Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xenofx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 173
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,229
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

otomatik vitesli. olay şöyle bakın. sıfırdan başlayın 190 a kadar lpg de isterseniz tam gazla çıkın bu hıza hiçbir problem yok. isterseniz ayağınızı gazdan çekmeden bu hızlarda devam eden dakikalarca problem yok. ama otoyolda biraz trafik yoğunlaşmaya başlayınca yani demek istediğim 80-120 arası veya 100-140 veya yine 100-160 arası falan bu aralıkta yavaşla hızlan falan yapmak durumunda kaldığınız zaman lpg de pörtlüyor araç atıyorum 140-150 kaptırmış gidiyosunuz ilerde kamyonun biri kapatıyor solu mecbur gaz bırakıyorum araba 120-110 a kadar düşüyor kamyon çekilince tekrar aynı seviye basıyorum gaza, başlıyor langır lungur titreme, aynı seviye değilde böyle gıdım gıdım alıştıra alıştıra basarak alıştıktan sonrada yine gaza asılmaya devam ederseniz problem yok. ama onu yapmaya imkan yok çünkü gaza aynı seviyede basmadan devam ederseniz başlıyor arkadaki araçlar selektör çakmaya, mecbur ya benzine yada sağ şerit.

Bunlar yanlış vitese takma alametlerine benziyor, turbolu motor için doğru olan vites lpg ile çalışan motor için doğru olmayabilir. Teleflex turbo kit diye birşey satıyor ama ne işe yarar hiç sormadım -benzinli- turbolu aracım olmadığı için. Turbo dizel bir aracım var (toyota yaris düz vites) vites kullanımı atmosferik araçlara göre çok farklı. Özellikle bayır yukarı çıkarken fark ediyor. Atmosforik benzinli araçla 4. viteste zor çıktığınız bayırı turbo dizel 5. viteste bile çıkıyor. Bu durumun değişip turbonun gerekli performansı veremediğini düşünün. Mutlaka vitesi düşürmek gerekecektir.

Daha önce başka bir arkadaşın bahsetmiş olduğu maf sensörünü de ihmal etmemek lazım, sorun ondan da olabilir.
 

Etiketler
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

hani hiç gitmese anlarım. veya herhangi bir hızda yapsa anlarım. ama diyorum ya başlayın 0 dan 190 a değin basın gidin, yeterki durmayın. durdunuzmu gitti bitti.

o yüzden aklım hiç yatmıyor kurumdu otomatik vitesdi şuydu buydu olayına. benim aklıma tek gelen olay o an için gaz yetmiyor diyorum.

bir ara komşumdada bendede nissan maxima vardı. ikimizde atiker taktırdık. ben hiç problem yaşamadım. o boyuna tekleme ve çekmeme sorunundan şikayetçi idi. önce yanlış boru olayındanmış boruyu değiştirdiler bir miktar düzeldi, 8 lik yerine 6 lık boru çekilmiş. sonra yine uğraştı birisinden fikir almış simit depoda sorun oluyor diye, güç bela depoyu değiştittirdi problem düzeldi. yani ne alaka diyeceksiniz ama aynen böyle :smiley: "simit depodan gaz gitmiyor bu arabada" diye başka bir lpg ci söylemiş oda direte direte öyle yaptırdı düzeldi araba.

benimkinde olay bu değil çünkü simit depoyla kullanan gezengen var mesela. başka bir olay olabilir belki enjektörler belki sensörler falan ama dur bakalım.

şimdi test etmeside zor. nerde bulucaz otobanı :smiley:

ayrıca turbo kit denilen büyük regülatör diye biliyorum. teleflex turbo çift regülatörlü mesela. onun haricinde enjektör değişirmi bilemem. normalde horizon takılacaktı bana hatta bir ara takıldı ama sonuç alınamayınca tekrar eski tipe dönüldü şu an hala eski tip var, belki horizon takılsa yine düzelecek ama bakalım gideyimde ne çıkar ortaya bilemem.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Hayırlısı.. Araçla bu kadar uğraştıktan sonra vazgeçmeyip devam etmek lazım. Çözülebilecek birşeyse eninde sonunda çözülür.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

xenofx haklı. LPG kitimde simit depo kullanıyorum, çok şükür performansla ilgili bir problemim yok. Eskiden de 2.0 motorlu başka aracım vardı, onda da simit depo kullanmıştım, onda da sorun yoktu.

Benim aracımda da ani gaza yüklenince 4. vitesten 3. vitese geçerken gaz yemiyor gibi oluyor ama şanzımandaymış sorun (Eski sahibi 60bin km'de değişmesi gereken yağı 95bine kadar değiştirmemiş olduğu için o da).

Belki LPG kitinden değil, başka bir yerdendir sorun ???
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

şanzımanda sorun olduğunu sanmıyorum. benzinde sorun yok. ayrıca vites geçme aralığında olan bir olay değil. 120-130 da araba 3 e atmaz. hatta 140-150 de bile yapıyor yani bu vitesteyken gaz bırakıp tekrar verdim diye 4 ten 3 e almazki.

neyse bakalım gidelim ne diyecekler.
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Şanzımanda sorun yoksa ve gereğinden yüksek vitese atmıyorsa (mesela 3 te olması gerekirken 4), daha önceki konularda adı geçen sensörleri kontrol etmek lazım. Bazen bir parça bozuk olduğu halde araba benzinde düzgün çalışıp lpg taktırınca sorun çıkarabiliyormuş. Piyasada daha yaygın araçlarda ustalar bunları bilir ama subaru da keşfetmesi deneme yanılma yoluyla biraz zaman alacağa benzer.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

olasiliksiz' Alıntı:
Şanzımanda sorun yoksa ve gereğinden yüksek vitese atmıyorsa (mesela 3 te olması gerekirken 4), daha önceki konularda adı geçen sensörleri kontrol etmek lazım. Bazen bir parça bozuk olduğu halde araba benzinde düzgün çalışıp lpg taktırınca sorun çıkarabiliyormuş. Piyasada daha yaygın araçlarda ustalar bunları bilir ama subaru da keşfetmesi deneme yanılma yoluyla biraz zaman alacağa benzer.

Evet aynen öyleymiş, benzinde sorun yokken LPG'de olabiliyormuş araçta bir aksaklık varsa.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Selam...
Diğer forumda da cevap yazmıştım sana ama burada da yazayım aynını...
Şehir içinde yapmayıp, otoyolda yapması enteresan ama ben hala diyorum ki, mutlak bobin de değişmeli.. Buji kabloları değişimi ile bayağı toparladı ama o araç bobin de istiyor kanımca...
Bu arada ben de aracı Serkan Beye Perşembe götürüp tekrar programlatacağım. Serviste kutup başı sökülüp takıldığından tekrar lpg ayarı isteyecek malum...
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Serviste kutup başı sökülüp takıldığından tekrar lpg ayarı isteyecek malum...

Nasıl lpg beyni o yahu içine bi yedek pil bile koymamışlar? Normalde yedek pili bırakın eeprom tarzı birşey olması lazım ayarın kaybolmaması için. Bu kadar basit bir teknolojiden haberdar olmadıkları halde lpg beyni yapabilen şirketler mi var? Buyrun : http://tr.wikipedia.org/wiki/EEPROM
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Bence de garip ama lpgcim kesin resetlenir demişti. Ama aracı bugün aldım, kutup başı sökülmemiş ve son yapılan harika ayarım kaybolmamış :smiley:
 




Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

hayır çözülmedi hala e5 otoban deyince benzinle gidiyoruz.
 


Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

tam düzeldi denemez. nozüller değişti yine. en azından benzine almadan gidebiliyorum. ayrıca kalibrasyonda düzeldi nozüllerden sonra, önceden kalibrasyon sonucu saçma sapan bir ayar yapıyordu müdahele etmek gerekiyordu.

bakalım bir daha uğrayınca ne olacak.

bu arada lastikleri yeniledim. kumho kh17 aldım.

sıra amortisörlerde. zaten araba satıldı satılacak şu sıralar.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Aracım satılmada o aşamaya gelse masraf etmezdim doğrusu. Amortisör alırsan marka/fiyat ve yeri yazarsan sevinirim. Hayırlısı olsun ;)
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

lastikleri ayrı satıyorum zaten. alan kişi isterse lastikleride alır. amortisör parasınıda eklerim yine. cebimden hediye edecek değilim. ama sonuçta bineceğim araca satılana kadar o yüzden amortisör olması lazım. lastikleride 4,5 senelikti o yüzden değiştim.

amortisör tanesi 95 liradan buldum KYB nin gazlı amortisör. sitesinden kontrol ettim bu model için birebir amortisörü var. toptancıdan alıcam direk.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,663
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst