DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HKN7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,541

Etiketler

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

şimdi bu araç 1500devir le sabit giderken 240nm torkmu üretiyor? 1500devirde turbonun kaç bar basınçta çalıştığını açıklayabilcek arkadaşımız varmı?
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

konuya yardımcı olur inşallah....
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı11.PNG
    Ekran Alıntısı11.PNG
    118.1 KB · Görüntüleme: 183

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

turbo gaza basıncamı devreye giriyor rölantideyken veya sabit bir devirdeyken turbo devreye girmiyormu yada devrede olmuyormu? AŞIRI BESLEME motorlar nasıl çalışır arkadaşlar? peki ya stop etmeden 15saniye veya kişiden kişiye değişmekte olan 1dakka bekleme zamanı ne için turbonun (sözde) kapanması içinmi?

bu makale ilgili doğru olan tek şey motorun sağırlaşma konusudur. ancak oda 5dakka 10dakka gaza basmakla açılcak birşey değildir çünkü bu tarz kullanımdan ötürü enjektörleriniz ciddi kurum bağlamış olabilir türkçe tarifi motorda kondisyon düşüklüğüdür.

herşeyi şöylece bi ele alırsak baştan başlayalım daha marşa bastığınız an turbo pervaneniz dönmeye başlar gaz çıkışı gerçekleştiği için çünkü kullandığınız motor AŞIRI BESLEME üniteli bir motordur. fakat basınç düşüktür minimal devirde döner pervaneniz. pedala bastıkça motor içinde gaz sıkışması gerçekleştilir ve turbo pervanesi gaz çıkışıyla hızlanır ve püskürtülen yakıtla motor içine giren basınçlı hava birleşip patlar motordan güç almaya başlanır. Duster 4wd yi ele alırsak 1500 devirle sabit giderek motor 240nm torku üretmez çünkü gaz çıkışı stabil olduğu için turbodaki basınç full değildir örneğin turbo maksimum 0.3bar a ulaşabiliyorken sabit süratte 0.1bar dadır kullanmakta olduğunuz vitese göre değişir vites yükseldikçe 1500devirdeki turbo basıncı artar.

Turbocharger prensibini anladığımıza göre gelelim şimdi viteslere 1ve 2. vitesler maksimum torkun iddia edildiği devir için uygundur ancak 3te çıtayı biraz daha yükseltmemiz gerekir 1500 yerine 1750 kullanılmalı minimum (motor ömrünü maksimum kılmak için). bu devirlerde kurum oluşumunuz geç olur 4.viteste minimum 2000devir 5.viteste minimum 2250ve 6.viteste minimum 2500devir kullanırsanız motordan makisum verimi almış olursunuz yapabileceğiniz en iyi mantıklı tüketimde bu olur. senede aracınızı 10.000 kilomete civarında kullanıyorsanız kilometrede 0.4-0.7litre yakıt için motorunuzun ömrünü harcamayın derim. dizel motor devir istemez diye birşey yok asıl dizel motoru devirle öldüremezsiniz. araç 9yıllık, kilometre 70.000de bakımları düzenli yani yıllık, ama daha kız gibiyken yatak sarıyor motor bunun açıklaması ney? düşük devirli uygunsuz kullanım. Renault servislerine doğal olarak gidiyorsunuz çevrenize bunun için bir bakmanızı öneririm. vitesi 4e attığınızda 2000devirden başlamasına özen gösterin 5ve 6ya atışlarınızda 2250 devrini baz alın motor 3000devirde 110ps gücünü yakalıyor zaten vites geçişlerinizde 3000e çıkmaktan kaçınmayın bu sayede kurum oluşumunu minimize etmiş olursunuz enjektörlerinizde sağlıklı kalır.

Stop etmeden önce bekleme koşulu tamamen dizel motoru soğutmak kendini soğutmasına izin vermek amaçlı olup tamamen turbo pervanesinin yavaşlamasını bekleme ilkesiyle alakası yoktur. motor rölantide çalışmaya başladığı esnada zaten atık gaz basıncı minimuma iner dolayısı ile pervaneyi hızlandırcak ilke ortadan kalkar bunu şöylede özetlebiliriz. turbo saati olan araçlarda vites geçişlerinde dikkat ettiyseniz debriyaja basma anı ile beraber turbo basıncı hızla düşer gaz pedalından ayağınızı çekmiş olursunuz ve motor devrinin aniden düşmesi ile beraber turbo saatide hızla düşer vites atılıp gaza basma ile beraber tekrar yükselilir buda bunun kanıtıdır yani motor rölantiye inince 15 20 saniye turbo basıncının düşmesi beklenmez beklenmesi gereken süre motorunuzu özellikle yüklenerek kullandı iseniz soğuması içindir.

kişisel kullanımım budur ve ince yakıt kullanmaya dikkat ediyorum bir dolumda 50kilometre diğer yakıt şirketlerinden az gidiyorum ama bunu sorun etmiyorum. herkesin görüşerlerine saygım vardır ama piyasada çok fazla yanlış bilgi dolaşıyor buna dikkat çekmek istedim teşekkürler iyi sürüşler..
 



Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

DuSTeRo' Alıntı:
şimdi bu araç 1500devir le sabit giderken 240nm torkmu üretiyor? 1500devirde turbonun kaç bar basınçta çalıştığını açıklayabilcek arkadaşımız varmı?

ben 1500 devırde gıderken turbonun kac bar oldugunu bılemem..

1500 devırde gıderken turbo acılmaya bılır veya dusuk barda olabılır bıldıgım bırsey turbo arabaların turbosuz arabalara gore daha az yaktıgı 1500 devırde acılmıyorsa zaten bu devırde sakın gıdılıyor demektır turbo acılmasada olur zararı olmaz karı olur..
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

bayar28' Alıntı:
ben 1500 devırde gıderken turbonun kac bar oldugunu bılemem..

1500 devırde gıderken turbo acılmaya bılır veya dusuk barda olabılır bıldıgım bırsey turbo arabaların turbosuz arabalara gore daha az yaktıgı 1500 devırde acılmıyorsa zaten bu devırde sakın gıdılıyor demektır turbo acılmasada olur zararı olmaz karı olur..

turbo araba turbosuza göre dahamı az yakar :eek: :eek: :eek: aman salih bey öyle şey olurmu aşırı beslemeden bahsediyosunuz 1.4turbo motorlar 1.6düz motorların neredeyse bir buçuk katı yakıyor 2.0motora eşdeğer yakıyor 2.0turbo motorlar 3.5düz motorlar kadar yakıyor vs vs bisürü kıyaslama yapılabilir. salih bey turboda on off siviçi yokki açılsın veya kapansın 1500devir yetiyosa ozaman karadüzen dizelleri piyasaya sürmeye devam etselerdi sizde turbo motora boşuna para vermek zorunda kalmazdınız. verdiğiniz bilgi çok kişinin aracını yanlış kullanmasına ve motor indirmesine sebep olabilir max rpm si 3000dd olan bir kamyonetten sözetmiyorz 5000dd olan otomobil motorundan bahsediyoruz otobüsten yada kamyonetten bahsetseniz haklı olurdunuz.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

turbo araba turbosuza göre dahamı az yakar aman salih bey öyle şey olurmu aşırı beslemeden bahsediyosunuz


Bu kadar hızlı genellemeler yapmayın arkadaşlar biraz yavaş olun ;) Bazen bir konuyu anlayabilmek için duruma bir kere daha bakmak lazımdır...

Neye bakmak gerektiğine gelince. 1.5 dizel motor turbosuz olursa o arabayı yerinden kaldıramaz zaten. Turboyla o yüzden az yakar. Yoksa 1.6 benzinli motor zaten ihtiyacı karşılıyorsa turbo ekleyince performansı artar daha çok yakar, öte yandan 1.4 turbo motorlu benzinli VW tiguan aşağı yukarı aynı miktarda güç üretip aşağı yukarı aynı ağırlıktaki aracı çeken 2.0 lt hacimli atmosferik benzinli motordan daha az yakar. Durum açık değil mi? :D
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

sakyuz' Alıntı:
turbo araba turbosuza göre dahamı az yakar aman salih bey öyle şey olurmu aşırı beslemeden bahsediyosunuz


Bu kadar hızlı genellemeler yapmayın arkadaşlar biraz yavaş olun ;) Bazen bir konuyu anlayabilmek için duruma bir kere daha bakmak lazımdır...

Neye bakmak gerektiğine gelince. 1.5 dizel motor turbosuz olursa o arabayı yerinden kaldıramaz zaten. Turboyla o yüzden az yakar. Yoksa 1.6 benzinli motor zaten ihtiyacı karşılıyorsa turbo ekleyince performansı artar daha çok yakar, öte yandan 1.4 turbo motorlu benzinli VW tiguan aşağı yukarı aynı miktarda güç üretip aşağı yukarı aynı ağırlıktaki aracı çeken 2.0 lt hacimli atmosferik benzinli motordan daha az yakar. Durum açık değil mi? :D
tam olarak neyi anlamak gerek o motorda turbo olmasa nolurdu diye hatırlamıyorum ben bu başlığı :smiley: burda mesele karadüzen dizel olsa çok yakar ama turbosu var ondan az yakıyor değilki durum salih bey turbo araba turbosuza göre daha az yakar demiş bence siz yazılana farklı açıdan bakmışsınız. peki sizin yolunuzdan gidelim duster'a şimdi 1.4tce renault motoru konsa(bilmeyen varsa turbo motor) şimdiye kadar sattıkları 1.6 atmosferik duster'dan dahamı az yakıcak? o motor otomobilde 9.5litre yakıyorken Dusterde 11litreyi görür 1.6atmosferik duster ise şehir içinde bile 9.9u anca görüyor. aynı şey tiguan örneği içinde geçerli tiguandeki 1.4tsi üstüne aynı güçte 2000cc motor konsa yine yakıtı 2000cc nin yaktığını geçer. aynı yaksalar bile turbo var ondan az yakıyor mantığını çürütür aksine turbo motor yakıyor olur 1.4motor 2000cc ye eşdeğer yakıt tükettiği için ;)
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

tam olarak neyi anlamak gerek

Genelleme yapmamak gerektiğini... mesela klasik otomatik vitesle çok yakan motora cvt şanzıman koyarsınız o şanzımanla az yakar, hesap gene karışır... biz de burda bunları sabaha kadar tartışırız o motorla o şanzımanı aynı araca koyan mühendisin yaptığı hesapların yanından bile geçemeyiz. o yüzden boşverin kafanıza fazla takmayın.
 



Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

genelleme yapacak birşey yok yazılanlar açık şimdi illa az yaksın turbo motor az yakar kavramını ispatlamak için vario şanzımanmı atıcaz araca :smiley: konumuz bu değildi motordu, şanzıman değişirse zaten aracın tüketimide değişir cvt yerine son dişliyi değiştirmek bile değiştirir vites aralıklarını buda tüm tüketimi etkiler. neyse konu apayrı yerlere gidiyor bahsedilen araca göre uygun vites kullanımı devir aralığı konumuza devam edelim dağılmadan
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

yüzyüze konuşmayınca konu apayrı yerlere gider. çünkü bir cümle herzaman birden fazla anlama gelir. mesajı yazanın aklından geçenleri bilemeyeceğimiz için olası anlamlardan birini anlar bir cevap yazarız böyle muhabbet dallanır budaklanır. turbolu motor turbosuzdan daha mı az yakar? bazen öyledir bazen de böyledir. bir araca ekonomik olsun az yaksın diye de turbo konur performanslı olsun diye de, bazen de ucuz olsun vergiden yırtsın diye. salih bey hangisini kast etmiş hangi anlamda söylemiş bilemiyoruz tabi, ama bunun tartışmaya değer bir konu olmadığını bilebiliriz :D
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

Kıymetli Duster kullanıcıları,

Benim mesajımdan, "Duster'ın 1500 devirde kullanılması gerektiği" veya "kullanılabileceği" anlamı çıkaran olabilir, devam eden tartışma vesilesiyle fikrimi net olarak tekrar ifade edeyim. İdeal kullanımın 2000 devir civarı olduğunu söylüyorum.

Sayın Dustero'nun önerdiği devirler ise normal gidişte çok yüksektir.

Turbonun devreye girmesi 2250 civarında olmaktadır.

1750 dd da 240 tork üretilir mi, ölçmek lazım. İlla da turbo ile bu tork elde edilir diye bir bilgiye rastlamadım.

Unutmayalım, turbonun devreye girmesi, arabanın güce ihtiyacı olduğunda oluyor ve bildiğim kadarıyla elektronik beyinle turbo devreye giriyor.

Rölantide yarım dakika civarında bekleme önerisinin nedeni ise, turbo yatağının yağlanmasını sağlamak olarak açıklanmaktadır.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

Karadeniz Otoyolu' Alıntı:
Aynen öyle bayar28. 1500 devir idealdir.
2000'i geçmemek gerek yakıtı düşünüyorsanız.

Salih Bey de 1500 devir olmalı demiş. (az önceki mesajımı yazdığımda bu mesajları okumamıştım)

Dustero arkadaşımız kurumlanma konusunda haklıdır. Yani düşük devirde yakıt tam "yakılamayabilir". Bunu ilk baştaki mesajımda da belirtimştim. Yani sürekli 1500 devir sakıncalı. 2000 devrin birazcık üzeri, birazcık altı ideal sürüş ve yakıt tasarrufu için iyidir. Daha önemlisi, aracı bayıltmaz. Tabii gaz pedalıyla giderken sabit devri ayarlayamazsınız. kendiliğinden zaten azıcık aşağı-azzıcık yukarı gider gelir.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

salih bey 1500devri turbo motor sebebiyle az yakması ile bağdaştırmış bence olayı siz anlamamışsınız bende dedimki uzun raddede zararlı olur dedim ve turbocharger çalışma prensibi ile ilgili bilgi verdim :D turbo'nun firmalarca çıkış amacı ekonomi değil mercedes kompresörler ilk olarak türkiye ve arjantin'e ihraç edildi neden acaba ;) kücük hacimli motordan düşük motor vergisi alınması sebebiyle. birde karadüzen motorların artık günümüzce emisyon normları standartın üstünde kaldığına göre turbo ünitelere geçiş asla ekonomik(yakıt tüketimi) sebeplerle olmadı bencede bunda tartışılcak birşey yok
 



Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

olguncandan' Alıntı:
Kıymetli Duster kullanıcıları,

Benim mesajımdan, "Duster'ın 1500 devirde kullanılması gerektiği" veya "kullanılabileceği" anlamı çıkaran olabilir, devam eden tartışma vesilesiyle fikrimi net olarak tekrar ifade edeyim. İdeal kullanımın 2000 devir civarı olduğunu söylüyorum.

Sayın Dustero'nun önerdiği devirler ise normal gidişte çok yüksektir.

Turbonun devreye girmesi 2250 civarında olmaktadır.

1750 dd da 240 tork üretilir mi, ölçmek lazım. İlla da turbo ile bu tork elde edilir diye bir bilgiye rastlamadım.

Unutmayalım, turbonun devreye girmesi, arabanın güce ihtiyacı olduğunda oluyor ve bildiğim kadarıyla elektronik beyinle turbo devreye giriyor.

Rölantide yarım dakika civarında bekleme önerisinin nedeni ise, turbo yatağının yağlanmasını sağlamak olarak açıklanmaktadır.
sevgili olgun candan turbonun devreye girmesi diye birşey yok marşa bastığınız an turbonuzda ilk gaz çıkışıyla beraber dönmeye başlar sizin belirttiğiniz gibi beyinsel bir ileti yoktur turboya o bahsettiğiniz SUPERCHARGER araçlar içindir onlar turboyu elektrikle hızlandırır bizim araçlarımızda ise turbo gaz sıkışması ile devir alıyo basınç üretiyo. turbo yatağını yağlaması için beklemek diye bir kavram yoktur marşa bastığınız an yağlama başlar yağlama olmazsa turbo arızalanır zaten. turbo arızalarına bir bakın asla erken stop etti sürücü denmez raporlarda buda zaten kullanıcı hatasına girer. dizeller benzinliden daha yüksek ısılarda çalışır ve daha çok soğutmaya ihtiyaç duyar stop koşulu budur benzinli motor hararet yaptığında direkt stop edersiniz dizelde ise rüzgarı karşınıza alıp hafifçe gaz vererek harareti kendi düşürmesini sağlarsınız stop etmeden bekleme durumu budur dizel soğutulmalı.

turbo sürekli döner siz torku 1750devirde gaza bastığınız zaman hissedersiniz önce yakıt gelir düşük basınç yakıtı tam yakamaz fazlaca atık gaz oluşumu olur bu gazda çıkarken pervaneyi hızlandırır basınç 0.3bar a çıkar pedala bastığınızdaki 1saniyelik gecikme bundan ötürüdür ok gibi fırlarsınız tork budur. daha yüksek devirde giderken pedala yüklendiğinizde daha çabuk hissiyat alırsınız çünkü misal 2250devirle sabit giderkenki turbo basıncı 1500devrin sabitinden fazladır atık gaz daha hızlı çıkıyor daha çok basınca sebep oluyor turboda.

benim sürüş sitilim yüksek değil gayet normal sadece 1 kez yakıt testi yaptım burda bilgi verebilmek için onda 4.8litre yaktım ama ondan sonra 1 hafta kendine gelemedi araba(nasıl çektiğini bildiğim için) sürekli şişir babam şişir açılsın diye. düşük devir yakıt ekonomisi sağlıyor ancak motorunda ömründen çalıyor ben şahsen senede 30.000km yapan bir kişi olarak önermiyorum düşük deviri en doğru ekonomi bana göre kullanmayı bahsettiğim sitildir ben sürüş tecrübelerim ve turbo motor bilgimle yardımcı olmak istedim tercih yinede sizlerin ama şunuda söyleyim 6.viteste biraz daha 2000devirle giderseniz şanzımanız kısa sürede ötmeye başlıycak bilginiz olsun
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,843
Mesajlar
1,524,412
Kayıtlı Üye Sayımız
166,640
Kaydolan Son Üyemiz
Emirkktn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst