Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,566
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Konuya dönersek eğer...

2 WD veya Auto konumunda yakıt tasarrufu farkını bu hafta test ettim...araçta 2 kişiydik...Depo izmir üçkuyularda Full dolduruldu..

Güzergahım...

İzmir-Menderes-Ahmetbeyli-Pamucak-Selçuk pazarı...arada başka köylerede girdik...Güzegah özelikle Ahmetbeyli_Pamucak arası çok virajlı deniz kenarı ve dağlardan geçen yoldur...


Yaklaşık...120 Km...gidiş...2 WD modunda...

Yaklaşık 120 Km ..geliş...Auto modunda...

Depo aynı istasyonda yine Full dolduruldu...İki sürüş şekli arasında 2.2 Lt fark oluştu...Sürat ortalama 80-bazen 100-110 ...Bende durum bu...
 

Etiketler
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Duster kullanmıyorum, aracımda auto diye bir mod yok, yazılanlardan anladığım kadarıyla araç stabilize, toprak, kaygan vs. zeminde lüzumunu hissettiğinde kendiliğinden 4 çekere geçebilsin amaçlı. Çok yakmasa bile normal asfalt şartlarında kullanmanın gereğini çözemedim. iki çekerin yettiği bir ortamda ne gereği var? Eğer amaçlanan ralli tarzında bir kullanımda dört çekerin denge bazındaki nimetlerinden faydalanmak ise o araçların 4 çeker sistemlerinin dusterdan farklı olduğunu düşünüyorum. (Subaru tarzı AWD yada sürekli 4x4) Kaldı ki tek eksik AWD değil. Özel yapım heryeri çelik borularla kaplı bir araç + onun sürekli ekstrem kullanımına çok hakim bir sürücü ve en önemlisi sonunda mutlak yapılacak kazalarda aracı yaptıracak bir de sponsor bulmanız lazım. 4x4 ve lsd türevi ekipman spor arabalarda da var, ancak arazi amaçlı bir aracın bu tarz kullanımı hüsranla biter diye düşünüyorum. Ağırlık merkeziniz daha yüksek, araç genişliği daha az, frenleri amortisörleri vs. arazide engelleri aşabilmek için dizayn edilmiş, spor kullanım için değil.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Kendi adıma cevap vereyim...

Neden 4x4 = İşim gereği.Hem şehirde hemde arazide çalıştığım için kullandığım arcın 4 çeker olması gerekiyor...o dağ senin bu dağ benim...sürekli geziyorum..gittiğim güzergahların çoğu orman yolu...tek çeker araçlar işimi görmedi...dolayısı ile yerden yüksek ve 4x4 olan araç kullanmam gerekiyor...

Neden Dacia Duster :Tamamen ekonomik nedenlerden dolayı..aynı katogorideki araçlardan 1 tane alacağıma Dacia ürünü iki araca sahibim...
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

4x2 = Helezon yaylı dingil
4x4 = Her biri bağımsız McPherson

4x4 lerde takla atma riski daha düşük. Şehir içi yollarda hiç bir yerde tertemiz yarasız cam gibi asfalt yok.
Auto mod yakıt sarfiyatını pek etkilemiyor, kullanmakta fayda var, her türlü yol durumuna araç hazır olsun.
Ne gerek var demek saçma olur, her şeyi mantıkla çözecek olsak ışıklar var kurallar var hiç kaza olmaması gerek.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Öztürk FX' Alıntı:
Kendi adıma cevap vereyim...

Neden 4x4 = İşim gereği.Hem şehirde hemde arazide çalıştığım için kullandığım arcın 4 çeker olması gerekiyor...o dağ senin bu dağ benim...sürekli geziyorum..gittiğim güzergahların çoğu orman yolu...tek çeker araçlar işimi görmedi...dolayısı ile yerden yüksek ve 4x4 olan araç kullanmam gerekiyor...

Neden Dacia Duster :Tamamen ekonomik nedenlerden dolayı..aynı katogorideki araçlardan 1 tane alacağıma Dacia ürünü iki araca sahibim...

Öztürk Bey, neden 4çeker derken neden 4x4 araç alırlar demek istemedim, benim aracım da 4x4. Benim kastettiğim neden düz asfalt yolda sanki her an gerekebilirmiş gibi auto da tutulması gerekiyor, onu anlamadım. Sonuçta daha fazla yaktığı belirtilmiş. Tabi kişinin keyfine kalmış. Ben kendimi böyle güvende hissediyorum diyorsa, kime ne? Araç da onun, yakıt da...

"4x2 = Helezon yaylı dingil
4x4 = Her biri bağımsız McPherson

4x4 lerde takla atma riski daha düşük. Şehir içi yollarda hiç bir yerde tertemiz yarasız cam gibi asfalt yok.
Auto mod yakıt sarfiyatını pek etkilemiyor, kullanmakta fayda var, her türlü yol durumuna araç hazır olsun.
Ne gerek var demek saçma olur, her şeyi mantıkla çözecek olsak ışıklar var kurallar var hiç kaza olmaması gerek."

Siz 4x4 dusteri 4x2 duster ile karşılaştırmışsınız, ben ralli amaçlı kullanılan otomobillerden bahsetmiştim, buna normal bineklerde dahil. Auto kullanmak faydalı diyorsanız, sizin bileceğiniz iş. Şehiriçi yollarda -cam gibi olsun olmasın- iki çekerin yetmediği bir duruma (kar-buz durumları hariç) şu ana kadar rastlamadım. Orman vs. kırsal deseniz neyse de... Benim inancıma göre her yol durumuna hazır araç diye birşey yoktur, her yol durumuna hazır sürücü vardır.
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

"her yol durumuna hazır araç diye birşey yoktur, her yol durumuna hazır sürücü vardır" : ))

yorumsuz
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

semaver' Alıntı:
Öztürk Bey, neden 4çeker derken neden 4x4 araç alırlar demek istemedim, benim aracım da 4x4. Benim kastettiğim neden düz asfalt yolda sanki her an gerekebilirmiş gibi auto da tutulması gerekiyor, onu anlamadım. Sonuçta daha fazla yaktığı belirtilmiş. Tabi kişinin keyfine kalmış. Ben kendimi böyle güvende hissediyorum diyorsa, kime ne? Araç da onun, yakıt da...

semaver kardeş ben yanlış anlamışım... ::smiley:

Auto kısmında neden sürerler ...bende anlamadım ama vardır bir bildikleri deyip geçelim...
 

Herkese merhaba.
Arabam 4x4 90ps duster
Eskişehir ankara arası
Ortalama120km
33kurş yaktı
Bana çok geldi ne dersiniz
 

hocam 4 yıl önceki konuya soru sormuşsunuz :smiley:
bu arada yakıtınız normal çok değil, aerodinamiği sebebiyle 105-110 km hızdan sonra duster extra yakmaya başlıyor, 110 u aşmamak lazım,
 




Merhabalar, 4 - 5 günlük Duster 4x4 kullanıcısıyım. İşim ise Otomobil ve motosiklet servis ekipmanları yani rot, balans, lift vs. gibi serviste aracınıza müdehale ettikleri her malzemeyi ben satarım ve kurup eğitimlerini veririm. Bu sebeple de öncelikle araçlar hakkında nitelikli bilgi sahibi olmam gerekir ki makinaların araçlar üzerinde nasıl etki gösterebildiğini ustalara anlatabileyim.

Halihazırda aracımın yakıtı ile ilgili bir yorumda bulunmam yanlış olur. Çünkü daha deposu bitmedi ve her şeyden öte 350 km de olan bir aracın yakıt tüketimi kişileri çok yanıltır. Motor aksamları, pistonların silindirlerde kendine yer edinmesi vs. vs. etkenler araca fazla yakıt harcatır. Bu değerler ancak 10.000 km üzerinde gerçek değerlere ulaşır. Ancak şunu söylemeliyim ki, fabrikanın vermiş olduğu bilgiler gerçekçi bilgilerdir. Aynı banttan farklı farklı araç çıkmaz. Hal böyle iken 4x4 Look modundan 60 km/h hızın üzerine çıktığınızda Auto moduna geçer diyorsa birinin geçiyor diğerinin geçmiyor olmaz. Bu ancak sistemsel bir arıza sebebidir. Okuyucularda (Sensör) sorun olabilir, yazılımda sorun olabilir vs. vs. Ama aynı marka ve model araçların hepsinde aynı olur farklılık olmaz. Duster'ların motorları bildiğiniz gibi Reanult 1,5 lt dci motorudur. Şanzuman ve diferansiyel ise Nissan'a aittir. Malumunuz Renault firması Dacia'nın tamamına, Nissan'ın ise belli bir hissesine sahip. (Son durumu bilmiyorum belki tamamını da satın almış olabilirler.) Dünya'da artık üretici firmalar araç üretimlerinde maliyet düşürmek adına kullanılmış, test edilmiş sorunsuz malzemeleri kendi araçlarında kullanabiliyorlar. Misal aynı motoru Mercedes A, B, C ve D serisi 180 D araçlarında kullanıyor. PSA 1.6 dizel motorunu Citroen, Peugeot, Ford, Volvo gibi markalar kullanıyor. Şanzuman, diferansiyel gibi aksamları da aynı şekilde bilindik, sağlamlığı test edilmiş markalardan alabiliyorlar. Bu şu demek oluyor, senede 100000 motor üreteceğine 300000 motor üretiyor, maliyeti düşürmüş oluyor. Üretici firma da bu motorlardan kullandığında ARGE, üretim maliyeti vs. lerden kurtulmuş oluyor.

Gelelim 2WD, Auto ve 4WD Look modlarına. Bir araçta eğer 2WD varsa, şehir içi, uzun yol temiz yol koşullarında bu modda kullanırsanız her ne olursa olsun diğer modlardan daha az yakıt harcarsınız. Çünkü aktarma dışında kalan aksa herhangi bir güç vermediği için motora ekstra bir yük binmediğinden motor daha az güç harcar ve dolayısıyla daha az yakıt harcar. Bu dünyanın her yerinde değişmez bir fizik kuralıdır. Auto modunda kullanıyorsanız Duster için konuşuyorum, orta diferansiyel sürekli devrededir ve gerektiğinde sensörlerden gelen bilgiye göre arka diferansiyele gü vereceğinden bir nebze de olsa ekstra güç harcar. Bu belki 4WD look modu gibi olmaz ama mutlaka harcar çünkü orta diferansiyel devrede olmak zorunda ve bu da güç harcaması demek. Bakın arka diferansiyel devrede değil henüz. 4WD LOOK ise hem orta diferansiyel hem de arka diferansiyel artık devrededir ve orta diferansiyel ön ve arka diferansiyele eşit miktarda güç vererek ön arka farklılığını ortadan kaldırır. Ancak bir teker boşta kaldığında yine de boşta olan tekere daha fazla güç aktarımı yapar olası aks kırılmalarına engel olmak için. Kilitli diferansiyellerde aks kırma sorunu bu sebepledir. Aşırı yükte aks bir noktada kırılır. Duster'da bütün bunlar elektronik sistemle kontrol ediliyor. Okuyucular boşta kalan tekerin dönüş sayısının diğerlerine göre fazla olduğunu algıladığı anda ESP devreye girerek o tekerden gücü azaltıp gücü diğerlerine aktarmaya çalışıyor. Tabii ki bu %100 lük bir durum değil. Eğer bit tekerlek patinaja düşerse burada ASR devreye girerek o tekerleğe fen gücü uygulaıp patinajını engellemeye çalışıyor ve gücü diğer tekerlere vermeye çalışıyor. Bu sayede araç ilerlemeye devam ediyor. (Tavsiyem bu gibi durumda ESP yi devre dışı bırakmanız ve ASR nin tek kalmasını sağlamanız. Daha iyi bir sonuç alacağınızı göreceksiniz. Neden derseniz özelden anlatırım biraz uzun mevzuu..:smiley: )

ESP NEDİR?
Bosch'un geliştirdiği ESP, hareket halindeki otomobilin savrulmaması ve kaymaması için sensörler yardımıyla dört tekerliğin dönüşünü sürekli olarak kontrol ediyor, tekerleklerden birisinin devrinin artması durumunda devreye girerek o tekerleğe giden gücü azaltıp tekerleği yavaşlatıyor.

ASR NEDİR?
ASR, araba tekerlerinin patinaj yapmasının önlenmesi amacıyla kurulan bir sistemdir. Bu sistem, aracın patinaj çeken tekerlekteki sensörlerden gelen bilgye göre o tekere üzerindeki fren sistemini kullanarak fren yaptırmasıdır. Bu sayede araç her tekerleğinin normal zemindeolduğunu algılayarak 4 tekere de eşit güç vermeye çalışacaktır.

Aslında neden ESP yi çamurda kapatın dediğimi sanırım yukarıdaki açıklamalardan anlamışsınızdır. Yani birinde aktarma gücünü azaltıyor ki zor durumda istemediğimiz bir olay, diğerinde ise gücü azaltmadan fren yaptırıp ydönüş hızını düşürmeye çalışıyor.

Duster, iyi bir 4 çeker otomobil. Ancak offroad kabiliyeti yüksek bir otomobil. Bakın Offroad aracı değil burada anlaşalım. Offroad kabiliyeti yüksek derken genelde yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı, tırmanma kabiliyeti gibi özellikler ön plandadır. Bunun dışında yerden yüksekliği, kilitli diferansiyeller, arazi lastikleri, vinç, snorker, dal kesme çitleri, alt takım korumaları vs. vs. çok ciddi bir donanım gerektiren kabiliyetlerdir ki standart hiç bir araçta bunlar sunulmaz. Tüm bu kabiliyetlere sahip olan araçlar da arazide kalabiliyor, aks, salıncak vs. kırabiliyor. Yani maliyetli bir hobi.

Standart üretilen SUV tarzı araçlarda Duster fiyat ve performans açısından bence oldukça ön plana çıkıyor. Bunu zaten üretildiği tarihten bu güne 2.000.000 (iki milyon) satış adedi de ıspatlıyor. Tabi ki fiyatına göre bir Land Cruiser, Patrol, ML serisi vs. ler ile asla kıyaslanamaz. Ama o kadar parayı da verip o konforu aramak da biraz abes olur.

Bakın Duster'ın yaklaşma, tırmanma ve uzaklaşma açıları ile yerden yüksekliği standart bir çok SUV ve Pick-up tarzı 4 çeker araçtan daha iyi bu da bir gerçek. (yaklaşma açısı 29,3°, rampa açısı 23° ve ayrılma açısı 34,9, yerden en düşük noktasının yüksekliği 21 cm) Bunları hiç offroad donanımı yapılmamış standart SUV veya Pick-up lar ile karşılaştırdığınızda oldukça iyi bir değere sahip olduğunu göreceksiniz.

Demem o ki, herkesin aracı kendine göre en iyisidir bu bir gerçek. Ama fiyat/performans olarak Duster oldukça tercih edilesi bir durumda bana göre.

Konunun özüne gelirsek 2WD konumu her daim daha az yakar diğer modlardan. Bu da fiziksel bir kuraldır. Ama asla 2WD araç ile aynı yakmaz. Çünkü güç gitmese de orada dönen bir şaft, diferansiyel dişlileri, diğer tekerlere gden akslar var. Boştada dönse bunlar da bir miktar güç harcatır. Dolayısıyla GÜÇ = YAKIT denkleminden farklılık olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst