DUSTER DA NERDEN GELDİĞİNİ ANLAMADIĞIMIZ SESLERİN TELAFİSİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 400
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 183,441
Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Sakıncalı demiyor , bir tavsiyede yok , bu kullanıcıların uydurduğu bir hurafe
 

Etiketler
Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Sakıncalı demiyor , bir tavsiyede yok , bu kullanıcıların uydurduğu bir hurafe


Öyle de olabilir tabi, ama ben olsam diferansiyele doğru miktarda yağ koymayı unutan fabrikanın düzgün bir kullanma klavuzu hazırlatmamış olabileceği ihtimalini de göz önünde bulundururdum. Tabi mantıken buna servisleri doğru dürüst eğitmemiş olabilecekleri ihtimali de eklemek gerekebilir.
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

İkinci olasılık daha yüksek 4x4 sistemi diyince anlayan adam sıkıntısı mevcut herkes başından savıyor bizi aşsr hesabı
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Süleyman Kaptan öncelikle geçmiş olsun,umarım tez zamanda hayırlısıyla hallolur aracınızdaki sıkıntı. Bugün ben de denedim lock modunda sağa ve sola dönüşlerde kasılma var.Sola dönüşte sol arka sağa dönüşte de sağ arka tekerlekler sanki kayma ya da patinaj eğilimi gösteriyor ama belirgin bir ses yok gibi. Sizin aracınızdaki sesi bilemem ama yanılmıyorsam aracın kitapçığında lock modunda değişik seslerin duyulabileceği yazıyordu.Ben aracımda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sizde de ekstradan ses olduysa yağ azlığından olabilir mi bilmiyorum.
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Denedik selçukla beraber , onun arabasında dönerken kasılma sürekli , benim araçta sanki sente atlıyormuş gibi kasıp bırakıyor 2,3 saniye arayla
Benim en canımı sıkan olay ilk etapta servise gittiğimde bu hareketi yaparken tak tuk tak tuk defiransiyelden ses geliyordu, serviste tapasını açtılar 1 bardak kum şeklinde çapakla beraber yağ çıktı içinden sonra yeniden toplandı yağı tam dolduruldu ses az denecek kadar azaldı eyvallahta ben bunla yağsız vaziyette 13000 km yaptım 4x4 kullanılmasada defiransiyelin içindeki dişliler dönüyor bişeyler olmuştur diue düşünüyorum bunun değişmesi lazımdı adam arabada birşey yok deyip başından savdı beni
Hoş olayın peşini bırakacak değilimde uğraşcaz artık gerekli girişimleri yaptım beklemedeyim
 



Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Adamla konuşmamı aynen şu şekilde; ben defransiyelin kapağını söktüm dişlilere baktım çok fazla aşınma yok sadece dişlilerin üstündeki teflonu almış, ondan bişey olmaz
Ya usta hadi şimdi gidiyor bu aracın 2 yıl garantisi kaldı 3. Yılda burdan sorun çıkartırsa ne olucak sonuçta bunun içinde yağın a çıkmasının sorumlusu ben değilim
O zaman vericeksin parasını değiştireceksin
Siz olsanız nasıl tepki verirdiniz??
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

4X4 ARAÇLARDA 4WD-AWD SİSTEM TEMEL ÖZELLİKLERİ:,

1.Konu, 4x4 çekişin daha iyi başarım ürettiği bilinirken neden 4x2 diye bir sürüş seçeneğin bulunduğu üzerinedir. 4WD araçlar istisna modeller dışında (Duster istisna/önden çekiş-4x2 modu) 4x2 konumda kullanılırken arkadan itiş sürüş seçeneği ile çalışırlar. İsteğe bağlı olarak kilit uygulanabilen orta diferansiyel kilidi, gücü ön ve arka diferansiyellere eşit oranda dağıtır. Bunun anlamı arka diferansiyel ne kadar dönmek isterse ön diferansiyel de aynı tur sayısında dönmeye çalışacaktır. Bu durumda ideal bir arazi çekişi sağlanır. Duster tipi 4wd araçlarda kısmi oranlı doğrudan ön ve arka tekerlere güç aktarımı olur, orta dağıtıcı olmadan..Ancak bu sürüş özelliğinin asfalt zeminde kullanılması son derece sakıncalıdır. Asfalt zeminde yapılan manevra ve dönüş hareketlerinde aracın hiçbir tekerleği birbirine eşit oranda dönmez. Araç 4x2 sürüş seçeneğinde ilerliyorsa, çekiş olan tarafın sağ ve sol tekerleklerindeki tur farkı diferansiyel yardımı ile ayarlanarak dönüşlerde aracın zorlanmaması sağlanır. Ancak 4x4 sürüş seçeneği ile ilerleniyorsa ve asfalt üzerinde bir dönüş söz konusu ise hem hiçbir tekerlek birbirine eşit dönmek istemeyecek ama buna karşılık orta diferansiyel ön ve arka diferansiyellere eşit güç yollayarak diferansiyelleri eşit dönmeye zorlayacaktır. Tekerlekler ve diferansiyeller arasındaki bu oran farkı 4WD araçlar için her zaman zorlanma ve dahası aşırı bir yıpranma konusu olmuştur. Bu yıpranmayı önlemek için 4WD araçlarda sürücü kumandasına bağlı bir orta diferansiyel kilidi bulunur ve bu kilit sayesinde 4x4 tam çekiş yeteneğini yalnızca ihtiyaç olduğu zaman kullanılır. kısa süre ve aşırı zorlamadan kullanımlardır..Aksi halde mekanik yıpranma ve sorunlar doğabilir..Benzer sorunlar yaklaşık olarak Duster in 4-A-WD sisteminde de mevcuttur...

2.Konu: 4WD araçlarda ABS handikapı;
ABS, çalışma dinamiği gereği anlık olarak gerekli tarafın ya da o an için gerekli tekerleğin fren kaliper basıncı uygulaması kesmiş olabilir. Diferansiyel yapısı itibari ile fren basıncı kesilmiş olan tekerleğin karşısındaki tekerlek o anda gitmek ister ve özellikle ASR (Anti Patinaj Sistemi de bu mantıkla çalışır). Bu istek 4x4 sürüş seçeneği itibari ile bütün gücü ile aks, şaft ve orta diferansiyel vasıtası ile diğer diferansiyelden tekerleklere yansır. Bu yansıma 4WD araçların 4x4 sürüş konumları için ABS performansına olumsuz etki yapar. Aynı araçlar için 4x2 sürüş konumuna bir olumsuz etki söz konusu değildir. AWD araçlar için 4x4 sürüş her daim mevcuttur ancak gücü arka tekerleklere ileten diferansiyel yapısında zincir gibi katı maddeli bir tahrik bulunmadığı için ABS fren sistemi ile ilgili bir handikap yaşanmaz.

3.konu; -4WD araçlarda el freni handikapı.
Temelde el freni mekanizmasının arka tekerlekleri tuttuğu ve bu sırada kilitlenmemiş ön tekerleklerle araca yön verilebildiği pek çok sürücü tarafından bilinen bir gerçektir. Ancak 4WD bir aracın 4x4 sürüş seçeneğinde ön ve arka diferansiyeller her ne sebeple olursa olsun paylarına düşen eşit oran yüzünden aynı şekilde hareket etmek isteyeceklerdir. Bu sadece çekiş tahriki olarak değil frenaj içinde aynı oranda çalışacaktır. Kısacası 4x4 sürüş seçeneğinde el freni çekilen bir arazi aracının sadece arka tekerlekleri kilitlenmez, mevcut kilitlenme eğilimi şaft ve orta diferansiyeli takip ederek ön diferansiyelde ve ön tekerleklerde son bulur. Sadece el freni ile aracın 4 tekerleği de durma isteğine girer. Alışkanlıkların aksine, ön tekerlekler de diferansiyel içinde kilitlenme isteğine girecekleri için araç direksiyona asla cevap vermez ve riskli durumlar doğabilir. 4WD bir arazi aracının 4x4 sürüş seçeneklerinde her ne sebeple olursa olsun bir ileri sürücülük tekniği adına araca yön vermek için el freni kullanılmamalıdır.

Yani, 4x4-AWD-4WD, araçların mekanik özellikleri ve kullanım şartları, otomobillere göre çok farklıymış...:smiley:
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Evet otomobile göre farklılık gösterir bizim dusterda 4 tekerleği aynı anda kitleyen bir sistem olmadığı için duster için geçerli sayamayız bunu
Zaten konu bu değilki
Aynı araçla benim aracın farklı tepki olayını konuşuyoruz burda hadi onuda bırak ben 13000 km 1 bardak yağ ile dolaştım bunun telafisi yağını tamamlayıp göndermek olmamalı
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Belirttiğim özellikler, kullanıcı hatası veya fabrıkasayon hatası payı tespitinde önemlidir..

DUSTER 4WD Lock Sistemi: Diferansiyeli Kilitleyip torkun her iki dingil arasında yaklaşık %50-50 oranında dağıtılmasını sağlar. Araç bu moddayken 60km/h'yi geçerse, sistem otomatik olarak yeniden AUTO moda geçer. Bu kullanım Kar, Çamur, Kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye edilir.

Buna göre, Kullanıcı asfaltta zorlasa bile 60.km. geçerse sistem auto/4x2 dönüyor... kullanım hatası azalıyor yani..
Ancaki yağ miktarı çok az düzeydeyse, risk artar tabiki.. Garanti koruması için, Fabrikasyon hatanın tespiti (servis kayıtlarına girmesi) gerekir.. Bu tip araçların, yağını-suyunu ıyı kontrol ve takip gerekiyor.. umarız sorun olmaz...
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

DUSTER 4WD Lock Sistemi: Diferansiyeli Kilitleyip torkun her iki dingil arasında yaklaşık %50-50 oranında dağıtılmasını sağlar. Araç bu moddayken 60km/h'yi geçerse, sistem otomatik olarak yeniden AUTO moda geçer. Bu kullanım Kar, Çamur, Kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye edilir.

Dusterda ortada diferansiyel yok bildiğim kadarı ile, ama bence fizik fiziktir netice itibari ile ortadaki bağlantı -manyetik birşey miydi neydi hatırlamıyorum- kilitlendiği zaman ön aks ile arka aksı aynı hızda dönmeye zorluyor. Belki %100 zorlayamadığı için asfaltta kilitlenmesi çok ciddi bir sorun yaratmıyordur ama sistemde gereksiz stres ve yıpranma yaratabilir. Benim fikrim bu şekilde, ben olsam kuru asfaltı bırakın karlı zeminde bile kullanmam, ne de olsa kışlık lastikler fazlasıyla yetiyor, anca bol çamur olacak, orada yanlışlıkla durmuş olucam, aracı başka türlü kaldıramayağım, ancak o zaman. Bence bu tür kilit mekanizmalarının kullanımı budur ister ortada kilitlenebilen bir diferansiyel olsun, ister olmasın başka bir mantıkla çalışsın.
 



Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Parke taşlı yolda ve bozuk yolda ön göğüs kısmından cızırtı ve tıkırtı geldiği doğru. Fakat kafaya takacak kadar olmadığını düşünüyorum. Başka bir araçla da bununla girdiğin gittiğin yerlere gitmek yemez bence. Hakkını veriyor. Arka taraftan gelen sesleri normal karşılıyorum. Bozuk yolda salıncak tertibatı bu soğukta ne yapsın. Dün bir benzinli megan 2 yi kullandım. Duster dan daha çok motor ve yol sesini aldığını fark ettim.İnsan 6. vitesi arıyor. Bu durumu gördükten sonra boşuna evhamlanmışım.(sık sık ava giderim aracımla)
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

""Dusterda ortada diferansiyel yok bildiğim kadarı ile, ama bence fizik fiziktir netice itibari ile ortadaki bağlantı -manyetik birşey miydi neydi hatırlamıyorum- kilitlendiği zaman ön aks ile arka aksı aynı hızda dönmeye zorluyor. Belki %100 zorlayamadığı için asfaltta kilitlenmesi çok ciddi bir sorun yaratmıyordur ama sistemde gereksiz stres ve yıpranma yaratabilir""

Dusterde orta deftransiyel kilit sistemi yok, ancak difransiyel motor-şaft sisteminde aynı görevi bağlamışlar... ıkısıde mekanık bağlantılı.. rıski orta kılıt alıyorken, bukez motor şaft girişi ve arka dif doğrudan rıske giriyor.. Yaklaşık %50 dağılım sağlanıyor.. 4x4 kilitlenince tabiki mekanık aktarma sistemler biraz zorlanıyor, hele yağlama-bakım zayıfsa rısk artıyor.. bunu için genelde awd-4wd sistemde 50-60 km den sora auto 4x2 geçer veya %oranı azalır..

Ayrıca, Dusterin, mekanik-lastık ses izolasyonu birçok araca göre ıyı...
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

İkinizde bişeyler söyleyip duruyorsunuzda hanginiz aracını lock a alıp dönmeye çalışırken ne tepki verdiğine baktı ,
Ben benim araçta yağszlıktan dolayı bir sıkıntı oluştumu oluşmadımı onun peşindeyim , siz 4x4 sistemini tartışıyorsunuz
 

Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

İkinizde bişeyler söyleyip duruyorsunuzda hanginiz aracını lock a alıp dönmeye çalışırken ne tepki verdiğine baktı ,

Benim aracın öyle bir özelliği yok, ortadaki diferansiyalin kilidi otomatik kontrollü. Olsaydı da bahsettiğim gibi kullanırdım.
 




Ynt: Duster Da Nerden Geldiğini Anlamadığımız Seslerin Telafisi

Senin aracın nedir?

1998 model rav4. Diferansiyel kilidi otomatik olmakla beraber aynı aracın düz vitesli olanında öyle bir tuş olduğu için sürücü koltuğu tarafındaki güneşliğin arkasındaki diferansiyel kilidine dair uyarı benimkinde de var öyle bir tuş olmamasına rağmen. Açıkça direksiyon kırılı iken o tuşa basma diyor. Aslında tam tecrümesini yapmak gerekirse basılı değilse basma, basılı ise kapatma şeklinde. Yani asıl tehlikeli olan duruma dair uyarı direksiyon kırılı iken kilidi açmak ya da kapamak olmakla beraber, kilitli durumda kilidin ön/arka aksların farklı hızda dönmesine engel olacağı ve bunun da gereksiz strese yol açacağı, belli bir hızdan sonra da bu durumun tehlikeli olmaya başlayacağı da gayet açık.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,429
Kayıtlı Üye Sayımız
166,581
Kaydolan Son Üyemiz
dr.cenkay

SON KONULAR



Geri
Üst