Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)
İnsel Bey hiç kimseyi ne kayırma isterim ne de haksız yere yermek isterim.Fakat herkes hak ettiği değeri ve yeri bulsun isterim.Bahsettiğim imalat süreci hiçbir profesyonelin yada amatörün çalışma sürecini ve şeklini bağlamaz.Yapılan iş ufak bir atölyede sözde profesyonel teknik ve donanımla ve sözde amatör ruhla yapılan bir çalışmaydı.Aslında iyi niyetle ve güzel akitleşmelerle başlayan ve resmi bir protokala bağlı kalmadan tamamen güven ve saygıya dayanan bir çalışmaydı.İsim-cisim ve mekan önemli değil.YAPILAN İŞİN TEMPOLU VE BIKKINLIK VERMEYEN BİR İŞ OLMASI ÖNEMLİYDİ.Fakat öyle olmadı,ve bu süreci hızlandırmak mümkün değildi.(Atölyenin genel yapısı ve çalışma tarzı olarak.)Genelde çoğu kişiler yaptıkları yada yapmadıkları işleri öylesine allllayıp pullayarak lanse ettiklerinden doğal olkarak bu reklamasyonların da etkisiyle ve ister istemez gözü kara olarak işe dalıyorsunuz.Fakat süreç aksak,eksik ve hantal işleyince bir de bakıyorsunuz ki işi yarım yamalak aracın tavanı açık yağmurda yaşta bekletmeden(beklediği yeter ) deyip belli aşamada çekip alıyorsunuz ve işten öyle soğuyorsunuz ki aracı altın kaplamayla kaplasa bile aynı atölyedeki diğer ikmal işlemlerinden bile nefret ediyorsunuz.(Daha yapılacak iş öylesine çok ki birkaç seneye yakın zaman geçmesine rağmen .Bir kişi bir atölye açmışsa ve defalarca gittiiğinizde kapısında kilit varsa bence bu gibi işlere başlamadan bunu belirtmeli.Rehavetle,keyifle iş olmaz.Baksana adamcağız amatör ruhla bir aracı nasıl canllandırıyor.Oysa bizim işte 2004 model sıfır ayarında bir araç ufak bir atölyede neler çekti bir de bana sorun.Atölyenin yeri ,ismi,şahsı önemli değil.Yapılan işin semeresi ve gidişatı önemli olan.Böyle bir işi hiçbir profesyonel bu hantallıkta yapmaz -yapamaz.Güzel ve özel firmaların ve arkalarında durdukları işlerin ve taahütlerin hakkını vermek gerek.Ben bu moral bozukluğu ve katkısıyla karavan tutkumu kesintiye uğratmadan SALY KARAVAN A BİR ÇEKME KARAVAN SİPARİŞİ VERDİM Adamlar profesyonelliğin hakkını bir şekilde vererek taahüt ettikleri süreden bile önce karavanı teslim ettiler.Ben bunu zamanında forumda yazınca bizim imalatcı arkadaş vay belli firmaların adı ve işleri zikrediliyor da biz bahis olmuyoruz gibisinden serzenişte bulunmuştu.E arkadaş yaptığın işi ortaya dört başı mamur sergile de seni de övelim.İş yaptın da övmedik mi.FORUMDA ilgil bölümlerde okunursa övgülerimizden neredeyse yağ damlayacak.YAZIK Kİ gereksiz övmüşüz.Artıları yok mu elbette var.Bu artılar ı da inkar etmemek gerek.Fakat genel tempo ve anlayış ve işin ruhuna nüfuz ediş benceçok olumsuzdu.oLUMLUYA ÇEVİRMEKBİR MOTİVASYON UNSURU olmadı.Bıkkınlık,bıkkınlık ve bıkkınlık.Dedim ya ikişiler ve mekanlar önemli değil yapılan iş ve öz önemli bazı alışkanlık ve zihniyeti kırmak öylesine zor ki.İŞİ AŞMAYA KALKSANIZ İŞİN DE TADI TUZU DAHA KAÇACAK ONUN İÇİN BÖYLE yerlerde araçlara fazla eziyet etmemek gerek deyip araç kapanıp toplanınca kapının önüne çektim.Çekiş o çekiş.MOTORSİKLET PLATFORMU MERDİVEN VS.YAPILACAKi inanınıaracı o ortama tekrar götürmek içimden gelmiyor.BEN Kİ GEC UYKULARDAN uyanıp kafamda karavan ille ilgili çözümler üreten projeler şekillendiren bir kişiyim.Bu tezcanlılığım ve ilgime rağmen böyle bir atölyeyle işe başlamam beni oldukça bunalttı.Ne desem yaşamadan idrak etmek ve böyle çalışmayı tanımlamak çok zor.Bu gibi çalışmayı genellemek de olmaz.Bu iş bence bu gibi birkaç atölyeye nasip olabilr.Çoktan beri bu forumda yazmıyordum.Fakat ne zaman güzel ve ruh taşıyan bir çalışma gördüm birşeyler karalayım dedim.BU anlamda gerek profesyonel gerek amatör olsun güzel her çalışma takdire şayandır.İyiler kötü ve olumsuz örneklerden bağımsız ve saygıdeğerdir.Yer zaman mekan ve şahıs ve yapılan işlerin ve övgülerin ve motivasyonun ne olduğu forumda araştırılırsa açıkca görünür.Vay be zamanında gerekli gereksiz ne övgüler yapmışım olayı körüklemek için .FAKAT SÜREÇ HEP AYNI SÜREÇ KALMIŞ.BENCE ÖVGÜ DOZUNU YERİNİ ZAMANINI HAK VE DEĞER ÖLÇÜSÜ TOPUZUNU KAÇIRMADAN YAPMAK GEREK.VE DEGERE HAK SAHİBİ OLANI KILI KIRK YARARAK SAPTAMAK GEREK.Bu anlamda yapılan kayda değer çalışmaları değerbilirlikle karşılıyorum.Fakat iş disiplini ve işi tutuş konusunda verdiğim değer sıfırdır.NEYSE ÇOK LAF ETTİM.AZ BİLE ETTİM DE BU KADARI YETER.