pancarmotorcu
ONLY ?????? CAN DO IT
Ynt: Defender 110 Yakıtından Şikayetçiyim
Karbüratörlü araçlarda kullanılan kitler: Bu kitlerde bir adet regülatör bulunmaktadır. (halk arasında gazın beyni denilen parça) Bu regülatörün görevi motordan alınan sıcak su yardımıyla depoda 8-10 bar basınçta bulunan LPG’yi 10-12 mbar mertebelerine indirerek karbüratörün en üstüne, hava filtresinin hemen altına konulan bir mikser yardımıyla havayla birlikte motora vermektir. Bu regülatörün içinde diyafram denilen bir lastik zar bulunmaktadır ve motorun emişine göre mikserden emiş devam ettirilerek regülatörün diyaframı oynatılmaktdaır ve motora gaz gönderimi yapılmaktadır. Bu esnada aracın benzin hortumu üzerine konulan bir elektrovalf sayesinde aracın karbüratörüne depodan benzin gönderimi kesilmektedir. Araç benzinde çalışırken ise (içerideki düğmeden ayarlıyoruz gaz-benzin seçimini) başka bir elektrovalf regülatöre gelen LPG akışını kesmekte ve araç normal olarak, hiç dönüşüm uygulanmamış gibi benzinle çalışmaktadır. Burada önemli bir husus şudur; araç LPG ile çalışırken karbüratörün tüm benzin devresi kesinlikle kullanılmadan karbüratörün direk hava emdiği yerden tabiri-caizse bir T bağlanarak (mikser dediğimiz olay aslında bir T görevi yapan basit bir metal ğarçadır) hava ve LPG nin emme manifolduna bir arada gitmesidir. Yani o esnada araç bir nevi kandırılarak salt hava emdiğini sanarken beraberinde LPG+hava emerek çalışması için gereken yakıtı bir arada almış olmaktadır ve karbüratör tamamen devre dışı olmaktadır. Karbüratörün sadece gaz kelebeği kısmı kullanılarak gaz pedalıyla hava+LPG girişi ayarlanmaktadır.Yani LPG hava girişinden havayla birlikte motora girmektedir. Bu sistemde çok önemli olan husus aracın LPG regülatöründen çıkıpta miksere gelen borusu (hani şu basıncı 10 mbara düşmüş LPG) üzerinde bir ayar vanası bulunmaktadır ve buradan arabanın çekişini etkileyecek gaz ayarı yapılmaktadır. O vananın görevi gaza bastığımızda karbüratörün gaz kelebeğinden hava emilirken 15:1 oranında olan yakıt hava oranını tutturacak şekilde LPG göndermektir. Vana az açık olursa az LPGden dolayı fakir karışım olacak, fazla gönderilirse araç çok yaktığı halde zengin karışım olacağından araç yine aşırı şekilde performans kaybedecektir. Regülatörün ısıtılması ise aracın göğüs kısmına giden kalorifer borusu kelepçesinden çıkartılarak önce LPG regülatörüne ve regülatörden çıkan boruda aracın kalorifer borusuna girilerek sağlanmaktadır. Bir nevi elektrikteki seri bağlama olayının aynısı. Amaç suyun regülatörden de dolaşması.
Karbüratörlü araçlarda kullanılan kitler: Bu kitlerde bir adet regülatör bulunmaktadır. (halk arasında gazın beyni denilen parça) Bu regülatörün görevi motordan alınan sıcak su yardımıyla depoda 8-10 bar basınçta bulunan LPG’yi 10-12 mbar mertebelerine indirerek karbüratörün en üstüne, hava filtresinin hemen altına konulan bir mikser yardımıyla havayla birlikte motora vermektir. Bu regülatörün içinde diyafram denilen bir lastik zar bulunmaktadır ve motorun emişine göre mikserden emiş devam ettirilerek regülatörün diyaframı oynatılmaktdaır ve motora gaz gönderimi yapılmaktadır. Bu esnada aracın benzin hortumu üzerine konulan bir elektrovalf sayesinde aracın karbüratörüne depodan benzin gönderimi kesilmektedir. Araç benzinde çalışırken ise (içerideki düğmeden ayarlıyoruz gaz-benzin seçimini) başka bir elektrovalf regülatöre gelen LPG akışını kesmekte ve araç normal olarak, hiç dönüşüm uygulanmamış gibi benzinle çalışmaktadır. Burada önemli bir husus şudur; araç LPG ile çalışırken karbüratörün tüm benzin devresi kesinlikle kullanılmadan karbüratörün direk hava emdiği yerden tabiri-caizse bir T bağlanarak (mikser dediğimiz olay aslında bir T görevi yapan basit bir metal ğarçadır) hava ve LPG nin emme manifolduna bir arada gitmesidir. Yani o esnada araç bir nevi kandırılarak salt hava emdiğini sanarken beraberinde LPG+hava emerek çalışması için gereken yakıtı bir arada almış olmaktadır ve karbüratör tamamen devre dışı olmaktadır. Karbüratörün sadece gaz kelebeği kısmı kullanılarak gaz pedalıyla hava+LPG girişi ayarlanmaktadır.Yani LPG hava girişinden havayla birlikte motora girmektedir. Bu sistemde çok önemli olan husus aracın LPG regülatöründen çıkıpta miksere gelen borusu (hani şu basıncı 10 mbara düşmüş LPG) üzerinde bir ayar vanası bulunmaktadır ve buradan arabanın çekişini etkileyecek gaz ayarı yapılmaktadır. O vananın görevi gaza bastığımızda karbüratörün gaz kelebeğinden hava emilirken 15:1 oranında olan yakıt hava oranını tutturacak şekilde LPG göndermektir. Vana az açık olursa az LPGden dolayı fakir karışım olacak, fazla gönderilirse araç çok yaktığı halde zengin karışım olacağından araç yine aşırı şekilde performans kaybedecektir. Regülatörün ısıtılması ise aracın göğüs kısmına giden kalorifer borusu kelepçesinden çıkartılarak önce LPG regülatörüne ve regülatörden çıkan boruda aracın kalorifer borusuna girilerek sağlanmaktadır. Bir nevi elektrikteki seri bağlama olayının aynısı. Amaç suyun regülatörden de dolaşması.