DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HKN7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,541
Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

DuSTeRo' Alıntı:
sevgili olgun candan turbonun devreye girmesi diye birşey yok marşa bastığınız an turbonuzda ilk gaz çıkışıyla beraber dönmeye başlar sizin belirttiğiniz gibi beyinsel bir ileti yoktur

turbo yatağını yağlaması için beklemek diye bir kavram yoktur marşa bastığınız an yağlama başlar ...dizeller benzinliden daha yüksek ısılarda çalışır ve daha çok soğutmaya ihtiyaç duyar.... stop etmeden bekleme durumu budur dizel soğutulmalı...

Sayın Dustero,

Yazdıklarım, servisteki veya diğer tamirhanelerdeki ustaların dedikleridir.

Soğutmadan başlayalım.... Yarım dakika rölantide çalışan motor ve pervane ne kadar zamanda neyi soğutacak? Bu bakımdan kısa süreli rölantide motor soğutma mümkün olamaz. Biraz uzun süre için dediğinize katılırım. Örneğin 5 dakika filanYağlamaya gelince; uzun uzadıya yazmadım, şimdi yazayım. Elbette motor çalıştığı anda turbo da yağlanmaya başlanıyor. Fakat stop ettiğiniz anda yağlama duruyor. Ama turbo dönmeye devam ediyor. Denilen şu: Siz yüksek devirde gittiniz gittiniz, o arada turbodaki yağlama ancak turbonun devirine yetiyor. Hemen stop ederseniz, turbo durana kadar mevcut yağlanma yetmiyor ve azıcık bir zaman da olsa turbo yetersiz yağlanma ile dönmüş oluyor. Rölantide çalıştırdığınızda ise, tubonun stop ettikten sonra dönmesi esnasında aşınmayı önleyecek kadar yağlanma birikimi oluyor.

Turbonun dolup yeterli iç basınca ulaşması ve devreye girmesi 2250 devirde oluyor. Bunu gaza bastığınızda hissediyorsunuz. İvmeleniyorsunuz. (Önceki aracımda, sanki ön tekerlekler boşa çıkmış gibi oluyordu, servise gitmiştim direksiyonda bişey mi var diye, meğerse turbo imiş...) Ama örneğin 2 viteste yavaş yavaş gaza bastığınızda ve 2250 devri geçtiğinizde ivmelenme hissedilmiyor... Demek ki turbo devreye girmiyor. Bu hususu da sormuştum, usta motorun güç ihtiyacını otomatik olarak algılaması diye anlatmıştı. Buradan da, turbonun sadece iç basınçla çalışmadığı sonucuna varmıştım. Bunu tekrar servise soracağım.

Turbo-yakıt ekonomisi konusunda ise size katılıyorum Turbo daha az yakmayı değil yakıtı verimli yakmayı sağlıyor. Siz gaza basıp yeterli verimi aldığınız zaman da zaten çok yakmış oluyorsunuz.
 

Etiketler
Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

sevgili olgun candan yazdıklarınızın servisteki ustaların söyledikleri olduğunun farkındayım kısa bir hyundai servisindede çalıştım ancak olay özetlendiği gibi değil. bir servisten diğerine gidin çok farklı şeyler duyuyorsunuz yada aynı ustaya ertesi gün gidin sorununuzla ilgili çok farklı şeyler söylediğini görürsünüz :smiley: neticede ordaki arkadaş sök taktan anlar arızalı parçayı bulur değiştirir görevi budur işin tekniğine inmez. aracını alır lifte yerleştirir anındada stop eder bu bekleme turbo yağlaması içinse niye stop eder...

ben renault daki servis müdürü ile kapı kilitlenme olayını çok defa tartıştım obd soketine aracı bir türlü bağlattıramadım ısrarla bazı araçlarda var bazı araçlarda yok diyor halbuki herşey yazılımsal obd ye bağlayıp program vasıtasıyla kapı kilitlemeye tik atıcak olay biticek ama yok diyor bağlamıyor şimdi bu çok bildiğindenmi :smiley: hayır yani kullanacağımda yok benim için fazla önemli birşeyde değil ama sırf meraktan bunu istedim gerçekleştirmediler ya ellerindeki programı tam kullanmayı bilmiyor yada merkezden gönderilen bu program tam yetkide değil.

şu yağlama olayına çok takıntılı herkes ama yok öyle birşey siz aracınızı rölantide çalıştırmaya başladığınız anda zaten turbo devriniz minimum oluyor yüksek devirde dönmüyor yağlama yetersizliği söz konusuda değil öyle birşey olduğunda zaten turbo arızalanıyor ve garanti kapsamındaysanız ücret ödenmeden tamiri mümkünse tamiri değişmesi gerekiyosa turbo değiştiriliyor. turbo arızalanması hiçbir zaman erken stop ettin beklemedin kullanıcı hatasına girdi denmez raporlarda kullanıcı hatası diye belirtilmez dediğiniz gibi olsa marka zaten kendini garanti altına alır 2500tl lik bir parça için dünya kadar aracın riskine girmez yanılıyormuyum?

soğutma işlemide zaten sürekli yapılan birşey değil 15 saniyede olcak işde değil yazın belirli koşullarda aracın normal çalışma sıcaklığının üstüne çıktığını sürekli fan açtığını hissediyorsunuzdur bu gibi kullanımlarda yapılması gerekiyor her stopta yapılması gerekmiyor.

2 viteste yavaş yavaş gaza bastığınızda ve 2250 devri geçtiğinizde ivmelenme hissedilmiyor demişsiniz yavaş yavaş gaza bastığınızda maksimum basınç oluşmuyor bu yüzden ivmelenmeyi hissedemezsiniz ancak sabit tutup 2250de birden yüklenin pedala motor daha erken tepki veriyor düşük devirde basmaya nazaran. anlatmak istediğim şu 1500devirde basınç 0.1bar ken 2250de 0.2gibidir gaz sirkülasyonu daha fazla olduğu için. 1500de yüklendiğinizde 0.1 den 0.3e çıkmayı hissediyorsunuz 2250de yüklendiğinizde 0.2den 0.3bara. düşük devirdeki aşırı ivmelenme hissayatı buyüzdendir ancak 2250de daha çabuk tepki alıp daha iyi hızlanıyorsunuz ama farketmiyorsunuz bunu rolling esnasında daha iyi anlarsınız. turbo devreye girmiyor diye birşey yok nekadar yüklenirseniz okadar basınç elde edersinizi az basarsanız az çok basarsanız çok.
 


Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

Servisler megane fluence gibi araçların fabrikadan gelen yazilimina mudahale edemiyolr bu yüzden epeyce bir süre Dusterlarinkine de mudahale exilmiyor sandilar sonra OBDden girip baktılar ki degisiklikler aktif sonra heee tamam dediler otokilit yapilabilir dediler
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

youngsun' Alıntı:
Servisler megane fluence gibi araçların fabrikadan gelen yazilimina mudahale edemiyolr bu yüzden epeyce bir süre Dusterlarinkine de mudahale exilmiyor sandilar sonra OBDden girip baktılar ki degisiklikler aktif sonra heee tamam dediler otokilit yapilabilir dediler

+1
 



Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

önce sunu belırteyım iddacı bırı deyılım....

25 senemı tıcarı araba kullanarak gecırdım sımdı emeklıyım..

turbonun kotu bır sey oldugunu demedım amacı nedır guc verır verıyorda tabıkı fazla yakacak

dusterım yok altımda reno kango 85 lık turbo var 2011 model motorları aynı oldugu ıcın konuya mudahıl oldım.

dıyelımkı gıresundan cıkdım samsuna kadar ortalama 300 km yol duz 1500 devırde arabayıl kullansam ne zararı var gaza ayak ucuylan basarak.. gecende zaman musaıt gorele gıresun arası 60 km muayeneye gıttım 1500ile 1600 devırde gıttım yakıt % 3.9 gerısı sıze kalmıs

dedımya butce meselesı ısteyen ıstedıgı devırde gıder yuksek devırde dızelın sesıde kulaga hos gelır.

ben emeklıyım zamanım bol onun ıcın acele etmıyorum yavas gıdıyorum..
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

ben emeklıyım zamanım bol onun ıcın acele etmıyorum yavas gıdıyorum..



Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94177.30#ixzz2HyuIk6AZ
Ahhh,ah.Biz de gün gelecek te böyle diyebilecek miyiz acaba?Hayılısı inşallah.
Arkadaşlar,bu konuyu ilgiyle ve merakla takip ediyorum.Dizel araç hiç kullanmadım,bilmediğim ne kadar da çok şey varmış.Tam da Duster alma kararı verme aşamasındayken bu bilgikerin çok işime yarayacağını söylemeliyim.
Seviyeli düzeyli fikir alışverişlerinizin devamını dilerim.
Takip.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

Sayın dustero, servisteki çıraklardan değil, işini iyi bilen ustalardan söz ediyorum. Hem sadece reno servisi değil, başka servislerden de edinilmiş bilgi.

Bu usta taifesini büsbütün de yok saymayın.

Turbo konusunda, yetersiz yağlamadan söz etmedim. Motor çalıştığı müddetçe turbo miline yağ da pompalanıyor. Ama yüksek performansta sürekli yağlandığında işi kurtarıyor turbo. Motoru stop ettiğinizde ise yağlanma duruyor ve turbo dönmeye devam ediyor. İşte o esnada yarım dakika rölantide çalıştırdığınızda, turbonun sonradan dönüşünde yağsız kalmayacak kadar bir yağlanma gerçekleşiyor.

Zaten bu, uzum süreli yüksek performanslı kullanımda öneriliyor, üç-beş km. şehiriçi gidişten sonra değil.

Bu açıklama bana son derece mantıklı geldi idi o zamanlar. Şimdi de aynı. Ama yarım dakika motor soğuması için rölantide çalıştırma aklıma hiç de yatmıyor. Motor o arada soğumaz.

Salih bey, sorun iddiacı olmak veya olmamak değil. En doğrusu ne, onu tespite çalışıyoruz. Bu 1500 devirin sıkıntısı şu: Dizellerde bilirsiniz en verimli yakıt kullanımı, en yüksek performans motor sıcakken gerçekleşir. Çünkü pistonda ateşlenen yakıt tam yanar. (Yani olabildiğince tam yanar) Hani çiğ gaz atmak diye bir deyim var, özellikle benzinliler için kullanılır. İşte buna benzer şekilde, dizellerde de, performanslı kullanılmazsa yakıt tam yanamıyor, dolayısıyla uzun vadede kurumlaşmaya yol açıyor. (muş)

Haaa, siz 60 70 km.yi 1500 devirde gitmişsiniz, onda sorun yok. Ama sürekli bu şekilde kullanım sıkıntılı.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

İbrahim bey, bu internet çöplüğünde o kadar çok bilgi var ki.... YUkarıda yazdıklarım önce internetten öğrenilmiş, sonra serviste/servislerde sorulup teyit edilmiş bilgilerdir.

Tabii, internetten de, benim gibi saha dışından birilerinin verdiği bilgilerle değil, doğrudan makinacı motorcu mühendislerin yazılarından okunarak edinilmiştir. Bizim burada yazdıklarımız, okuyanlar için nihai bilgi değil ve olmamalı. Yazdıklarımızdan hareketle, okuyan "bilmediğim çok şey var, şunlar şunlar da öğrenilmeli" derse sizin gibi, o zaman neyi öğrenmesi gerektiğini bilir ve doğru bilgiyi arar.

Bu nedenle, size önerim, bu konularda işin uzmanı tarafından yazılmış yazıları titizlikle okumanız.

Ama şu kadarını söyleyeyim, yeni teknoloji dizelleri benzinli gibi kullanabilirsiniz, eski teknoloji dizellerle karıştırmayın; bu şekildeki kullanım 5-10 bin km.de size sorun çıkarmaz. Sorun çıkarana kadar da araba el değiştirir.

Bundan önceki arabam C3 idi. Niye aldım? Bir müteahhit arkadaşım, binlerce km. şantiye yollarında, doğru düzgün bakım bile yaptırmadan, öyle hor kullanarak bindi ki, servis bile arabaya acırdı. Yılda yaptığı km. 100 bin civarı idi o koşullarda. Araba 250 bin km.de idi ve motor halen taş gibiydi. Yani onlar benzinliden bile kötü kullandılar. ama hiçbir motor arızası çıkarmadı. C3 ü ondan dolayı almıştım. (Tabi bu arada, dizel teknolojisinin tarihini, gelişimini, yeni dizel teknolojilerini vb. hepsini de okumuştum. Şimdi unuttum çoğunu, sadece commonrailin çalışma prensibi aklımda kaldı, o kadar.)

Yani dizel gözünüzü korkutmasın.
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

sunuda belırteyım servıslerde 10 eleman varsa bunun ıcınde 2 tanesı tam usta dıyebılırım gerısı nafıle..

arabamın garantısı bıtıyor bu sene kesınlıkle servıse goturmem artık dıdasıda ıyı bır usta bulmak daha ıyı bence..
 



Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

Sevgili Olguncandan Bey,ilginize ve cevap nezaketinize teşekkür ederim.
Evet,bu zamana kadar hiç dizel araca binmedim(Pardon,2005 yılında o zaman oturduğum şehir olan Bartın'dan arkadaşımın memleketi olan Amasya-Merzifon'a kadar arkadaşımın aracı olan 2002 model Kangoo'yu-1,9 motor olanı-kullanmıştım ve eğer dizeller hep böyle ise ben dizel araç almam demiştim.).
Geçen hafta ise yakın komşumun 15 günlük aracı olan Duster Laurette'yi kullandım ve (Abartısız söylüyorum,lütfen polemik olmasın) hayran kaldım.Çok dik rampalardaki performansı,durma ve kalkma becerisi,çamur performansı,kar peformansı(Altında Goodyear Ultragripp model lastiklerle) beni müthiş etkiledi ve deyim yerindeyse hayran bıraktı.
Şimdi ben de aracıma müşteri arıyorum,onu sattığım gibi dooğru bayiie,hayırlıs ile inşl.O yüzden bu topiği ilgi ile takip ediyorum.
Benim daha sağlıklı bilgiler edinebilmem için tavsiye edebileceğiniz kaynaklar var mı acaba?
 

Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI

bayar28' Alıntı:
sunuda belırteyım servıslerde 10 eleman varsa bunun ıcınde 2 tanesı tam usta dıyebılırım gerısı nafıle..

arabamın garantısı bıtıyor bu sene kesınlıkle servıse goturmem artık dıdasıda ıyı bır usta bulmak daha ıyı bence..

değerli gezenbilir okurları salih bey burada belirtmiş benimde anlatmak istediğim şey bu insanlar bildiklerinden değil ezberden konuşuyor bukadar makale ezbere dayalı bir bilgi teorileşmiş durumda ama henüz kanunlaşmamış çünkü ispatı yok bu konuda en büyük ispat servise gittiğinizde turbo arızanıza kullanıcı hatası yazmamalarıdır kimse sizin rölantide motoru bekletip bekletmediğinizle ilgilenmez.

olgun bey ben dizelin stop edilmeden bir bekletilme süresi var teorisinin evet var olduğunu ancak uygulamada yanlış olduğunu belirttim. bu bekletmenin soğutma gereksinimi olduğunu ancak her koşulda gerekmediğini söylüyorum ve bahsedilenin aksine 15 saniye değil kullanıma göre değişir diyorum 15 saniye bunun için çok yetersiz en az 3dakika çalıştrılmalı motor ve kullanıma göre bu süre uzayabilir.

aracı parkettiniz rölantide çalışmaya başladığı gibi devir zaten minimum yağlamada o esnada devam ediyor yani sıkıştırdım aracı dur bekleyim turbo mili yağlansın diye birşey yok o mil yağlanmadığı an yatağı bozulur. nekadar hızlı dönerse dönsün turbo yağlama her an devam eder ve asla yağsız kalmaz turbo stop ettiğiniz andada çok çabuk duruyor zaten turbo. öyle olmasa araçtan indiğimizde turbo pervanesinin sesini hala duyuyor olurduk. satış danışmanlarınca verilen bu bilgi tamamıyla gerçeği yansıtmamaktır baştan anlatır anlatır aman bekleyin stop etmeden der turbo devri düşsün der sonra geçer şöför mahalline sizde yanına oturursunuz abi araba çalışmıyo der bir 100lük verirsiniz araba çalışır sonra plaza dışına çıkarır pat diye stop eder sizde biner gidersiniz :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,843
Mesajlar
1,524,412
Kayıtlı Üye Sayımız
166,640
Kaydolan Son Üyemiz
Emirkktn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst