine sebep olabilecek motor gücüne bağlı. Mesela 1. nesil rav4 125 hp civarında (belki 127dir çok önemli değil). Bu motor gücü ile hantal bir araç sayılabilir, buna alışmak zorundasınız. Şehir dışında 9lt (8.7 ölçtüm ama %100 orjinal olmayan lastik boyu hatası olabilir), şehir içi de 12lt civarı yakıyor (şehir içi derken dur kalk trafiği değil normal bir şehir içi). Bu 2.0lt motora sahip bir araç için normal bir tüketim. 4x4 diye üzerine herhangi birşey ilave olmuş değil. Ha teknolojinin ve fiziğin sınırlarını zorlayacak kadar sınırda bir araç olsaydı belki o zaman olurdu. 1.5 motorlu subaru impreza 4x4 olduğu için 1.6 motorlu honda civicten fazla yakıyor derseniz ona inanırım, ama 2.0 motorlu bir araç için çok ta geçerli bir durum değil bence.

iyi akşamlar kürşat bey.
araç kullanım şekli dediğiniz gibi subjektif kişiden kişiye değişen bir şeydir.bizim için önemli olan objektif olan fabrika çıkış değerleridir.yoksa şehir içi 8lt yakan bi aracı çeşitli faktörlerden dolayı(aracın mekanik poblemleri,hava şartları,sürücü faktörü vb) 12 litrede yaktırabilirsiniz.burada günümüze kadar pek de değişmeyen iki kural var ben ona değindim sadece:
1.otomatik vitesli araçların manuellere göre daha fazla tükettiği
2.4 ç
çeker araçların önden çekişli araçlara göre fazla tükettiği
Passat 2.0 TDI 16V Highline 4MotionKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)8,7 lt / 5,5 ltMotor Gücü
(hp)140 hpŞanzımanManuel 6 Vites
4x4


Passat 2.0 TDI 16V HighlineKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)7,8 lt / 4,8 ltMotor Gücü
(hp)140 hpŞanzımanManuel 6 Vites
Önden Çekiş


S80 2.4 D [D5] AWD Executive GeartronicKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)10,4 lt / 6,3 ltMotor Gücü
(hp)185 hpŞanzımanTiptronik 6 Vites
4x4


S80 2.4 D [D5] VIP Edition GeartronicKasa TipiSedan
4 KapıYakıt Tüketimi
(Şehiriçi / Şehirdışı)9,8 lt / 5,8 ltMotor Gücü
(hp)185 hpŞanzımanTiptronik 6 Vites
Önden

liste uzatılabilir.motor teknolojileri ve araçlardaki farklılıklardan dolayı farklı araçlarda farklı değerler örneğin 125 hp lik rav4 ün de yada 115 hp lik meganında 12 litre yakması olabilecek birşeydir
 

Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

kusura bakamyın mesaj parça parça gelmiş

ayn marka audi

aynı model a6 2,4

aynı yıl

aynı motor 2400 cc

aynı güç 170hp

aynı şanzıman

farklı çekiş sistemi

fabrika verilerine göre 1,5 litelik fark var.

ha bu aradaki yakıt tüketim farkı günümüzdeki mekanik değişiklikler nedeniyle düşürülmüşse bilemem.biz genel olarak 5-10 sene önceki araçlar için konuşuyoruz

selamlar
 



Ynt: Forester Almayı Düşünenlerin El Rehberi

2.4 motorlu audide şehir içinde yine de çok fark etmemiş. İdeal şartlarda (şehir dışı düz yol vs) 1.5 lt lik fark görünüyor.
2.0 motorlu passatta daha çok fark var. Demek ki motor aracın gövdesini zaten ancak kaldıracak hacimdeyse biraz fark ediyor, ama fark sakin kullanmakla spor kullanmak kadar hatta daha az nerdeyse.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,759
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst