Ynt: Daihatsu Feroza Fotoları....
İsmail Bey Lstikleriniz çok yakışmış güle güle kullanın.
Yaptığınız test sürüşü sonuçlarını okuyunca aşağıdaki satırları yazma ihtiyacı hissettim.
1-Lastiğinizin çapı ve bir turda aldığı mesafe değiştiği için hız göstergenizde bir sapma ortaya çıkacaktır.Hız göstergesi lastiğin birim zamanda kaç defa döndüğüne göre hızı hesaplamaktdır.Eski lastiğiniz 215/75/15 idiyse çevresi yaklaşık 221 cm.dir.Lastiğinizin çapı 3 cm büyümüşse yeni lastiğinizin çevresi yaklaşık 230 cm.dir.9cm artış aşağı yukarı Hızınızda % 4 sapma demektir. Yani 120 km.yi gördüğünüzde aracınız aslında 125 km.hız yapıyordur.Eğer aracınız yerden 3 cm yükselmişse çap 6 cm artmış demektir ve hızınız 130 km.ye yaklaşmıştır.Aracın hız göstergesinin orjinal lastiklerine göre (190/80/15) ayarlı olduğunu kabul edersek hızınız 130 km.nin üstüne çıktığını kabul edebiliriz.Bunları dikkate alırsanız yakıt tüketimini de daha doğru hesaplayabilirsiniz.
2-Ama esas önemli olan bu hızlara ulaşmakla risk almakta olduğunuz.Arazide başarılıdır ama,MT lastiklerin asfaltta, özllikle ıslaken ,yol tutuşu ,Frenajı ve kontrolü tahmininizin çok üstünde kötüleşir.
3-Lastiklerin Yiük endeksinin yanında bulunan harfler o lastiğin yapabileceği azami hızı göstermektedir.Mt lastiklerin güvenli gidilecek son hızları AT lastiklerin çok altındadır.AT lastiklerde lastik hız kodunun aracın hızından biraz yüksek olması tercih edilir.Araçlarımızın son hızları modele göre 140-145 arası değişmektedir.Orjinal lastiklerin üzerindeki kod (Q) yani 160 km.yi gösteriri.Genelde MT lastiklerin hız kodları çok daha düşük oluyor.Lastiğinizin üzerindeki hız kodunu okuyup bunun üzerine çıkmamanızı öneririm.
Hız Kodları Şöyle(Azami hızlar);
(B)-50 km. (E)-70 km. (F)-80 km. (G)-90 km. (J)-100 km. (K)-110 km. (L)-120 km (M)-130 km. (N)- 140 km. (P)-150 km. (Q) 160 km. (S)-180 km. .....
Güvenli sürüşler diliyorum.
Tayfun Sözer