Ynt: Düz Vites mi, Otomatik Vites mi?
Benim branşım 40 yıla yakın lüx araçların kesilip biçilmesi ile ilgilidir ama bu otomatik şanzuman ile bir çok kereler mecburen başım ağrımıştır. bu nedenledirki her zaman otomatik şanzuma karşı olmuşumdur. takiii adam gibi adam ustalara kavuşuncaya dek.
şimdi kısa bilgiler : OTOMATİK VİTES KUTUSU
Döndürme momenti değiştiricisinin büyük bir döndürme momenti ile devir sayısı değiştirme aralığı olmasına rağmen, arkasına mekanik bir dişli kutusunu bağlamadan bir araçta kullanmak ekonomik olmamaktadır. Mekanik kutu ile, hareket şartlarında değiştirici mümkün mertebe kavrama noktasının üzerinde çalışarak, motor işletme şartlarına uydurulması sağlanmış olur.
Döndürme momenti değiştiricisi mekanik kutu ile beraber yarı otomatik ve tam otomatik olarak kullanılmaktadır.
1-) YARI OTOMATİK VİTES KUTUSU
Günümüze kadar standart şanzımanlı bir otomobilde debriyaj pedalının ortadan kalkması, otomobil meraklıları arasında pek ilgi uyandırmamıştır. Ancak, ünlü f-1 sürücüleri bunları kullanmaya başladıklarında bütün dünyanın dikkatini çekmeyi başardılar. Standart şanzımanların korunduğu yarı otomatik sistemlerin bir kısmında vites kolu manuel şanzımanlarda oluğu gibi normal işlevini yapmakta, bazılarında ise vites direksiyon üzerinde veya civarında bulunan anahtarlar veya kollar yardımıyla değiştirilmektedir. Bu teknoloji, viteslere tam olarak kilitlenmenin sağladığı yararları ve otomatik vites değişiminin kolaylıklarını getirmektedir.
Vites geçişlerinin manüel şanzımandaki gibi sürücüye bırakıldığı fakat debriyaj olmayan, gaz kesmeden de viteslerin geçirilebileceği, senkron olayını kendi halleden şanzıman. Eski leyland iett otobüsleri buna örnektir.
Bu kullanımda, motorlarda maksimum performans saglayan ileri kontrol stratejileri ön plana çıkmaktadır. Debriyaj pedalı bulunmamaktadır ve bu şanzıman sadece bir kolun ileri-geri hareket ettirilmesiyle çalışır: kolun "+" işaretine doğru hareket ettirilmesiyle vites büyütülürken, "-" işaretine doğru hareket ettirilmesiyle vites küçültülmüş olur. Bu işlemler çok az bir güç uygulanarak rahatlıkla yapılabilmektedir.
Bu çeşit vites kutusu, bir döndürme momenti değiştiricisi ile elle basamak değiştirmesi yapılan bir dişli kutusundan meydana gelmektedir. Yarı otomatik vites kutularında basamak sayısı çok kere, aynı araç tipinde kullanılan mekanik kutulardakinden bir basamak daha az olmaktadır. Çünkü, hidrodinamik döndürme momenti değiştiricisi her bir basamağın hareket bandını basamaksız olarak aşağı doğru genişletmektedir. Hidrodinamik moment değiştiricisi ile dişli kutusu arasında bir ayırıcı kavrama bulunmaktadır. (şekil) Kavrama olarak çok kere membran yaylı kavrama kullanılır. Basamakların değiştirilmesinde döndürme momenti değiştiricisi ile kavrama arasındaki kuvvet akımının kesilmesi gerekmektedir. Bir basamağın değiştirilmesinde, vites koluna dokunulunca bir elektrik kontağı kapanır ve elektromanyetik bir kumanda ventili çalıştırılır. Kumanda ventili, motor vakumunun yardımıyla bir servo motoru çalıştırır. Bu da bir manivela kolu üzerinden kavrama baskı plakasına tesir eder ve kavramayı çözer. Kavrama, basamak seçiminin yapılmasından sonra vites kolunun bırakılmasıyla tekrar bırakılmış olur.
Alıntıdır
[attachment=1]
Siz kabaca şöyle bir iç kesitlere bakın sizce hangisi daha karmaşık. Şu düz şanzumanı her kişi toplar alttaki otomatik şanzumanı er kişi toplar.
İşte bütün sorun o er kişiyi bulabilmekte ve sıfır veya çıkma parça satanların insafına güvenilememektedir.
[attachment=2]
Ne kadar elektronik ,ne kadar tiptronik o kadar tirip ve tafra sonunda midemiz sancıdan yapıyor safra
;D