Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 479,210
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

nhcteam' Alıntı:
konu birraz duster dışında oldu ama neticede muhabbet köşesi.. ;) adananın en çok iki şeyi aklımda kaldı; birincisi yemekleri, ikincisi adanalı arkadaşlarımla kurduğum dostluklar.. gerçekten güzel günler yaşadım güzel dostluklar kurdum.. adana nın insanı gerçekten başka..misafirperver, mert, delikanlı, sırdaş vs.. film şeridi gibi geçirdin hemşerim herşeyi gözümün önünden vallaha :-\ kısmetse gelmeden önce mutlaka yazarım sana görüşürüz umarım :smiley:

vay bea... millet keyften yemede... bizim dusterde zorla cebımızı yıyo ya... ;)
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

nhcteam' Alıntı:
konu birraz duster dışında oldu ama neticede muhabbet köşesi.. ;) adananın en çok iki şeyi aklımda kaldı; birincisi yemekleri, ikincisi adanalı arkadaşlarımla kurduğum dostluklar.. gerçekten güzel günler yaşadım güzel dostluklar kurdum.. adana nın insanı gerçekten başka..misafirperver, mert, delikanlı, sırdaş vs.. film şeridi gibi geçirdin hemşerim herşeyi gözümün önünden vallaha :-\ kısmetse gelmeden önce mutlaka yazarım sana görüşürüz umarım :smiley:

Beklerim hemşerim haftasonu gel ki kebaptan sonra biraz dağ bayır gezelim :D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

KAR KAPLANI' Alıntı:
Beklerim hemşerim haftasonu gel ki kebaptan sonra biraz dağ bayır gezelim :D

yemekten kasıt maksat tanışmak muhabbet.. nerelere gideriz gelsek.. şöyle çamura ormana dalsak batsak çıkamasak!! eğlence olsa ;D ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

yakıt tüketime bir siteden öneriler::::
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

bilalr' Alıntı:
teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Genel olarak güzel bilgiler. Teşekkürler.
Fakat yukarıda alıntıladığım bölüm " az tüketme" açısından çok yanlış.
Ancak internet sitelerinde "yakıt tasarrufu" ile ilgili araştırma yapılınca hep bu cümle çıkıyor. Genelde doğruluğuna bakılmaksızın çoğu site birbirinden alıntı yaptığı için belki de.
Maksimum tork devri belki o devirdeki hıza göre en verimli, o devirdeki hıza göre en az yakan devir olabilir bilemiyorum ama kesinlikle aracın en az yaktığı devir değildir.
Örneğin bir çok benzinli arabada maksimum tork devri 3000 hatta bazılarında 4000 civarıdır. Fakat en az yakılan devir 2000 devir civarıdır.
NOT: Sayın bilalr, amaç doğru bilgiyi yazmaktır, sizi eleştirmek, polemik vs. değildir.
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Ben şu haliyle Dusterın içinden memnunum. Ne kadar az elektronik, o kadar az problem. İlgisiz beyin arızalarından az yolda kalmadım ne de olsa... ;)
 






Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

cem.321' Alıntı:
var mı arkadaşlar portatif vinç kullanan/deneyen?

cem, sabit değil amka portatif olanından düşünüyorum. Hemen alacak değilim elbette. Ama olsa iyi olur. Fiyatı da bir ara ümiterkan bir link vermişti, oradan bakmıştım, 600-700 civarı idi.

Yalnız sorun şu: Acaba portatif vincin gücü nereye kadar işe yarar?
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

arkadaşlar dustere ok144lastik takabirmiyiz acaba ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

KAR KAPLANI' Alıntı:
Valla çok hoş, Duster a göre daha kaliteli bir işçilik olduğu kesin. Hele ekstra gizli bölmeye bayıldım. Sanırım 2013 yada 2014 model DUSTER lar bu şekilde olur.
2015 olsun yoksa alamam ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olguncandan' Alıntı:
cem, sabit değil amka portatif olanından düşünüyorum. Hemen alacak değilim elbette. Ama olsa iyi olur. Fiyatı da bir ara ümiterkan bir link vermişti, oradan bakmıştım, 600-700 civarı idi.

Yalnız sorun şu: Acaba portatif vincin gücü nereye kadar işe yarar?
bu tür bir vinc kit halinde hazır varsa ve satılıyorsa sanırım ben de almayı düşünürüm ::smiley: ::smiley:
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

bilalr' Alıntı:
duster 4x4 ün vince ihtiyacı olmaz bea... ;) ;D

olur olur öyle bir olur ki.. diff lock a da ihtiyacı oluyor vince de.. onlar da olmadığı içi telefon jokeri kullanıyorsun traktörü arıyorsun ;D ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,351
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst