Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yayiyayayu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,258
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 181,888
Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

metin0035' Alıntı:
Sevgili yaşar kardeşim ve yusuf kardeşim siz gönlünüzce gezmeyi ve istediğiniz bir motokaravanı zaten hak ettiniz.Herşey size ananızın ak sütü gibi helal olsun.Sizi gıpte ederek izliyorum, büyük bir keyif alıyorum.Sevgi ve saygılar.
Teşekkür ederim metin bey bakalım gezmek kısmet olacakmı bitirebilecekmiyiz
 

Etiketler
Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

buralpdi' Alıntı:
zemin artık su almıyor, fiberin üstüne birde mebran döşemenin bence bir anlamı yok, ayrıca mebran izalasyon malzemesi ve insanların içiçe olduğu bölgelerde kullanılmayan, zift içeren malzeme, bence otomotiv sektöründe kullanılan keçe, camyünü, parke altına döşenen şiltelerden kullanabilirsiniz
Teşekkür ederim levent bey düşüncenizi bize ilettiğiniz için mebrandan vazgeçtik gibi
katkılarınızı bekliyoruz
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Yusuf ,karavan işi özveriniz ,azminiz ve tempolu-yoğun çalışmanızla oldukça üyü gidiyor resimlerde gördüğüm kadarıyla.İşte gerçek amatör ruh ve adeta profesyonelce çalışmaklabu karavanı baştan yaratacaksınız gibi gözüküyor.Fakat sakın iç mekanların yalıtım ve izolasyonunda membran gibi malzemelerden ,cam elyafı vs. gibi malzemelerden uzak durun derim.Çünkü bu malzemelerin havaya karıışan en ufak partiküllerlerinin solunum yoluyla alınması bile sağlık açısından oldukça riskli.Bir de kullanılan mekan hareketli bir pllatformne de olsa.Bu nedenle harekete geçebilecek ve korozyana uğradığında iç atmosfere en ufak bir sağlıksız katkıda bulunacak malzemeler oldukça tehlikeli kanaatimce.Elbette ustalıkla bu gibi unsurları sıkıca izole edbilirsiniz.Fakat her halükarda ben karavanda ya da ev gibi çadır gibi sundurma gibi mekanlarda bence kullanılmamalı.Dış cephe ,çatı,zemin izolasyonlarında bile çok kontrollü ve iyi korunur,dağılmaz-saçılmaz şekilde kullanılmalı derim.Fakat gördüğüm birkaç imalatçıda iç mekanda cam yününün,taş yününün çok da iyi izole edilmeden kullanıldığını gördüm ve şaşırdım.Sizin karavanda da kullanıldığını biliyorum .Fakat sen kendi beyanında çok dikkatli ve kuvvetlii bir tecritle kullandığını belirtince makul gördüm.Fakat bu işi böyle yapmayanlar da var.En iyisi yüksek dansitileli strafor kullanmak daha sağlıklı bence.Araştırıldığında ve paraya kıyıldığında elbette daha güzel ve sağlıklı malzemeler bulunabilir.Piyasada bulunur da.Fikir teatisi yaparak ve bunları dikkate alarak yaptığınız çalışmalarınızda tekrar başarılar dilerim.Konuştuğumuz gibi benim Ducato karavan da şu aşamada daha çok teknik nedenlerle askıya alınmış şekilde.Bürokratik engeller ortadan kalktı ya ,teknik aksamalar ve işin atölye imkanları nedeniyle ağır-aksak ilerlemesi söz konusu.Maaşallah sen sokağı atölye eylemişsin ve her türlü teknik ekipmanla gayretin ve amatör ruhun verimli örneğini sergiliyorsun.Bravo...Fakat bizim Ducato atölyeye çeşitli nedenlerle bir türlü giremedi.Girse de bu hantallıkla ve ağır-aksak gidişle biraz daha uzatmaları oynayacak gibi.Bütün mesele iştiyakle çalışan,ürettiği ürüne saygı ve sevgiyle bakmaktan geçer.Senin çalışmallarında dekopajı tutuşundan,sacı taşlayışından,fiberi döküşünden ,arabanın altına yatıp kaynağın ateşini gözünde -yüzünde duyuşundan, ÖZVERİ VE KARAVAN TUTKUSU,DOST VE ARKADAŞ TUTKUSUNA KARIŞMIŞ güzel bir dizi hasletin bileşkesi açıkça gözüyor.Bravo Vallahi ...Tekrar rekrar saygıyla karşılıyorum.Herşeyin maddi olmadığını,özverinin iş ahlakı ve aşkının ne demek olduğunu çok profesyonele öğretir bu çalışma.ÖĞRETMELİ DE...
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Oğuz bey haketmediğim o kadar güzel söz sarfetmişsinizki benim için ne diyeceğimi bilemedim gururlandım sadece Oğuz beyin bahsettiği benmiyim acaba demeden edemedim.
Amatör ruhu olduğu doğru zira bu işin ehli çok güzel çalışan teknik donanım ve malzeme birikimine sahip firmalar var aslında imkan olsa işi ehline versek ama malesef ancak kendi azda olsa el becerimizle günü kurtarmaya çalışıyoruz,yaptığımız işi eli alet tutan çokca arkadaş kendisi yapabilir bizimki biraz mecburiyetten cesaret :D.
Mebran ve cam yünü ile ilgili tavsiyelerinizi dikkate alacağımızdan emin olabilirsiniz teşekkürler uyarınız için,zaten yanlara ve tavana izolasyon olarak spreylap dedikleri spreypoliüratan köpük yaptıracağız tabana bu laminat parke altlarına döşenen şilteler var onlardan serip üzerini döşeyeceğiz.
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Elbette işin ehli önemli.Fakat kişi kendinde bu ehliyeti,yürekliliği,sevdayı ve çalışma azmini bulup birşeyler yapıyorsa EN GÜZEL İŞ EHLİ ODUR.Yoksa yapılan iş boş,söylenen laf bol keseden atmacaysa ister ehil sıfatında ,ister uzman sıfatında olsun ehliyetine itibar edilmez.Tabi esas ehil olup da ehliyetine yakışır iş yapanlar konunun dışındadır.Herkes kendini,değirmen bendini billir.Esas ehliyet insanın yüreğindedir,oradan bileğe intikal eder.Bazılarının EHİL olma ehliyetleri de yalnız ya cebinde ya da dükkanını tabelasında paslanır.Emek,ter,azim ve iyi niyet her şeyin başı değil mi? İşte asıl ehliyet orada saklıdır.Selamlar...
 



Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Oğuz bey sizi tanıdığımdan beri Türkceyi güzel kullanmanıza hayranım bunu yeri gelmişken belirteyim konuyu o kadar güzel anlatmışsınızki artık üstüne ben ne söylesem boş diyecek kelime bulamıyorum kalın sağlıcakla.
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

[attachment=1]

S4030669.jpg
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Yusuf Bey,Yaşar Bey yukarıdaki bu resim de iki sene önce başlanan "BENİM KARAVANIM" olmaya namzet Ducato'm. Garibim iki senedir karavan olmayı beklemekte.2004 model olduğundan bir müddet ÖTV açısından karavan olmamıştı.Fakat Temmuz 2009 itibariyle bu problem ortadan kalktı.Sıraiç dizayn ,kaplama ,aksesuar vs.de.Proje işi de ayrı tabii.Fakat iş oldukca nazlı ve yavaş yürüdü çalışılan atölyede.Buna da işin teknik aksaklıklar yanı diyorum.Burada amatör ruhun,işi benimsemenin,gayretin ve eli çabukluğun fonlsiyonu EHİL olma fonksiyonunun çok önünde olduğunu zikretmek gerek.Bu konuda bunları söylemekle yetineceğim .Şimdiye kadar olan ağır-aksak da olsa verilen hizmetin bu kadarıyla da olsa olumlu yönleriyle takdir edilecek kısmı da var elbette.Fakat çok ağır bir elden ilerleyen iş de gerçekten insanı usandırıyor .(Onun için Yusu'un bu amatör ruhunu ve profesyonelim diyenlere örnek olmasını diliyorum.)Bir amatör elinde kaynak makinesiyle aracın altında sırtı kaldırım taşında çalışırken, bir profesyonlin aracın altına eğilmekten erinmesi arasındaki paradoksu izah etmek mümkün değil.Demek ki bu bir düstur,Bir iş anlayışı,hevesi ve ahlakı vs. vs. vs....İşte işe saygı,emeğe,maddeye saygı,araca saygı vs. gibi birçok unsur devreye giriyor ki bunu da herkes sizin bildiğiniz gibi bilmeyebiliyor.Ben şahsen iyi yapılmış,içine ruhtan, amatörlükten bir nebze de olsa birşeyler katılmış emeklere her zaman saygı duymuşumdur.Buraya kadar yapılan işe de saygı ile bakarım eksiğiylle fazlasıyla.Yani herkesin hakkını sahibine vermenin bir gereklilik olduğuna inanırım.Fakat bu karavan peşinde bu aşamaya kadar koştuğum kilometrelerce yola,atölye ile evim arasında mekik dokumamı düşünüyorum da üzülüyorum.Bir iş bu kadar mı ağır ele alınır.Elbette herkesin bir çalışma eforu ve stili vardır.Buna da eyvallah.Fakat her halükarda iş fazla uzamamalı ve bıktırıcı,nefret ettirici olmamalı derim.Diyeceksiniz ki ağırsa çekil git oradan.Vallahi aracın açılan üstünün kapanıp biraz derlenip toplanmasıyla aracı çileli maceradan çekip alıp evimin önüne parkettim.Parkediş o parkediş.Merdiven montajı ,motorsiklet platformu vs. gibi bir dizi işler daha var yapılacak .Fakat gözüm kesmiyor götürmeye.Onun için uzun lafın kısası ne yapın yapın amatörce de olsa kendi söküğünüzü kendiniz dikmeye çalışın Yusuf Kardeş.Bu daha özlü,daha semereli,daha mükemmel,daha da saygıya değer bir iş olur.Hem de piyasayla uğraşmanın derdinden stresinden uzak bir muhabbet ve huzur sağlar.Yani paranız ,malınız heder olmaz.en azından yaptığınız işten zevk alır semeresinigörmekten haz duyarsınız.Şimdilik bu kadar...
 


Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Araçta yapılan tadilatlarla ilgili olumlu yada olumsuz yönler elbette var.Bunları şekil ve teknik olarak işcilik kategorilerinde ele alacak olursak:İşcilikte ve konstrüksiyondaki itina elden geldiğince gösterilmiştir.Burada takdire şayan yönler de vardır.Fakat işcilik yapılırken jet taşı ve kaynak kıvılcımından araç beni üzecek kadar zarar görmüştür.Halbuki aracın korunması gereken yerlerini o kadar itina ile koruma gayretime rağmen yanıklarvs. oluşmuş.Bence bu işin araca saygı duyulması gereken bir yandı .Aynı atölyedeki köşede duran bir hurda aracın döşemesine ve kaportasına gösterilen itina bu araca gösterilmedi.Bu da işin olumsuz yanı.Koltuk yanık,yan aynalar jet taşından çil çil olmuş vs.Fakat atölyenin köşesinde duran hurdaya yakın bir araç atölyede korumanın alasını gördü.Bu da çoğu atölyede kendi malına gösterdikleri değer ve ihtimamın başka araçlara gösteriilmemesi gibi olumsuz yöndü.Bu da eksi hanesinde bir işlemdi.Bunun yanı sıra pencere pervazları ustalıkla v güzel bir işçilikle yapıldı.Takdir edilmesi gerek.2004 MODEL VE 20000 KM DEKİ OLDUKÇA YENİ VE İHTİMAM GÖSTERDİĞİM ARACIN ATÖLYE ORTAMINDA yaşadığ ısıkıntılardan biri de tavan sacı üzerinde ayak izi çöküntüleri.Yani araçta daha titiz çalışılabilirdi.Şekil olarak aracın görünüşü sağdan soldan çıkıntı hizaları kaportaya sıfır olabilirdi.Sağdan soldan yalklaşık 5 er cm içten oluş araca güzel görüntü vermedi.Bunu çalışan arkadaş sağlamlık açısından böyle değerlendirmiş.DOĞRUDUR FAKAT ÖTEKİ TÜRLÜ DE SAĞLAM OLABİLİRDİ FAKAT işcilik uzardı.Zahmeti fazla olurdu.Allkovendeki yan camlar alkovenin daha ucunda ,yatak baş hizasında olsa daha rahatlık sağlardı.Arkadaş profil geçiş yerleri daha sağlam olsun gerekçesiyle camları geri almış.Oysa ileriye de biraz zahmetle profil olabilirdi.BUZDOLABI VE MUTFAK HAVALANDIRMALARI AİLE DAVLUMBAZLARI işçiliği çok iyi oldu.Önde cam olmayabilirdi. fakat olması da zarar değil.ASLINDA PROJE ARAÇ yapıldıkça şekil alan bir proje oldu.BAŞTAN BELLİ BİR YAPI oluşturulmadı.İŞİN GİDİŞİNE göre şekil aldığı için bazı hususlarda genel hatlar hariç imalatçının insiyatifi benim olmadığımda ön planda oldu.Genel anlamda işin bıktırıcı şekilde ağır yürümesi ve aracın biraz hırpalanması dışında
pek büyük bir aksaklılk yok.Fakat bana sorarsanız bu aracı bu ortamda bu şartlarda ve bu ilerleme hızıyla gideceğini bilseydim bu eziyete sokmazdım.Kendim de usanmazdım.Müdahil olduğum kadarıyla gereklerini iyi takip ettim .Fakat işin gideri ve atölyenin kapasitesini bunun üstüne çıkarmak mümkün gözükmüyordu.Teknik nedenler ve atölye imkanları sebebiyle.
 



Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

[attachment=1]Tabi bu arada karavan sevdamızı engellemedik ve gezilerimizi çekme karavanla devam ettirdik.Ducato sanırım bu sene iyice şekillenir de onunla da gezeriz.Haydi hayırlısı...

S4030808.jpg
 


Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

[attachment=1]Kısa gezi, uzun soluklu gezi demeden çekme karavanla gezmenin de tadı başka hani...

S4030954.jpg
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

[attachment=1]Çekme karavanı bir köşede bırakında dağ tepe dolaşmak da güzel oluyor hani.Gez dolaş, ardından evine gider gibi karavana ulaş..

S4030915.jpg
 

Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Oğuz bey şanssız bir dönem geçirmişsiniz üzüldüm o aracın o şekilde yatmasına çoktan yollarda olmalıydı,umarım bir gayretle en kısa zamanda amacına hizmet eder bir hal alır sizde arzu ettiğiniz uzun,kısa gezileri sıklıkla yapabilirsiniz.
 



Ynt: Ford İndigo Alkovan Karavanımızın Tadilat Aşamaları - Yaşar Onaran (yayiyayayu)

Konu gereği yazı ve fotoğrafları bu başlık altında bu bölüme yazmış oldum.Yaşar Bey'in karavanı bölümüne yazılan bu konu nedeniyle Yaşar Bey'in karavanı ayrı şeyler.Bu bölüme yazılmasının sebebi karavan imalindeki amatör bir gayretle aksak giden bir sözde profesyonel çalışmanın arasındaki kontrast farkını vurgulamaktı.Yaşar Bey bu arada karavanınız güzel bir şekilde ilerlemekte.Hayırlı olması dileklerimle...Başarılar Yusuf ve Yaşar Bey'ler...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,339
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst