Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,566
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Özellikle 4x4 araçlarda yapılan kıyaslamalar çok yanlış...

Hava şartlarının kötü olduğu durumlarda ...araçtan beklentiler fazla olunca bir takım sıkıntılar doğuyor...

Karlı / yağışlı veya çamurlu bir havada eğer aracınızda uygun lastik yok ise...Altınızdaki aracınız 200 000 TL lik...ister 4 çeker ister 2 çeker isterse difransiyal kilitli olsun...bir işe yaramaz...

Örnek video...

http://www.youtube.com/watch?v=Gh20oT1AZUY


Buradan çıkaracağımız sonuç:

Uygun teknik alt yapı olmazsa olmaz...Aracın fiyatı ikinci planda kalır...
 

Etiketler
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

mossin nagant' Alıntı:
Hocam çok güzel anlatmışsınız her iki mesajınızda da.
Bahsettiğiniz gibi duster yürütmesi ekonomik bir araç. beklentilerinizi karşılıyorsa çok mantıklı.
rahatsız olduğum bu konu veya diğer konularda bazı arkadaşların 4x4 mantığını bilmeyen insanlara atıp tutarak yanlış bilgi vererek yorum yapmaları. Yoksa kimsenin aracını kötülemek gibi bir hadsizliğimiz olamaz.
nihayetinde ben de farklı bir marka suv sahibiyim. aracımın sınırları belli.

Diğer konulardada belirtmiştim bir çok kişi arazi aracı almadan önce bu foruma bakıp referans alınacak bilgiler öğreniyor. O yüzden doğru bilgilerle arkadaşlarımızı yönlendirelim. burda ben dahil bir çok arkadaşımız x marka bir aracı aldıktan sonra yok ben bunu begenmedim hemen satıp başka bişey alacam deme lüksüne maddi imkanına sahip değil. kısıtlı bütçelerimizle ortak sevgimiz/hobi miz olan bir uğraş için burda bulunuyoruz.

Aynen dostum...Size katılıyorum...
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

değerli duster sahipleri ;
110 hb 4X4 duster sahibiyim , düz asfalt yolda aracım 4X4 modundan 60km/hız sonrası (bu 70-80 km/hız civarı oluyor)auto moda geçmektedir,
arkadaşımızın aracı 4X4 modundan 60 km/hız sonrası auto moda geçmiyor ise teknik bir problem olduğunu gösterir.
hayırlı akşamlar
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

değirmen deresinden26' Alıntı:
değerli duster sahipleri ;
110 hb 4X4 duster sahibiyim , düz asfalt yolda aracım 4X4 modundan 60km/hız sonrası (bu 70-80 km/hız civarı oluyor)auto moda geçmektedir,
arkadaşımızın aracı 4X4 modundan 60 km/hız sonrası auto moda geçmiyor ise teknik bir problem olduğunu gösterir.
hayırlı akşamlar

Hocam yorumunuz için teşekkürler.
Ben o arkadaşımızın bir duster aracı olduğuna bile inanmamaya başladım. Yazdıklarını okuduktan sonra bu tip bir izlenime kapılmamak elde değil.
Baksanıza viraj denge çubuğunu bile kırmış sert sürüşleri ile :D
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

muhsincim artık viraj demir çubuğunun bitaraflara kaçtığı raddedeyiz senin için bugün üşenmeyip şehir içinde giderken vidyo çektim ;D

divanı lügatı türk bugün yeniden yazılcak olsa herhalde arıycakları son şahıs sanıyorum sen olurdun. 'viraj demiri' denen olgu nedir? bir tararmısın google'ı kaç milyon sonuca ulaşacaksın heralde imla hatası olsa gerek okadar sonuç.. viraj demirine viraj demir çubuğu dersen sanırım yanlış bir olgu olmaz ;) her nesne söylemine göre bölgeden bölgedeye değişebilir sen şuan 'bakacak' mı 'bakıcak' mı tartışmasındasın boş adamlar gibi laf yapmanı tavsiye etmiyorum her yorumunda faşist lügatınla.

öztürk fx bana ''orta difransiyel'i '' tanımlarmısınız altınızdaki land rover discovery'mi yoksa subaru'mu? orta difransiyel kilidinin peki ne olduğunu tanımlayabilcek biri varmı? duster'da orta difransiyel varmış ve kilitleniyormuş ben bunu mossin nagant'tan sonra 2. defa duyuyorum. aracın altına baktığımda ön difransiyelden arka difransiyele uzanan tek parça dümdüz şaft görüyorum acaba benimkinemi orta difransiyel koymamışlar merak etmeye başladım. bu orta difransiyelinizi duster'ınızı askıya alıp görülcek bir açıdan fotolarsanız bana çok sevinirim. ayrıca duster'da arka difransiyele airlocker uygulaması yapılırsa bahsettiğiniz çapraz sıkıntılarıda tamamen ortadan kalkar. çoğu araçta tcs vb. sistemler varken duster'da ne tam manasıyla kilit nede sistem vardır buda onu bu koşullarda zaten fazlasıyla başarılı yapar.

sayın değirmen deresi sistemde bir hatamı var yoksa dacia bana kıyakmı geçti bilemeyceğim :D lockta aracın sınırlarını zorlamakla auto arasında dünya kadar fark var o yüksek süratlerde. çünkü tahriği kesmiyor. direksiyon turuda fazla çevrilmediği için herangi bir kasma söz konusu olmuyor yada ben hissedemedim bilemiycem ama genede sıkıntı çıkarçağını sanmıyorum ön difransiyelde lock'un.

lift vidyosuda çok yakında hizmetinize girecek görürüz tahriğin hiç kesilmediğini iyi seyirler :-*

http://www.youtube.com/watch?v=fwbURzrEMZ8&feature=youtu.be
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Dustero senle laf ebeliği yapamam...Sen sabit fikirlisin...Aracın hakkında hiç bir teknik bilgiye sahip olmadığın gibi...birde akıl veriyorsun...
...Altındaki arabaya o kadar güvenme...Alt takıma off road şartları olmadan bu kadar hasar veren birisi zaten sürücü olamaz...
...Bu övünülecek bir davranış değil...

Kısacası ne halin varsa gör...Seninlemi uğraşacağım yahu...Alt tarafı DUSTER işte...Tepe tepe kullan o zaman ..Sadece insanları yanlış yönlendirme...
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

öztürk çok normal bir şekilde sorular yönelttim kaçamak kaçamak viraj demirine girme. bilmiyorsan öğren duster'da orta difransiyel yok ön ve arka olmak üzere 2difransiyel var. viraj demiri viraj demiri belki aracın göğsünü çarptırdığımda oldu belki tek teker kaldırımdan atladığında oldu belki viraja 3teker girdiğimde oldu sen sebebi tam kesin olmayan birşeyin biyolojik açıklamasını bekliyorsun bende neden olabiliceği konusunda hisstetiğimi söyledim. değişti diyorsam değişmiştir keyfimden söylemedim. o şaheser teknik bilgin bukadar yüksek ise buyur bize orta difransiyeli resimle tıpki benim somut olarak kanıtladığım gibi. burda laf ebeliği yapan çok ama o kesinlikle ben değil. bır bır bır teknik bilgiler bunlar diye zırvalamaya gerek yok madem teknik bilgide orta difransiyel var sende iddia ediyosun (okuduğun yazılar hakkında) buyur resimle hepberaber görelim aracın altına eğilip bir fotoğraf çekmek bukadar zor olmasa gerek....
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Sn.Dustero
çekmiş olduğun videoda 4X4 lock moddan 60 km/hız sonrası auto moda geçmemesi gayet normal, auto moda önceki mesajımda da belirttiğim gibi 80 km/hız civarlarında geçiyor, sizde 80 km/hız sınırını aşmamışsınız ve aracınız 4X4 lock modda seyir ediyor, hızınızı biraz daha yükselttiğinizde auto moda geçtiğini göreceksiniz . Duster teknik bilgisinde 60 km/hız sonrası autoya geçer deniyor, bu 60 km/hız da geçer anlamında olmamalı,
herkeze hayırlı pazarlar dilerim
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

sayın değirmenderesi vidyoda dikkat ettiyseniz 85 e kadar çıktım ancak yinede çıkmadı. şeehir içinde 'eds' olduğu için sürekli hız kısmak zorunda kaldım ve trafikte yoğundu yüksek hızlara çıkamadım çıktığımdada bir değişme olmuyor. bi süredir duster'ımı kullanmıyordum sırf vidyo çekebilmek için dün dışarı çıkardım. ben arkadaşlardan duster'da orta difransiyel fotoğrafı yada teknik şeması bekliyorum böyle birşey varda paylaşırlarsa sevinirim dacia'ya dava açacağım bende olmadığı için. saygılar..
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Arkadaşlar, 4WD Lock modunda FREN Modu da degisiyo, bence bu modu gerekmediği zamanlarda kullanmayın. Hatta yurtdışı bir test de 4ceker lerin fren mesafesinin uzun olduğuyla ilgili biseyler vardı.
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
sayın değirmenderesi vidyoda dikkat ettiyseniz 85 e kadar çıktım ancak yinede çıkmadı. şeehir içinde 'eds' olduğu için sürekli hız kısmak zorunda kaldım ve trafikte yoğundu yüksek hızlara çıkamadım çıktığımdada bir değişme olmuyor. bi süredir duster'ımı kullanmıyordum sırf vidyo çekebilmek için dün dışarı çıkardım. ben arkadaşlardan duster'da orta difransiyel fotoğrafı yada teknik şeması bekliyorum böyle birşey varda paylaşırlarsa sevinirim dacia'ya dava açacağım bende olmadığı için. saygılar..
benim duster 15 günlük 4x4 110 bg lik bugün kemerburgaz yolunda özellikle 4 wd geçerek gittim.85-9O km
arası auto moda geçti.araçtan araca ,yük ve yol durumuna göre değişebilir belki..
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
muhsincim artık viraj demir çubuğunun bitaraflara kaçtığı raddedeyiz senin için bugün üşenmeyip şehir içinde giderken vidyo çektim ;D

divanı lügatı türk bugün yeniden yazılcak olsa herhalde arıycakları son şahıs sanıyorum sen olurdun. 'viraj demiri' denen olgu nedir? bir tararmısın google'ı kaç milyon sonuca ulaşacaksın heralde imla hatası olsa gerek okadar sonuç.. viraj demirine viraj demir çubuğu dersen sanırım yanlış bir olgu olmaz ;) her nesne söylemine göre bölgeden bölgedeye değişebilir sen şuan 'bakacak' mı 'bakıcak' mı tartışmasındasın boş adamlar gibi laf yapmanı tavsiye etmiyorum her yorumunda faşist lügatınla.

öztürk fx bana ''orta difransiyel'i '' tanımlarmısınız altınızdaki land rover discovery'mi yoksa subaru'mu? orta difransiyel kilidinin peki ne olduğunu tanımlayabilcek biri varmı? duster'da orta difransiyel varmış ve kilitleniyormuş ben bunu mossin nagant'tan sonra 2. defa duyuyorum. aracın altına baktığımda ön difransiyelden arka difransiyele uzanan tek parça dümdüz şaft görüyorum acaba benimkinemi orta difransiyel koymamışlar merak etmeye başladım. bu orta difransiyelinizi duster'ınızı askıya alıp görülcek bir açıdan fotolarsanız bana çok sevinirim. ayrıca duster'da arka difransiyele airlocker uygulaması yapılırsa bahsettiğiniz çapraz sıkıntılarıda tamamen ortadan kalkar. çoğu araçta tcs vb. sistemler varken duster'da ne tam manasıyla kilit nede sistem vardır buda onu bu koşullarda zaten fazlasıyla başarılı yapar.

sayın değirmen deresi sistemde bir hatamı var yoksa dacia bana kıyakmı geçti bilemeyceğim :D lockta aracın sınırlarını zorlamakla auto arasında dünya kadar fark var o yüksek süratlerde. çünkü tahriği kesmiyor. direksiyon turuda fazla çevrilmediği için herangi bir kasma söz konusu olmuyor yada ben hissedemedim bilemiycem ama genede sıkıntı çıkarçağını sanmıyorum ön difransiyelde lock'un.

lift vidyosuda çok yakında hizmetinize girecek görürüz tahriğin hiç kesilmediğini iyi seyirler :-*

http://www.youtube.com/watch?v=fwbURzrEMZ8&feature=youtu.be

Bak arkadaşım seni ikinci kez uyarıyorum Benim ismim muhsin değil. Dalga geçmek içinmi yapıyorsun neden yapıyorsun bilmiyorum ama Ben sana nasılki HASTERO demiyorsan isminle hitap ediyorsam sen de aynısını yapmak zorundasın.
viraj demirinin bi taraflara kaçtığı falan ne demek istiyorsun? Burda senden başka böyle saçma sapan yazan varmı?
ilk nce terbiyeli olmayı öğren. bak burda herkes birbirine seviyeli davranıyor.
burda amacımız terbiye vermek değil,bilgi paylaşımı yapmak.

Senin haricinde hiç bir duster kullanıcısı yazılanlar yanlış demedi. herkesin aracıda aynen kitabında yazdığı gibi. bir tek senin ki farklı demekki.

Ayrıca aracında neyin ne olduğunu öğren ki öyle viraj denge çubuğu kırıldı falan yazma. hiç bir aracın viraj denge çubukları öyle direksyon cevirmeyle yamulmaz kırılmaz. kaza yaparsın, yüksek süratte kasise girersin, aracın yan kayarken bir çukura düşer falan filan... bu durumlarda bile çok zor. Bak bi arkadaşımız sakarya üniversitesinin viraj denge çubukları hakkındaki araştırmasını paylaşmış.

Burdaki herkes bu kadar ciddi konuşuyorsa sende bunlardan feyz al.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
öztürk çok normal bir şekilde sorular yönelttim kaçamak kaçamak viraj demirine girme. bilmiyorsan öğren duster'da orta difransiyel yok ön ve arka olmak üzere 2difransiyel var. viraj demiri viraj demiri belki aracın göğsünü çarptırdığımda oldu belki tek teker kaldırımdan atladığında oldu belki viraja 3teker girdiğimde oldu sen sebebi tam kesin olmayan birşeyin biyolojik açıklamasını bekliyorsun bende neden olabiliceği konusunda hisstetiğimi söyledim. değişti diyorsam değişmiştir keyfimden söylemedim. o şaheser teknik bilgin bukadar yüksek ise buyur bize orta difransiyeli resimle tıpki benim somut olarak kanıtladığım gibi. burda laf ebeliği yapan çok ama o kesinlikle ben değil. bır bır bır teknik bilgiler bunlar diye zırvalamaya gerek yok madem teknik bilgide orta difransiyel var sende iddia ediyosun (okuduğun yazılar hakkında) buyur resimle hepberaber görelim aracın altına eğilip bir fotoğraf çekmek bukadar zor olmasa gerek....

Şimdi neresinden başlasam bilmiyorum..Çünkü sen bildiğini yine okuyacaksın...iki sayfa önce ne demişim..sen neden bahsediyorsun..

cav3zivum9ds03znt.gif




Şu kadarını söyliyeyim...Senin kullandığın araçta Atlas diferansiyal yok...aracın altına bakmana gerek yok..senin aracın diferansiyali elektronik kontol le çalışıyor...



cav3laqrza1fxtdmx.jpg


Senin ön diferansiyalin ile arka diferansiyalini birbirine bağlayan kovanda orta diferansiyel kilit sistemi vardır...dolayısı ile isteğe bağlı olarak çekiş sistemini değiştirebilirsin...

Bu kadar yeter sanırım...daha fazla bilgi senin harddiskleri karıştırıyor...önüne gelene saldırıyorsun...

En anlaşılır çalışma sistemi bu grafiktedir...

cav3iclifwt5ptn49.jpg
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Gelinen noktada,
artık bazı duster kullanıcıları bile
saçmalıklara tepki vermeye başlamış,
bence en önemli nokta bu.
Daha önceleri mossin nagant arkadaş benzeri eleştiri yapanlar olunca,
tüm dusterciler ortak savunmaya geçerdi ve sanki duster kullanmayanlar dusteri veya dustercileri alaya alıyor havası oluşurdu.
Ancak öztürk ve değirmenderesinden arkadaşları aslında sürekli anlatılmaya çalışılan,
"hiç kimse aracı hakkında yanlış abartı bilgi vermesin" temasına katılmalarından dolayı kutluyor ve teşekkür ediyorum.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Gerçekten oldukça uzun süredir Duster ile alakalı olan başlıkları okumaya çalışıyorum ancak ne yazık ki başlıkların birkaç sayfa içerisinde kaçınılmaz olarak tartışmadan çok bazı kişilerin kendilerini "sanal" ortamda gerçekleme amaçları sebebiyle anlamsız ağız dalaşı ortamına çevirmeye çalıştırklarına şahit oluyorum.

"Forum" kelimesinin alıntısını yapmadan edemeyeceğim;

"Panel, forum ya da açık oturum bir konunun çeşitli yönlerden aydınlatılması için bir topluluk önünde, sohbet havasında tartışılmasıdır." wiki

Lütfen, burada insanların amacı, belirli kişilerin fikir alışverişi yapmak için açmış olduğu başlıklardan bilgi edinmesi ya da karşılıklı olarak bilgi paylaşımıdır. Bu bilgiler deneyimsel (gözlemsel) olabilir ya da literatürden edinilmiş olabilir fark etmez sadece paylaşılmalıdır.

Bu ve daha önceki bazı başlıklarda görmüş olduğum bir durum, 2 kişinin olaya analitik yaklaşımları karşısında kendisini cesareti gereği savunan ve seviyesizleşen bir kişinin varlığı... Başka birkaç durumda ise malesef ortalama kütür seviyesi zaten düşük olan ülkemizde birçok kişinin sadece ve sadece kulaktan dolma ve çoğunlukla yalnış öğrendiği-daha çok duyduğu demek doğru olur- bilgilere, sırf kendileri de o şekilde inanmak istedikleri için büyük bir inançla ve güvenle savunmaları...

Malesef daha anlaşılır olmak için isim vermek durumda olacağım, mossin nagant ve Tahsin FX kullanıcıları gibi diğer kişiler de daha somut ve analitik yaklaşımlarla yaklaşşın ve deneyimsel görüşlerini paylaşacak olanlarsa, kullandıkları ya da bildikleri hakkında hata olma ihtimaline yer vererek ve bunu egosal bir süreç haline getirmeden yazsın.

Burası bir forum ve insanların açılan başlıklar ya da araçlar üzerine olumlu şeyler duymanın yanında varsa olumsuzluklarını da duyma ihtiyaçları olabilir ve hakları da vardır!

Uzattığım için özür dilerim, ancak bazen susmak çok zor geliyor.
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

acreac' Alıntı:
Gerçekten oldukça uzun süredir Duster ile alakalı olan başlıkları okumaya çalışıyorum ancak ne yazık ki başlıkların birkaç sayfa içerisinde kaçınılmaz olarak tartışmadan çok bazı kişilerin kendilerini "sanal" ortamda gerçekleme amaçları sebebiyle anlamsız ağız dalaşı ortamına çevirmeye çalıştırklarına şahit oluyorum.

"Forum" kelimesinin alıntısını yapmadan edemeyeceğim;

"Panel, forum ya da açık oturum bir konunun çeşitli yönlerden aydınlatılması için bir topluluk önünde, sohbet havasında tartışılmasıdır." wiki

Lütfen, burada insanların amacı, belirli kişilerin fikir alışverişi yapmak için açmış olduğu başlıklardan bilgi edinmesi ya da karşılıklı olarak bilgi paylaşımıdır. Bu bilgiler deneyimsel (gözlemsel) olabilir ya da literatürden edinilmiş olabilir fark etmez sadece paylaşılmalıdır.

Bu ve daha önceki bazı başlıklarda görmüş olduğum bir durum, 2 kişinin olaya analitik yaklaşımları karşısında kendisini cesareti gereği savunan ve seviyesizleşen bir kişinin varlığı... Başka birkaç durumda ise malesef ortalama kütür seviyesi zaten düşük olan ülkemizde birçok kişinin sadece ve sadece kulaktan dolma ve çoğunlukla yalnış öğrendiği-daha çok duyduğu demek doğru olur- bilgilere, sırf kendileri de o şekilde inanmak istedikleri için büyük bir inançla ve güvenle savunmaları...

Malesef daha anlaşılır olmak için isim vermek durumda olacağım, mossin nagant ve Tahsin FX kullanıcıları gibi diğer kişiler de daha somut ve analitik yaklaşımlarla yaklaşşın ve deneyimsel görüşlerini paylaşacak olanlarsa, kullandıkları ya da bildikleri hakkında hata olma ihtimaline yer vererek ve bunu egosal bir süreç haline getirmeden yazsın.

Burası bir forum ve insanların açılan başlıklar ya da araçlar üzerine olumlu şeyler duymanın yanında varsa olumsuzluklarını da duyma ihtiyaçları olabilir ve hakları da vardır!

Uzattığım için özür dilerim, ancak bazen susmak çok zor geliyor.

Hocam çok komplike cümleler kurmuşsun.
anlasaydı zaten bizi anlardı :D
yinede teşekkürler :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst