Herkese merhabalar.İlk mesajımı buraya yazıyorum öncelikle kendimi tanıtıyım izin verirseniz ismim Onat Ağcabay 21 yaşındayım istanbul doğuş üni Endüstriyel Tasarım bölümü öğrencisiyim.
Geleyim Defender macerasına.Önceleri her yaşıtım gibi yerle bir hızlı tipik araçlardan hoşlanıyordum ancak bursada geçirdiğim bi trafik kazasından sonra soğudum bu tür şeylerden Allah a şükür canıma birşey gelmedi.Defendera nereden sardın derseniz illa ki aranızda tanıyanınız vardır zaten sitede birkaç kişinin aracında "fosil" sticker larını gördüm "Fosil" ve "Land Rover Adventure Türkiye" kurucularından Murat İrfan Ağcabay kendisi akrabam (aslında kuzenim ama yaşça çok büyük olduğu için kuzenim diyemiyorum).Bu aşkta onun sayesinde başladı hakikaten çok farklıymış daha önce hiçbir araca veya herhangi başka birşeye bu denli bağlandığımı hatırlamıyorum yatıp kalkıp defender bakıyorum sizler benden iyi bilirsiniz 2 gün öncesine kadar bu aşk sadece dıştandı ama dediğim gibi 2gün önce Murat abinin aracı haziran sonu yapılıcak geziye hazırlamak için sanayiye gittik motor falan indirildi günümü sanayide geçirdim.Bu arada isimleri veriyorum aranızda tanıyanlarınız vardır daha iyi yardımcı olursunuz diye umud ederek.Sanayide işimiz bittikten sonra yine Murat abi aracılığı ile orada tanıştığım Ali abinin defender ı ile eve döndüm.Ve işte hayatımın dönüm noktası o yarım saatlik yolculuk beni benden aldı artık bu saatten sonra defender sahibi olmadan ölürsek gözüm açık gidicek İnşAllah yazın toyota yaris marka aracımızı satıp 15 16 ya bi defender almayı planlıyorum.
Geleyim sorularıma.
Açıkçası kafam baya bi karıştı defenderın motoru konusunda puma,2.5benzinli,2.5dizel,2.5td,3.5,300td..... okadar çeşit varki hangisi iyi hangisi tercih edilmeli nedir ne değildir iyice arap saçına döndü
Şimdi bu konudaki sorum şu şekilde olucak dediğim gibi kısmetse yazın yaris ile takasa girerek veya yarisi satarak 10bin 15 bin arası bi defender almayı planlıyorum.
1)Araç günlük kullanılıcak bunun için en uygun motor hangisidir benzin + lpg veya dizel olarak hangisi tercih edilmeli (yakıt olarak)
2)Elimden geldiğince doğaya çıkmak istiyorum bu iş için en sorunsuz motor hangisidir
3)Prof Off Road gibi bi amacım yok öyle videolarda düz duvara tırmanan off road araçlardan istemiyorum benimkisi daha çok doğa gezisi kamplar olucak tabi yol koşulları abartı olmasada zorlayıcı olucak bunlara göğüs gerebilecek bir araç olmalı.
Bunların dışında bir Defender da maddi açıdan en zorlayıcı nokta motor kısmı sanırım.Motoru düzgün bi defender aldıktan sonra dış kısmı keyfimizce yapmak çokda zor değil anladığım kadarıyla.
Şimdilik sorularım bu şekilde.Forumu araştırdım biraz ama konular çok fazla çok karışık sorularıma cevap bulmak çok zordu bu konular arasında bide birçoğu teknik dille yazılmış pek anlıyamadım Konu kirliliği yaptıysam kusuruma bakmayın ama aydınlatırsanız beni çok teşekkür ederim
Edit:Eklemek istiyorum puma motor ile ilgili bilgilendirirseniz sevinirim anladığım kadarıyla 2 veya daha fazla çeşitli puma var defenderlar için en uygun olanı ve sözü edildiği gibi efsane olanı hangisidir çıkma motor ne kadara bulunur.Teşekkürler.
Geleyim Defender macerasına.Önceleri her yaşıtım gibi yerle bir hızlı tipik araçlardan hoşlanıyordum ancak bursada geçirdiğim bi trafik kazasından sonra soğudum bu tür şeylerden Allah a şükür canıma birşey gelmedi.Defendera nereden sardın derseniz illa ki aranızda tanıyanınız vardır zaten sitede birkaç kişinin aracında "fosil" sticker larını gördüm "Fosil" ve "Land Rover Adventure Türkiye" kurucularından Murat İrfan Ağcabay kendisi akrabam (aslında kuzenim ama yaşça çok büyük olduğu için kuzenim diyemiyorum).Bu aşkta onun sayesinde başladı hakikaten çok farklıymış daha önce hiçbir araca veya herhangi başka birşeye bu denli bağlandığımı hatırlamıyorum yatıp kalkıp defender bakıyorum sizler benden iyi bilirsiniz 2 gün öncesine kadar bu aşk sadece dıştandı ama dediğim gibi 2gün önce Murat abinin aracı haziran sonu yapılıcak geziye hazırlamak için sanayiye gittik motor falan indirildi günümü sanayide geçirdim.Bu arada isimleri veriyorum aranızda tanıyanlarınız vardır daha iyi yardımcı olursunuz diye umud ederek.Sanayide işimiz bittikten sonra yine Murat abi aracılığı ile orada tanıştığım Ali abinin defender ı ile eve döndüm.Ve işte hayatımın dönüm noktası o yarım saatlik yolculuk beni benden aldı artık bu saatten sonra defender sahibi olmadan ölürsek gözüm açık gidicek İnşAllah yazın toyota yaris marka aracımızı satıp 15 16 ya bi defender almayı planlıyorum.
Geleyim sorularıma.
Açıkçası kafam baya bi karıştı defenderın motoru konusunda puma,2.5benzinli,2.5dizel,2.5td,3.5,300td..... okadar çeşit varki hangisi iyi hangisi tercih edilmeli nedir ne değildir iyice arap saçına döndü
Şimdi bu konudaki sorum şu şekilde olucak dediğim gibi kısmetse yazın yaris ile takasa girerek veya yarisi satarak 10bin 15 bin arası bi defender almayı planlıyorum.
1)Araç günlük kullanılıcak bunun için en uygun motor hangisidir benzin + lpg veya dizel olarak hangisi tercih edilmeli (yakıt olarak)
2)Elimden geldiğince doğaya çıkmak istiyorum bu iş için en sorunsuz motor hangisidir
3)Prof Off Road gibi bi amacım yok öyle videolarda düz duvara tırmanan off road araçlardan istemiyorum benimkisi daha çok doğa gezisi kamplar olucak tabi yol koşulları abartı olmasada zorlayıcı olucak bunlara göğüs gerebilecek bir araç olmalı.
Bunların dışında bir Defender da maddi açıdan en zorlayıcı nokta motor kısmı sanırım.Motoru düzgün bi defender aldıktan sonra dış kısmı keyfimizce yapmak çokda zor değil anladığım kadarıyla.
Şimdilik sorularım bu şekilde.Forumu araştırdım biraz ama konular çok fazla çok karışık sorularıma cevap bulmak çok zordu bu konular arasında bide birçoğu teknik dille yazılmış pek anlıyamadım Konu kirliliği yaptıysam kusuruma bakmayın ama aydınlatırsanız beni çok teşekkür ederim
Edit:Eklemek istiyorum puma motor ile ilgili bilgilendirirseniz sevinirim anladığım kadarıyla 2 veya daha fazla çeşitli puma var defenderlar için en uygun olanı ve sözü edildiği gibi efsane olanı hangisidir çıkma motor ne kadara bulunur.Teşekkürler.