Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,416
Ynt: Diferansiyel Kilidi

Land Rover Defender 110 ARB Airlocker testi yaptık. SOnuç muhteşem. ön ve arkayı kitlediğiniz zaman alet direk buldozer oluyor
test videomuz http://www.kibristube.com/watch.php?vid=1242&key=2de5d16682c3c35007e4e92982f1a2ba
KIBRIS
 

Etiketler
Ynt: Diferansiyel Kilidi

Çok güzel ya videoyla iyi bir anlatım olmuş yanlız bişey sorucam sonradan takılan diff lock larda aktif ve deaktif nasıl oluyor vites gibi kollumu yoksa düğmeyle felanmı bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. 2-3 seneye kadar birikimlerim ve yardımlarınızla kendime çok güzel bir arazi aracı yapıcam
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Yaptığımız testte ARB Air Locker kullandık. Kokpit içerisinde bir adet hava komprösürü mevcut. Bu kompresör devreye bir düğme ile alınıyor. Ve hava basmaya başlıyor. Ardından önce arkayı sonra önü yine iki farklı düğme ile kitliyorsunuz. Kısacası siz istediğinizde devreye giriyor ve istediğinizde devreden çıkıyor.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

pajerocyprus' Alıntı:
Land Rover Defender 110 ARB Airlocker testi yaptık. SOnuç muhteşem. ön ve arkayı kitlediğiniz zaman alet direk buldozer oluyor
test videomuz http://www.kibristube.com/watch.php?vid=1242&key=2de5d16682c3c35007e4e92982f1a2ba
KIBRIS

The New Defender ;D Süper.

Size tavsiyem kopmresörü sürekli çalıştırmak yerine küçün bir hava tankı 20-25 litre gibi ve manometre kullanın, herzama hazır havanız olur kompresör çok az devreye girer, mevcur havayı kilit dışında lastik şiirme bor şişirme vb. işlemlerde de kullanabilirsiniz.

Selamlar
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

KOmpresörü daha az devreye sokmak kompresör ömrü sebepli mi?
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

orsa' Alıntı:
KOmpresörü daha az devreye sokmak kompresör ömrü sebepli mi?

yok yok o önemli değil sadece kilidi devreye sokmak zaman alıyor , basınç oluşana kadar 10-15 saniye bekliyorsun.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Kompresör sürekli devredeyken elektrik anahtarına yakın hızlı hareket sağlanabiliyor o zaman.
Trophy'de özel etap içinde tepenin sonuna doğru aracın nefesi kesilince araç durduğu anda ıslık gibi bir ses çıkmasıyla ön kilit devreye giriyor ve araç engeli aşıyordu.
Zamana karşı yapılan bu etaplarda araçlarda ya hava tankı var ya da kompresör sürekli açık demek ki.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

merhabalar benim merak ettiğim şu yeni nesil araçlarda arazi vitesleri mevcut değil bunu elektronik yapmışlar düğmeye basıyosunuz tırmanıyo, peki ya bunlarda dif loc dediğiniz özellik mevcut mu ve en çok merak ettiğim de manuel bir 4x4 araç mı yoksa yeni nesil elektronik 4x4 araçmı avantajları ve dezavantajları nelerdir
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

sistem aynı elle geçirmiyosunuz onun yerine düğmeyle geçiyo diff lock ayrı bi uygulama difransiyelle alakalı bi kısmına takıla biliyor bi kısmına takılamıyor mercedes g de hem ön hem arka hemde orta var mesela fabrika çıkışı ...

en ucuz uygulama aç diff kapaklarını bas argon kaynağını olsun 100 de 100 :smiley:
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

ben bu diff lock olayını tamamen yanlış düşünüyorum galiba
cj de önde diff lock var, hublar free konumundayken aracı 4 L yada 4 h aldıgım zaman ön tekerlere güç gidermi ???
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

Hubların diferansiyel kilidi ile hiç alakası yok...
Hublar sadece ön aksları poryadan ayırır, bu sayede arazi şanzımanınız 2 çeker konumunda iken ( yani arazi şanzımanı ön şafta tahrik "vermezken"). Dönen ön lastikleriniz, aksları, akslar aynamarutiyi, aynamarutide şaftı boşu boşuna çevirmez. bu sayede %15 civarında bir yakıt tasaraffu ve rahat bir sürüş sağlanır. Hublar free konumunda ki ne yaparsanız yapın araç önde çekmez.

Diferansiyel killidi ise aynamarutinin görevini iptal edip, her iki aksada aynı anda tahrik vermeyi sağlar. Normalde diferansiyel zayıf olan tarafa tahrik verir. Bu sebepten karda bir lastik buza çıktığında patinaj çeker. Kilitli araçta her iki tarafada tahrik aynı oranda verilir.

Aşağıda Powertrax Lockright Locker'ın (diferansiyel kilidi markası) websayfasından 2 video var, inceleyin...

http://www.richmondgear.com/PTRAX.mpg

http://www.richmondgear.com/PTRAX2.wmv
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

orsa' Alıntı:
Kompresör sürekli devredeyken elektrik anahtarına yakın hızlı hareket sağlanabiliyor o zaman.
Trophy'de özel etap içinde tepenin sonuna doğru aracın nefesi kesilince araç durduğu anda ıslık gibi bir ses çıkmasıyla ön kilit devreye giriyor ve araç engeli aşıyordu.
Zamana karşı yapılan bu etaplarda araçlarda ya hava tankı var ya da kompresör sürekli açık demek ki.

komprosörle birlikte birde hava tankıyla desteklenerek hiç havasız kamaması sağlanıyor diye biliyorum böylece komprosörün üzerine düşen yük azalıyor aynı apartmanlardaki su deposu ve hidrofor mantığı gibi
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Jeepcj7' Alıntı:
Hubların diferansiyel kilidi ile hiç alakası yok...
Hublar sadece ön aksları poryadan ayırır, bu sayede arazi şanzımanınız 2 çeker konumunda iken ( yani arazi şanzımanı ön şafta tahrik "vermezken"). Dönen ön lastikleriniz, aksları, akslar aynamarutiyi, aynamarutide şaftı boşu boşuna çevirmez. bu sayede %15 civarında bir yakıt tasaraffu ve rahat bir sürüş sağlanır. Hublar free konumunda ki ne yaparsanız yapın araç önde çekmez.

Diferansiyel killidi ise aynamarutinin görevini iptal edip, her iki aksada aynı anda tahrik vermeyi sağlar. Normalde diferansiyel zayıf olan tarafa tahrik verir. Bu sebepten karda bir lastik buza çıktığında patinaj çeker. Kilitli araçta her iki tarafada tahrik aynı oranda verilir.

teşekkür ederim orkun abi kafamdaki tüm soru işaretleri gitti
şimdi en kısa sürede ön arka diff lock taktırıyorum :smiley:
şu andaki mevcut diferansiyele takılabilir değilmi ???
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Takılır ama arka diferansiyelin AMC20 ise 33 lastiklerle sert zeminde dikkatli kullanman gerekir. Önce bir tanesine taktır gerekirse 2.sini taktır. Tek diferansiyel kilidi bile aracın arazi performansı inanılmaz arttırır.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

abi şu anda hublardan biri kırık açamıyorum araziyi ve kar üzerinde 33 maxxis buckshot m+s lastikle hiç bir yere gidemiyorum passatda kar lastiği yok daha rahat sürüyorum, cj hemen patinaja başlıyor valla rezil olucaz yolda kalanlar yardım et diyolar ama ben aracı yerınden cıkarmaya korkar oldum çamurda falan rahat rahat gezerdim dağ tepe dinlemez çıkardım basit bi karlı rampayı cıkamıyorum :smiley:
diferansiyel büyük ihtimal cj 8 diferansiyeli seri falan demişti toplayan usta ben cok anlamam cesitlerinden
ozaman ben önce arkaya taktırayım zaten en fazla gezilerde kullanıcam ağır bi off road yapmıycam
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

aracın seriliği difransiyel oranı şanzuman oranı ve 4 çekerde arazi şanzumanı oranıyla alakalıdır ön yavaş arka hızlı olamaz arka neyse önde o orandadır siz bence iyi bi jeep çiye gidin ilk önce araziniz ne şanzumanınız ne difransiyeliniz ne oranları ne onu öğrenin sonra bakarız ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,778
Mesajlar
1,523,709
Kayıtlı Üye Sayımız
166,595
Kaydolan Son Üyemiz
anilcanats

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst