Discovery I vs. Discovery II

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,325
Ynt: Discovery I vs. Discovery II

CJ ler üzerinde çok düşündüm ama eşimi razı edemedim. Çünkü arkadan bakınca o kuş serisi araçların steyşin tipinin aynısıydı. E bide araba uzak. Onu sollayana kadar tofaş gidiyor sanıyorsun:smiley:
Montero ise belki orjinal haliyle daha iyiydi. Benim en büyük problemim usta seçimim olmuştu. Arkadaş kazığı işte. Düşünebiliyormusunuz dizel jip motoru taktım diyor ama minibüs motoru çıkıyor. Yine de bu araç ne kadar iyi onu araştırırken arka ve ön difransiyellere göz atmakta fayda var çünkü ön difransiyeli görünce hemen vaz geçebilirsiniz.
Otomatik viteslere oldum olası karşıydım arazide. Beni bir çok yerde saplandığım yerden kurtaran tecrübe ve saniyede kaç kez 1. ve geri vitese takabildiğim olmuştu. Bu aracı deneme sürüşünde işte otomatik vitese taktık gittik. Sonra öğrendim sport diye bir mod varmış otoban modu varmış, İnanırmısınız sol ayağım hep debriyaj aradı sağ elim hep vitesin üstündeydi:smiley: Sağ ayakla gaza basarken sol ile frene basacağım diye ödüm koptu. Buna rağmen hızlanmasını ve viraj kabiliyetini çok yadırgamadım. E artık vita arkada nal toplasın biraz. Onun arabasını kullandığımda (üstelik daha eski ve turbo olmayan bir VW kullanıyordum)belki ona da söyledim. "Bana çok ağır hareket ediyor gelmişti" E Vita alışık, ağır adamın ağır arabası olmalı.
Önerilerinizi not ettim LPG takılırken bütün bunları da yaptıracağım. Şimdi en büyük derdim hem büyük tüp hem de bagajda en az yer kaplaması. Ne şiş yansın ne kebap olmaz biliyorum.
Buradaki önerilerinizi tek tek yaptıracağım.
Kullanım konusundaki işlemleri araç elime ulaştığında zaten soracağım. Şimdi sabrediyorum. Hangi düğme ne işe yarar diye unuturum sonra.
 

Etiketler
Ynt: Discovery I vs. Discovery II

BolbuzJack' Alıntı:
;D Land Rover için yıllık bakım anlaşması yapılan servisler var mı? Daha ucuza mal olur böylece, ben süspansiyon ve elektronik parçalarına giricem yavaş yavaş, ekmek var bu markada :D

Bence ekmek çıkmaz çünkü modifiye yapmaycaksan çok para yemez , modifiyesiz haliylede herşeye yeter, Jeep dedinmi önce modifiye, 2 araba parası harca sonra araziye gir, ilk arazide dök dooğru servise ;D
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

discovery-V8' Alıntı:
Bence ekmek çıkmaz çünkü modifiye yapmaycaksan çok para yemez

DiscoII'nin periyodik elektronik sorunları ve şu meşhur körükleriyle ilgili sorunlarının maliyetine bir Jeep sahibi olabilir insan kolaylıkla. :D Sanırım yani, ben sahiplerinin yazdıklarının yalancısıyım ;D Neyse umarım Hasan Bey sıkıntı ve problem yaşamadan o nefis aracın keyfini çıkartır, hayırlı olsun ;)
 


Ynt: Discovery I vs. Discovery II

BolbuzJack' Alıntı:
DiscoII'nin periyodik elektronik sorunları ve şu meşhur körükleriyle ilgili sorunlarının maliyetine bir Jeep sahibi olabilir insan kolaylıkla. :D Sanırım yani, ben sahiplerinin yazdıklarının yalancısıyım ;D Neyse umarım Hasan Bey sıkıntı ve problem yaşamadan o nefis aracın keyfini çıkartır, hayırlı olsun ;)

500 tl bayılır, körükleri çöpe atar bearmach yay koyarsın sonsuza kadar sorunun biter ;D jeep lerin fiyatı bukadar düştümü ?
 



Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Sevgili arkadaşlar önerdiğim kontroller ve varsa tamiratlar yapılırsa hiç masrafsız binilir demektir.
Yoksa mutlaka arızalıdır demek değildir. Sonuçta araç benzinli, sahibi ne kadar zengin olursa olsun, bir yere gidecekken benzin hesabı yaptı ve mutlaka kilometre düşük... Bu durumda araç kondisyonu iyidir.

Ben bu yazdıklarımı benim aracımda değiştirdim, hemde hepsini (tamir etme imkanı vardı, yapmadım, yenisi ile değiştirdim) kaç para tuttu?
2.000 YTL filan...

Hımm şimdi şunu anlamak lazım...
V8 5.2, V8 4.0 makinalar genelde maksimum 200.000 Yapmış olsun, piyasada, fazla fazla söyledim.... Hımmm

Vallahi benim aracım 288.000 Kilometrede, yaşamı boyunca sahibine hem dizel oluşu, hem düşük vergisi ile hizmet etti...8 yaşında... Aferin ona....
İlk defada geçen yıl, keyfe keder bu bakımları gördü....Hımm...
Pahalı mı? Bilmem ki...

Bizde Chrysler marka bir Grand Cherokee vardı, 55.000 KM 1998 model, Limited.... Çok güzeldi, :smiley: Severdik, ama sadece motordu araç, kasa desen bir kelime ile anlatılır, yolda yaylana yaylana giderken sağa sola kafa atması desen anlatılmaz yaşanır, neyse....

Vergisi :smiley: O zamanlarda taksitte yok, vallahi üstünüzde taşımaya korkacağınız parayı peşin gidip vergi ödüyorsunuz, bilen bilir..

Ben tabi gerçekleri söylemek istemem, Herkes Land Rover kullansın istemem, istemem istemem....
Bırakalım denesin yanılsınlar anlasınlar da sonra LR alsınlar.

Vallahi LR'ye aksesuar takarken GC vergisi - LRTD5 vergisi farkından çıkan paraları hep kullandım, neymiş bu paraya gidip her 6 ayda bir vinç alabilirsiniz. Tampon alabilirsiniz. Filan filan...

Akıllı adam yapsın hesabını kitabını.. Benim kafam ermez :smiley:
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

discovery-V8' Alıntı:
500 tl bayılır, körükleri çöpe atar bearmach yay koyarsın sonsuza kadar sorunun biter ;D jeep lerin fiyatı bukadar düştümü ?

Disco II gibi bir araçta çakma iş olmaz bence ;) Sıkça gördüğümüz ABS beyni + sensörleri, körükler v.s. gibi arızalarla öyle ya da böyle bir Jeep sahibi olur insan ;D
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Olmaz....
Bir jeep sahibi kolay olunmuyor olsa gerek...
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

LRTD5' Alıntı:
Sevgili arkadaşlar önerdiğim kontroller ve varsa tamiratlar yapılırsa hiç masrafsız binilir demektir.
Yoksa mutlaka arızalıdır demek değildir. Sonuçta araç benzinli, sahibi ne kadar zengin olursa olsun, bir yere gidecekken benzin hesabı yaptı ve mutlaka kilometre düşük... Bu durumda araç kondisyonu iyidir.

Ben bu yazdıklarımı benim aracımda değiştirdim, hemde hepsini (tamir etme imkanı vardı, yapmadım, yenisi ile değiştirdim) kaç para tuttu?
2.000 YTL filan...

Hımm şimdi şunu anlamak lazım...
V8 5.2, V8 4.0 makinalar genelde maksimum 200.000 Yapmış olsun, piyasada, fazla fazla söyledim.... Hımmm

Vallahi benim aracım 288.000 Kilometrede, yaşamı boyunca sahibine hem dizel oluşu, hem düşük vergisi ile hizmet etti...8 yaşında... Aferin ona....
İlk defada geçen yıl, keyfe keder bu bakımları gördü....Hımm...
Pahalı mı? Bilmem ki...

Bizde Chrysler marka bir Grand Cherokee vardı, 55.000 KM 1998 model, Limited.... Çok güzeldi, :smiley: Severdik, ama sadece motordu araç, kasa desen bir kelime ile anlatılır, yolda yaylana yaylana giderken sağa sola kafa atması desen anlatılmaz yaşanır, neyse....

Vergisi :smiley: O zamanlarda taksitte yok, vallahi üstünüzde taşımaya korkacağınız parayı peşin gidip vergi ödüyorsunuz, bilen bilir..

Ben tabi gerçekleri söylemek istemem, Herkes Land Rover kullansın istemem, istemem istemem....
Bırakalım denesin yanılsınlar anlasınlar da sonra LR alsınlar.

Vallahi LR'ye aksesuar takarken GC vergisi - LRTD5 vergisi farkından çıkan paraları hep kullandım, neymiş bu paraya gidip her 6 ayda bir vinç alabilirsiniz. Tampon alabilirsiniz. Filan filan...

Akıllı adam yapsın hesabını kitabını.. Benim kafam ermez :smiley:


Serdar varya ancak bukadar güzel ifade edillebilir durum, ellerine sağlık, Kimse Lr kullanmasın arkadaşlar hepsini deneyin, sonra gelin LR alın, lastiklerini öpersiniz mutluluktan, CJ den sonra ben direksiyonunu bile şevkatle tutuyorum Discovery min. ;D ;D
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Ben MPI'ı bile çok sevmiştim açıkcası ama kısmet olmadı. Jeep sahibi olmak kolay baya, sonrası düşündürüyordu ama, sonrasıda çok çok kolay hatta ben XJ'e parça fiyatları nedeniyle 4x4.lerin Şahini-Doğanı diyorum, Kartal slXJ de denilebilir. ;D Ancak şu var ki Disco kadar kullanımı ferah araç diyince, Pajero gayet iyi geldi, ayrıca sadece yağını değiştirip bir kuruş masraf etmeden binmek, tamirde bakımda zaman harcamamak en güzeli ;)
 



Ynt: Discovery I vs. Discovery II

BolbuzJack' Alıntı:
Disco II gibi bir araçta çakma iş olmaz bence ;) Sıkça gördüğümüz ABS beyni + sensörleri, körükler v.s. gibi arızalarla öyle ya da böyle bir Jeep sahibi olur insan ;D

Çakma mı ? Yuh yani ;D, LR in en büyük oem tedarikçisi BM den bahsediyoruz, Kit bunlar kit, körüğü ve SLS yi söküp atıyorsun, yerine helezonu koyuyorsun, Serdar taktı sanıyorum kiti hatta 2 inch te yükseltmelisini.

Sensörlere bende güvenmem ama abs sensörü diğer araçlar gibi açıkta değil kovanın içinde, ayrca ona ihtiyacın yok 1000-1500 ytl ye merkezi difflock u devreye sokan sensörleri dışarı atan kit te var. Fakat TC çok iyi çalışan çok zor arıza veren bir sistem, difflock lara para vereceğine fabrikasyon 3 diff-lock daha ne olsun.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

BolbuzJack' Alıntı:
Ben MPI'ı bile çok sevmiştim açıkcası ama kısmet olmadı. Jeep sahibi olmak kolay baya, sonrası düşündürüyordu ama, sonrasıda çok çok kolay hatta ben XJ'e parça fiyatları nedeniyle 4x4.lerin Şahini-Doğanı diyorum, Kartal slXJ de denilebilir. ;D Ancak şu var ki Disco kadar kullanımı ferah araç diyince, Pajero gayet iyi geldi, ayrıca sadece yağını değiştirip bir kuruş masraf etmeden binmek, tamirde bakımda zaman harcamamak en güzeli ;)

Murat gel alalım sana bir cillop gibi disco vazgeç jeep sevdasından ;D TD5, XJ in yarısı yakıtla 3.5 ton yük çeker. ciddiyim .
 


Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Jeep34' Alıntı:
Beni 2006 da LR3 ten soğutan 190 bg.lik fakat hantal Jaguar'ın dizeli olmuştu.

Uğur aracını aldığın zamanı hatırlıyorum bence isabet olmuş, Sen yeni bir araçla off-road yapmak istiyordun, bu nedenle sıfır km bir araç almıştın, Disco III alsaydın korkarım LR dan soğuyacaktın, ondan bir G4 aracı yapabilirsin , belki çok iyi kabiliyetleride var ama ben bir LR fanatiği olarak o aracı içime sindiremedim. Hiç zerre kadar içimden geçmedi şu araç benim olsa diye.

Aracın ruhunu çalmışlar gibi geliyor bana, yeni RR ve RR sport öyle değil , RR ın statüsü klası belli, ama discovery Ne defender gibi iş makinası ne RR gibi bir statü aracı, Disco III RR ın kulvarına girdi, o kulvarda ne onu RR alacak kişiler almak ister nede Disco II sahipleri Disco III e geçmek ister.

ikinci elleri takır takır satılıyor yenilerinin satış rakamları RR ile kıyaslanamaz bile , LR adına tam bir fiyasko. Disco II sahipleri şimdi Disco III yerine New Defender i kendilerne daha yakın görüyorlar.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Benim aracımda hem orta diff-lock hemde 2 yıldır bir kez bile uyarı lambası yakmayan TC ABS HDC sistemleri bulunuyor.

TC-ABS-HDC beyni, ileride diff-lock takılacağı düşünülerek programlanmıştır. Bu durumda Diff-lock kilitlenince, TC aks üzerinde optimum çekişi sağlayacak şekilde müdahale eder. Ancak tekerlekleri frenlemeden döndürmenizi gerektirecek bir durum var ise; TC sistemini tamamen kapatabilirsiniz. Bunun için kontak kapalı iken Diff-lock takılır, kontak açılır. Sistem uyarı beep sesini 3 kez kısa fasılalı biçimde verir. Bu durumda araç sistemi kapatır.

Araç sürekli TC-ABS-HDC beyni, otomatik transmisyon beyni, motor kontrol ünitesi, SLS sistemi beyni ve sayısız sensorden aldığı bilgileri işler ve bulunulan koşul için en optimum uygulamayı seçer, Buna ACE sistemi ile viraj denge çubuklarını kötü arazide yumuşatmak, aracın artikulasyon değerini arttırmak, gaz pedalının duyarlılığını değiştirmek, kabinin yere olan açısını ölçmek ve savrulmaları tespit ederek, eğim iniş kontrol sistemini gerektiğinde devreye almak gibi sayısız mudahaleler yapar. Sadece tüm bu olaylar, neredeyse bir Defender kokpiti kadar sade bir panelin arkasında olur.

Alacalı bulacalı LCD ekranlara gerek olmaz :smiley:

Otomatik vites sistemi normal sürüş konumunda, sport ve normal modlarında, arazide ise manuel veya otomatik modda kullanılabilir.

Bu tip bilgileri araştırarak bir araç almak üzere yola çıkmak gerekir. Eğer detaylı araştırma yapmazsanız, genele uyarsınız, herkes ne alıyor ise onu kovalarsınız... Bu da mantıklı bir yol.

Sensörler hk : Sensörlerin güvenilmez veya sık arıza yapan unsurlar olduğunu düşünüyorsanız. Havacılık endüstrisine ve oradaki uçakları inceleyiniz.

Mesela örnek; Aracım gaza basmama rağmen sıkışık trafikte 5 km hız ile yola devam ediyor ancak bir türlü hızlanmıyordu...
Acaba neden diye düşünürken ne göreyim hareret seviyesi artmış... Araç sadece kendini soğutacak ve acil durum manevrası yapacak kadar gaza basmama imkan veriyor. Sonuçta, sensör olmasa idi. Motor yapmak filan gerekirdi... Vs vs...Örnek çok....
 



Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Hava yastığı icat oldu, neden kullanmayalım.
ABS icat oldu neden kullanmayalım, Dizel yakıtından modern sistemler sayesinde sarsıntısız ve verimli güç elde edilebiliyor neden kullanmayalım...

Discovery II, yıllarca süren araştırmalar ve mühendislik çalışması ile Disco I'in mirası üstüne, tüm eksiklikleri giderilerek imal edildi... Neden kullanmayalım :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,050
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst