Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yayiyayayu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,258
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 181,874
Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Hafta sonlarını çok seviyorum :D :D :D
Çıta altına gelen yerleri yusuf usta zımparalıyor

30012010164.jpg
 

Etiketler

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Ön taraf ve arka taraf yanlarda olan lambaları geçen hafta almıştık bugün taktık

30012010167.jpg
 


Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

devam
bugünlük bu kadar fotoğraf çekebildik
Misafirimiz vardı Levent bey geldi tanıştık çok memnun oldum
önceki haftalardada Atilla bey ile tanışmıştım çok güzel muhabbetler ettik çok faydalandık
forumda çok güzel arkadaşlıklar kuracağımıza inanıyorum
Yaşar

30012010168.jpg
 



Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Araç gayretli ve özverili çalışmayla gittikçe kendini toparlıyor.Başarılar.Bu da daha öncelerde de belirttiğm gibi ve Yusuf (USTA) kardeşimizin de belittiği gibi "Başkasının işini kendi işi gibi görme" ilkesiyle de birebir örtüşüyor.Evet bir insan bir işi nasıl benimserse o işin de bereketi ve gidişatı o kadar verimliye dönüşüyor.Bu anlamda bir karavanı küllerinden tekrar oluşturmaya çalışan bu ekibi (Yaşar ve Yusuf Bey'i) kutluyorum.Tüm mesele çalışırken EMPATİ'yi SEMPATİ'yi kavramak; araca ,emeğe saygıyı ,araçla -işle bütünleşmeyi ve odaklanmayı dürüstçe gerçekleştirebilme hevesi ve gayretidir.Bu gayret bu çalışmada var.Bu çalışmanın kendini usta ve profesyonel yerine koyan ve bol laf üretip iş üretemeyenlere ders veren bir çalışma olmasını dilerim.Helel osun adamlar tüm gayretiyle eski bir araçtan yeniyi oluştururken,hurdaya dönmüş aksamıa can vermeye çalışırken, bizim 2004 model Ducato'nun (ki bu model yenilikle ve temizlikte bir araçta benim bildiğim kadarıyla Ankara'da başka bir firma çalışma şansını yaşamadı.) önce çok güvendiğim ve sonradan iyice güvenimi yitirerek bu yerden iş çıkmaz kanaatine vararak aracımı çekip aldığım atölyede çektiği eziyet birbirine tam tezat iki çalışmaya güzel bir örnektir.Dolayısıyla beni bu satırlara yazmaya zorunlu kılan kızgınlığımın ve bıkkınlığımın birikimidir.Bu yüzden bu örnek çalışma üzerinde yoğunlaşarak bu tezatı vurgulamak istedim.Birbirine zıt iki çalışma kendi karavanını üretmeye çalışan dostlara da iyi bir örnek teşkil etsin isterim.Güvenip iş teslim ettiğniz bir sözde profesyonelle başlanan işle ,amatör ruhun ve çalışmanın arasındaki farkı bu çalışmalar iyice açıklar.Açıkcası ben amatör bir çalışmadan böyle bir özveri ve başarı beklemiyordum.Fakat ALLAH kolaylık versin başarmaya çalışıyor arkadaşlar.Bizim çalışmadan da tam tersine çok umutlarım vardı.Fakat böyle bir çalışma temposu ve iş zihniyeti ile olmayacağıını anlayınca işi çektim .Karavan olarak da şu an çekme karavıanmla gezilerimi devam ettirdiğimden Ankara'da bağlantılarını yaptığımız bir atölyede işlere ilerleyen zamanda devam edeceğiz.Bu anlamda karavanını kendi imal etmek isteyenlere bir örnek,bir ders olur diye bunları yazmak gereği hissettim.Amatör çalışmalara kolaylıklar dilerim..
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Yaşar Bey "ELİMİZİ ÇABUK TUTALIM " demişsiniz.Bence tasalanmayın iş iyi gidiyor.Bu tempo ,bu araçta ,hem de uygun zaman-zemin-mekan oluşturarak (yağmurda,yaşta,caddede kaldırımda...)amatörce annnncak bu hızla ilerler.Bakın yukarıda bahsettim.Siz hız görmemişsiniz anlaşılan.Haydi kolaylıklar...
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Anlaşılan Oğuz Beyin kızgınlığı ve öfkesi daha geçmemiş...

Cavid Sezen
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

karavan1' Alıntı:
Araç gayretli ve özverili çalışmayla gittikçe kendini toparlıyor.Başarılar.Bu da daha öncelerde de belirttiğm gibi ve Yusuf (USTA) kardeşimizin de belittiği gibi "Başkasının işini kendi işi gibi görme" ilkesiyle de birebir örtüşüyor.Evet bir insan bir işi nasıl benimserse o işin de bereketi ve gidişatı o kadar verimliye dönüşüyor.Bu anlamda bir karavanı küllerinden tekrar oluşturmaya çalışan bu ekibi (Yaşar ve Yusuf Bey'i) kutluyorum.Tüm mesele çalışırken EMPATİ'yi SEMPATİ'yi kavramak; araca ,emeğe saygıyı ,araçla -işle bütünleşmeyi ve odaklanmayı dürüstçe gerçekleştirebilme hevesi ve gayretidir.Bu gayret bu çalışmada var.Bu çalışmanın kendini usta ve profesyonel yerine koyan ve bol laf üretip iş üretemeyenlere ders veren bir çalışma olmasını dilerim.Helel osun adamlar tüm gayretiyle eski bir araçtan yeniyi oluştururken,hurdaya dönmüş aksamıa can vermeye çalışırken, bizim 2004 model Ducato'nun (ki bu model yenilikle ve temizlikte bir araçta benim bildiğim kadarıyla Ankara'da başka bir firma çalışma şansını yaşamadı.) önce çok güvendiğim ve sonradan iyice güvenimi yitirerek bu yerden iş çıkmaz kanaatine vararak aracımı çekip aldığım atölyede çektiği eziyet birbirine tam tezat iki çalışmaya güzel bir örnektir.Dolayısıyla beni bu satırlara yazmaya zorunlu kılan kızgınlığımın ve bıkkınlığımın birikimidir.Bu yüzden bu örnek çalışma üzerinde yoğunlaşarak bu tezatı vurgulamak istedim.Birbirine zıt iki çalışma kendi karavanını üretmeye çalışan dostlara da iyi bir örnek teşkil etsin isterim.Güvenip iş teslim ettiğniz bir sözde profesyonelle başlanan işle ,amatör ruhun ve çalışmanın arasındaki farkı bu çalışmalar iyice açıklar.Açıkcası ben amatör bir çalışmadan böyle bir özveri ve başarı beklemiyordum.Fakat ALLAH kolaylık versin başarmaya çalışıyor arkadaşlar.Bizim çalışmadan da tam tersine çok umutlarım vardı.Fakat böyle bir çalışma temposu ve iş zihniyeti ile olmayacağıını anlayınca işi çektim .Karavan olarak da şu an çekme karavıanmla gezilerimi devam ettirdiğimden Ankara'da bağlantılarını yaptığımız bir atölyede işlere ilerleyen zamanda devam edeceğiz.Bu anlamda karavanını kendi imal etmek isteyenlere bir örnek,bir ders olur diye bunları yazmak gereği hissettim.Amatör çalışmalara kolaylıklar dilerim..
Oğuz bey teşekkür ediyorum dilekleriniz için doğru söylüyorsunuz emin adımlarla ilerliyoruz Yusuf Usta ne yaptığını yapacağını çok iyi biliyor bu işin üstesinden alnımızın akı ile çıkacağız inşallah
sizde tekrar atölyeye verirseniz işn başından ayrılmayın takip edin derim
Yaşar
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

karavan1' Alıntı:
Yaşar Bey "ELİMİZİ ÇABUK TUTALIM " demişsiniz.Bence tasalanmayın iş iyi gidiyor.Bu tempo ,bu araçta ,hem de uygun zaman-zemin-mekan oluşturarak (yağmurda,yaşta,caddede kaldırımda...)amatörce annnncak bu hızla ilerler.Bakın yukarıda bahsettim.Siz hız görmemişsiniz anlaşılan.Haydi kolaylıklar...
Elimizi çabuk tutalım derken sadece özlemimi ifade etmek istemiştim yoksa bizim acelemiz yok
(Balık avı ve ateş yakmayı gece konaklamayı çok özledim)
 



Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Cavid Bey nasıl kızmazsınız.En dostane şekilde ve güvenle ve sözlü akitleşmeyle giriştiğinniz vede her türlü finans,malzeme ,teknik desteği,maddi desteği esirgemediğniz bir iş uyuşuk ve hantal bir yapıyla böyle kesintiye uğrarsa nasıl kızmazsınız.Demir alırsınız orada pas tutmaya yüz tutar.İnanın motosiklet platformu için birbuçuk sene önce profil almıştım.Vay kış geldi dizim ağrın arabanın altına giremem vs. vs. vs. İkinci kış da şimdi geçiyor.Demirler ve ölçüler atölyede....Kısacası işi üretebilmek efor ve azmi yeteneği lazım.Akde vefa lazım ,lazım oğlu lazımmmm...Arkadaşlar ve çevre atölyeler bilir durumu.Sabrımı,iyi niyetimi..Atölye çalışanı da bilir de.İşi yapmam da demez yaparız ederiz,yarın öbür gün vs.vs.vs.Arkadaş ben bu aracın peşinden evim ile atölye arası günlerce kilometrelerce yol yaptım emek zaman ve para döktüm.İnsan kendi üç kuruşluk hurda aracını paslanmasın diye sundurmalarda saklamaya çalışırken bizim Ducato'yu yağmurdan yaştan çektik ya o yeter şimdilik.İnanın güzel ve özverili örnekleri gördükçe insan daha çok kızıyor.Arkadaş herkes hurdayı diriltiyor.Adan bizim 2004 Ducato'yu atölye kapılarında süründürerekten hurdaya çevirecekti nerdeyse.Koltuk mu yanmadı kaynaktan.Aynalar mı çillenmedi jet taşından.VS. VS. VS....İş çalışma temposuyla,belli ve makul bir süresiyle olursa iştir.Yoksa bıkkınlık ve kızgınlık ...ASLINDA BEN KENDİME KIZIYORUM BİLİYOR MUSUNUZ?Atölyenin yapısı oratlıkta görünen araç hurdaları vS.VS. buranın bu işin altından kalkamayacağı kanaatini işe başladıktan bir müddet sonra anlaşıldı.Kardeşim ekmeği fırından alacaksın bir ekmek parası da fazla olsa fırından alacaksın aslında.Neyse uzun lafın kısası(daha laf çok da) sözü burada bitirelim.Azimle ,şevkle çalışanlara da başarılar dileyelim.Selam ve saygılarımla....
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Elbette Yaşar Bey çabuk tabiriyle bir özlem ,bir heves ifade edilen.İş olağandan fazla bıktırıcı olunca özlemlere ve heveslere de etki ediyor Bunu bizim aracı kıstas alarak söyledim.Elbette bundan sonraki süreçte İNŞALLAH bu gibi sorunlar oluşmayacak.Fakat bu bıkkınlıkla bir süre araç dinlenmede.Çünkü dediğim gibi çekme karavan imdada yetişiyor..Selamlar,saygılar...
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Profesyonel olarak birşeyler üretip para kazanmak üzere yola çıkan birinin birilerinin en sabırlı insanı bile çileden çıkaracak bu uygulamaları nasıl yaptığına aklım ermiyor doğrusu.
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Elbette her profesyonel böyle değil ,olamazda.Böyle olsa yaptığı yarımbuçuk işten sonra aç kalır.Bu iş öyle ahım şahım bir profesyonel atölyede profesyonelim diyebilecek bir yeterliliklteki kişiyle değil,yarı amatör bir çalışmayla başladı.Aslında atölyede üçbeş çarık-çürük aracın büyük bir hevesle onarılmaya çalışıldığı bir uğraşı alanı mevcuttu.Arkadaşın iyiniyetli,bellli bir kültür seviyesini özümsemiş olması güven vericiydi.Hiçbir referansını görmememe rağmen,bir arazi aracını uzun bir uğraşla bir yerlere getirebildiğini gördüğümden ve eski bir aracı karavan yapma çabaları olduğundan ,birşeyler yapabileceği umuduyla işe başladık.Hakkını yememek lazım aslında ekip ve ekipmanı yetersiz olsa da ister ve işe asılırsa iş yapabilir diye düşünüyorum.Fakat anlam verip çözemediğm bir ağırlık ve zor iş üretme temposu işi zorlaştırdı.Bu tempo ile de ister kafanızda dünyanın projesini şekillendirin eğer iş şekillenmiyorsa olmaz.O zaman iltifat da övgü de orada barınmaz.Onun yerine üremeyen işten gelen bıkkınlık,kızgınlık ve kırgınlık nükseder.Bu da kişinin referans hanesinde yapabilirlikleri ve yapamazlıklar olarak not alır.Kısacası:"Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz".iHaaa işin evsafı belli bir aşamaya kadar verimli ve tatmin edici olabilir.Bunun hakkı da övgüdür.İşin övülecek yönleri de vardır.Fakat genel panorama ve varılan sonuç başarıyı,verimi belirler.Bazı yönleriyle olumlu unsurlar içeren bu sürecin tamamını olumsuz eleştirmek insafsızlığını yapmam .Fakat işin sürüncemede kalması gerçeğini,aracın çektiği sıkıntıları da açıkça belirtirim.İş iy yada kötü(umulan en iyi olmasıdır) makul zaman kesitleri içinde ikmal edilmelidir..Yoksa hem üretime birşey katmaz.Hem üretim sürecini bekleyene haz vermez hem de üretim sürecinde çalışana referans ve bereket olarak yansımaz...Karavan dostlarına hayırlı üretim ve kullanım süreçleri dilerim....
 




Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

yayiyayayu' Alıntı:
devam
bugünlük bu kadar fotoğraf çekebildik
Misafirimiz vardı Levent bey geldi tanıştık çok memnun oldum
önceki haftalardada Atilla bey ile tanışmıştım çok güzel muhabbetler ettik çok faydalandık
forumda çok güzel arkadaşlıklar kuracağımıza inanıyorum
Yaşar

bende sizinle tanışmaktan memnun oldum, inşaallah kamplarda buluşup bol bol sohbet ederiz :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,757
Mesajlar
1,523,319
Kayıtlı Üye Sayımız
166,573
Kaydolan Son Üyemiz
kileri

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst