Defender Arazi Vitesi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan denizakvaryumu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,742
Ynt: Defender Arazi Vitesi?

nkurtkaya' Alıntı:
Arazi vitesinin sağda olması orta diferansiyelin kilidinin devrede olmadığı konumdur. sol tarafa çekerseniz orta diferansiyel kilitlenir.
Arkada H konumunda motor devri daha geç artar ve araç hızlı gidebilir. L konumunda ise motor devri daha çabuk artar ve araç aynı vitesde H konumuna göre daha yavaş gider fakat daha yüksek tork üretir.

Kaygan zeminde (çim, çakıl, çamur, kar...) arazi vitesi sol tarafta (Diff Lock) kullanılmalı. Normal zeminde sağda.
Daha fazla tork ihtiyacı olan durumlarda (Dik yokuş çıkışı, ağır yük çekme, derin çamur...) arazi vitesi önde "L" konumunda olmalı.

Örnek-1: Karlı asfalt yolda gidiyorsanız. Kaygan zemin olduğu için orta diff kilitlemek iyi olur. Ekstra torka ihtiyacınız olmadığından HI-Diff Lock uygun tercih.
Örnek-2: Çamur ve yokuş çıkmanız gerekiyor. Hem kaygan zemin (Diff-Lock) hem de yokuş (L).
Örnek-3: Otoyolda yüklü römork çekmeniz gerekiyor. Diff Lock ihtiyacınız yok ama yüksek tork lazım. L-Sağ
Örnek-4: Hafif çamur düz zemin, normal yol vb.. Hiç bir şeye ihtiyacınız yok, o bir Defender :smiley: H-Sağ

merak ettiğim bir sorunun cevabı daha...

valla resmen ansiklopedi gibi forum maşallah:smiley:
 

Etiketler
Ynt: Defender Arazi Vitesi?

ben de artık defender sahibiyim...:D yeni üye oldum bişey sormak istiyorum h diff lock ve L diff lock modunda direksiyonu sağa sola çevirebilir miyiz araca bi zarar verir mi manevra yapabilir miyiz?
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Tüm vites konumlarında direksiyonu istediğiniz gibi çevirebilirsiniz, hiç bir zararı olmaz. Diff lock (H veya L konumlarında) orta diferansiyeli kilitler.
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

bizdeki araç 2,5 düz dizel 4 mevsim kullanabileceğim bi lastik biliyo musunuz ve lastik ölçüleri ne olmalı üzerindeki lastikler 7,50/16 ama zorlanıyo araba daha rahat gitmesi için bu ölçüleri küçültmemiz gerekiyo sanırım ....?
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Defender'in standart lastik ölçüsü 7.5x16 veya 235/85/16'dır. 2.5 düz dizel 68 beygir gücünde bir makina ve araç 2 ton'dan fazla, zorlanması normal. Dişli oranları ile oynamadan çekişi iyileştirmek mümkün değil, bu sefer de düşük olan son hız iyice düşecektir. Forumda gerek lastik tipi/ölçüsü gerekse düz dizel'in performansı hakkında birçok başlık mevcut.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,350
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

SON KONULAR



Geri
Üst