Defender
Land Rover Discovery Series II TD5
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim engin bey. Diğer Land rover gönüllüsü arkadaşların yorumlarını da okudum, düşündüm ve değerlendirdim ve Disco 1'in benim için daha iyi bir araç olabileceğine karar verdim.TDI 300 motor bulursam süper olur. Bu arada kullanıcı ayrımcılığı için veya bu araç bundan iyidir mantığı ile açmadım konuyu.Elbetteki her iki aracında kendine has sağlam özellikleri var. Sadece kullanıcılar olarak sizin sıkıntı çektiğiniz konulara değinerek bunlardan kendime düşünce payı çıkarmak için biraz fikir aldım.
Ben defender ve Disco I hakkında ortalama bir haftadır geceli gündüzlü araştırma yaptım. Bu işte çok yeni olabilirim ama forumdaki bazı dostlarımızın da dediği gibi kendi şartlarım dahilinde değerlendirebileceğim şekilde konuya baktım. Modifiyeli hallerini normal iç aksamlarını, tarzlarını hatta otoparktaki halini bile düşündüm ki yapmam gereken son şey olsa bile
Servet arkadaşın yaptığı araca bayılarak baktım, Disco 1 topiğindeki modifikasyonlarda uçtum denebilir. Çok bilgilendirici ve güzel bir deneyimdi bu topic benim için. Tamam mı? Hayır değil elbet hiçbir zamanda tamamlanmayacak sanırım bu Offroad'a giriş süreci.
Herkese gönülden teşekkür ederim fikirleriniz ve yardımınız için. Saygılar.
edaghan' Alıntı:Puma dediğimiz motor, Ford Duratorq serisinde ZSD-424 kodlu 2.4lt hacimli mekanik pompalı motor. Duratorq serisinin ZSD-4xx modellerine Puma deniyor. aynı hacimde değişik güç ve tork değerleri üreten modelleri var. bizim baktığımız 120'lik olanı. yani 120PS (sanırım 122HP yapıyor) 240-285 Nm tork vereni. tork değeri konusunda ne yazık ki kesin bir bilgi alamadım. Ford satıcılarının hepsi farklı bilgi veriyor. Internete göre ise bu motor 300Nm tork veriyor. Land Rover bu motoru 2007 yılında Defender'a taktı. yapılan bazı değşikliklerle (ki en önemlisi mekanik yerine Common Rail hale getirildi) 360Nm torka ulaşıldı. ama yine TD5 mantığı ile bakarsak, common rail'in adı güzel, ama sahip olması pahalı...
en iyisi mekanik olanı. ilk bakışta motor çok da kuvvetli değil... Amerikan V8'lere ya da Japon dizellere göre zayıf kaldığı kesin. Ama 1- Dizel 2- sorunsuz Dizel 3- Türkiye'de üretilen bir Dizel 4- yedek parçası Anadolu'nun bakkalında satılan bir dizel 5- extra heavy duty rod aks şaft vs değiştirmeye gerek olmadan LR'nin standart yapısına uyan bir dizel...
işte bu yüzden, bir kaç arkadaşımla beraber aynı fikirdeyim, bana en uygun makina bu.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim engin bey. Diğer Land rover gönüllüsü arkadaşların yorumlarını da okudum, düşündüm ve değerlendirdim ve Disco 1'in benim için daha iyi bir araç olabileceğine karar verdim.TDI 300 motor bulursam süper olur. Bu arada kullanıcı ayrımcılığı için veya bu araç bundan iyidir mantığı ile açmadım konuyu.Elbetteki her iki aracında kendine has sağlam özellikleri var. Sadece kullanıcılar olarak sizin sıkıntı çektiğiniz konulara değinerek bunlardan kendime düşünce payı çıkarmak için biraz fikir aldım.
Ben defender ve Disco I hakkında ortalama bir haftadır geceli gündüzlü araştırma yaptım. Bu işte çok yeni olabilirim ama forumdaki bazı dostlarımızın da dediği gibi kendi şartlarım dahilinde değerlendirebileceğim şekilde konuya baktım. Modifiyeli hallerini normal iç aksamlarını, tarzlarını hatta otoparktaki halini bile düşündüm ki yapmam gereken son şey olsa bile
Servet arkadaşın yaptığı araca bayılarak baktım, Disco 1 topiğindeki modifikasyonlarda uçtum denebilir. Çok bilgilendirici ve güzel bir deneyimdi bu topic benim için. Tamam mı? Hayır değil elbet hiçbir zamanda tamamlanmayacak sanırım bu Offroad'a giriş süreci.