Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AYDURAN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,766

Hangisini Tercih Edersiniz?

  • Discovery I 3.9 V8

    Kullanılan: 129 53.3%
  • Discovery 2.5 TD

    Kullanılan: 113 46.7%

  • Kullanılan toplam oy
    242
Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

sevgili arkadaşlar yazdıklarınızı hem toyota bölümünde hemde LR bölümünde uzunca zamandır okudum hala okuyorum ve sayenizde çok güzel tecrübeler edindim fakat bir iki konuda bende yorumlarımı yaşadıklarımı buraya yazayım dedim 1996 yılında istbuldan antalya kemere yerleşince daha evvel kullandığım suzuki v6 satarak 1997 yılında bir grand cherokee aldım hem çok ağır olmayan off road koşularında hemde asfaltta kullanarak gayet mutlu yıllar geçirdim fakat aksesuar seçeneği şimdiki gibi yoktu arb tampon vinç gibi bende aracımı değiştirip hem vergi açısından hemde yakıt ekonomisinden gidip bir disco2 td5 aldım 90,000 km aldığım disco ile yaklaşık 200,000 km yol yaptım fakat en az 3 kere körük değiştirdim, sensör sayısını hatırlamıyorum,abs sensörü,şanzıman radyatörü delindi değiştirdim,şanzumanım bozuldu kample çıkmasını aldık değiştirdik,arka aks bilya dağıttı değiştirdim,abs beyni ve ona bağlı tcs sistemim bozuldu bayram arefesinde parçayı bursada bulduk yanlış hatırlamıyor isem 5000 euro civarıydı yenisi 2000 ytl çıkmasını aldık değiştirdim ,klıma hotumum delindi söktük kaynattık ,denge sistemini ayarlayan sistemin borusu aynen söktük kaynattık,mazot pompam bozuldu değiştirdik (araç cekici ile antalyadan istanbula getirildi) çünki kosifler araca 4500 euro masraf çıkarmıştı ,direksiyon amortisörü bozuldu değiştirdik,fren disklerim en az 2 kere değişti yanlış hatırlamıyor isem,arka sunroof motoru su almış değiştirdim,radyatörüm,delindi onuda değiştirdim arkadaşlar inaın bana bunlar aklıma gelenler daha bunun gibi bir sürü örnek verebilirim kendi aracım ile ilgili antalyada yaşadığım sürece bu araba ile uğraştım ankaraya taşınınca bu sene yine bir kaç arıza şarz dinamosu,motor ısıtma bujileri vb gibi ben yazmaktan yoruldum hepsi faturalı aracım bütün bakımları levent oto sanayide sahibide çok yakın olan bir dostum tarafından yapıldı ,aracımın bütün bakımları konusunda çok titiz davrandığım halde ben bu aracı toplayamadım ve sattım en sonunda ,sonrada bir toyota 100 aldım (yine bu sitedeki arkadaşlarımın yazdıkları ışığında)yani burada şu marka veya bu marka diye bir yorum yapmayacağım ama bandrol benzinden kaçarken sanayiden çıkmaz olduk, bu yaşadıklarımın hepsi faturalı ispatlıdır ,belki benim kadersizliğimden belkide aractan ama ben bunları yaşadım allah sizlere yaşatmasın (bu arada amacım markaları karalamak değil tamamen yaşadıklarımı anlatmaktı) kimse bir marka kavgası başlatmasın lütfen
 

Etiketler
Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

turboyu falan yazmayı unutmuşsunuz birde aktifin borulari körüklerin komprosörünü falan ayrıca ön şaft falan size baya bir maliyet olmuş anlaşılan kısmet diyelim sadece ..
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

keyifadami' Alıntı:
turboyu falan yazmayı unutmuşsunuz birde aktifin borulari körüklerin komprosörünü falan ayrıca ön şaft falan size baya bir maliyet olmuş anlaşılan kısmet diyelim sadece ..
haklısınız körük komprösörünüde değiştirmiştim ,unutmuşum yazmayı ön şaft ,aktif borularında,ve turbomda bir şey yoktu inanın pişmiş tavuğun başına bu kadar gelmemiştir
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

bende td5 aldim 6 aydir kullaniyorum, 12 000 km civari yaptim 6 ayda, aracim 180 000 de, ve bir kere sarj dinamosunun komuru bitti, yenilendi. araci alirken sag onden darbeli oldugunu bilerek aldim ve sag on forye de sorun vardi o degisti. bunun disinda eski sahibinin araca hic bakmamasi yuzunden olan bazi kablo ve hortum problemleri disinda henuz bir sorun cikartmadi. Yani aslinda yasadigim sorunlar bugun alacagimiz 2009 model herhangi bir binek aracin bize cikartabilecegi sorunlardan daha fazla degildi. insallah ileride benzer sorunlarla karsilasmam. Ama siz oyle seyler anlatiyorsunuzki arabanin sorun cikartmayan yeri kalmamis gibi, cok buyuk bir kazadan cikip toplanmis bir aracmiydi acaba? sanki hicbir yeri ayar tutmamis gibi.
ama bu kadar sorun benim aracimda cikartsa ondan vazgecerim kesin
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

kürşat bey aracımın kasası diyebilirimki piyasada bulabileceğiniz en temizidir belki üzerinde sadece ön sağ çamurlukta küçük bir boya vardı çok temiz bir aractı fakat bir türlü olduramadım ben şans diyelim
 



Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

He he... Bunlar tabi aslında TD5 kullananlara yabancı gelmeyen arızalar.
Ancak tabi toplam işletme maliyeti ve gidilen yolda önemli, eğer kullanmadan bu arızaları çıkardı ise vallahi yazık olmuş giden paralara.

Bende de bir dosya fatura mevcut ama aslen ben üstünden inmiyorum, normal geliyor bir aşamadan sonra..
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

LRTD5' Alıntı:
He he... Bunlar tabi aslında TD5 kullananlara yabancı gelmeyen arızalar.
Ancak tabi toplam işletme maliyeti ve gidilen yolda önemli, eğer kullanmadan bu arızaları çıkardı ise vallahi yazık olmuş giden paralara.

Bende de bir dosya fatura mevcut ama aslen ben üstünden inmiyorum, normal geliyor bir aşamadan sonra..
yok ben 200 000 km kadar kullandım allahtan yani ama bazen çok korkarak özellikle antalyada td5 ten anlaya kimse yoktu cep tlf ile servis alıyorduk valla
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Bende korkarak biniyorum, bazen sesinde acaba bir gariplik mi var filan diye dinliyorum.
Ama sanırım alışkanlık yaptı :smiley:

Şimdi öyle problemsiz filan bir araba nasıl olur bilemiyorum.

Umarım 200.000 KM yapınca Toyota 100 içinde benzer maliyetler oluşmaz, bence TD5 için harcadıklarınızı bir kenara toplasanız,
ben topladım. yağlar, filtreler, lastikler, off-road aksesuarları, kırılan dökülen dahil. 23.000 TL etmiş....
175.000 KM den 305.000 Km kadar geçen 4 yılda...
Yılda 5.750 TL filan yapıyor sanırım. Sonuçta, ayda 450 - 500 arası birşey yapar... (Tamamen gerçek rakamdır, işte arabamı ve markasını masrafsız göstereyim, ileride satılır düzmeceleri değil, net rakamdır.)

Sürekli binilen, kayağa, işe, kampa, dağa, ormana girilen... Hem binek aracı olmanın yanısıra hemde hobi olan birşey için normal geliyor.
Yani bir spor klübüne üye olsam bile aynı maliyet oluşuyor gibi aşağı yukarı. :smiley:
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Aklıma takılan bir konu var.

Toyota'nın ya da Jeep'in ECU sahibi dizel araçlarının bakımını yapabilmek için Türkiye'nin her ilindeki yetkili veya yetkisiz ama adam gibi çalışan servislerinde Test Book var mı?
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Cihan bey merhaba, yalnız bende şimdi farkettim gece gece görmemişim, siz 200 000 km yaptığınız bir aracın toplam masraflarından bahsediyorsunuz, 200 000 bazı araçlar için neredeyse ömrünün bitmesi demek. Ve bu süreç kaç senede geçti bilmiyorum ama bazı talihsizlikleriniz dışında aracınızın çıkarttığı sorunların çoğu bu kadar km için normal bence. sonuçta mekanik ve elektronikden oluşan bir araç, her türlü zor koşullara sokuyoruz, asfalttada alabildiğine gazlıyoruz. Bu aracında bir yıpranma payı olması çok normal.


Serdar genelde bu konularda güvendiğim birisi, çünkü çok detaylı rapor tutuyor :smiley: Soylediği seyleri dusunerek acaba benzer yaş ve km lerde, aynı kullanım şartlarında başka marka araçlar ne kadar masraf çıkartıyor bir araştırmak lazım.örneğin TD5 20 000 masraf çıkarttıysa diğer araç 15 000 çıkartıcaksa zaten araç alım satımda edeceğimiz zarara değmez değiştirmek.


Bende hala kararsızım ama benim kararsizliğim offroad ve şehir aracını bir araçdamı toplamak yoksa 2 araç alıp ayrı ayrımı kullanmak konusunda. Bu yuzden zaman zaman acaba td5 i satip bir disco1 alıp yanınada ufak motorlu ekonomik bir şehir arabasımı alsam diye düşünüyorum. Çünkü istediğim hale gelmesi için en az 5000-10 000 masraf edicem bu araca araziye sokmadan önce. sonrada elimde şehirde kullanırken zorlandığım , alışveriş merkezlerine sokamadigim bir araç olucak. Benim tek çelişkim bu. Bakalım 6 ay arabamdan uzak kalıcam geldiğimde guzel bir disco1 bulursam belki bu projemi hayata geçiririm. Veya gözümü karartıp td5 i kafama uygun hale getiririm. 6 ay çok düşünecek zamanım olucak :smiley:
 



Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

edaghan' Alıntı:
Aklıma takılan bir konu var.

Toyota'nın ya da Jeep'in ECU sahibi dizel araçlarının bakımını yapabilmek için Türkiye'nin her ilindeki yetkili veya yetkisiz ama adam gibi çalışan servislerinde Test Book var mı?

toyota yetkili servislerinde olduğunu biliyorum..gerçi yetkili servisleri sevmiyorum ve gitmiyorum ama...lpg li aracları da almıyorlar.
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Tempus' Alıntı:
Cian bey merhaba, yalnız bende şimdi farkettim gece gece görmemişim, siz 200 000 km yaptığınız bir aracın toplam masraflarından bahsediyorsunuz, 200 000 bazı araçlar için neredeyse ömrünün bitmesi demek. Ve bu süreç kaç senede geçti bilmiyorum ama bazı talihsizlikleriniz dışında aracınızın çıkarttığı sorunların çoğu bu kadar km için normal bence. sonuçta mekanik ve elektronikden oluşan bir araç, her türlü zor koşullara sokuyoruz, asfalttada alabildiğine gazlıyoruz. Bu aracında bir yıpranma payı olması çok normal.


Serdar genelde bu konularda güvendiğim birisi, çünkü çok detaylı rapor tutuyor :smiley: Soylediği seyleri dusunerek acaba benzer yaş ve km lerde, aynı kullanım şartlarında başka marka araçlar ne kadar masraf çıkartıyor bir araştırmak lazım.örneğin TD5 20 000 masraf çıkarttıysa diğer araç 15 000 çıkartıcaksa zaten araç alım satımda edeceğimiz zarara değmez değiştirmek.


Bende hala kararsızım ama benim kararsizliğim offroad ve şehir aracını bir araçdamı toplamak yoksa 2 araç alıp ayrı ayrımı kullanmak konusunda. Bu yuzden zaman zaman acaba td5 i satip bir disco1 alıp yanınada ufak motorlu ekonomik bir şehir arabasımı alsam diye düşünüyorum. Çünkü istediğim hale gelmesi için en az 5000-10 000 masraf edicem bu araca araziye sokmadan önce. sonrada elimde şehirde kullanırken zorlandığım , alışveriş merkezlerine sokamadigim bir araç olucak. Benim tek çelişkim bu. Bakalım 6 ay arabamdan uzak kalıcam geldiğimde guzel bir disco1 bulursam belki bu projemi hayata geçiririm. Veya gözümü karartıp td5 i kafama uygun hale getiririm. 6 ay çok düşünecek zamanım olucak :smiley:



kürşad bey görece olmakla beraber biraz yüksek model biraz da elektronik arac sahipleri olan bizlerin hepimizin yaşadığı sorun bu..eldekini mi adam etsek, yoksa 2.bir aracmı yapsak...
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Çağlar bey bende çok kafa yoruyorum bu işe askere gitmeyecek olsam muhtemelen 1 ayım bu işi çözmekle geçicekdi ama şimdi gidip orda 6 ay düşünücem bu arada arabamın muayenesini filan yaptirdim beni bekleyecek 6 ay :smiley: Ondan sonra bakıcam ne yapacağıma düşünecek çok vaktim var. Açıkcası ben türkiye turları, ilerleyen zamanlarda yurtdışı turları düşünen bir insanım. Ve sürekli aman 5000 km gidersem hangi elektronik parçası bozulucak diye korkarak bir araca binemem. O yuzden tecrübelilerden dinleyip öğrenip birazda kendi aracımı iyice gözden geçirip karar vericem. Şu an aracım sorunsuz asfalttada arazidede standart bir araç olarak çok memnun ediyor beni. Eğer böyle kalırsa ömürboyu seve seve kullanırım zaten.
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

madem konu V8-TDI tercihi o halde şu videoya bi göz atın ;)

http://www.dailymotion.com/user/mertkigili/video/xa0z84_v8_auto

şimdilik ses veriyorum çok yakında görüntü de geliyor :smiley:
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Mert bi sorun var galiba ses yada goruntu yok,

heh duzeldi simdi :smiley: hayirli olsun motor sesin zaten bu sese guzel degil diyebilicek varmi ki ;D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,546
Kaydolan Son Üyemiz
Behcet001453

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst