Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI
Daha önce de biyerlerde yazmıştık; çoook zaman oldu, tekrarlayalım. (4x4 için konuşuyorum)
Arkadaşlarımızın belirttiği gibi, en uygun devir 2000 civarıdır.
Vites değişiminde normal yol koşularında 500 devir atar. Yani 2500 devirde vites yükselttiğinizde, üst vitese 2000 devirle başlar. Dolayısıyla özellikle yokuş yukarı ivmelenemezsiniz, ama güzel güzel gidersiniz. Ama 3000 e yaklaşıp da vites değiştirince, üst vites 2000 devrin üstünde olacağından, ivmelenebilirsiniz.
1750 devirde kullanmanın hiçbir sakıncası yok. Ama yüksek viteste 1750 devirde gidiyorsanız, hemen bayılma emareleri görülür. Örneğin 3., 4. veya 5. viteste 1750 devirde ok gibi fırlar.
Hatta 1500 devirle bile gidebilirsiniz. Sadece, o devirde giderken gaza yüklendiğinizde, vites düşürmeden hızlanamazsınız, bir de o gaza yüklenme esnada yakıtı tam yakamaz. 3-4. vites 1500 devir, tenha yollardaki doğa seyahati için muhteşem bir hız/vites kompozisyonudur. 5. vites 1500 devir sakat. hemen bayılma başlar.
Sadece 1000 -1500 devir arası uzun süreli kullanım önerilmez. Enjektörlere fazla basınç bineceği ve enjektör arızasına neden olabileceği vs. denir. Tabii yüksek viteste. Yoksa, 1. viteste hiçbir sakıncası yok.
(Önemli not: 1750 devir altı durumlarla ilgili olarak, dizelciler arasında tartışma mevcut. Devirli devirsiz kullanım, devirlinin ne ve nasıl olması gerektiği hususları hep tartışmalı. Bu bir. İkincisi, bu tartışmalar yapılırken, eski dizel teknolojisiyle yeni teknolojiyi (Common rail) ayırdetmek lazım. Tartışmalı hususların çoğu, eski dizel teknolojisi kaynaklı bilgiler dolayısıyla.)