Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 196
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,404




Haha,
Çok keyifli bu da başka bir keyif olsa gerek...
Sevgiler...
Kimisine göre rezillik, kimisine göre keyif tabi. Genelde sanayide çevrem geniş. Gittiğim her yerde "yine hurda bulmuşsun" diye karşılanıyorum. Kimisi ama benim kapımdan uzak tut diye kovuyor. Sonra hatır koyunca mecbur yapıyor. Keyif alıyorum ben.

Mesela dün camsız arabayı kaportacıya götürdüm kasacıya kasayı indirdikten sonra. Havada kar yağıyor rüzgar ayrı bi üşütüyor. Birde çukurdan sektikçe yukardaki çürükler kafama yağıyor. Çoğu insana para versen çekmez bu rezilliği. Ama ben çekmek için para veriyorum. İnşallah bittiğinde herşeye değecek.
 



Tamircide iş tam olarak bitmedi. Avans işinde sıkıntı var. Onunla sonra ilgileneceğiz artık.

Eksozda patlak vardı onu yaptırdım. İş bitince yeni baştan bi eksoz yaptıracağım zaten. 6 silindirin sesini dinlemek büyük keyif olacak.




Üzerinden çıkan buji böyleydi.



Tüpü söktürdüm araçtan. Zaten bitmişti. Daha önceden çekici ile petrole götürüp tüp bastırmıştım. Bitince söktürdüm.

En büyük depoyu istedim. Standartta 60 litre fikan oluyormuş. 140 litre depo yaptırdım siparişle. Başka şehirden gelecek.

Benzin bittiği içinde çalıştıramamıştım. Motosikletten kalma alışkanlık ile depoya ağzımı dayayıp üfürdüm. Depoyu şişirince alttan birleşme yerinden kaçırmaya başladı. Depoyu söktüm oraları tamir ettireceğim.

Serum yaptım sanayi içinde gezmek için. Bikaç yere uğradım yarısı bitti. Benzinle binmek baya zor gerçekten buna. Maddi olarak yıpratır.


 


İçi gerçekten çok pisti. Baya böcek çıktı. Hala yaşayanlar vardı. Solucan filanda vardı.

Normalde ben kendim toplayacaktım kaportayı. Çürük çok fazlaydı. Daha profosyonel bi iş olsun diye kaportacı ile anlaştım. Ben kendim yapsam o kadar iyi yapamam. Ve bu aracı kullanacakda olsam satacakda olsam düzgün iş yapmak istedim.

Kasayı söktüm karasörcü arkadaşın oraya bıraktım. Camlarıda söktürdüm komple arabanın. Sonrada kaportacıya bıraktım.







Sürekli yükünü Kayseri'ye götürdüğüm bi demir toptancısı var. Bugün ona uğradım. Normalde parça iş ile uğraşmaz ama sağolsun benide kırmaz. Ordan biraz profil aldım. İnşallah pazartesi günü karavan için kasayı yapmaya başlayacağız.



Elim boşken birde arka stopları sökeyim dedim. Ordanda arı kovanı çıktı. Aracın biçok yerinde böyle arı kovanı vardı.



Farcı Bekir namıyla bilinen kişi yakın arkadaşım. Ona tamir mi ettirsem yoksa yeni nesil led bişeyler mi taksam kararsızım.

Şimdilik gelişmeler bu şekilde. İlk başta sadece basit işler yapacağımı düşünürken şu an ciddi bi proje olmasını istiyorum.
 


Araba kaportacıdayken ön panjuru ve farı söktüm. Artık süpriz olmuyor böyle şeyler.




Far pek iyi değil. Bu işle ilgilenmem lazım.



Aslında çok önce başlayacaktık kasaya. Malum deprem oldu. Bende kamyon şoförüyüm. Bi süre yardım taşıdım. Bana ihtiyaç kalmadığını söylediler kendi işime gücüme döndüm.

Kasası 200 cm uzunluğa 160 cm genişliğe sahip. Aslında çok büyük değil. Ama ben yeterli olacağını düşünüyorum.



Fazlalıklardan kurtulduk öncelikle. Üst tarafı içe kıvrımlıydı onu kestik. Arka babayı ve kapağı komple kesip aldık.

Uzunluğun artması lazımdı. Arkayı başka off road karavanlarda gördüğüm gibi çapraz yukarıya çıkardık. Bu sayede arazi şartlarında arkası yere değmeyecek. Hemde güzel duracak.

Yüksekliği 150 cm filan oldu. Uzunluk 250 oldu. Taşıyıcı iskelet bitti.

İskeleti kalın demirden yaptık. Ve galvenizli. İlerde paslanmaması için. Çok sağlam oldu.




 





Kaportacı çürükleri temizledi. Çürüyen parçalar kesilip yeniden sac koyuldu. Zaten köşeli araç olduğu için parça bulmayla uğraşmadım. Presciye istediğim ölçüleri verip L Z I U şeklinde saclar ile halloldu.

Astar sonrası pütür ile kaplattım. Direk boyamak istemedim. Pütür kauçuk gibi bişey. Arazide dal çakıl vb şeyler aracı çizemez artık. Veya başka çürüme olmaz. Çürümeyide engeller. Kaporta beyaz çamurluklar siyah pütür ile kaplandı. Sac değişim kısımlarında resim çekmemişim video çekmişim hep. Onları artık youtube videosuna koyarım.






Benim eski panjur orjinal haliydi. Bu araçta yıllar içinde çeşitli panjurlar kullanılmış. Orjinal klasik halinde toplasam o kalırdı ama ben yeni nesil bişeyler yapmak istiyorum. Bu yüzden yeni model panjur ve far aldım. Araba 30 yaş gençleşti birden.



Tabi yeni far için yuva açmak gerekti. Yuvarlak far aşağıdaydı. Bu panjurda far yukarıda. Artık ampül değişimi vs de basit hale geldi. Dar bi yerde değil. Ayrıca sinyali ve parkıda var ayrıca bu panjurun.




Buda panjurun emaneten koyulmuş hali.




Panjurun yeni hali böyle. Sonra söktüm. Çatlakları onaracağım. Meşhur Farcı Bekir samimi arkadaşım. Ona farın içini yaptıracağım.

 

Panjurda çatlaklar vardı. Ayrıca takma yerlerinde kırıklar vardı. Kartonu boru gibi yapıp iran yapıştırıcısı ile doldurdum etrafını. Önüne arkasına pul yapıştırdım. Fabrikanın yaptığından daha sağlam bi bağlantı yeri oldu. Çatlaklarıda güzelce tamir ettim.





Kasa işide devam ediyor bir yandan.

Ana şase bitmişti Üzerini sac ile kapattık. Böyle durduğuna bakmayın tabi. Bitince tanınmayacak halde olacak bu kasa.

Ağır koşullara dayanması için sacdan yaptım. Aliminyumda bi seçenek ama hem işlenmesi zor hemde çabuk kırılır bozulur. Bişey olsa tamiride zor.



Ve tabi cam olmadan olmaz. İki tane sürgülü cam aldım yanlara. Arka kapak içinde açılır cam aldım. Bunlarda zamanı gelince takılacak kasaya.

 

Sac yazın sıcağı kışında soğugu aşırı iletmez mi ?
 



Sac yazın sıcağı kışında soğugu aşırı iletmez mi ?
Ben kamyon şoförüyüm. Frigofrik dediğimiz bi kasa çeşidi var. Yazın sıcağında dahi o kasanın içi serin oluyor. Ona yapılanları uygulayacağım içinden. İyi bi yalıtım olacak yani.

Ayrıca çatı açılır yapıyorum. Hem mutfakta iş yaparken içinde ayakta durabilmek için. Hemde çatıyı açınca serin olsun diye. Ayrıca yanıda açılır yapıyorum. Mutfağı araç dışındanda kullanabilmek için. Onlar sayesindede sıcaklığa çözüm var yani.