Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan usas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 126
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,363
Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

o tarz hafif arazi araçları hakkında çok detaylı bilgim yok ama japon tercih ederseniz daha sağlam daha sorunsuz olur diye düşünüyorum, tabii yargı değil sadece düşünce ;)
 

Etiketler
Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

bende LR V8'lere baktım, airbag olmayan modelleri 17bin TL'ye var. airbagli ve sıralı sistem LPG olanlar ise 23-27bin TL arasında. dizel bulursam daha iyi olacak sanırım. cevaplar için teşekkürler.
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

Geçenlerde forum üyelerinden birisi 30 bin civarına yeni kasa Suzuki GV aldı. Bahsettiğiniz donanım bu modelde mevcut. LPG taktırsanız da bagajı yeterli olur. Aşağıdaki başlıkta da benzer tartışmalar mevcut, isterseniz bir bakın, size de fikir verebilir.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=39135.msg393997#msg393997
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

Belki arıza yapar düşüncesi ile aracın etkinliğini arttıran onca cillop sistemden vazgeçmek :smiley:
Ha ha vinç'te takmayın o halde, belki arıza yapar... klima, merkezi kilit, teyp mesela...
ARB kilit mesela hatta Detroit bile....

Discovery Series II araçlar eğer TC sistemleri çalışmazsa, (Işık Amber light'tır yani sistem çalışmaktadır ancak etkinliği %100 olmadığını ifade eder).
Hadi diyelim çalışmasa bile...Neden çalışmayacak anlamadım, mümkün değil yani tamamen kapanması.... Neyse başka konu...

Sadece Discovery Serie I araç olur o kadar :smiley: Diğer sistemler çalışır tabi o ayrı. ACE mesela... Ama temelde en kötü durumda diyelim o halde...
Ya da ne diyelim diğer araçlar kadar olur, biter.
Yani yola devam...

Selamlar,
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

LRTD5' Alıntı:
Belki arıza yapar düşüncesi ile aracın etkinliğini arttıran onca cillop sistemden vazgeçmek :smiley:
Ha ha vinç'te takmayın o halde, belki arıza yapar... klima, merkezi kilit, teyp mesela...
ARB kilit mesela hatta Detroit bile....

Discovery Series II araçlar eğer TC sistemleri çalışmazsa, (Işık Amber light'tır yani sistem çalışmaktadır ancak etkinliği %100 olmadığını ifade eder).
Hadi diyelim çalışmasa bile...Neden çalışmayacak anlamadım, mümkün değil yani tamamen kapanması.... Neyse başka konu...

Sadece Discovery Serie I araç olur o kadar :smiley: Diğer sistemler çalışır tabi o ayrı. ACE mesela... Ama temelde en kötü durumda diyelim o halde...
Ya da ne diyelim diğer araçlar kadar olur, biter.
Yani yola devam...

Selamlar,

Serdar hocam dilinize sağlık diyorum. İnsanlar korkuyorlar ancak berbat dijital arızanın bile yerine çıkma beyinle çözüm bulunup %60'a varan bir tamir ve bakım sistemi var Türkiye'de. Bunu unutmayalım. Herşeyin kolayı mevcut.

Denildiği gibi arıza korkusu ile araç binemeyecekseniz size sıfır kilometre binek önermekten kendimi alamayacağım. Nedeni ise fabrika garantisi ilse rahat rahat binilir. ;D :D
 



Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

nkurtkaya , link için teşekkürler bakacağım.

LRTD5 , geçen pazara gitmiştim, 2007-2008 model araçlar öyle hor kullanılmışlar ki, her yerleri dökülüyor (Avrupa ve sağlam bilinen araçlar bile). Temiz ve titiz kullanmış birinden bir araç bulabilsem hiç düşünmem ama öyle araç bulmak zor. Satılması için makyajlanmış araç çok, donanım da fazla olunca insan yanılabiliyor temiz araç seçmekte.
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

GezenGen' Alıntı:
nkurtkaya , link için teşekkürler bakacağım.

LRTD5 , geçen pazara gitmiştim, 2007-2008 model araçlar öyle hor kullanılmışlar ki, her yerleri dökülüyor (Avrupa ve sağlam bilinen araçlar bile). Temiz ve titiz kullanmış birinden bir araç bulabilsem hiç düşünmem ama öyle araç bulmak zor. Satılması için makyajlanmış araç çok, donanım da fazla olunca insan yanılabiliyor temiz araç seçmekte.

Ufak bir detay verebilir misiniz? "Temiz araç" nedir? yürüyeni, içi, kaportası, motoru?
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

GezenGen' Alıntı:
nkurtkaya , link için teşekkürler bakacağım.

LRTD5 , geçen pazara gitmiştim, 2007-2008 model araçlar öyle hor kullanılmışlar ki, her yerleri dökülüyor (Avrupa ve sağlam bilinen araçlar bile). Temiz ve titiz kullanmış birinden bir araç bulabilsem hiç düşünmem ama öyle araç bulmak zor. Satılması için makyajlanmış araç çok, donanım da fazla olunca insan yanılabiliyor temiz araç seçmekte.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=22758.540 buradaki Disco II Td5 kullanıcılarına da fikir sorabilirsin.
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

edaghan' Alıntı:
Ufak bir detay verebilir misiniz? "Temiz araç" nedir? yürüyeni, içi, kaportası, motoru?

bakımlı aracın her zaman kendini belli ettiğini diüşünüyorum. Ama bakımsız ise araç, pasta/cila vs.. fayda etmiyor, sırıtıyor. Donaımlı arazi araçlarında tecrübem yok denecek kadar az. Ama normal araçlar için "temiz araç" dediklerinizin bir bileşimidir bana göre..
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

km sayacı ile oynanmamış araç temizdir diyebiliriz ;) Bunu nerden anlarız, biraz hafiyelik yaparak servis kayıtları araştırılabilir. Servis kaydı yoksa kapalı kutu. Hele ki distribütör firma tarafından ithal edilmediyse uzak durun derim. 2000 model 100.000 km deki TD5 ten de şüphelenmeniz gerek :smiley: V8 de ise mümkündür.
 



Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

Deep' Alıntı:
km sayacı ile oynanmamış araç temizdir diyebiliriz ;) Bunu nerden anlarız, biraz hafiyelik yaparak servis kayıtları araştırılabilir. Servis kaydı yoksa kapalı kutu. Hele ki distribütör firma tarafından ithal edilmediyse uzak durun derim. 2000 model 100.000 km deki TD5 ten de şüphelenmeniz gerek :smiley: V8 de ise mümkündür.

Mantıklı, Distrübütor getirmedi ise aracı kesinlikle ne kilometreye ne başka birşeye kanın, uzak durmak lazım.
Kilometreden korkmamak gerekiyor. Sonuçta sahibi aracın kilometresinde gereken parçalarını değiştiriyor ise, zaten bakımlı bir araç ile karşı karşıyasınız demektir.
Servis kayıdı olan bir araç size olumlu fikirler verecektir.

Ancak zaten alınıp binilebilecek bir araç kendini hemen belli eder. Yani almak istersiniz.

Selamlar,
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

LRTD5' Alıntı:
Mantıklı, Distrübütor getirmedi ise aracı kesinlikle ne kilometreye ne başka birşeye kanın, uzak durmak lazım.
Kilometreden korkmamak gerekiyor. Sonuçta sahibi aracın kilometresinde gereken parçalarını değiştiriyor ise, zaten bakımlı bir araç ile karşı karşıyasınız demektir.
Servis kayıdı olan bir araç size olumlu fikirler verecektir.

Ancak zaten alınıp binilebilecek bir araç kendini hemen belli eder. Yani almak istersiniz.

Selamlar,

buna tam olarak katılamayacağım, çünkü cumartesi günü eşimin aracının yağ değişimi için tanıdık bir ustaya gittim. Usta bana şöyle bir olay anlattı. Bir müşteri gelmiş ve araçtan tuhaf sesler geliyor demiş (yeni kasa passat dizel), usta bakmış, araca benzinli yağı koymuşlar. Araç sahibi bir benzincide şunun yağını değiştir demiş, oradaki çalışanda bilmeden böyle bir yağ koymuş. Kısacası her km.si oynanmamış araçta iyi olmayabiliyor.
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

GezenGen' Alıntı:
buna tam olarak katılamayacağım, çünkü cumartesi günü eşimin aracının yağ değişimi için tanıdık bir ustaya gittim. Usta bana şöyle bir olay anlattı. Bir müşteri gelmiş ve araçtan tuhaf sesler geliyor demiş (yeni kasa passat dizel), usta bakmış, araca benzinli yağı koymuşlar. Araç sahibi bir benzincide şunun yağını değiştir demiş, oradaki çalışanda bilmeden böyle bir yağ koymuş. Kısacası her km.si oynanmamış araçta iyi olmayabiliyor.

Şimdi aslında şu gerçeği kabul etmek lazım.
Alacağınız araç, bir hayran kitlesi olan, bir yaşam tarzını ifade eden bir sınıfta (arazi aracı) iyi bilinen bir markanın ürünüdür.
Şimdi bu arabayı, araçtan hiç anlamayan bir kişiden alıyorsanız, tabi ki neler yapılmış olabilir aklınıza hayalinize bile getiremeyebilirsiniz.
Sonuçta bir Td5'in hortumlarında envayi çeşitte yağ dolaşıyor :smiley: Neler koyarlar şaşarsınız.

Bunu yapmayacağınızı sanıyorum. Yani "Abi biz aldık anlamadık satıyoruz" diyen bir at hırsızından almak için çok iyi bir fırsat yakalamış olmalısınız.

Benim aracım 2000 model Borusan ithalatı, bakımlı 310.000 kilometrede bir Td5'tir. Genelde piyasada araçlar 31.000 - 32.000 TL değerde ve 100.000 Kilometre ile 150.000 kilometre arasında oldukları iddia edilir. Ben aracıma 37.500 TL isterim, bu para dışında satmam, çünkü mantıksız olur.
Ancak tabi ki, geçen sene karar almış olsaydım satmaya ve bakımları ve tamiratlarını ertleseydim 27.500 TL'ye verirdim :smiley: Keyfe keder Şanzıman toplandı, Ön arka Diferansiyel elden geçti, Elektrik tesisatı bir küçük arızadan dolayı komple elden geçti, Chip tuning yapıldı, yapıldı oğlu yapıldı. Ses yapıyor diye parça değişti :smiley: Bilmem anlatabildim mi?

Anlaşılması gereken şudur ki, bu işten anlayan birinden binilecek bir aracı ancak değerine alabilirsiniz ancak tüm servis geçmişine sahip olup, resmi yolla ülkeye girmiş nispeten daha az riskli bir araç alırsınız.

Bir aracı hiç anlamayan birinden fırsat şeklinde alırsanız çok iyi de çıkabilir, çok kötü de... Çok kötü veya kötü bile çıksa, ciddi masraf yapmanız gerekecektir. bu araçlar bir basit gazoz kapağı değiller. Çok karmaşık yapıları var. ACE arızasında sadece ilgili hortuma yama yaparsan, olmaz, sadece o hortumu değiştirsen olmaz, layıkıyla olması için servis kılavuzunda denildiği gibi, hortum takımı, contaları ve içinde dolaşan sıvıyı değiştirmelisiniz, çünkü sistem BAKIMSIZ olarak tasarlanmıştır ve sorun olmadan milyon KM yapabilir. Bilinçsiz müdahale ise, o dillere destan efsanelerin doğmasına sebep olur. Yaparsın patlar, yaparsın patlar.

Hem en ucuz olsun, hem en bakımlı olsun ;-) Sadece V8 için geçerli olabilir. Çünkü o araçlardan sadece kenarda duran ve haftasonu binilenleri çokça var.
Td5 alan biri ise mutlaka gezmiştir. Gezmeyecek adam Td5 almaz, Td5 alan gezmemezlik etmez.
 

Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

Serdar'a katılıyorum, biz km sayacı oynanmış aracın risklerinden bahsettik. Sayaç ile oynandıysa basit bir yanlış yağ koyma hatasından öte bir sürü dümen dönmüştür o araçta bunları göz önünde bulundurmak gerek. İlk veya 2. sahibinden servis kaydı olan bir araç alamıyorsam her tarafı bitik vaziyette bir aracı çok ucuza alıp baştan aşağı yenilerim, benim bakış açım bu şekilde. Ağır hizmet arazi araçlarının kullanım şekline göre oluşacak arızaları basit SUV ve binek arızalarına benzemez çünkü.
 




Ynt: Discovery İçin Ne Dersiniz ?..

GezenGen' Alıntı:
Çok güzel dile getirmişsin LRTD5, aynen katılıyorum :smiley:

Dilerseniz müsait bir vaktinizde aracımı inceleyebilirsiniz.
Aşağı yukarı ekspertiz yaptığınız araçlarda olası sorunların tamirat giderleri hakkında da bilgi verebilirim.
Ne de olsa bende olmuştur o arıza mutlaka :smiley:

Mert'e katılıyorum, eğer kötüyse araç, bir kerede toptan tamirat kesinlikle en mantıklı yaklaşım. Yoksa zamana yayılan bir restorasyon çok daha zahmetli oluyor.

Selamlar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,907
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst