Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bytar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,360
Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

almayı düşünüp cesaret edemediğim land rover
http://www.sahibinden.com/land_rover_defender_110_1990-34WQQaXQQ5808151WQQpXQQdisplayitem
daha önce rover45 kullandım. silindir kapağı problemi var idi ..bayağı problem çıkarmış idi.. ama keyifli bir araç idi.. benzinli defender de açıkçası korkutuyor..ben alırsam süürekli yazı dağlarda olacağımdan bahsedilen problemler .. korkutuyor...araç 1. sınıf gibi..ustaların demesine göre.. bu anlattığım birinci seçenek
ikinci seçenek 87 model ingiliz defender 110 o araçta orta halli bir araç kasası çok iyi yürürü ortanın üstü motoru yeni ama problemli geldi bana pompa problemli imiş.. 14bin ytl yealınmış bir araba tabi alınırsa fiat daha düşer .. 3. seçenek ise defender 90 alıp toplamak
1. seçenek benzinli al ama temiz
2. seçenek dizel ama biraz problemli
3. seçenek kasalı sıfırdan sanayide toplat (sanayicilerle uğraşmak nasıldır herkes bilir)
benzinlinin yakıtında değilim.. sırf problem çıkarsa uğraşmak zor gibi geliyor. dizel problem çıkarsa motoru değiştir..
defender 90 ise sanayiye girersem istediğim gibi olursa fiat bunları geçer gibime geliyor..aldığım bütün arabalardan kazık yiyen biri olarak başlığı cevap verecek olursam
ha benzinli ha dizel farketmez gibime geliyor..sadece yaşanmışlıklarınıza bakarak karr vermeye çalışacağımm...bide benzinlilerin deposu kaç lt dir? i.f
 

Etiketler
Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?


Sorunları çözebildiniz mi? Yoksa sorunlar devam ediyor mu?

Bu aralar benzinli bir 110 alma arifesindeyim, açıkçası tüm bu yorumlardan kafam karıştı.




safari2000' Alıntı:
arkadaşlar bende resimde gördüğünüz aracı yaklaşık1,5yıl önce baştan aşağa elden geçirdim gerçi yürür aksamına ve motoruna fazla masraf çıkmadı lpg li olarak kullanıyorum motor hariç diğer aksamından en küçük bir sıkıntım olmadı ama motor kısmı burnumdan getirdi başka platformlardada anlattım konuyu epey bir zaman platinin meme yapması ile uğraştım ayda bir meme yapıyordu devreye taş direnç koyarak bu sorunu çözdük marş motoru diğer arabalar gibi dayanıklı değil az fazla marş yapınca baleleri yakıyor uzun süre marş yapmayın birde hala çözemediğim silindir kapağı problami var 1,5yılda 3. kapağı taktık çatlıyor külbüratör contasını kesinlikle kırmızı sıvı conta ile sıkın ve sonra somunların üzerinede sıvı conta sıkın şu motor olayını çözebilsem mercedes verseler değişmem
 



Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

Merhaba,

Kendi adıma; Herkese paylaştığı bilgiler için teşekkür ederim. Diesel Defender'lar ile ilgili aklıma bir soru takıldı, tabii kullanım ile ve aracın ne şartlarda bulunduğu çok önemli ama, Marmara bölgesi iklim şartlarını baz alırsak ve Defender'ın çok ağır off-road parkurlara sokulmadığını, en fazla yaz aylarında taşlı - topraklı köy yollarında yokuşa vurulduğu gibi bir varsayım ve kullanım durumu üzerinden ( şuan piyasada satılan Defender 110 sahiplerinin kamudan aldıkları araçları kastederek ve bu insanların kullanım şekillerini kendimce varsayarak bu tanımları yazdım ), 2,5 Diesel ve/veya 300 Tdi motorlu bir Defender'ın motor ömrü kaç bindir?

Yukarıdaki yazılarda: ''200.000 km. zor görür'' gibi bir anlam çıkıyor. Doğrumudur? Doğru olmasa, yazılmaz ama yukarıda belirttiğim kullanım koşulları veya varsayımlar dahilinde midir? veya off-road kullanım buna dahil midir? Piyasada satılan 100 bin - 150 bin ve hatta 220 bin civarı Defender'lar var. Bu makinalardan uzak durmak mı lazımdır? ( Kendim için soruyorum ) Satın alınmazlar mı?

Bir tanıdığım: Piyasadan alınacak diesel Defender 110'larda en tehlikeli durumun: ''motor bloğuna dikiş yapılmış'' olması olduğunu ve bu hususa özellikle dikkat etmem gerektiğini söyledi. Böyle bir durum tabiki önemli, tabi dikkat ederim bu duruma ama yukarıda belirttiğim motor ömrü hakkında net bir bilgim yok. Bu durum motor ömrü ile alakalı mıdır? Motor bloğuna kaynak bambaşka bir konu, biliyorum. Piyasadaki Defender'ları karalamak değil amacım. Lütfen yanlış anlaşılmasın, ana soru: diesel motor ömrü kaç bin km'dir.

Teşekkürler.
 



Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

Dikiş ya da kaynağı dış gözle anlayabileceğinizi sanmıyorum. O nedenle, bildiğiniz aracı almak her zaman daha mantıklı. 200'ü gören Def de gördüm, 100'ü geçemeyen de... tamamiyle kullanıma bağlı. mazot kalitesi, bakım aralığı, kullanım stili vs birçok kıstas var. ortalama şudur, demek zor.
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

aracın motor ömrü kesinlıkle kullanımla alakalıdırr şu araç şukadar gider demek doğru değildirr 100 binde gider, 300 bin de gider kullanan kişiye bağlıdırr
ben 2.5 dizel defender 110 kullanıyorum memnunumda aracımdan.. imkanım olsa v8 kullanmayı tercih ederim...sırff sesi için ;D ;D ;D
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

suyabatmaz' Alıntı:
Merhaba,

Kendi adıma; Herkese paylaştığı bilgiler için teşekkür ederim. Diesel Defender'lar ile ilgili aklıma bir soru takıldı, tabii kullanım ile ve aracın ne şartlarda bulunduğu çok önemli ama, Marmara bölgesi iklim şartlarını baz alırsak ve Defender'ın çok ağır off-road parkurlara sokulmadığını, en fazla yaz aylarında taşlı - topraklı köy yollarında yokuşa vurulduğu gibi bir varsayım ve kullanım durumu üzerinden ( şuan piyasada satılan Defender 110 sahiplerinin kamudan aldıkları araçları kastederek ve bu insanların kullanım şekillerini kendimce varsayarak bu tanımları yazdım ), 2,5 Diesel ve/veya 300 Tdi motorlu bir Defender'ın motor ömrü kaç bindir?

Yukarıdaki yazılarda: ''200.000 km. zor görür'' gibi bir anlam çıkıyor. Doğrumudur? Doğru olmasa, yazılmaz ama yukarıda belirttiğim kullanım koşulları veya varsayımlar dahilinde midir? veya off-road kullanım buna dahil midir? Piyasada satılan 100 bin - 150 bin ve hatta 220 bin civarı Defender'lar var. Bu makinalardan uzak durmak mı lazımdır? ( Kendim için soruyorum ) Satın alınmazlar mı?

Bir tanıdığım: Piyasadan alınacak diesel Defender 110'larda en tehlikeli durumun: ''motor bloğuna dikiş yapılmış'' olması olduğunu ve bu hususa özellikle dikkat etmem gerektiğini söyledi. Böyle bir durum tabiki önemli, tabi dikkat ederim bu duruma ama yukarıda belirttiğim motor ömrü hakkında net bir bilgim yok. Bu durum motor ömrü ile alakalı mıdır? Motor bloğuna kaynak bambaşka bir konu, biliyorum. Piyasadaki Defender'ları karalamak değil amacım. Lütfen yanlış anlaşılmasın, ana soru: diesel motor ömrü kaç bin km'dir.

Teşekkürler.

Motor ömrünü hiç önemsemiyorum çünkü motor rektifiye ettirme maliyeti piyasanın en ucuz motoru. V8 bir aracın bir kaç off road gezisinde yaktığı benzin fiyatı kadar bir şey.
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

meriçbager' Alıntı:
Motor ömrünü hiç önemsemiyorum çünkü motor rektifiye ettirme maliyeti piyasanın en ucuz motoru. V8 bir aracın bir kaç off road gezisinde yaktığı benzin fiyatı kadar bir şey.

Meriç burada atladığın birşey var , senin motor ölse kendin açar kaparsın, bunuda zevkle yapacağını biliyorum, ama normal bir kullanıcı bu işe girişirse en az 2000 TL si gider.

Eğer motor ömrüne göre kıyaslama yapılırsa (ki bence tek kriter bu olmamalı) en uzun ömürlüden en kısa ömürlüye (çeşitli kaynaklardan alıntıdır) Henüz yeterince denenmediği için puma yı bu sıralamanın içine koymamışlar. Zaman zaman LR diğer motor tedarikçilerinden (Isuzu, Nissan vb.) motorlarda kullanmış, fakat süreklilik arzetmediği için sıralamada yok. Bunu yanında sadece belli coğrafyalarda kullanılan motorlar var örneğin Isuzu menşei li 3,9 litre I6 Turbo dizel motor herkesin gönlünü fethetmiş ama sadece avusturalyada 6x6 defender ler üzerinde bulunuyor dolayısıyla sıralamaya koymamışlar.

1. 2,5 benzin
2. 200 tdi
3. v8- 300 tdi- TD5
4. 2,5 dizel
5. 2,5 TD

Selamlar
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

Yavuz benim söylediklerim espiri ile karışık söyledim ama gerçek payı yok değil. Şundan eminim düz dizel motorlar turbo dizel motorlara nazaran daha uzun ömürlüdür. Ayrıca aynı şekilde düz dizel motorların rektifiyesi turbo motorlara nazaran iki kat ucuzdur. Tabiki LR 2.5 Benzinli motor dizellere nazaran çok daha uzun ömürlüdür.
 



Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

discovery-V8' Alıntı:
Meriç burada atladığın birşey var , senin motor ölse kendin açar kaparsın, bunuda zevkle yapacağını biliyorum, ama normal bir kullanıcı bu işe girişirse en az 2000 TL si gider.

Eğer motor ömrüne göre kıyaslama yapılırsa (ki bence tek kriter bu olmamalı) en uzun ömürlüden en kısa ömürlüye (çeşitli kaynaklardan alıntıdır) Henüz yeterince denenmediği için puma yı bu sıralamanın içine koymamışlar. Zaman zaman LR diğer motor tedarikçilerinden (Isuzu, Nissan vb.) motorlarda kullanmış, fakat süreklilik arzetmediği için sıralamada yok. Bunu yanında sadece belli coğrafyalarda kullanılan motorlar var örneğin Isuzu menşei li 3,9 litre I6 Turbo dizel motor herkesin gönlünü fethetmiş ama sadece avusturalyada 6x6 defender ler üzerinde bulunuyor dolayısıyla sıralamaya koymamışlar.

1. 2,5 benzin
2. 200 tdi
3. v8- 300 tdi- TD5
4. 2,5 dizel
5. 2,5 TD

Selamlar


3.5 v8 ve 3.9 v8 in ortalama ömrü nedir Yavuz abi?
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

ozcour' Alıntı:
3.5 v8 ve 3.9 v8 in ortalama ömrü nedir Yavuz abi?

LRE nin verdiği bilgiye göre yağ değişim süreleri atlanmazsa 350-400 bin km diyor. En kötü ihtimalle hepsi 200 bin sorunsuz deviriyormuş.

2,5 benzin enteresan en kötüsü 500 binin üzerindeymiş. :eek:
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

discovery-V8' Alıntı:
2,5 benzin enteresan en kötüsü 500 binin üzerindeymiş. :eek:
Helede series 2285cc motorları aracın diğer aksamı biter hala motor bitmez :smiley:
bunun nedeni düşük devirli olması ve sıkıştırma oranı çok düşük olmasıyla alakalı
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

yataklamanın da önemi var mı acaba?

series motorları 3 yerden yataklı

2.5 lar 5 yerden diye okumuştum.

bizim buradaki 2.5 benzinliler kapak çatlatmaktan 500000 i göremiyorlar gibi :smiley:

sıkıştırma oranları da yakın sanırım..

motorumu seviyorum,yaz kış LPG de biniyorum :smiley:
 

Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

2500cc TDi Nissan motorlu defenderlar var.
Bu motorun durumu/uyumu nasıldır?
Performansı, avantajları/dezavantajları hakkında bilgisi olan var mı?

Nissan motorlu bir defender alınabilir midir?

Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler, saygılar.
 



Ynt: Defender 2,5 Düz Dizel mi? 2,5 Benzinli mi?

ozcour' Alıntı:
yataklamanın da önemi var mı acaba?

series motorları 3 yerden yataklı

2.5 lar 5 yerden diye okumuştum.

bizim buradaki 2.5 benzinliler kapak çatlatmaktan 500000 i göremiyorlar gibi :smiley:

sıkıştırma oranları da yakın sanırım..

motorumu seviyorum,yaz kış LPG de biniyorum :smiley:

4 silindirli bir motorda 3 adet krang yatağı nasıl oluyor? 1. - 2. silindir arasında ve 3-4 arasında yatak olmazsa krag mili bu basınca nasıl dayanıyor Özgür.
2500 cc motorun silindir klağını çatlatmasının en önemli sebebi yüksek hararettir. Düzgün bir silindir kapağında lpg kulanımı için çelik sibob yuvası varsa ve araça hararet yaptırılmazsa 2500 cc benzinli motorda sorun yaşanmaz. 2500 cc benzinli motorun 500 bin km görmediğini kimden öğrendin? 500 bin km / 25 bin km yıllık = 20 yıl gibi bir süre yapar. Ve arazi aracıının yılda 25 bin km yapabilmesi çok zordur. Yirmi yıl anahtar deymeden 500 bin km yapan kaçtane dizel veya benzinli motor var?
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,911
Mesajlar
1,525,494
Kayıtlı Üye Sayımız
166,711
Kaydolan Son Üyemiz
konyageziturizm

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst