koroglu1414
Zirve
Ynt: Feroza'cılar Biz Kaç Kişiyiz?
Geçmiş olsun:şarz dinomo olarak doğan slx ler oluyor feroza'larımıza )andry' Alıntı:Evet arkadaşlar.. Maalesef Feroza ile 2. günümde yolda kaldım.. :'( Sabah marş basmadı..! Akü takviyesi bile işe yaramadı.. Eski sahibi kendi başına da en başta geldiğini ama daha sonra olmadığını söyledi.. Zaten aracın şarj göstergesi sürekli yanıyordu; araştırmış , bulamamış, yüksek şarj ettiği için yandığını söylemiş ustası, o da önemsiz olduğunu düşünüp üzerine düşmemiş.. Ne şans ki bizi buldu!!
Aracı çekerek Adapazarıı'ndaki Japon familyası araçların uzmanı elektrikci İsmail usta'nuın yolunu tuttuk.. Önce Marş motoru söküldü ve kollektörün bitik olduğunu gördük. Düşük akımda kollektör işlevini hiç görmüyordu.. Parçacıdan 50 TL'ye yenisini aldık. Toyota yan sanayi parçasıydı.. Usta o kollektörü bizim marj motoruna taktı , Sonuç OK.
Sonra aracın temel problemi olan ve şarj göstergesini de sürekli yanık tutan problemin kök nedeni araştırılıp bulundu.
Araç bırakın yüksek şarj etmeyi adeta hiç şarj etmiyordu.. Hele rolantide çalışırken adeta aküden yiyordu.. Devir yapınca düşük seviye de şarja geçiyordu.. Ama özellikle gece kullanımlarında lambalar , sisler yanıkken aküden yiyen aracımızın sabaha aküde şarjsız bizi beklemesi süpriz değildi!! Alternatörün hiç şarj etmediğini ve akü'den yediğini usta bize avometre ile gösterdi. Yenisini Toyota parçası olarak bulduk ; 350 TL idi. 4 dükkan daha gezdik ve sonunda usta Suzukilerinkinin içinin (konjektör, diyot tablası , rotor) bizimkisi ile aynı olduğunu gördü. 150TL'ye aldık ve kulak ölçüleri uymadığı için iç organ nakli yapıp araca taktık. Tabii bu arada usta olmayan eller tarafından çekllmiş eski tesisatın tüm ahrazlıkları da düzeltilmiş oldu. İşçilik dahil hepsi 300TL'ye mal oldu. İş sabahtan akşama kadar sürdü. Ama en azından iş halloldu ve parça beklemek durumunda kalmadık. Benzer sıkıntıyı yaşarsanız; endişelenmeyin de yazdım.