Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım
ALİ ÖZEN' Alıntı:
selam arkadaşlar bende aranıza yeni katılan birisiyim, hevesliyim ama acemi sayılırım.daha önce lada nıva kullanıcısıydım.şimdi 1996 feroza satın aldım.fakat bu kilit olayı kafamı kurcalıyo.Benimki otomatik kilit elle felan çevrilmiyor.geçenlerde kumda çakıldım araç dört çekerde olmasına rağmen ön tekerler hareketsizdi.Traktör beni 50 metre çektikten sonra ben yoluma devam ettim yani dört çeker çalışıyodu.Acaba ben acemi kullanarak kilitlerre zara vermiş olabilirmiyim yada başka teknik bir sorunmu var.bunu anlamak için ne yapmalıyım.Birde bu aracın kullanmasını bana eksiksiz öğretecek arkadaş varmı aranızda.saygılar sunuyorum...
Ali bey,
Bildigim kadar ve dilimin döndügünce size 4 çeker kullanımını anlatayım. (Ferozalarda şoför tarafı kapısında yapıştırılmış stiker olarak-arazi vitesi kullanımı yazar.)
2H Hızlı 2 çeker.Sadece arka tekerler çekişte olup önler ona kendiliginden eşlik eder.
4H hızlı dört çeker .4 lastik de çekiştedir.
4L Yavaş dört çeker..En yavaş en güçlü çekimdir.
-Normal yolda asfaltta gidecekseniz küçük vites ortada olur.Yani 2 çeker pozisyondadır.İstediginiz vitesi büyük vites kolu ile ayarlayıp gidersiniz.
-Karlı havalarda sizce kaygan olup kayma riski olan durumlarda küçük vites kolu 4H pozisyonuna alınır.İstenen hızda gidersiniz.
-Çamurlu,kumlu,çökme-saplanma durumu olan bir yere gireceginizde 4L pozisyonuna alırsınız..Ama bu vitese alacagınız zaman durup almalısınız.Bu durumda araç en fazla 30-40 km hızla sürülmelidir.
otomatik kilitleme sistemi olan Ferozalarda 4 çeker ile kullanılıp normal kullanıma geçildiginde geri vitese alıp 3-5 metre geri gidilip poryo kilitlerinin boşa çıkması saglanır.
-Arazi vitesine alındıgında gösterge tablosunun altında araç aktarma sistemini gösterir yeşil uyarı ikazı çıkar .Burada hangi arazi vitesine attıgınız gözle de görülür.Eger bu devamlı yanıyorsa vites kutusu altında ( aracın altındaki ) muşur su ile temasından kısa devre yapmış bundan dolayı yanıyordur.
Gelelim sizin sorununuza..Eger kumla kaplı sahilde ugraştıgınızda sert bir ugraşla mekanik dişlilerin hasara ugradıgına dair ses duymadıysanız..zarar vermeniz imkansız..
Ama kafanızda kuşku varsa..lifte kaldırın aracı.çalıştırın 4H moduna alıp bütün tekerlerin bagımsız dönüp dönmedigine bakın..Arazi aracı tamiri ile ugraşan basit bir usta kriko ile bile bunu anlar..