Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan phobios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,062

Düz mü? Otomatik mi?


  • Kullanılan toplam oy
    278
Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

özellikle büyük boyutlu veya spor kullanıma uygun olmayan araçlar için otomatik vites daha da mantıklı bir seçim olur diye düşünüyorum.
 

Etiketler
Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

dur kalk trafik varsa özellikle, büyük araç tam bir işkence.
 



Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

otomatik vites iyidir tabi, ancak BENCE arazide manuel, ayrıca biz off road'cıların araçları genelde eski modeller olduğu için, otomatik vites'in arıza yapma olasılığı artıyor ve otomatik vites arıca yaptığı zaman biraz baş ve cep ağrıtıyor...!
 



Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Eğer şehir içi seyahat için kesinlikle otomatik; Arazi için kesinlikle manuel ve hem şehir hem arazi içinse triptronik olmasi sart. :smiley:) Şaka bu yana 4x4 kullanıcısı olaraktan kesinlikle manuel diyorum. saygılar
 


Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Zevk için Düz, Ulaşım için Otomatik. heleki Istanbuldaysan ...
 

Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Merhaba arkadaşlar.
İstanbul gibi yerlerde yaşayanlar bilir.Bazan 3-4 km lik yolu saatlerce gidemezsiniz,milim milim ilerlersiniz.Yıllarca İstanbulda düz araba kulandım bazan günde köprüleri gidiş geli 2 belki 3 defa kullandım,hele KGS ve OGS yokken inanın sol ayak ve sağ kol yok gibi olurdu.Şimdi otomatik kamyonetim var 4x2 çok rahat.1-2-3-D mükemmel tam şehir içi ve dışı.
Ancak arazi için helede 4x4 için kesin düz.Elin levye ye gidecek.Gidecekki tadını alabilesin.Bilmemki yanılıyomuyum.
Sağlıkla kalın.
 

Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Eniyisi tiptronik galiba... manuel-otamatik birleşik ... keyfe göre.. :smiley:
 



Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

merhabalar

bende otomatik araç kullanıyorum ama her zaman düz çok daha zevkli

otomatik keyfine düşkün ve tembel işi gibi geliyor bana

yanlız şu tiptronik olayını merak ediyorum tam bilgiye sahip değilim kulaktan dolma ister düz ister otomatik diyorlar

ama bildiğim kadarıyla debriyaj pedalı yok nasıl düz oluyorki
 

Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Benim branşım 40 yıla yakın lüx araçların kesilip biçilmesi ile ilgilidir ama bu otomatik şanzuman ile bir çok kereler mecburen başım ağrımıştır. bu nedenledirki her zaman otomatik şanzuma karşı olmuşumdur. takiii adam gibi adam ustalara kavuşuncaya dek.
şimdi kısa bilgiler : OTOMATİK VİTES KUTUSU


Döndürme momenti değiştiricisinin büyük bir döndürme momenti ile devir sayısı değiştirme aralığı olmasına rağmen, arkasına mekanik bir dişli kutusunu bağlamadan bir araçta kullanmak ekonomik olmamaktadır. Mekanik kutu ile, hareket şartlarında değiştirici mümkün mertebe kavrama noktasının üzerinde çalışarak, motor işletme şartlarına uydurulması sağlanmış olur.

Döndürme momenti değiştiricisi mekanik kutu ile beraber yarı otomatik ve tam otomatik olarak kullanılmaktadır.

1-) YARI OTOMATİK VİTES KUTUSU

Günümüze kadar standart şanzımanlı bir otomobilde debriyaj pedalının ortadan kalkması, otomobil meraklıları arasında pek ilgi uyandırmamıştır. Ancak, ünlü f-1 sürücüleri bunları kullanmaya başladıklarında bütün dünyanın dikkatini çekmeyi başardılar. Standart şanzımanların korunduğu yarı otomatik sistemlerin bir kısmında vites kolu manuel şanzımanlarda oluğu gibi normal işlevini yapmakta, bazılarında ise vites direksiyon üzerinde veya civarında bulunan anahtarlar veya kollar yardımıyla değiştirilmektedir. Bu teknoloji, viteslere tam olarak kilitlenmenin sağladığı yararları ve otomatik vites değişiminin kolaylıklarını getirmektedir.

Vites geçişlerinin manüel şanzımandaki gibi sürücüye bırakıldığı fakat debriyaj olmayan, gaz kesmeden de viteslerin geçirilebileceği, senkron olayını kendi halleden şanzıman. Eski leyland iett otobüsleri buna örnektir.

Bu kullanımda, motorlarda maksimum performans saglayan ileri kontrol stratejileri ön plana çıkmaktadır. Debriyaj pedalı bulunmamaktadır ve bu şanzıman sadece bir kolun ileri-geri hareket ettirilmesiyle çalışır: kolun "+" işaretine doğru hareket ettirilmesiyle vites büyütülürken, "-" işaretine doğru hareket ettirilmesiyle vites küçültülmüş olur. Bu işlemler çok az bir güç uygulanarak rahatlıkla yapılabilmektedir.

Bu çeşit vites kutusu, bir döndürme momenti değiştiricisi ile elle basamak değiştirmesi yapılan bir dişli kutusundan meydana gelmektedir. Yarı otomatik vites kutularında basamak sayısı çok kere, aynı araç tipinde kullanılan mekanik kutulardakinden bir basamak daha az olmaktadır. Çünkü, hidrodinamik döndürme momenti değiştiricisi her bir basamağın hareket bandını basamaksız olarak aşağı doğru genişletmektedir. Hidrodinamik moment değiştiricisi ile dişli kutusu arasında bir ayırıcı kavrama bulunmaktadır. (şekil) Kavrama olarak çok kere membran yaylı kavrama kullanılır. Basamakların değiştirilmesinde döndürme momenti değiştiricisi ile kavrama arasındaki kuvvet akımının kesilmesi gerekmektedir. Bir basamağın değiştirilmesinde, vites koluna dokunulunca bir elektrik kontağı kapanır ve elektromanyetik bir kumanda ventili çalıştırılır. Kumanda ventili, motor vakumunun yardımıyla bir servo motoru çalıştırır. Bu da bir manivela kolu üzerinden kavrama baskı plakasına tesir eder ve kavramayı çözer. Kavrama, basamak seçiminin yapılmasından sonra vites kolunun bırakılmasıyla tekrar bırakılmış olur.
Alıntıdır


[attachment=1]
Siz kabaca şöyle bir iç kesitlere bakın sizce hangisi daha karmaşık. Şu düz şanzumanı her kişi toplar alttaki otomatik şanzumanı er kişi toplar.
İşte bütün sorun o er kişiyi bulabilmekte ve sıfır veya çıkma parça satanların insafına güvenilememektedir.

[attachment=2]
Ne kadar elektronik ,ne kadar tiptronik o kadar tirip ve tafra sonunda midemiz sancıdan yapıyor safra ;) ;D

NORMAL DÜZ ?ANZUMAN KES?T?.jpg


OTOMAT?K ?ANZUMAN KES?T?.jpg
 

Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

Tiptronık ıyı tabıkı de... arıza yapmadığı surece :smiley:
 


Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

ben ankette seçimimi düz die yapıp duz taraftarı yorum yapmıştım, ama iş v6 pajero aşkına düşüp otomatik i kabullenince iş deişti. Anladım ki otomatik o kadar korkulacak istediğimi yapmamı engellicek bir durum yokmuş.. Araç alınırken çok korkmuştum ama anladımki gereksiz bir korkuymuş... artık her ikiside güzel diorum.. :smiley: ;)
 



Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?

otomatik honda kullanmış biri olarak arkadaşlar otomatik uzun yolda uyutur adamı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,020
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst