Benim aracımda hem orta diff-lock hemde 2 yıldır bir kez bile uyarı lambası yakmayan TC ABS HDC sistemleri bulunuyor.
TC-ABS-HDC beyni, ileride diff-lock takılacağı düşünülerek programlanmıştır. Bu durumda Diff-lock kilitlenince, TC aks üzerinde optimum çekişi sağlayacak şekilde müdahale eder. Ancak tekerlekleri frenlemeden döndürmenizi gerektirecek bir durum var ise; TC sistemini tamamen kapatabilirsiniz. Bunun için kontak kapalı iken Diff-lock takılır, kontak açılır. Sistem uyarı beep sesini 3 kez kısa fasılalı biçimde verir. Bu durumda araç sistemi kapatır.
Araç sürekli TC-ABS-HDC beyni, otomatik transmisyon beyni, motor kontrol ünitesi, SLS sistemi beyni ve sayısız sensorden aldığı bilgileri işler ve bulunulan koşul için en optimum uygulamayı seçer, Buna ACE sistemi ile viraj denge çubuklarını kötü arazide yumuşatmak, aracın artikulasyon değerini arttırmak, gaz pedalının duyarlılığını değiştirmek, kabinin yere olan açısını ölçmek ve savrulmaları tespit ederek, eğim iniş kontrol sistemini gerektiğinde devreye almak gibi sayısız mudahaleler yapar. Sadece tüm bu olaylar, neredeyse bir Defender kokpiti kadar sade bir panelin arkasında olur.
Alacalı bulacalı LCD ekranlara gerek olmaz
Otomatik vites sistemi normal sürüş konumunda, sport ve normal modlarında, arazide ise manuel veya otomatik modda kullanılabilir.
Bu tip bilgileri araştırarak bir araç almak üzere yola çıkmak gerekir. Eğer detaylı araştırma yapmazsanız, genele uyarsınız, herkes ne alıyor ise onu kovalarsınız... Bu da mantıklı bir yol.
Sensörler hk : Sensörlerin güvenilmez veya sık arıza yapan unsurlar olduğunu düşünüyorsanız. Havacılık endüstrisine ve oradaki uçakları inceleyiniz.
Mesela örnek; Aracım gaza basmama rağmen sıkışık trafikte 5 km hız ile yola devam ediyor ancak bir türlü hızlanmıyordu...
Acaba neden diye düşünürken ne göreyim hareret seviyesi artmış... Araç sadece kendini soğutacak ve acil durum manevrası yapacak kadar gaza basmama imkan veriyor. Sonuçta, sensör olmasa idi. Motor yapmak filan gerekirdi... Vs vs...Örnek çok....