Discovery I vs. Discovery II

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,390

Etiketler
Ynt: Discovery I vs. Discovery II

arkadaşlar

bu kadar uzatmaya ne gerek var alın, binin gitsin yahu... beğenmezseniz başka alırsınız....

serdar sonunda bana bir td5 aldıracaksın bu gidişle...
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

discovery-V8' Alıntı:
Murat gel alalım sana bir cillop gibi disco vazgeç jeep sevdasından ;D TD5, XJ in yarısı yakıtla 3.5 ton yük çeker. ciddiyim .

Olmayacak şey değil, olabilir aslında düşünmüyorda değilim bazen ama XJ yerine değil, o kadar para verince kıyamam çünkü XJ ile yaptıklarımı yapmaya :D Altında Japon mekaniği/elektroniği çalışsaydı şimdiye kadar çoktan almıştım zaten ;D
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Naci Kaptan, Aldım bir martıdan haber... V8 daha yürüse projeleri varmış :smiley:

Alacaksın sen bir Td5'te işte kıvranıyorsun, benim arabayı hem modifiyesiz hem modifiyeli kullanmadın mı :smiley:
Sonuçta virüs bulaştı...
 




Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Serdar bey bir anlatmışsınız ki oh iyi ki aldım dedim içimden. Bu gün aracı galeriden aldım ve tamirciye bıraktım. Hani çocuklar yeni oyuncağını yastığının yanına koyar ya öyle oynadım biraz. Aracın basıt bir kaç eksiği var. İç lamba, arızası sağ dikiz aynası arızası gibi ama bunlar kolay hallolur. Şimdi dilinizden kurtulmak için :smiley: (şaka) hemen araca lpg taktırıyorum. Hem de şu otomatik benzine geçenden. Artık km de sizin araçtan 100 kuruş fazlaya da olsa gezerim her halde amaa. herhalde sizinkinin yapamayacağı bazı şeyleri yapacak bu araba. Sadece galeri tamirci arasında Merti dinledim. Şu sport moduna baktım. Normal gittim. Biraz gazladım, biraz makas attım ooo tamam ben aradığımı bulmuşum. Maşallah v8 ler iyi araçlarmış, o nasıl gidiyor öyle, hem süratlenmesi iyi (gerektiğinde) hem seri, geri kalanı siz biliyorsunuz :smiley: yola çok güzel oturuyor, savrulma yook. Daha Bismillah ilk gün reklama başlayayım. Aman deyim dizel almayın. Eğer o araç ile benzinlinin arasında 100 km ye ulaşmada 6 sny fark varsa ciddi ağır kanlı demektir. Mert'in değimiyle direksiyonu ısırmaktan kurtulmuşum. Siz de bence önce bir v8 deneyin:smiley: Şaka bir yana Serdar bey bilgileriniz çok işimize yarayacak teşekkür ederim.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

izciler' Alıntı:
Serdar bey bir anlatmışsınız ki oh iyi ki aldım dedim içimden. Bu gün aracı galeriden aldım ve tamirciye bıraktım. Hani çocuklar yeni oyuncağını yastığının yanına koyar ya öyle oynadım biraz. Aracın basıt bir kaç eksiği var. İç lamba, arızası sağ dikiz aynası arızası gibi ama bunlar kolay hallolur. Şimdi dilinizden kurtulmak için :smiley: (şaka) hemen araca lpg taktırıyorum. Hem de şu otomatik benzine geçenden. Artık km de sizin araçtan 100 kuruş fazlaya da olsa gezerim her halde amaa. herhalde sizinkinin yapamayacağı bazı şeyleri yapacak bu araba. Sadece galeri tamirci arasında Merti dinledim. Şu sport moduna baktım. Normal gittim. Biraz gazladım, biraz makas attım ooo tamam ben aradığımı bulmuşum. Maşallah v8 ler iyi araçlarmış, o nasıl gidiyor öyle, hem süratlenmesi iyi (gerektiğinde) hem seri, geri kalanı siz biliyorsunuz :smiley: yola çok güzel oturuyor, savrulma yook. Daha Bismillah ilk gün reklama başlayayım. Aman deyim dizel almayın. Eğer o araç ile benzinlinin arasında 100 km ye ulaşmada 6 sny fark varsa ciddi ağır kanlı demektir. Mert'in değimiyle direksiyonu ısırmaktan kurtulmuşum. Siz de bence önce bir v8 deneyin:smiley: Şaka bir yana Serdar bey bilgileriniz çok işimize yarayacak teşekkür ederim.

Evet hayırlı uğurlu olsun V8, V8 dir homurtusu bile yeter insanın moralini düzeltmeye, birde Lr olunca tadından yenmez.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

V8 iyidir, sesi gidişi herşeyi başkadır ama TD5'den öyle 10 kuruş fazla yakma kısmı baya iyimser olmuş :smiley: LPG.de taktırmazsanız, taksiye binmek size hiç dokunmaz, zira yaklaşık olarak aynı paraya mal olur V8 ile gezmek... Benim araç arayışlarımda yani yaklaşık olarak 1 - 1.5 yıl önce, V8 ve TD5 fiyatları arasında çok ciddi fark vardı. Şimdi bakıyorum, V8 fiyatları artmış, TD5 fiyatları düşmüş, bu bana ilginç geldi, neden acaba ???
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

TR'de satış sayıları herşeyi açıklıyor. Disco II seçiminizle iyi yapmışsınız. Dizel - V8 tercihi kişiden kişiye değişir.
Ancak V8 bir Disco II aracın 2 tonun üzerinde olduğunun bilincinde, diğer sürüclerin yaşamlarını tehlikeye atmadan kullanmanızı öneririm. Eğer böyle sportif bir kullanım merakınız varsa, şase ve ağırlık merkezinin yere daha yakın olduğu spor araçları tavsiye ederim.

Arazide dizel motorlar daha düşük devirlerde verdikleri yüksek tork için tercih edilirler. Bu durumda V8 makina (elektronik çekiş sistemlerinin yüksek devride yüksek lastik dönüş hızlarına müdahale etme eğilimi olduğundan ) şehir kullanımda fazlası ile yeterli, arazide ise tatminkar olacaktır.

İlk günden böyle hevesli olduğunuza göre Land Rover tarafına ateşli bir fanatik aldık. V8 fanatizmi de... O kadarcık olur.

V8 keyifli bir araç, LPG ile de fena olmayan bir eonomik değere ulaşıyor. Gerçeği söylemek gerekirse büyük lastik filan olaylarına daha yatkın...
Ancak ben kapalı otoparklara girmesi gereken, feribota ıvıra zıvıra binen, gerektiğinde 6 ve 7 numaralı koltuğu kullanabilen veya bagaj hacmini tam anlamıyla kulanabilen, zırt-pırt LPG almak için istasyona uğramayan ( Ben her 3 günde bir yakıt almak zorunda kalıyorum. Bazende şehir dışında ıvır zıvır bir istasyonda durmak bile hoşuma gitmiyor) ve vergi avantajları sunan versiyonu tercih ettim.
Benim yaşam tarzıma daha çok uyuyor.

Sadece hobi amaçlı kullanacağım araç kesinlikle 2.projem bir V8 Discovery II olurdu. Bakalım gelecek günlerde göreceğiz.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Aslında ben de ikinci bir araç alırsam bir td 5 i tercih ederdim. Bu sitedeki konuları o kadar çok okudum o kadar çok araçları tanıdım ki:smiley: Tamirciye girip "Mustafa yağ radyatörüne giren sarı rekorları kontrol et bakiim) dediğimde ağzı açık kaldı. Şu anda kullandığım araç da hafif değil. bir VW caravelle 4 motion termal paketli minibüs. Ona çok alıştım şimdi disco yu da aynı konfora getirmem lazım. Gerçi arka kapısını sürgülü otomatik yapamam ama. Kışın içinde kalabilmek için bir webasto taktırmayı planlıyorum.
Aracı ikinci görüşümde bir takım farklılıklarını gördüm şimdi bunları sorabilirim.
Yükseltme alçaltma tuşunu buldum ne işe yaradığını kestirebiliyorum :smiley:
1. Üstünde otoban işareti olan tuş ne işe yarar, acaba hız kontrolü mü? Yok değilse cruise control tuşu nerededir?
2. Yokuş aşağı tuşu ne işe yarıyor ve nerelerdee kullanılması gerekiyor.
3. Arazi vitesinin üç ayrı pozisyonu var galiba L boş ve H boşta ama önündeki tabloda çok konum gösteriyor
4. Otomatik vites ile kullanmanın farklılıkları var mı? 1,2,3 nerelerde kullanılmalı, mode tuşuna basınca hangi değişiklikler oluyor ve nerede kullanmak gerekir?
Yani ben de kullanma klavuzunu kullanımını pratik olarak öğrendikten (boza boza) sonra okuyanlardanım
ama şimdi bir hata kadar arabamdan ayrı kalacağım bilgilerinizi ve önerilerinizi okuyacak vaktim var. Şimdiden teşekkürler.
 



Ynt: Discovery I vs. Discovery II

http://www.youtube.com/watch?v=yYkxFBkkh74&playnext=1&p=9E1E2AAA534F2B5C&index=1&feature=PlayList&playnext_from=PL&ytsession=r0qfZgx_S5WnEiDWl0wyY5ZviWllge5bjDwzxKKiLbU35TvM7Cf0suHaWmTuRsT2d_oSx3-2qKSo12YEGE9bDwuj_1VuJs_pTPzQxYKs_45tcGXEaRNCquatOCLhizdWXc83vVs1Et0F_xvp3YhzcrsGYyNj7Kzap71VRWEKb6doMYV4YFRK5Y4F5D8zsk3ed3vA5nlAiwwjmlEaQVJADofyAzjC98_3563u7AX_1OiU8xbou9ISuskXYJphGgmM
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

izciler' Alıntı:
Aslında ben de ikinci bir araç alırsam bir td 5 i tercih ederdim. Bu sitedeki konuları o kadar çok okudum o kadar çok araçları tanıdım ki:smiley: Tamirciye girip "Mustafa yağ radyatörüne giren sarı rekorları kontrol et bakiim) dediğimde ağzı açık kaldı. Şu anda kullandığım araç da hafif değil. bir VW caravelle 4 motion termal paketli minibüs. Ona çok alıştım şimdi disco yu da aynı konfora getirmem lazım. Gerçi arka kapısını sürgülü otomatik yapamam ama. Kışın içinde kalabilmek için bir webasto taktırmayı planlıyorum.
Aracı ikinci görüşümde bir takım farklılıklarını gördüm şimdi bunları sorabilirim.
Yükseltme alçaltma tuşunu buldum ne işe yaradığını kestirebiliyorum :smiley:
1. Üstünde otoban işareti olan tuş ne işe yarar, acaba hız kontrolü mü? Yok değilse cruise control tuşu nerededir?
2. Yokuş aşağı tuşu ne işe yarıyor ve nerelerdee kullanılması gerekiyor.
3. Arazi vitesinin üç ayrı pozisyonu var galiba L boş ve H boşta ama önündeki tabloda çok konum gösteriyor
4. Otomatik vites ile kullanmanın farklılıkları var mı? 1,2,3 nerelerde kullanılmalı, mode tuşuna basınca hangi değişiklikler oluyor ve nerede kullanmak gerekir?
Yani ben de kullanma klavuzunu kullanımını pratik olarak öğrendikten (boza boza) sonra okuyanlardanım
ama şimdi bir hata kadar arabamdan ayrı kalacağım bilgilerinizi ve önerilerinizi okuyacak vaktim var. Şimdiden teşekkürler.

off-road tuşu arka dingili yukarı kaldıran körükleri hareket ettirir ve motor kontrol ünitesine henüz off-road konumuna geçme bilgisi gelmedi ise bu sinyali ulaştırır. Sonradan edineceğiniz bir anahtarlık ile aynı sistemle, çeki demirini uzaktan kumanda ile yükseltip alçalta bilirsiniz.
Bu sayede arkada çekilen romork'u tek başınıza sabitleyebilirsiniz. Bu sistem aynı zamanda romork bağlı sinyali alındı ise yüksek hızlarda ani frenlemelerde aracı sürekli yere paralel konumda tutacak müdahaleleri yapar. Bu da etkili frenajı arttırır.

otoban tuşu Cruise control sistemini aktive eder. Diğer araçlardan farkı ise, seçilen hıza ulaşmak için aracın gaz vermesinin yanısıra o hızın korunması için aynı zamanda motor torku veya frenler ile aracı frenlemesidir. Seçilen hız her şartta korunur.


Gevşek ve çekiş gücü düşük zeminlerde, aşağı doğru iniş yapılacak ise, aracın Low 1 viteste olması ve sürekli eğim yönünde hareket etmesi genel kuraldır. Burada frene basılmaması gerekir. HDC sistemi ise bu prosedürün uygulanmasını kolaylaştırır. Araç low 1 viteste iken aracı 8 km/saat hızda sabitler. Ancak ana amacı bu değildir. Ana amaç aracın burnunu sürekli aşağı durumda tutacak optimum frenlemeyi yapmaktır. 4 tekerlek birbirinden bağımsız olarak kontrol ünitesi tarafından frenlenir.

L ve H var, önemli bir değişiklik yok. (Bu Jeep'Te bile var olan standart arazi şanzmanı :smiley: takılıyorum hemen ayağa kalkmayın...
Ancak bu vites konumu Low seçildiğinde, şanzımanı, gaz pedalını, motor kontrol ünitesini, ACE sistemini, HDC sistemini, TC sistemini etkileyen bir arazi konumuna geçirir aracı... ileride bir orta diferansiyel kolu takarsanız çok daha verim alırsınız.

Mode tuşuna basılmaz ise şanzıman standart şanzımandır. Mode ile Sport veya Manuel seçimi yapılabilir. Sport tuşuna basınca ne oluyor zaten anlamışsınızdır. Low + Manuel seçiminde ise seçtiğiniz vites ne olursa olsun kullanılacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, eğer aracın kalkamayacağı bir vites seçerseniz. Low 3 Manuel mesela, dik bir yokuşta. Araç otomatik olarak duracaktır. Stop etmeyecektir. Veya low + 1 Manuel
unutulur ise devir saatiniz sona dayanır, ta kii sensörler motorda aksayan birşey tespit edene kadar (Hararet en popüleri bu durumda) o zaman gaz pedalını keser. Ve size uyarı verir.

Daha çok fazla detay var, insanların öğrenebilmesi için yazmak lazım ama bakalım, yeri geldikçe bilgilendiririm. Sonra bunları derleriz.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

ACE HDC, TC gibi sistemleri devreye sokmak için bir müdahalede bulunuluyor mu yoksa araç gereğini kendisi mi algılıyor. Anahtarlıkla indirip kaldırmak nasıl oluyor? Yani sistemin bir uzaktan kumanda sı oluyor mu?
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Tavandaki kumaşta ufak tefek sarkmalar vardı. Sökmeden yapıştırma konusunda bir planım var eğer başarılı olursam buradan haber vereceğim.
 

Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Hasan bey olayları japonca anlatıyor.( nede olsa capona biniyorum.;D )
Ama sorularınızın çoğunu cevaplandırır sanırım.
http://www.youtube.com/watch?v=lPnrzI2e1fA
http://www.youtube.com/watch?v=s2uIwt7q90w
 



Ynt: Discovery I vs. Discovery II

Abi senin aracı bugün Ertuğrul Usta'nın orada gördüm, gerçekten çok temiz ve derli toplu bir araç. Test sürüşü ise nasip olmadı çoktan başlamışlar LPG montajına. Tekrar kazasız belasız güle güle kullanmalar dilerim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst