Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,436
Ynt: Diferansiyel Kilidi

iksje' Alıntı:
Powertrax diyebir kilit var.. Benim arka Chrysler 8.25" diferansiyel için. Baktım yurtdışında baya kullanan var...Bu difransiyel için nerdeyse ARB air haricinde tek %100 olduğu için heralde... Enteresan çalışıyor... Açma kapama için bi tetik mekanizması yok. Düz giderken kitli, dönüşü hissediyor ve açıyor kendini.. Şöyle yazmış: "The No Slip still provides 100% traction when driving straight, but when corning the mechanism fully unlocks increasing longevity and reducing wear." Bunu Türkiye'de kullanan duydunuz mu? Çok ümitsiz bir soru ama sormamış olmıyim... Ya da incelemiş olan var mı?

ben kullanıyorum, park sırasında biraz kastırıyor oda hızlı parketmeye yada hareket etmeye çalıştığım için sanırım, ama arazide çok güzel tavsiye ederim. 750 dolar civarı sanırım.
 

Etiketler

Ynt: Diferansiyel Kilidi

defender kullanan arkadaşlardan bir ricam var yanlış anlamadıysan defender araçlarda sadece orta diff lock var değilmi bu konuda beni bilgilendirirmisiniz.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

SAHİN7777' Alıntı:
defender kullanan arkadaşlardan bir ricam var yanlış anlamadıysan defender araçlarda sadece orta diff lock var değilmi bu konuda beni bilgilendirirmisiniz.

Eğer aracınızın sağ sol ön çamurluklarında Landrover Special Vehicle logosu yoksa veya sonradan takılmadıysa sadece orta diff-lock vardır.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

aşağıdaki 2 video da kilidin ne işe yaradığını uygulamalı olarak görmek mümkün.

[youtube=600,470]OQKdHnmbhm4[/youtube]
[youtube=600,470]b_pMmyD-WjQ[/youtube]
 






Ynt: Diferansiyel Kilidi

defenderlar doğuştan 4x4 tür ( kullanım kitapçığı sayfa 26 ) :smiley: difransiyel kilitleri ön ve arka akslara takılıyor % de 100 ve sınırlı kaydırmalı %50 yaklaşık sonuç veriyor. arazi ağırlıklı kullanımlarda kilit mutlak gerekli fakat defender i gündelik hayatına sokmuş olanlar için bazı noktalarda dezavantaj yaratıyor buda her tekerin aynı turda döndürme amaçından kaynaklanıyor araç kontrolsuz hareket edebiliyor kayıyor vb. ben takılmasından yanayım madem 4x4 hakkını vermeli diyorum araştırıyorum detroit locker önerdiler uygun başka marka varmı ? birde bu dezavantaşı ortadan kaldırmak için kilit şehirde kapalı arazide açık tutulamıyormu ben olur diye biliyorum varmı böyle bişey ?
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Eğer aracınıza uygun bulabilirseniz, arkaya limited slipli + % 100 kilit (elektrikli) takın. %100 kiliti butonla devre dışı bıraktığınız zaman arka diferansiyeliniz açık değilde limired slipli görev yapsın. Mükemmel performans elde edebilirsiniz. Ama dediğim gibi aracınıza göre olanını araştırın derim. Muhtemelen fiyatları 1000-1300 dolar civarıdır.

Ben bahsettiğim sistemi öne taktım(limited+ kilit) ve arkayada sadece limited slip taktım. (CJ7). Ama sizin araçta durum farklı olabilir. Sadece arka diferansiyele uygulayabilirseniz 1 numara olur.

Bu işlemi yaparken, montaj kılavuzunda yazdığı gibi elektrik kablosunu diferansiyelin karpuzunu delipte değil, diferansiyelin havalandırma hortumundan geçirdik.

http://www.auburngear.com/aftermarket/ Bir inceleyin derim..

ECTED2.jpg


ECTED.jpg
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

fosilbulent' Alıntı:
defenderlar doğuştan 4x4 tür ( kullanım kitapçığı sayfa 26 ) :smiley: difransiyel kilitleri ön ve arka akslara takılıyor % de 100 ve sınırlı kaydırmalı %50 yaklaşık sonuç veriyor. arazi ağırlıklı kullanımlarda kilit mutlak gerekli fakat defender i gündelik hayatına sokmuş olanlar için bazı noktalarda dezavantaj yaratıyor buda her tekerin aynı turda döndürme amaçından kaynaklanıyor araç kontrolsuz hareket edebiliyor kayıyor vb. ben takılmasından yanayım madem 4x4 hakkını vermeli diyorum araştırıyorum detroit locker önerdiler uygun başka marka varmı ? birde bu dezavantaşı ortadan kaldırmak için kilit şehirde kapalı arazide açık tutulamıyormu ben olur diye biliyorum varmı böyle bişey ?

Bülent bey;

Limided slipler LR için çok uygun değil, özelliklede arka için, eğer her iki diff e takılacaksa en ucuz yöntem ön için Detroit true track, arkaya Detroit locker nospin. Denenmiş ve etkili bir yöntem.

Ama bu işin biraz daha pahalı fakat ideal olanı, ön ve arkaya pnömatik ARB locker, bunlar hava ile çalışıyor bir düğme ile devreye sokup çıkartabiliyorsunuz. Bir abimiz en son bunlardan taktı, Hava için Tmax çift kafa kompresör, 20 litrelik bir hava tankı, drug şalter, kullandılar.

Tank sill denilen kapı altındaki şasinin yanına monte edildi, kompresör sağ koltuk altına, drug şalterle tankın herdaim dolu olması sağlandı, ayrıca eklenen hava tabancası girişleriyle, normal bir kompresörün yaptığı her işi yapan bir hava sistemi oluştu. ikinci hat hava bir emniyet anahtarı (bu kesinlikle şart meraklı biri 120 km ile viraj dönerken bunları açıp kapamasın diye ;D) ile göğüse ön ve arka için ARB nin orjinal butonlarına verildi.

Sonuç iki düğmeyi açınca paletli araçmış gibi ilerleyen muhteşem bişey oldu.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Jeep34' Alıntı:
Bu işlemi yaparken, montaj kılavuzunda yazdığı gibi elektrik kablosunu diferansiyelin karpuzunu delipte değil, diferansiyelin havalandırma hortumundan geçirdik.

Uğur mutlaka dikkat etmişsindir ama yinede yazayım dedim ön, arka ve orta havalandırma delikleri hayati önem taşır, bunların daralmaması ve bloke olmaması çok önemli.

Selamlar
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Tabiiki dikkat ettim. Kablo zaten kılcal gibi ince. :smiley:

Limited sliplerin çok kullanışlı oldukları gerçek. LR lara neden uyum sağlayamadığı algılayamadım. LR markası için genel teknik bilgimden öteye konuşamıyorum. Açıklamaların memnun edecektir. Diferansiyel modelleri nelerdir ki uyumsuz olsun ?

Eğer dediğim sistem uygun olsaydı mükemmel olurdu. Ben off-road ta denedim. XJ lerde sadece arkada olan limited sliple neler yapabildiğini görüyoruz.(Türkiye şartlarında) . Kaldıkı ön arka limited olduğu zaman %100 kiliti devraya almaya şimdilik hiç ihtiyaç duymadım. Geçen hafta yapmış olduğumuz tırmanış kaya off-roadu ve çamurda dahil. Performans mükemmel. Kilitte bonusu.

Elektrikli kiliti her zaman havalı kilite yeğlemişimdir. Elektrikli kilitte sadece sigorta var sistem off-roada çok yatkın. Sahrada müdahele edilenilir. Havalı kilitte ise tedirginlik hep vardır. Bunu off-road şartlarında düşünmek lazım. Ama kaçınılmaz ise yapacak bir şey yok tabiiki..
 


Ynt: Diferansiyel Kilidi

Jeep34' Alıntı:
Tabiiki dikkat ettim. Kablo zaten kılcal gibi ince. :smiley:

Limited sliplerin çok kullanışlı oldukları gerçek. LR lara neden uyum sağlayamadığı algılayamadım. LR markası için genel teknik bilgimden öteye konuşamıyorum. Açıklamaların memnun edecektir. Diferansiyel modelleri nelerdir ki uyumsuz olsun ?

Eğer dediğim sistem uygun olsaydı mükemmel olurdu. Ben off-road ta denedim. XJ lerde sadece arkada olan limited sliple neler yapabildiğini görüyoruz.(Türkiye şartlarında) . Kaldıkı ön arka limited olduğu zaman %100 kiliti devraya almaya şimdilik hiç ihtiyaç duymadım. Geçen hafta yapmış olduğumuz tırmanış kaya off-roadu ve çamurda dahil. Performans mükemmel. Kilitte bonusu.

Elektrikli kiliti her zaman havalı kilite yeğlemişimdir. Elektrikli kilitte sadece sigorta var sistem off-roada çok yatkın. Sahrada müdahele edilenilir. Havalı kilitte ise tedirginlik hep vardır. Bunu off-road şartlarında düşünmek lazım. Ama kaçınılmaz ise yapacak bir şey yok tabiiki..

Uyumsuz u yanlış kullanmışım, Ben daha önce CJ7 de arkada lsd kullandım, arıza yaptığı zamanlar yapmadığı zamanlardan daha fazlaydı, Özel yağ meselesi, sürekli arızası problemi hiç bitmiyor, kocaman lastiklerle bir lastik boşa çıkıp fırıldak gibi döndükten sonra kilit devreye girince kendi arıza yapmasa ya aksın frezelerini bozuyor yada aksı koparıyordu.

Hiç memnun kalmadım artık altından bile olsa soğuk bakıyorum. LR de hem pahalı hem verimsiz bir sitemi kullanmaktansa Detroit locker nospin i kullanmak daha avantajlı. Denenmiş ve başarılı olmuş olanı bu. Tak ve unut.

ARB nin pnömatik kilitlerine bende fazla güvenmiyordum ama üstü üste iki araçtaki uygulamayı görünce hayran kaldım, eğer montaj iyiyse arıza şansı yok. Ayrıca Defender gibi büyük bir araçta hava tankı devede kulak kaldığından , zahmetsizce lastikleri indirip şişirmek dahil bir çok işi yapabilecegim bir kompresörün olması fikri çok güzel.

Sadece Önde bazı arkadaşlarım Detroit truetrack kullanıyorlar ve memnunlar aynı nospin gibi bakımsız, problemsiz, denenmiş ve nispeten diğer sistemlere göre uygulaması kolay ve uygun fiyatlı olması tercih sebebi olabilir. .

Selamlar
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

discovery-V8' Alıntı:
Bülent bey;

Limided slipler LR için çok uygun değil, özelliklede arka için, eğer her iki diff e takılacaksa en ucuz yöntem ön için Detroit true track, arkaya Detroit locker nospin. Denenmiş ve etkili bir yöntem.

Yavuz bey,

Detroit locker nospin %100 kilit diyebilirmiyiz? yani kilit sürekli devrede sadece virajlarda bırakıyor, doğrumu biliyorum?

selamlar.
Mesut
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,751
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst