veteran
Kemaliye Sevdalısı
Ynt: Defender Arazi Vitesi?
merak ettiğim bir sorunun cevabı daha...
valla resmen ansiklopedi gibi forum maşallah
nkurtkaya' Alıntı:Arazi vitesinin sağda olması orta diferansiyelin kilidinin devrede olmadığı konumdur. sol tarafa çekerseniz orta diferansiyel kilitlenir.
Arkada H konumunda motor devri daha geç artar ve araç hızlı gidebilir. L konumunda ise motor devri daha çabuk artar ve araç aynı vitesde H konumuna göre daha yavaş gider fakat daha yüksek tork üretir.
Kaygan zeminde (çim, çakıl, çamur, kar...) arazi vitesi sol tarafta (Diff Lock) kullanılmalı. Normal zeminde sağda.
Daha fazla tork ihtiyacı olan durumlarda (Dik yokuş çıkışı, ağır yük çekme, derin çamur...) arazi vitesi önde "L" konumunda olmalı.
Örnek-1: Karlı asfalt yolda gidiyorsanız. Kaygan zemin olduğu için orta diff kilitlemek iyi olur. Ekstra torka ihtiyacınız olmadığından HI-Diff Lock uygun tercih.
Örnek-2: Çamur ve yokuş çıkmanız gerekiyor. Hem kaygan zemin (Diff-Lock) hem de yokuş (L).
Örnek-3: Otoyolda yüklü römork çekmeniz gerekiyor. Diff Lock ihtiyacınız yok ama yüksek tork lazım. L-Sağ
Örnek-4: Hafif çamur düz zemin, normal yol vb.. Hiç bir şeye ihtiyacınız yok, o bir DefenderH-Sağ
merak ettiğim bir sorunun cevabı daha...
valla resmen ansiklopedi gibi forum maşallah