Merhaba Arkadaşlar, kiminizin bildiği üzere ben de 2.5 benzinli 110 kullanıcısıyım namı değer Hayalperest, nette okuduğum kadarı ile karbüratörlü araç kullanan insanların çok sık karşılaştığı ancak düzgün bir çözüm bulunamamış esrarengiz bir problem için bilginize danışmak isterim.
Araç benzin/lpg li ve karbüratör iki yerinden delinerek direk lpg girişi sağlanmıştır, lpg de çalışırken herhangi bir sıkıntısı yok ancak benzinde çalışırken boşa atıp ayağımı gaz pedalından çektikten sonra devir düşünce araç kendiliğinden stop ediyor, hareket halinde veya ışıklarda olması farketmiyor, bir türlü rolanti de kalmıyor. birkaç ay önce benzer bir problemi debriyaja basınca stop etmek şeklinde yapıyordu bu sebeple karbüratörü söktüm, içini kelebekleri, memeleri karbüratör spreyi ve benzin ile temizledim weber bakım kiti aldım ve contaları, yakıt filtresini yenileyip temizleyip şamandıra ayarını yaptım (karbüratörü ilk açışımdı defender atölye el kitabından diagramları inceleyerek ve biraz youtube videosu ile kendimi eğittikten sonra abartılacak kadar komplike birşey olmadığını keşfettim, biraz okumak gerekiyor sadece.) manifold takozunu ve contalarını yeniledim, karbüratörü yerine taktım ve hem lpg de hem benzinde sıkıntısız çalıştı, ne bir tekleme nede bir stop etme, sadece bir lpgciye götürüp sonrasında makinada ince ayar çektirdim. Bir süre kullandıktan sonra biryerlerim kaşındı ve şu arabanın egzozunu bir değiştireyim dedim, baya bir yaması çürüğü vardı zaten egzozda, parçaları sipariş ettim, egzozcuya gittim, usta motorun üst kısmından eğiilip egzozun manifold vidalarını sıkma işini yaparken kendime çay koymaya gittiğimde arkamdan duyduğum küfüre hemen başımı çevirdim baktim bizim usta kaybolmuş onun yerine benim motordan yukarı çıkan iki tane salanan bacak ve uflama sesleri var, koştum hemen çektik ustayı motordan dışarı, meğer arabanın kenarına tünemiş motorun içinde vida sıkarken ayağı kaymış ve tepe taklak motorun içine düşmüş, o sırada da refleks olarak karbüratöre destek için bir güzel geçirmiş ki kopmamış hortum ve bağlantı kalmamıştı, neyse o egzoz işini bitirirken ben de karbüratör bağlantılarını yaptım ancak o gün bu gündür bu sefer lpg de sorunsuz çalışmasına karşın benzine aldığımda ve gaz vermeyi bıraktığımda sürekli stop eder hale geldi yine. ayrıca yakıt tüketimim de bir haylı arttı şu an normalden 100 km de 5-6 lt daha fazla yakıyorum. nette bu sıkınıtyı çekenin çok olduğunu ancak nokta atışı çözüm bulunamadığını öğrendim.
yapılan teşhisler: karbüratör temizliği, conta değişimi gerektiği, Avans ayarının yapılması, karbüratör hava alıyor olabilir, bujiler ve buji kablosunda sıkıntı olabilir değiştirin, sigortalarda sorun olabilir, karbüratör kelebeği kontrol edilmeli gibi yorumlar.
bana sorun ateşlemeden de olabilir karbüratörden de olabilir gibi geliyor ama emin değilim, Iğdırda olduğumdan burada hiç bir karbüratör ustası yok maalesef, gösterdiğim her usta da farklı birşey söylüyor, çoğuda uğraşmak istemediğinden karbüratörü yenile deyip kesitip atıyor ama sıkıntı öyle olsa ilk tamirimden sonra düzelme olmazdı gibime geliyor, birde karbüratör dedğimiz içi delikli metal bir kütle yani ulan bunun neyi bozulacak yahu, içinde birkaç oynak parça var bunların yenilenmesi veya ayarının yapılması gerekir ustalığı da burada zaten bence ama işte usta bulamayınca amatör çalışmalar ile kendimiz tamir etmek zorunda kalıyoruz.(öğrenmek açısından güzel olsada çok sinir bozucu olabiliyor bu durum)
yukarıda yazanların birçoğunu yaptım diğerlerini de yapacağım ancak Bu konuda bilgisi olan deneyim sahibi forum üyesi varsa (defender kullanıcısı olsun olmasın) yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler
Alkım.
bunlarda biriki foto
Araç benzin/lpg li ve karbüratör iki yerinden delinerek direk lpg girişi sağlanmıştır, lpg de çalışırken herhangi bir sıkıntısı yok ancak benzinde çalışırken boşa atıp ayağımı gaz pedalından çektikten sonra devir düşünce araç kendiliğinden stop ediyor, hareket halinde veya ışıklarda olması farketmiyor, bir türlü rolanti de kalmıyor. birkaç ay önce benzer bir problemi debriyaja basınca stop etmek şeklinde yapıyordu bu sebeple karbüratörü söktüm, içini kelebekleri, memeleri karbüratör spreyi ve benzin ile temizledim weber bakım kiti aldım ve contaları, yakıt filtresini yenileyip temizleyip şamandıra ayarını yaptım (karbüratörü ilk açışımdı defender atölye el kitabından diagramları inceleyerek ve biraz youtube videosu ile kendimi eğittikten sonra abartılacak kadar komplike birşey olmadığını keşfettim, biraz okumak gerekiyor sadece.) manifold takozunu ve contalarını yeniledim, karbüratörü yerine taktım ve hem lpg de hem benzinde sıkıntısız çalıştı, ne bir tekleme nede bir stop etme, sadece bir lpgciye götürüp sonrasında makinada ince ayar çektirdim. Bir süre kullandıktan sonra biryerlerim kaşındı ve şu arabanın egzozunu bir değiştireyim dedim, baya bir yaması çürüğü vardı zaten egzozda, parçaları sipariş ettim, egzozcuya gittim, usta motorun üst kısmından eğiilip egzozun manifold vidalarını sıkma işini yaparken kendime çay koymaya gittiğimde arkamdan duyduğum küfüre hemen başımı çevirdim baktim bizim usta kaybolmuş onun yerine benim motordan yukarı çıkan iki tane salanan bacak ve uflama sesleri var, koştum hemen çektik ustayı motordan dışarı, meğer arabanın kenarına tünemiş motorun içinde vida sıkarken ayağı kaymış ve tepe taklak motorun içine düşmüş, o sırada da refleks olarak karbüratöre destek için bir güzel geçirmiş ki kopmamış hortum ve bağlantı kalmamıştı, neyse o egzoz işini bitirirken ben de karbüratör bağlantılarını yaptım ancak o gün bu gündür bu sefer lpg de sorunsuz çalışmasına karşın benzine aldığımda ve gaz vermeyi bıraktığımda sürekli stop eder hale geldi yine. ayrıca yakıt tüketimim de bir haylı arttı şu an normalden 100 km de 5-6 lt daha fazla yakıyorum. nette bu sıkınıtyı çekenin çok olduğunu ancak nokta atışı çözüm bulunamadığını öğrendim.
yapılan teşhisler: karbüratör temizliği, conta değişimi gerektiği, Avans ayarının yapılması, karbüratör hava alıyor olabilir, bujiler ve buji kablosunda sıkıntı olabilir değiştirin, sigortalarda sorun olabilir, karbüratör kelebeği kontrol edilmeli gibi yorumlar.
bana sorun ateşlemeden de olabilir karbüratörden de olabilir gibi geliyor ama emin değilim, Iğdırda olduğumdan burada hiç bir karbüratör ustası yok maalesef, gösterdiğim her usta da farklı birşey söylüyor, çoğuda uğraşmak istemediğinden karbüratörü yenile deyip kesitip atıyor ama sıkıntı öyle olsa ilk tamirimden sonra düzelme olmazdı gibime geliyor, birde karbüratör dedğimiz içi delikli metal bir kütle yani ulan bunun neyi bozulacak yahu, içinde birkaç oynak parça var bunların yenilenmesi veya ayarının yapılması gerekir ustalığı da burada zaten bence ama işte usta bulamayınca amatör çalışmalar ile kendimiz tamir etmek zorunda kalıyoruz.(öğrenmek açısından güzel olsada çok sinir bozucu olabiliyor bu durum)
yukarıda yazanların birçoğunu yaptım diğerlerini de yapacağım ancak Bu konuda bilgisi olan deneyim sahibi forum üyesi varsa (defender kullanıcısı olsun olmasın) yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler
Alkım.
bunlarda biriki foto


