olguncandan
Zirve
- Mesajlar
- 1,543
- Tepkime Puanı
- 3
Ynt: DUSTER 4X4 UYGUN VİTES VE DEVİR ARALIKLARI
Sayın Dustero,
Yazdıklarım, servisteki veya diğer tamirhanelerdeki ustaların dedikleridir.
Soğutmadan başlayalım.... Yarım dakika rölantide çalışan motor ve pervane ne kadar zamanda neyi soğutacak? Bu bakımdan kısa süreli rölantide motor soğutma mümkün olamaz. Biraz uzun süre için dediğinize katılırım. Örneğin 5 dakika filanYağlamaya gelince; uzun uzadıya yazmadım, şimdi yazayım. Elbette motor çalıştığı anda turbo da yağlanmaya başlanıyor. Fakat stop ettiğiniz anda yağlama duruyor. Ama turbo dönmeye devam ediyor. Denilen şu: Siz yüksek devirde gittiniz gittiniz, o arada turbodaki yağlama ancak turbonun devirine yetiyor. Hemen stop ederseniz, turbo durana kadar mevcut yağlanma yetmiyor ve azıcık bir zaman da olsa turbo yetersiz yağlanma ile dönmüş oluyor. Rölantide çalıştırdığınızda ise, tubonun stop ettikten sonra dönmesi esnasında aşınmayı önleyecek kadar yağlanma birikimi oluyor.
Turbonun dolup yeterli iç basınca ulaşması ve devreye girmesi 2250 devirde oluyor. Bunu gaza bastığınızda hissediyorsunuz. İvmeleniyorsunuz. (Önceki aracımda, sanki ön tekerlekler boşa çıkmış gibi oluyordu, servise gitmiştim direksiyonda bişey mi var diye, meğerse turbo imiş...) Ama örneğin 2 viteste yavaş yavaş gaza bastığınızda ve 2250 devri geçtiğinizde ivmelenme hissedilmiyor... Demek ki turbo devreye girmiyor. Bu hususu da sormuştum, usta motorun güç ihtiyacını otomatik olarak algılaması diye anlatmıştı. Buradan da, turbonun sadece iç basınçla çalışmadığı sonucuna varmıştım. Bunu tekrar servise soracağım.
Turbo-yakıt ekonomisi konusunda ise size katılıyorum Turbo daha az yakmayı değil yakıtı verimli yakmayı sağlıyor. Siz gaza basıp yeterli verimi aldığınız zaman da zaten çok yakmış oluyorsunuz.
DuSTeRo' Alıntı:sevgili olgun candan turbonun devreye girmesi diye birşey yok marşa bastığınız an turbonuzda ilk gaz çıkışıyla beraber dönmeye başlar sizin belirttiğiniz gibi beyinsel bir ileti yoktur
turbo yatağını yağlaması için beklemek diye bir kavram yoktur marşa bastığınız an yağlama başlar ...dizeller benzinliden daha yüksek ısılarda çalışır ve daha çok soğutmaya ihtiyaç duyar.... stop etmeden bekleme durumu budur dizel soğutulmalı...
Sayın Dustero,
Yazdıklarım, servisteki veya diğer tamirhanelerdeki ustaların dedikleridir.
Soğutmadan başlayalım.... Yarım dakika rölantide çalışan motor ve pervane ne kadar zamanda neyi soğutacak? Bu bakımdan kısa süreli rölantide motor soğutma mümkün olamaz. Biraz uzun süre için dediğinize katılırım. Örneğin 5 dakika filanYağlamaya gelince; uzun uzadıya yazmadım, şimdi yazayım. Elbette motor çalıştığı anda turbo da yağlanmaya başlanıyor. Fakat stop ettiğiniz anda yağlama duruyor. Ama turbo dönmeye devam ediyor. Denilen şu: Siz yüksek devirde gittiniz gittiniz, o arada turbodaki yağlama ancak turbonun devirine yetiyor. Hemen stop ederseniz, turbo durana kadar mevcut yağlanma yetmiyor ve azıcık bir zaman da olsa turbo yetersiz yağlanma ile dönmüş oluyor. Rölantide çalıştırdığınızda ise, tubonun stop ettikten sonra dönmesi esnasında aşınmayı önleyecek kadar yağlanma birikimi oluyor.
Turbonun dolup yeterli iç basınca ulaşması ve devreye girmesi 2250 devirde oluyor. Bunu gaza bastığınızda hissediyorsunuz. İvmeleniyorsunuz. (Önceki aracımda, sanki ön tekerlekler boşa çıkmış gibi oluyordu, servise gitmiştim direksiyonda bişey mi var diye, meğerse turbo imiş...) Ama örneğin 2 viteste yavaş yavaş gaza bastığınızda ve 2250 devri geçtiğinizde ivmelenme hissedilmiyor... Demek ki turbo devreye girmiyor. Bu hususu da sormuştum, usta motorun güç ihtiyacını otomatik olarak algılaması diye anlatmıştı. Buradan da, turbonun sadece iç basınçla çalışmadığı sonucuna varmıştım. Bunu tekrar servise soracağım.
Turbo-yakıt ekonomisi konusunda ise size katılıyorum Turbo daha az yakmayı değil yakıtı verimli yakmayı sağlıyor. Siz gaza basıp yeterli verimi aldığınız zaman da zaten çok yakmış oluyorsunuz.