Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Defender Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 503
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,545
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Aklıma gelmişken hemen sormalıyım, diyelimki 200TDI bulduk veya başka benzinli..Motor değişimi yapabilirmiyiz 300TDI ile? Sizin dediğiniz 300TDI aracı bulmak piyasada zormu acaba. Ben Kanada'dayım şimdi o nedenle TR piyasası hakkında pek bir bilgim yok. Az bulunan cinsten bir araçmı 300TDI?

Bu arada Puma'lı yeni Discoveryniz hayırlı olsun. Güle güle kullanmadan evel mutlaka Foto bekliyorum çünkü ciddi heyecanlandım nasıl bir araç diye :smiley:

Motorun maliyeti nasıl yansıdı size sorması ayıp ama ?

Sanırım sizinle benim off-road anlayışımız bayağı pararlel gibi geldi anlattıklarınızdan sonra. En uygun araç için şimdi fiyat, maliyet, aksam olarak incelemem gerekecek. Ancak Defender'a 40 milyar verip hala takır tukur seslerle arızalarla uğraşacaksam bu biraz yorar beni maddi manevi..
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

reha' Alıntı:
Selamlar,
ben size bir ek bilgi vereyim.. Benim kullandigim tek arabam Defender, ve haftaiçinde "Takım Elbise" ile kullaniyorum ve çalıştığım mekanlar genelde ülkenin en büyük kurumları.. Haftasonu beni hic uzmeden dere/tepe gezdiriyor.. Ve, bugune kadar arazide hic beni yolda birakmadi, aracimi hic kirmadim.. Uzun yola da cok rahat gidiyorum..

Yani, Defender eger yeterki kadar seviyorsaniz tek araciniz olabilir. Gelelim Disco'nun üstün özelliğine: "çok konforlu" .. Disco'ya Puma yapmaya karar veren arkadasimiz Engin var.. ama projeye yeni basladi, isterseniz size detaylarini verecektir.. Son olarak, Puma'ya para gommeye kalkisirsaniz 40Milyari bulmaz.. Ayrica, Defender hergun deger kazanir (eskime derdi yok cunki) ama Disco deger yitirir, zira model onemlidir Disco icin.. iyi gunler dilerim, reha

Reha bey bu detayları da düşünmemiştim açıkçası. Gerçekten Defender'da model önemsenmiyorsa 40 milyarlık sağlam bir Defender portaya çıktığında az bulunan bir araba olmuş olacaktır. Ancak şehir içi için Otoparklarda ve 110 un uzunluğunu düşündüğümüzde:

Zorluk çektiğiniz kısımlar varsa anlatabilirmisiniz? Manevrada falan?
Hangi sıklıkta tamire bakıma gidiyor? Size senelik masrafı ne oluyor öğrenebilirmiyim?
Parça konusunda papua yeni ginede yine parça bulursun yazıyorlar ama parça kalitesi ömre veya kullanıma yansımıyormu?
Kasanın yıllardır aynı tasarımda olmasımı model farkını ortadan kaldırıyor? Zira Discoda kasa sıklıkla değişiyor.
2008 Defender'a baktıgımızda orjınal fabrika çıkışı modelde çok fazla ruha aykırı unsur gördüm. Bu Defender'ın sizce yavaş yavaş çağa ayak uydurmak için şekil değiştireceğinin bir sinyali mi?

Aklımdakileri pat pat sordum kusuruma bakmayın ama cidden kafam karışık :(
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,

300Tdi motorlu Defender her zaman bulunur, dizel aracınıza istediginiz zaman 300Tdi takabilirsiniz.. hiç de problemli bir operasyon değildir.. Bugün bir 300Tdi motor (çıkma olarak) sanırım 11-12Milyar civarinda.. Puma motorun ise "sandık" olanı 9000YTL civarında sanırım.. Onun da çıkmasını 3-4Milyara bulabilirsiniz.. Puma bir arkadaşımda var idi ve o motora bayılmıştım.. Harika bi rmotor bence.. parçası var ve allaha şükür moto rile ilgili hiç bir problemim olmadı bugüne kadar..

Ben danisman olarak calisiyorum ve proje yaptigim yerlerin her zaman otoparkı bulunuyor.. Bir de, kalabaliktan hic "haz etmedigim" icin zaten kalabalik/sıkışık yerlere arabasız bile gitmiyorum.. Aracın uzunluğu çok dert olmuyor, zira bu açıdan Disco'da çok farklı değil benim için..

Hangi sıklıkta bakıma gidiyorum?.. Bu konuda da çok şanslıyım, eğer bir problem olursa, sağolsun tamirhanedeki arkadaşlar gelip alıyorlar.. yada cumartesi günleri şamata yapmak için gittiğimde bakıyorlar.. Açıkcası arazide çok da "kırıcı" kullanmadığım için çok derdim olmuyor.. Zaten, çok yoğun (herkes giib) çalıştığım için öyle devamlı arıza çıkartıyor olsa kullanamam zaten. Masraf derseniz, valla (hakikaten) hiçbir fikrim yok.. arabayı yapıyorlar, sonra da topluca ödüyorum... ama emin olun hiç de yıkıcı değil.. bir kere parçayı çok ucuz.. Fabrika çıkışı Defender her ne kadar çağa ayak uydursa da, bence hala o "eğlenceli" ruhu yerli yerinde.. En azından, "ruh erezyonu" Dico'ya nazaran daha "makul" boyutlarda.. ben Defender'i secerken "zirt/pirt" kasasi degiserek degerini yitirmemesi cok cazip gelmisti bana.. Ama maalesef Disco icin bu cok gecerli degil..


Sorularınız için de, kusura bakmak mümkün değil, zira forumlar bu işe yarıyorlar, iyi günler dilerim, reha

Not: Bir Defender'a 40Milyar harcamak çok zor iştir.. hakikaten işi çığrından çıkartmışsınız demektir..
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Sağolun Reha bey, Az önce Discovery ağır basıyordu, şimdi anlattıklarınızdan sonra Defender'da kalmaya karar vereceğim gibi görünüyor. Çünkü 300TDI motor kolay bulunuyor ve masrafsızca install ediliyor diyorsunuz. Peki TD5 takabiliyormuyuz? Bazı arkadaşlar TD5 motorun TDI dan iyi oldugunu vurguladılar da? Mesela Nissan TD5 motoru oturtan kişilerle tanışmıştım uzun zaman önce.

Ayrıca sanırım puma motorlarıda extradan araştırmam gerekecek.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Hakkı Bey; TD5 kağıt üzerinde hem HP hem de Tork anlamında 300TDI'ye göre daha iyidir... ama 5 silindiri elektronik olarak mazot pompalayarak besleyen bir makinadır. Enjektörlerden biri 1700 YTL civarı. bozuldu mu, 5'i birden değişiyor. varın siz hesaplayın.

o yüzden 300TDI iyidir... Puma, daha bi iyidir. :smiley:
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,
2007'ya kadar Defender'lere Td5 takiliyor idi Ingiltere'de.. Burada da 2 arkadasim Defender'e Td5 taktirdilar, cok memnunlar.Ama Td5 bana hic cazip gelmedi, zira parcasi cok pahali ve hassas bir motor.. Mesela bir enjektoru 1.750Milyar desem? Ben motorlari cok inceledim ve Puma'ya gercekten bayildim ve bugune kadar aracimi kullanipta, negatif birsey soyleyen bir arkadasim olmadi.. ama belki de beni kirmamak icindi, kibarliktan.. bilemedim.. iyi gunler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Engin Bey; bu inanılmaz bir rakam tamir için! Çok şaşırdım. Dumur oldum diyebilirim. Tamam TD5'i unutmak için güzel bir neden bu fiyat olayı. Fakat Puma isim olarak siz mi koydunuz yoksa bir motor markası mı? Özelliği nedir? İlk defa bu sitede duyuyorum. Anladığım kadarı ile ciddi performans artışı sağlıyor? Biraz açarsanız çok sevinirim. ???
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Ford'un Puma'sını mutlaka anlatacaktır Üstadlar ama bence ilk önce bu iki aracı da yolda bir kullanın. Mümkünse aracı 70-80 km. ve üstü hızlarda deneyin. Bahsettiğiniz gibi şehiriçi kullanacaksanız bir kaç manevra yapın araçla ondan sonra karar verin.
Ben araç almadan önce yetkili servislerdeki araçları, galerilerdeki araçları ve şahıs araçlarını (Disco, Galloper, Cherokee XJ, Vitara) ilk önce yolda nasıl olduğunu görerek test ettim ve karar verdim. Belki aracın arazi kabiliyetini göremezsiniz test sırasında ama içinize sinip, sinmeyecek pek çok karakterini görebilirsiniz aracın. Yani her şeyin ötesi size nasıl gözüktüğü.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Yaklaşik altı yıldır benzinli 110 kullanıyorum.Aldıktan sonra bir yıl boyunca toplamaya uğraştım.adapazardaki otokar fabrikasındaki tanıdıklar sayesinde üretim bandından yani çıkanlarıda gördüm su alıyor kapıları zor kapanıyordu.senin için sorun olmayabilir ama beraber olduğun insanlara sıkıntı veriyor.Karda çamurda şaseye oturduktan sonra ikiside kalıyor.Kışın ısınmıyor yazın serinletmiyor.insan kas yapıyor gençlikte geçince insan biraz daha rahatlık istiyor.
saygılarımla
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Defender' Alıntı:
Engin Bey; bu inanılmaz bir rakam tamir için! Çok şaşırdım. Dumur oldum diyebilirim. Tamam TD5'i unutmak için güzel bir neden bu fiyat olayı. Fakat Puma isim olarak siz mi koydunuz yoksa bir motor markası mı? Özelliği nedir? İlk defa bu sitede duyuyorum. Anladığım kadarı ile ciddi performans artışı sağlıyor? Biraz açarsanız çok sevinirim. ???

Puma dediğimiz motor, Ford Duratorq serisinde ZSD-424 kodlu 2.4lt hacimli mekanik pompalı motor. Duratorq serisinin ZSD-4xx modellerine Puma deniyor. aynı hacimde değişik güç ve tork değerleri üreten modelleri var. bizim baktığımız 120'lik olanı. yani 120PS (sanırım 122HP yapıyor) 240-285 Nm tork vereni. tork değeri konusunda ne yazık ki kesin bir bilgi alamadım. Ford satıcılarının hepsi farklı bilgi veriyor. Internete göre ise bu motor 300Nm tork veriyor. Land Rover bu motoru 2007 yılında Defender'a taktı. yapılan bazı değşikliklerle (ki en önemlisi mekanik yerine Common Rail hale getirildi) 360Nm torka ulaşıldı. ama yine TD5 mantığı ile bakarsak, common rail'in adı güzel, ama sahip olması pahalı...

en iyisi mekanik olanı. ilk bakışta motor çok da kuvvetli değil... Amerikan V8'lere ya da Japon dizellere göre zayıf kaldığı kesin. Ama 1- Dizel 2- sorunsuz Dizel 3- Türkiye'de üretilen bir Dizel 4- yedek parçası Anadolu'nun bakkalında satılan bir dizel 5- extra heavy duty rod aks şaft vs değiştirmeye gerek olmadan LR'nin standart yapısına uyan bir dizel...

işte bu yüzden, bir kaç arkadaşımla beraber aynı fikirdeyim, bana en uygun makina bu.
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,
Umut bey eminim ki haklıdır, ilettiği sıkıntılarda.. evet , araca gore degisir .. ancak,
1) aracim su almiyor.. araci aldigimda yaptigim ilk iş "içini yeniden döşetmek" oldu
2) kollarim kas yapmiyor, zira hidrolik direksiyon
3) kışın ciddi iyi ısınıyor.. Hatta, araçta takılı olan "çorum" kaloriferini söktürmeye hazırlanıyorum
4) kapımla ilgili sorunum yok

ve araziye geldiğin de eşim (51kg. ve 1.55 boyu ile) kullanır arabayı .. ve ailecek gittiğimiz her yerde, Defender ile gidilir..

Hakkı bey,
görüdüğünüz gibi fikirler/gerçekler/beyanlar çoook çeşitli.. Dolayısı ile Onur bey en doğrusunu söyledi... Onur beye katiliyorum, en dogrusu kullanmak.. bu acidan "istediginiz zaman arabami kullanabilirsiniz" derdim , ama Kanada dan buraya arac test etmek pek mantikli olmayabilir..Yoksa, hepimiz araçlarımızı çok seviyoruz ve kendimize en uygun araç olduğunu düşünüyoruz.. iyi gunler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

hakkı bey selamlar ben şu an hem arazide hemde şehir içinde defender kullanıyorum, çok rahat hiç bir otomobil bana güven vermiyor ,insan bir kere defendere binmeyiversin ,bu araçtan kurtulmak biraz zor, park sorunuda yok diyebilirim çünkü bazı araçların çıkamayacağı kaldırımlara bile park edebilirsiniz.şunu belirtmekte fayda görüyorum iyi bir usta sıfırdan toplarsa bu aracın keyfine diyecek yok derim.şimdiden hayırlı olsun.

Resimlerim 087 (Small).jpg


Resimlerim 160 (Small).jpg


Resimlerim 178 (Small).jpg


Resimlerim 336 (Small).jpg


Resimlerim 210 (Small).jpg
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

bence araziaracı seçerken siz ne istiyorsunuz ona karar verin yani beklentiniz ne ona uygun aracı seçin umut bey araziye girdiğnizde ıslanmayı üşümeyi kas gücünü kullanmayacaksanız arazi ne işiniz var diye sorulabilir bence defender bir hayaldir doğa sverler için hayalini gerçekleştirip ona sayip olan bizlerde ona herşeyimizle bağlıyız .Se.vgi ve selemlar.TANJU
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Disco 1 ve Defender arasındaki en büyük fark şudur: Defender ağır araziye hazır bir şekilde gelir, yerden yüksektir lastikleri büyüktür 31-32", Disco I in fabrika çıkış hali ise daha çok yol kullanımı ve hafif kamplar için düşünülmüştür, 28.5" lastik ile gelir araç, bu şartlarda Defender ağır basar tabii
Ancak bu hafif arazi aracının altında sağlam bir temel vardır, yürüyeninde bir çok aksam Defender ile aynıdır, iz açıklığı aynıdır, 300TDI da differansiyel de aynıdır, ben Disco I de bir çok Defender parçasını kullanabiliyorum, yani basit bir yükseltme ve büyük lastik takma işlemi ile Defender kadar performanslı ama Defender dan çok daha rahat bir arazi aracı yaratmak mümkün. Hatta 100" şase boyu ile 110 Defender'a bazı koşullarda avantaj bile sağlayabilir. Disco I nazik araç deniyor da ben defender da kullanmış biri olarak konuşayım durum hiç de öyle değil, manuel bir Disco I in dberiyajı size hayal ettiğiniz rahatlığı yaşatmaz :smiley: konfor farkı 4 cam otomatiği ve iç mekanın genişliği, rahat oturma pozisyonu olabilir yoksa modifli bir discodan konfor beklenmez. Ruh işi ise tartışmaya açık, Disco I camel trophy lerin efsane aracıdır ruhu kesinlikle vardır. Defender'ın ise kendine özgü dizaynı ön plana çıkar yoksa Defender modifli bir discoya avantaj sağlayamaz sonuçta ikisinin de altyapısı aynı, bu yüzden 300TDI disco I ile parça fiyatı konusunda çok bi farklılık olmaz, benim cam otomatiği bozulursa onu öderim olay bu :smiley: En son bi Defender dan çıkma arazi şanzımanını ve differansiyeli taktık benim Discoya.
Sözün özü herkesin değer yargıları farklı bence en doğrusu görerek, test ederek almak, ikisi de LR nin safkan offroad araçları, birinin üzerini örtmüşler o kadar ;)
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Mert,

Disco nazik gibi derken, Defender'taki "vurdum duymaz kullanma alışkanlığını sergileyemezsin" demek istemiştim... :smiley: Arabamın çizilmesine aldırmıyorum. 100.000'den fazla çiziği var, sağolsun ağaçlar. Ama şu da bi gerçek, Defender'ın yamulsa, düzeltip boyatmasan, kimse dönüp bakmaz.. ama o güzelim, metalik boyalı, parıl parıl parlayan Disco'nun bi yeri yamulsa, millet hemen "arabaya yazık etmişsin" deyiveriyor. Ben önemsemiyorum halbuki. arabam bööle daha mutlu.

Kimse Defender alırken orası yapılmış mı, burası boyalı mı diye bakmazken, 10 yaşındaki arabamdaki - cila ile geçecek - çizikleri görünce tüm meraklı gözler birden uzaklaşıyor. Biraz da insanlar ön yargılı... Yani, Defender her şeyi yapar, ama Discovery sadece alışveriş merkezine gider, gibi.

Disco'da beni tek rahatsız eden konu, ön göğüs gerekli malzemelerle doldurulmuş. Defender gibi onu bunu istediğin yere takamıyorsun. Adaplı ve göze hoş görünür yapmak için kasılıyorum. Yoksa, yaşasın Discovery, pardon Discosit!!!!!
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Land rover'lara ilgiyi yeniden çeken hoş bir sohbet dönüyor.
Discovery veya Defender ikisi de belirli bir kültürün uzantısı olan araçlar, büyük oranda modifikasyonlar ile benzer araçlar olurlar.
Beklentinin ne olduğunu iyi tespit etmek lazım, çünkü alınca aşık olup kolay kolay vazgeçemeyeceksiniz. Aslında bu motor değişimleri filan bu sevginin sonucudur. Akıllı off-road filan düşünmeyin, onun arabası belli, ancak çok sevdiğiniz arabanıza yapacağınız 12 bin - 15 bin YTL harcama size normal geliyor ise işte o zaman Land Rover'cı oldunuz ve malesef bu gelenek kuşaktan kuşağa geçerek torunlarınıza ulaşacak. Bir defender dedemden kaldı diye bu ruhu yaşatan insanlar olacak ileride...

TATA isterse uyduruk arbalar yapsın, her kuşak LR'nin meraklısı var olacak ve araaçlar hep yürür kalacak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,839
Mesajlar
1,524,303
Kayıtlı Üye Sayımız
166,631
Kaydolan Son Üyemiz
drcard

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst