Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,778
Ynt: Defender Kazası

ihg70' Alıntı:
Kabinin alüminyum olması dolaysıyla çok ciddi bir güvenlik sorunu var
(1993 yılından beri ABD'ye girmesi güvernlik sorunları nedeniyle yasaktır)
Takla atarsa alüminyum kaporta kağıt-karton gibi yırtılıp eziliyor.

Daha önce de bir kaç Defender kazası görmüştüm.
Bu yüzden bir Defender sahibi olunca ilk işim roll-cage taktırmak oldu.


Dün Hava kuvvetlerine ait bir Defender takla attı.
Tavanın tamamen ezilmesi yüzünden 2 asker öldü, 4 asker ise ağır yaralandı.

Defender, arazi kabileyeti son derece yüksek, safkan bir 4x4 olmasıa rağmen ne yazık ki güvenlik olarak bu konuda zayıf bir yanı var.

Defender sahiplerine benim önerim, roll-cage yaptıramasalar bile (çünkü ciddi bir tadilat gerektiriyor ve maliyeti yüksek) en azından içeriden yapılacak bir kaç bar montajıyla tavanın çökmesini engelleyecek tebdirleri almalarıdır. Neyin ne olacağı belli olmaz.


[attachment=1]


[attachment=2]

Kazanın videosu:
http://www.dha.com.tr/v.php?n=askeri-arac-devrildi-2010-08-22

Bu da başka bir Defender kazası:
van3d2eea403cfdc0a2by.jpg




Bu da benim çözümüm. Dışarıdan ve içeriden güçlendirilmiş kafes sistemi:

[attachment=3]

Konuyu hortlatayım dedim
 

Etiketler
Ynt: Defender Kazası

Ön koltukların hemen arkasından ve arka koltukların arkasından iki bar yapılıp iki boruyla birbirine bağlanıp arkadan da üçgen gelip en arkada tabana ordan da şaşeye inen bir sistem uygulaması kolay olur ve iş görür sanırım.
Böyle bir uygulama için proje ister mi Tuv abimiz ?
 

Ynt: Defender Kazası

ndogru' Alıntı:
Ön koltukların hemen arkasından ve arka koltukların arkasından iki bar yapılıp iki boruyla birbirine bağlanıp arkadan da üçgen gelip en arkada tabana ordan da şaşeye inen bir sistem uygulaması kolay olur ve iş görür sanırım.
Böyle bir uygulama için proje ister mi Tuv abimiz ?
Böyle yazmışım ama bu tip uygulamalar basit işler değil. Tekniğini bilmek mühendisi olmak lazım , onaylı bir proje olmalı . Kendimiz yapacağımız tam aksi sonuç verebilir basit bir kazada yaptığımız barlar ölüm sebebi olabilir .
 


Ynt: Defender Kazası

Arkadaslar bu arac sadece ve sadece askeri amacla uretilmis
Ben bizzat gormedim ama
Askeriyede kullanilan araclarda max hiz 50km etiketi varmis

Simdi devlet ki koskoca askeriye bunlarla bas edememis
Arazide takla atip devriliyor, ya asker savruluyor bir yerleri kiriliyor
Ya da teneke altinda eziliyor.

Almayin bu tenekeler hak
ettigi yere metal eritme firinlarina girsin......
 




Ynt: Defender Kazası

Defender'in güvenli bir araç olduğunu hiç kimse iddia etmiyor. 15 sayfanın özeti de bu ve çözüm olarak roll-cage öneriliyor.

"Almayın bu tenekeler hak ettiği yere metal eritme fırınına girsin" doğru imla kuralı ile yazılmış hali "Almayın bu tenekeleri, hak ettikleri yere, metal eritme fırınına girsinler" derken öneri ne? Bu araçlar ağırlıklı olarak off-road kullanımı amacıyla alınıyor, bu iş zaten başlıbaşına birçok tehlikeyi beraberinde getiriyor ki bunlar da birçok konu başlığında anlatılan şeyler. Uyulması gereken kurallar da birçok konu başlığında anlatılmış durumda. Evet hangi araç off-road için uygun? Hangi araç takla atmaz? Var mı böyle bir araç. Hiçbir üretici bunu garanti etmezken kim "şu marka daha iyidir" diyebilir? Alınıza gelecek her marka araç ile kaza yapıp hayatını kaybetmiş insanlar var.

Gelin konuyu bir markaya karşı takıntılı olarak savaş açmak yerine, bu işin tehlikeleri ve çözümleri eksenine taşıyalım. Böylece havanda su döğmemiş oluruz.
 

Ynt: Defender Kazası

Merhabalar,
DEFENDER ZEYTİN AĞACI GİBİDİR, DEDEDEN TORUNA MİRAS KALIR.
Beğenmeyen almasın. Nerdeyse çuval dolusu para veripaldığımız evlerimiz nekadar güvenli acaba bunu tartışan varmı.
DEFENDER le veya diğer araçlarla gidiyorken önününüzü görüp ona göre hareket ederseniz gayet mutlu ve güvenli bir ulaşım yaparsınız. Sadece kullandığınız aracın neler yapabilecek olduğunu bilin yeter.
Kaza, zaten ismi üzerinde. Herkesin başına gelebilir, aldığımız tedbirlerle birçok şeyi bertaraf edebiliriz.
Kerkese kazasız belasız keyifli seyahatler diliyorum.
DEFENDER bir tutkudur, asla değişmez.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 


Ynt: Defender Kazası

Daha geçen gün mıcırlı uçurum kenarı yayla yollarında hız yapmaya kalkarken kafa kafa gelip bir şaşkınlıkla kendini uçurumdan aşağı yuvarlayanları gördüm.
Böyle şöförler olduktan sonra gerisi çok fark etmez..
 



Ynt: Defender Kazası

meriçbager' Alıntı:
Ha ha ha ha ha ho ho ho ho ulan çatlayın be hatta patlayın be. Kedi uzanamadığı eti mındar edermiş

Sn. Meriç;

"Kedi ile et" muhabettine girersek işin içinden çıkamayız.
Hangi kedinin hangi ete ulaşacağını veya ulaştığını Allah bilir.......
 

Ynt: Defender Kazası

nkurtkaya' Alıntı:
Defender'in güvenli bir araç olduğunu hiç kimse iddia etmiyor. 15 sayfanın özeti de bu ve çözüm olarak roll-cage öneriliyor.
Gelin konuyu bir markaya karşı takıntılı olarak savaş açmak yerine, bu işin tehlikeleri ve çözümleri eksenine taşıyalım. Böylece havanda su döğmemiş oluruz.

Nejat Bey,

Bana -belki de bazılarınca sivri olarak nitelendirilen yazılarıma- verdiğiniz "olgun" cevaplar için teşekkür ederim.

Hiç unutmuyorum, yine bu sayfalarda Defender'ine para gömmekte olan bir Bursa'lı bir arkadaşa " yapma , etme , ne yapcan bu arabayı" dediğimde , bana , "uzun yola bunla gidecem" demişti. :smiley:
 

Ynt: Defender Kazası

Valla ne yalan söyleyeyim, ben de bir kere Defender ile "uzun yola" gittim. İstanbul'dan Ankara, oradan Kapadokya, dönüşü de Tuz Gölü üzerinden Ankara ve İstanbul olarak 4 günde 2 bin km yol yaptım ve hala tadı damağımda, bel ağrılarım da aklımda. Bu araçları ,limitlerini bilerek ve buna uygun kullanırsanız çok dertlenecek birşey yok.
Zaten Defender ve uzun yol yani "expedition" neredeyse eş anlanlı olmuş. Dünyayı bir ucundan diğer ucuna bu araçla dolaşıyor bir çok insan, İngiliz'i, Fransız'ı, Alman'ı... Hatta Ali Eric "İstanbul2İstanbul" dünya turunu bir Defender ile yaptı. Yol maceralarını blogunda ve sohbetlerinde paylaştı. Başına da gelmeyen kalmadı motordan yana. Ama hiç kaza tehlikesi atlatmadı çok şükür.

Uzatmayayım. Devletin başedemediği bu araçlar aslında Anka kuşu gibi küllerinden doğabilen araçlar. Şunu da unutmamak lazım, hepsi MKE hurdalığından çıkmıyor, kamu kurumları "ekonomik ömrünü" dolduran bu araçları ihale ile satıyor, misal benim 98 model 110'un Telekom çıkmasıdır ama Yavuz'un 87 model özel harekat çıkamsından daha iyi durumda değildir. Bu araçları alan insanlar bu araçlara fazlasıyla özen gösterip para harcıyor bakımları için (ticari amaçlı toplananları hariç tutuyorum). Askeriyede emin olun bu derece bakılmıyor ve hepsinden önemlisi askeriyedeki gibi tecrübesiz erler kullanmıyor sivile çıktığında. Bu faktörü iyi değerlendirmek lazım. O zaman kazaların gerçek sebepleri daha doğru değerlendirilebilir. Hepimiz askerlik yaptık, acemi birliğinden gelen 20 yaşımda erlerden şöförlerin nasıl seçildiğini biliyoruz. Ehliyet alma yaşının 18 olduğu ülkede 20 yaşında bir genç ne kadar direksiyon tecrübesine sahip olabilir, hele hele arazi şartlarında ilerlemek için üretilmiş böyle bir aracı hiç görmüş kullanmış mıdır? O kazayı yapan er önceki gece kaçsaat nöbet tutup uykusuz kalmıştır? Düşünmek lazım. Ondan sonra eleştirmek daha doğru olacaktr.
 

Ynt: Defender Kazası

bkocoglu' Alıntı:
Arkadaslar bu arac sadece ve sadece askeri amacla uretilmis
Ben bizzat gormedim ama
Askeriyede kullanilan araclarda max hiz 50km etiketi varmis

Simdi devlet ki koskoca askeriye bunlarla bas edememis
Arazide takla atip devriliyor, ya asker savruluyor bir yerleri kiriliyor
Ya da teneke altinda eziliyor.

Almayin bu tenekeler hak
ettigi yere metal eritme firinlarina girsin......

Yukarıda yazmış olduğunuz yazıda hiç bir dayanağı olmayan mişli muşlu ve çok komik bir yazı yazmışsınız. Bu yazıya göre size bu cevap yazılmıştır. Benim gibi 30 yılını Defender ile geçirmiş birine bu sözlerden sonra olgun cevap beklemen biraz zor. Ayrıca bu araçlar sadece Türk ordusu değil birçok büyük ülkelerin ordusunda kullanılan araçtır. Bir konuda bilgin yok ise önce araştır ondan sonra konuş.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,483
Kayıtlı Üye Sayımız
166,585
Kaydolan Son Üyemiz
Marin Bow Denizcilik

SON KONULAR



Geri
Üst